Skocz do zawartości

Realne spalanie G30 diesel i benzyna


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

540iX.

1500 km "tam", pełna chata na pokładzie, na dachu box:

- PL 140-160 km/h ("docieranie"), DE 160 km/h, AUT 100 km/h (IG-L... :mad2: ), ITA tak jak jeżdżą włosi, czyli dowolnie, na koniec przełęcz i dojazd na miejsce - 11,4l.

1500 km "z powrotem":

- PL + DE +20 km/h, reszta tak samo - 12,2l.


Zaskakująco mało pali.

 

Jak na te osiągi i benzynę to mało. Do 180 te spalania będą sensowne. Ale wystarczy 200++ bez boxa, bardziej szarpana jazda hamuje-przyspieszam i wypije 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G30 530xd 17’

Trasa ponad 1500km

4 dorosłe osoby, pełny bagażnik + pełny BOX dachowy

Sr prędkośc 99km/h


7.3l/100km

 

Czyli to samochód na trasy.

Też mam taki i w mieście pali 15. :cry:


Edit: Z drugiej strony, na trasie pali mi 10. Kiedyś jechałem bardzo delikatnie, bo myślałem, że zaraz mi się klocki skończą, i udało mi się zejść do około 8.

7,3 to jakiś kosmos. Może było cały czas z górki? ;)

XABan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G30 530xd 17’

Trasa ponad 1500km

4 dorosłe osoby, pełny bagażnik + pełny BOX dachowy

Sr prędkośc 99km/h


7.3l/100km

 

Czyli to samochód na trasy.

Też mam taki i w mieście pali 15. :cry:


Edit: Z drugiej strony, na trasie pali mi 10. Kiedyś jechałem bardzo delikatnie, bo myślałem, że zaraz mi się klocki skończą, i udało mi się zejść do około 8.

7,3 to jakiś kosmos. Może było cały czas z górki? ;)

 

Mi po Krakowie pali do 10

To akurat była trasa do Austri i zgodna z ich przepisami wiec równa prędkość do 135km/H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 tyś. km i spalanie 7,4l. Jazda naprawdę mieszana: dziecko do żłobka 2km (spalanie na zimym silniku 10l). Jazda do pracy 15 km. Trasy spokojne, bo mieszkam w Szwajcarii gdzie tempomat jest ustawiony na max 130 (wtedy spala poniżej 6l). Jak jadę z rodziną do PL, to jadę w nocy jak szybko się da, czyli w DE prędkość przelotowa 180-200, lub na tyle ile wyprzedające TIRy pozwalają. w PL limit +20km/h. Z ostatnich 34 tyś. jest 7.4l. W F11 535d z 50 tyś. km miałem 8.1l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nowy rekord :shock: :cool2:

IMG20230323121359.jpg

 

To ja mam niestety w drugą stronę. Zakodowalem Sport Individual jako startowy, żeby wyłączyć Start-Stop (personalizacja na Sport Plus gdzie możliwe) i poprzedni bak wyszedł na średniej 15 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


To ja mam niestety w drugą stronę. Zakodowalem Sport Individual jako startowy, żeby wyłączyć Start-Stop (personalizacja na Sport Plus gdzie możliwe) i poprzedni bak wyszedł na średniej 15 litrów.

myślę że większej krzywdy zrobisz silnikowi jak ustawisz na SPORT Individual na stałe, bo nawet jak wszystko ustawisz na normal, to i tak będzie więcej paliwa brał i na wyższych obrotach jeździł , a to dla zimnego silnika i jeszcze w Dieslu to nie najlepszy pomysł , pozostaje Ci pomysł taksówkarzy na włączenie światła, kartka za kierownicą z napisem - WYŁĄCZ S/S - :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież kodowaniem da się odwrócić działanie funkcji start stop. Nie trzeba kodować innego trybu jako startowego by start stop byl nieaktywny.

Ja mam zrobione że zapamiętuje ostatnie ustawienie klawisza start stop. Normalnie na komfort zapalam auto i od razu swieci dioda na przycisku ze start stop jest nieaktywny. Chce zmienić to wciskam i włączam system.

Ogólnie sport jest fajny ale nie na zimnym silniku. :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam. Sam zakodowałem Bimmercodem zapamiętywanie ostatniego ustawienia funkcji Start/Stop. Wyłączasz start/stop i masz permanentnie wyłączone niezależnie od trybu jazdy (no dobra, jak przełączysz na eco to start/stop się aktywuje, ale kto korzysta z trybu eco?). I zaczynam jazdę na Adaptive. Jak się auto rozgrzeje to przełączam na Sport Individual i ogień :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kodowaniem da się odwrócić działanie funkcji start stop. Nie trzeba kodować innego trybu jako startowego by start stop byl nieaktywny.

Ja mam zrobione że zapamiętuje ostatnie ustawienie klawisza start stop. Normalnie na komfort zapalam auto i od razu swieci dioda na przycisku ze start stop jest nieaktywny. Chce zmienić to wciskam i włączam system.

