Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szybkie pytanie - co to za funkcja ‚Asystent Low Speed’?


Nie miałem tego w 40i a widzę w instrukcji M-ki. To jakaś standardowa funkcja, która po prostu została opisana w nowszych X5? Macie to w Swoich instrukcjach?

Opublikowano

Tak - wg opisu 'do manewrowania lub podczas jazdy w korku korzystać z funkcji asystenta Low Speed' - pytanie dlaczego nie miałem tego w 40i.


Pojawia się przy tym jakaś ikonka? Różni się to czymkolwiek od zdjęcia nogi z gazu na D? - wtedy też samochód jedzie w tempie marszowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak chcesz dbać o skrzynię to użyj hamulca postojowego zanim puścisz hamulec nożny na P.

I na czym to "dbanie" miałoby polegać? :mad2:

 

wiesz jak działa skrzynia? Owszem blokuje się na parkingu, ale każde takie szarpnięcie w zębatkę blokującą to bliżej do awarii. Jak zaciągniesz ręczny zanim wrzucisz parking to wydłużasz życie zębatki w nieskończoność ;) Przy okazji żaden opiłek nie odpadnie z czasem. Także ręczny, potem parking.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak - wg opisu 'do manewrowania lub podczas jazdy w korku korzystać z funkcji asystenta Low Speed' - pytanie dlaczego nie miałem tego w 40i.


Pojawia się przy tym jakaś ikonka? Różni się to czymkolwiek od zdjęcia nogi z gazu na D? - wtedy też samochód jedzie w tempie marszowym.

 

A w 40i miałeś aktywny tempomat?

Asystent Low Speed "jedzie sam" w korku. Sam się zatrzymuje, sam rusza, sam kieruje. Do tego kamera uwagi sprawdza czy patrzysz na drogę. Jak nie to nie ruszy sam tylko "zapika".

Opublikowano
jak chcesz dbać o skrzynię to użyj hamulca postojowego zanim puścisz hamulec nożny na P.

I na czym to "dbanie" miałoby polegać? :mad2:

 

wiesz jak działa skrzynia? Owszem blokuje się na parkingu, ale każde takie szarpnięcie w zębatkę blokującą to bliżej do awarii. Jak zaciągniesz ręczny zanim wrzucisz parking to wydłużasz życie zębatki w nieskończoność ;) Przy okazji żaden opiłek nie odpadnie z czasem. Także ręczny, potem parking.

 

Jeżdżę od niepamiętnych czasów automatami i nigdy nie zaciągałem ręcznego przed wrzuceniem na P.

Jakoś tym zębatkom, o które się tak obawiasz, nic nie było.

Jedynie przy parkowaniu na stromych pojazdach, dodawałem ręczny dla pewności .

Oczywiście można praktykować to o czym napisałeś, ale założę się, że 99% użytkowników tego nie robi, i zapewniam, że skrzyni nic się przez to nie dzieje.

Opublikowano
W X5 nie ma juz obecnie twardego dysku na muzyke? Slucham głównie przez Spotify, ale miałem wgrane zawsze swoje ulubione płyty a teraz widzę, ze w obecnej nie ma :?:
Opublikowano
Tak - i w konsoli i w schowku masz porty USB, które obsługują muzykę i zapamiętują katalogi. Obecnie wielkości pendrive są tak duże a ich ceny tak małe, że pewnie w BMW stwierdzili że i tak nikt nie korzysta z tego dysku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak - i w konsoli i w schowku masz porty USB, które obsługują muzykę i zapamiętują katalogi. Obecnie wielkości pendrive są tak duże a ich ceny tak małe, że pewnie w BMW stwierdzili że i tak nikt nie korzysta z tego dysku.

 

No to rzeczywiście ten dysk zbędny.

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witajcie .Pacjent G05 2.5xd . Przy delikatnym naciśnięciu gazu podczas jazdy ok 70-90 km/h pojawia się grzechoczący dzwięk w okolicy zegarów i kolumny kierowniczej czasami też rezonuje w okolice spocznika stopy kierowcy . Wszystkie sugestie mile widziane .Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie jak się rozgrzeje to pokazuje tak trochę ponad 90 - m50i.


