Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy spotkał się ktoś z problemem zwichrowanych tarcz hamulcowych ? X5 G05 2020r silnik 25D, auto ma przejechane 15k km, odwiedziłem serwis w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok z układem hamulcowym ponieważ przy hamowaniu wyczułem nieregularne hamowanie? nie wiem jak to nazwać tak jak by klocki nie dociskały w pełnym zakresie tarcz, taki typowy syndrom krzywych tarcz hamulcowych. W serwisie sprawdzili autor okazało się że że wszystkie 4 tarcze przód i tył są do wymiany bo są przegrzane... Autem jeździ przeważnie żona do sklepu, krótkie odcinki, auto nie jest katowane a nawet nie jest dynamicznie jeżdżone więc nie ma mowy o przegrzaniu tarcz, klocki są praktycznie nowe, auto ma 15k km. Znalazłem w internecie trochę informacji że ludzie wymieniali tarcze nawet po 5-7 tyś km, bo były krzywe, no chyba trochę za szybko? rozumiem że to zależy od trybu jazdy, ale to raczej nie w moim przypadku. Znalazłem takie informacje w internecie


Na początku roku miałem taki sam problem tylko sam przód, przebieg ok 16 tys. ASO oczywiscie uznało, że to za dużo na wymianę w ramach gwarancji. Tarcze zostały przetoczone w warsztacie, który się w tym specjalizuje ale zrobiłem z 5 tys i problem powrócił. Na orginalny zestaw tarcze/klocki czekałem ponad 3 miesiące. Po wymianie na nowe wszystko jest ok

Opublikowano
Nie spotkałem się z tym problemem. Piszesz, że jeździ żona głównie do sklepu. Skoro do sklepu to pewnie na Comforcie lub co gorsza na Eco Pro. Testowałem te tryby z ciekawości, głównie na trasie. Mam 40d z Mild Hybird i faktycznie auto zapala praktycznie bezwiednie. Jednakże wykorzystywanie toczenia i jazda na "N" bardzo obciążą hamulce. Auto w trybie Eco hamuje dużo gorzej niż w innych trybach. Moim zdaniem może to wynikać z faktu jazdy na luzie podczas hamowania. Nie jestem pewien, że hamuje gorzej z tego powodu, ale każdy ci powie, że nie wrzuca się biegu na luz podczas hamowania, żeby nie dociążać układu hamulcowego. Może u Ciebie oprócz wad fabrycznych, o których pisałeś wcześniej nałożyło się właśnie takie użytkowanie auta. Może na myjni za szybko zacząłeś od mycia felg?
Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Mi tez tego brakuje i ręcznie w sport zawsze muszę przełączać. To jakis zamierzony efekt, być może związanych z testami spalania, bo np w elektryku iX3 jak ustawie eco pro (najlepszy tryb w elektryku, bo nie muli a fajnie działa adaptacyjna rekuperacja), to pamięta go tygodniami.

Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Jest to do ogarnięcia-ja u siebie zakodowałem tryb domyślny.

Jak będziesz kiedyś przelotem w trójmieście to daj znać-potrzeba na to jakieś 20min.

Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Jest to do ogarnięcia-ja u siebie zakodowałem tryb domyślny.

Jak będziesz kiedyś przelotem w trójmieście to daj znać-potrzeba na to jakieś 20min.

 

W trojmiescie bywam raz na 5 lat, ale dzięki :). Rozumiem, że z punktu użytkownika nie jest to do zrobienia, tak samo żeby zapamiętał ostatnio użyty tryb?

Opublikowano
A tak a propos trybów, za każdym razem jak wchodzę do auta i go uruchamiam mam domyślnie ustawiony tryb comfort, niezależnie na jakim trybie auto było ostatnio użyte. Da się to gdzieś ustawić, szukałem w profilach i nie bardzo znalazłem. Krótko mówiąc czy da radę zmienić domyślny tryb jazdy przypisując go do profilu i czy da radę ustawić tak, żeby tryb był taki jaki ostatnio użyty.

 

Jest to do ogarnięcia-ja u siebie zakodowałem tryb domyślny.

Jak będziesz kiedyś przelotem w trójmieście to daj znać-potrzeba na to jakieś 20min.

 

Ooo, to jakoś przez ebd zrobiłeś?

Opublikowano
Nie spotkałem się z tym problemem. Piszesz, że jeździ żona głównie do sklepu. Skoro do sklepu to pewnie na Comforcie lub co gorsza na Eco Pro. Testowałem te tryby z ciekawości, głównie na trasie. Mam 40d z Mild Hybird i faktycznie auto zapala praktycznie bezwiednie. Jednakże wykorzystywanie toczenia i jazda na "N" bardzo obciążą hamulce. Auto w trybie Eco hamuje dużo gorzej niż w innych trybach. Moim zdaniem może to wynikać z faktu jazdy na luzie podczas hamowania. Nie jestem pewien, że hamuje gorzej z tego powodu, ale każdy ci powie, że nie wrzuca się biegu na luz podczas hamowania, żeby nie dociążać układu hamulcowego. Może u Ciebie oprócz wad fabrycznych, o których pisałeś wcześniej nałożyło się właśnie takie użytkowanie auta. Może na myjni za szybko zacząłeś od mycia felg?