Ogólnie sport jest fajny ale nie na zimnym silniku. :mrgreen:

 

Nie w miękkiej hybrydzie. W starych silnikach tak. W nowym dziadostwie nie. U żony w 320d z pierwszych miesięcy produkcji dokładnie tak zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"W starych silnikach" :shock: no dzięki :mrgreen:

No to masz pecha żeś kupił takie ustrojstwo

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W starych silnikach" :shock: no dzięki :mrgreen:

No to masz pecha żeś kupił takie ustrojstwo

 

Albo szczęście, że zdążyłem przed G60 :8)


No starych już :wink: … co nie znaczy gorszych. Obecnie często starszy technologicznie = lepszy.


Poradziłem sobie jakoś :wink: można tego Sport Individual ustawić całkowicie na Comfort, ale ja akurat tego trybu nie lubię, auto się buja jak gondola. Najbardziej uniwersalny jest tryb Adaptive, ale w nim niestety nie da się nic zrobić ze start-stopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To ja mam niestety w drugą stronę. Zakodowalem Sport Individual jako startowy, żeby wyłączyć Start-Stop (personalizacja na Sport Plus gdzie możliwe) i poprzedni bak wyszedł na średniej 15 litrów.

myślę że większej krzywdy zrobisz silnikowi jak ustawisz na SPORT Individual na stałe, bo nawet jak wszystko ustawisz na normal, to i tak będzie więcej paliwa brał i na wyższych obrotach jeździł , a to dla zimnego silnika i jeszcze w Dieslu to nie najlepszy pomysł , pozostaje Ci pomysł taksówkarzy na włączenie światła, kartka za kierownicą z napisem - WYŁĄCZ S/S - :wink:

 

Na ustawieniach SPORT INDIVIDUAL, silnik na sport, skrzynia na comfort, samochód nie trzyma wysokich obrotów. Tak było w FXX, ale w GXX to się zmieniło. Tak naprawdę to tylko reakcja na dodanie gazu jest szybsza. Osobiście zrobiłem tak jak kolega, ustawiłem na SPORT INDIVIDUAL jako domyślny tryb (silnik sport, skrzynia comfort) ze względu na lepszą reakcję na pedał gazu. Poprzednicy mają rację, w BIMMERCODE można poprostu tylko zmienić zapamiętanie ostatniego statusu start/stop i sprawa załatwiona, jeżeli to jest to na czym nam zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To ja mam niestety w drugą stronę. Zakodowalem Sport Individual jako startowy, żeby wyłączyć Start-Stop (personalizacja na Sport Plus gdzie możliwe) i poprzedni bak wyszedł na średniej 15 litrów.

myślę że większej krzywdy zrobisz silnikowi jak ustawisz na SPORT Individual na stałe, bo nawet jak wszystko ustawisz na normal, to i tak będzie więcej paliwa brał i na wyższych obrotach jeździł , a to dla zimnego silnika i jeszcze w Dieslu to nie najlepszy pomysł , pozostaje Ci pomysł taksówkarzy na włączenie światła, kartka za kierownicą z napisem - WYŁĄCZ S/S - :wink:

 

Na ustawieniach SPORT INDIVIDUAL, silnik na sport, skrzynia na comfort, samochód nie trzyma wysokich obrotów. Tak było w FXX, ale w GXX to się zmieniło. Tak naprawdę to tylko reakcja na dodanie gazu jest szybsza. Osobiście zrobiłem tak jak kolega, ustawiłem na SPORT INDIVIDUAL jako domyślny tryb (silnik sport, skrzynia comfort) ze względu na lepszą reakcję na pedał gazu. Poprzednicy mają rację, w BIMMERCODE można poprostu tylko zmienić zapamiętanie ostatniego statusu start/stop i sprawa załatwiona, jeżeli to jest to na czym nam zależy.

 

Jeśli masz przedlift (bez mild hybrid) - tak.

Jeśli LCI (mhev) - nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, bo to mój pierwszy post.

Trochę się obawiałem spalania przy zakupie 5'ki (520i, opony 18"), bo wcześniej jeździłem jednak mniejszymi autami, ale jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony.

Przejechane na razie prawie 3500km (także na dotarciu): 50% miasto (zwykle jednopasmówka 50-60km, plus korki w centrum), 50% trasy szybkiego ruchu tu z 3-4 pasażerami (S'kami lecę 125-130 km, autostradą 145). Styl przeciętny, ani nie zamulam, ani nie zarzynam auta :8)

Średnie spalanie do tej pory to 7,4 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak to wyglada dla 520d bez xDrive?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

520d bez mhev trasa 1800km 4 osoby + pełny bagażnik, prędkości 140 - 150, sporo korków po drodze.


Przechwytywanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wyglada dla 520d bez xDrive?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

520d bez mhev trasa 1800km 4 osoby + pełny bagażnik, prędkości 140 - 150, sporo korków po drodze.


Przechwytywanie.jpg

 

Thx. A jak latasz po miescie?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.