Edit: sprawdziłem dzisiaj i jednak 100+ przy spokojnej jeździe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przebieg niecałe 40k -do wymiany przekładnia kierownicza! (Stuki i luzy)

Standard w bmw zle dokrecona sruba kontrująca to tez ma wpływ na zle.prowadzenie w innych seriach. Wystatczy dokrecic.odpowienim momentem i bedzie dzialac ale bmw wymienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 lato, 19 zima, jeżdżę od czasu do czasu po polnych dziurawych drogach ale po to kupiłem to auto.Coraz gorzej z tą słynną jakością BMW :(

 

Jeżdżę autami BMW od ponad 10 lat i nigdy nie słyszałem o słynnej bezawaryjności ;-) Słynne z bezawaryjności to może były 30 lat temu i to bardziej Mercedesy beczki. Słynna to może jest ale radość z jazdy za która swoje trzeba odstać w serwisie ;-)


No ale w tym roku tez mnie już zaskoczyło jak w 2miesiecznym aucie docieranym ostrożnie przy 2tys przebiegu był wyciek oleju ze skrzyni biegów i wymiana miski olejowej. Trochę lipa, ale zdarza się i dobrze ze przynajmniej sami zauważyli w serwisie. Teraz już prawie 10tys i poza tym brak innych powodów do narzekań a satysfakcja 100% ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A u mnie dzisiaj przestała działać roleta bagażnika w X5MC :8)

Klapa w górę, roleta stoi w miejscu, nie reaguje ani na guzik automatyki, ani na guzik chowania pod podłogę całego modułu :evil: .

Telefon do doradcy i info, że częsta awaria i roleta do wymiany :mad2:

Ale chwila , bez jaj ... Carly pokazało taki błąd:


7287fd1dfd2d9ac6med.png


Minuta roboty i roleta ma zaprogramowane nowe pozycje krańcowe i wszystko śmiga jak należy :mrgreen:

Nie taki diabeł straszny :8)

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano

G05 30d xDrive 2019 r. od nowości u mnie, aktualnie 51 000 km :


1. wadliwa ładowarka indukcyjna - każdy telefon umieszczony na ładowarce indukcyjnej bardzo się nagrzewa (objawem jest wyłączenie awaryjne telefonu w skutek przegrzania lub spowolnienie w działaniu) - sprawa zgłoszona do serwisu - serwis wymienił w ramach gwarancji ładowarkę na nową - w dalszym ciągu ładowarka jest wadliwa - nagrzewa ładujące się telefony - nie wiedzą co z tym zrobić, czyli nie robią nic i niby nie widzą problemu - twierdzą że nagrzewanie jest normalne !!! (telefon - IPHONE XS - ładując na domowej ładowarce indukcyjnej za 50 zł w ogóle się nie nagrzewa ...)


2. delikatne stuki dochodzące z okolic zawieszenia, przy powolnym toczeniu się samochodu, na kostce brukowej (na równych powierzchniach) - na początku myślałem że to wina jakiegoś sworznia, gumy, wahacza itp. - samochód był w serwisie kilkukrotnie - za każdym razem twierdzą że nic nie słyszą, że wszystko jest ok, a jak już 1 raz usłyszeli to stwierdzili że to pewnie klapa bagażnika jest źle wyregulowana i posmarowali gumy na których się wspiera, twierdząc że to na pewno to ... oczywiście problem w dalszym ciągu pozostaje nierozwiązany


3. odgłosy pochodzące z wnętrza pojazdu z tylnej części - najprawdopodobniej delikatnie na nierównościach trzeszczą zagłówki tylnej kanapy - strasznie jest to denerwujące - kilka razy sprawdzałem czy coś można poprawić - ale nie widać nic dziwnego - lub ja nie odgadłem skąd konkretnie mogą pochodzić te odgłosy


4. kamera cofania - mam wrażenie że nie podświetla prawidłowo obrazu w nocy - obraz jest bardzo ciemny, nieczytelny - mam porównanie z innymi modelami BMW - tam obraz w. nocy jest dużo jaśniejszy, a przy tym czytelny


5. nierówna praca silnika na P - tylko po włączeniu silnika i tylko na postoju - tak jakby silnik nie potrafił utrzymać równych obrotów zaraz po odpaleniu - silnik nie pracuje nierówno cały czas, ale tak jakby od czasu do czasu miał taki "skok" - objaw mija gdy silnik jest nagrzany


i to na razie tyle :) lubię ten samochód, ale te usterki i zachowanie ASO w bagatelizowaniu problemów ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad 2 wg mnie przekładnia kierownicza.

Ad 5 wg mnie coś z układem wtryskowym.

Spróbuj diesel spulung od liqui moly ewentualnie na próbę zmień miejsce tankowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.