 

Auto w Comfort cały czas jeździ. Po ciśnięciu w BMW aby przeprowadzili dalsze "investigation" Okazało się że już tarcze nie są przegrzane tylko prawy przód i prawy tył są krzywe... Jeszcze czekamy na decyzje ale skończy się najprawdopodobniej że wymienią wszystkie 4 tarcze i klocki na koszt bmw tylko zapłacimy za zużycie, zrobią pomiary i możemy dopłacić 10-20% wartości części w zależności ile zużyliśmy. Ale w dalszym ciągu nie wiadomo co spowodowało że tarcze się pokrzywiły. Brak agresywnej jazdy a tym bardziej agresywnego hamowania. No ale z drugiej strony to jest samochód który ma jeździć i hamować. 15k km uważam że zdecydowanie za mało aby coś takiego mogło wystąpić, tarcze 395mm i się pokrzywiły?? z tyłu ??? no lekka przesada.

Opublikowano
I nie ingeruje się w soft? Co z gwarancja? I czy przy update się nie nadpisuje?

Ingeruje się w soft, ale nie jest to żaden problem dla serwisu, robi się to przez obd ale faktycznie nowy soft przywraca ustawienia fabryczne, wiec robię update tylko jak wyjdzie coś konkretnego a z reguły udoskonalenia nowych softów są niezauważalne.

Opublikowano
Po ostatniej aktualizacji oprogramowania nie mogę połączyć się z telefon. Nie działa ani dodanie nowego urządzenia, ani usunięcie zapisanego. Ktoś miał taką sytuację?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przytrzymaj kilkanaście sekund pokrętło głośności aż ekran zrobi się czarny.
Opublikowano
Dzisiaj widziałem raport Tuv o usterkowości i... nie jest dobrze. 5/6 to najbardziej usterkowe auto wśród 4-5 latków. X5 też okupuje koniec stawki. Pozostałe grupy wiekowe... no cóż... wychodzi na to, że bmw to gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy fiatem a dacia. Przeciwległy kraniec tabeli Do Audi, czy Merca.
Opublikowano
Ja dzisiaj po akcji technicznej dla X5M Comp - przy przebiegu 12500km pojawiły się stuki w tylnym zawieszeniu podczas wolnej jazdy i wykonywaniu manewru skrętu - brak podkładki przy mocowaniu łącznika stabilizatora w wahaczu.
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Dzisiaj widziałem raport Tuv o usterkowości i... nie jest dobrze. 5/6 to najbardziej usterkowe auto wśród 4-5 latków. X5 też okupuje koniec stawki. Pozostałe grupy wiekowe... no cóż... wychodzi na to, że bmw to gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy fiatem a dacia. Przeciwległy kraniec tabeli Do Audi, czy Merca.

 

Potwierdzam też przeglądałem ten mało optymistyczny raport.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj widziałem raport Tuv o usterkowości i... nie jest dobrze. 5/6 to najbardziej usterkowe auto wśród 4-5 latków. X5 też okupuje koniec stawki. Pozostałe grupy wiekowe... no cóż... wychodzi na to, że bmw to gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy fiatem a dacia. Przeciwległy kraniec tabeli Do Audi, czy Merca.

 

Potwierdzam też przeglądałem ten mało optymistyczny raport.

Tak tylko że w BMW silniki i skrzynie są niezawodne(poza v8)psują się głównie pierdoły , w audi silniki a w mercu skrzynie i elektronika.

Opublikowano

Dla mnie najwazniejze sa usterki uniemożliwiające kontynuowanie jazdy, a takich odpukać od kilku lat z BMW nie miałem i fajnie gdyby była osobna statystyka takich zdarzeń. Jeżeli nawet coś się działo to zazwyczaj była to pierdoła do wymiany w trakcie wymiany oleju, zmiany opon, etc.


Podobnie zreszta było kiedyś w Alfa Romeo - tylko tam dodatkowo opinia fatalna, serwis w zasadzie Fiata fatalny ale autko nigdy mnie nie zawiodło i dawało mnóstwo frajdy z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadzam się z BigCactus. Moje X5 jest chyba trochę pechowe i w ASO witają mnie jak starego znajomego :lol:

Ale nigdy nie zdarzyło mi się od kilkunastu lat "wylądować BMW na lawecie". Jest mnóstwo usterek elektryki, elektroniki, nawet zawieszenia. Ale po prostu zgłaszam to do ASO i usuwają usterki na umówionych wizytach serwisowych.

Podstawa to gwarancja wykupiona na przewidywany czas użytkowania samochodu bo jak pomyślę o koszcie części (plus robocizna), które wymieniono w moim G05 próbując (na razie bezskutecznie) usunąć upierdliwą usterkę to myślę, że chuba można by za to kupić mały miejski samochód (nowy)...

Opublikowano

Dokładnie - w BMW najcenniejszy jest spokój z pakietem BRI 5/200.000. I chyba tylko dlatego latam BMW :wink: .



P.S.

Wykupiłem dwa dni temu rozszerzenie BSI na M4 - z 7 lat do 10 lat - koszt mega - całe 460zł brutto :cool2:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
BMW wymieniło na swój koszt tarcze i klocki, zapłaciłem tylko za zużycie samych kloców w % wyszło 20% ok 700zł więc nie tak źle ale co było nie tak nikt nie był w stanie stwierdzić, zobaczymy jak będzie teraz :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro 20% zużycia samych klocków wyliczyli na 700zł to oznacza, że komplet klocków kosztuje 3500zł??? Grubo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.