Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.10.2022 o 16:51, yarko2000 napisał(a):

Nie kończy się dpf tylko przeleciałeś ponad 200-250 tyś km.

To jest informacja że trzeba sprawdzić dpf. U mnie jak wyskoczyły takie same błędy miałem 64,6 g popiołu. Ta wartość jest jakoś przeliczana od ilości wypaleń sadzy.

I ni jak się ma do prawdziwego zanieczyszczenia dpfa.

Przez bimmer-toola sprawdzisz ciśnienia. Najprawdopodobniej będzie wszystko ok.

Później zrobisz reset adaptacji - czyli tak jakbyś założył nowy dpf i błędy znikną.

Zostanie tylko sterownik świec

Mam błędy na dwóch cylindrach 4A6E oraz 4A5E wystarczy wymiana sterownika czy jeszcze najlepiej jakieś przewody? Przy tych błędach kupować od razu sterownik czy najpierw go sprawdzić miernikiem bo te błędy mogą oznaczać inną usterką?IMG_6871.thumb.jpeg.6e607fd76d44ccb11e7602b989777e54.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest napisane jak sprawdzić sterownik: 

Wyjęcie sterownika to 5 minut. Możesz sprawdzić - nie zaszkodzi. Ale na 99% jest do wymiany.

Co jak co, ale ten sterownik możesz naprawić lub zakupić używany - tylko taki z jakąś gwarancją że jest sprawny 🙂

Tania i prosta sprawa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.06.2023 o 12:19, yarko2000 napisał(a):

Dlaczego tak twierdzisz? Przy przebiegu ok 200 tkm to jest standardowy komunikat.

Za to zawartość popiołu jest umowna, komputer nie czyta gramatury tylko po kilometrach daje uśrednioną wartość.

@intruser, sprawdź ciśnienia w dpfie - jest opcja testu, jeśli będziesz miał w normie - nic nie czyścisz tylko robisz adaptację nowego i jeździsz dalej.

 

Jak sprawdzić ciśnienie zwrotne dpf? W jakiej aplikacji jest taka opcja? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Cichy90
Wydaje mi się, że aplikacja Bimmer-Tool pokazuje wartość z czujnika, ale nie jest dostępna dla wszystkich silników.
Tutaj jednak mogę się mylić. Co prawda dla swojego nie znalazłem ale nie jest powiedziane, że Ty nie będziesz mieć u siebie.

Informacja o aplikacji jest w pierwszm poście 😉 Tutaj
A tutaj jak sprawdzić w/w wartość:

 

Edytowane przez teetx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2023 o 13:09, teetx napisał(a):

@Cichy90
Wydaje mi się, że aplikacja Bimmer-Tool pokazuje wartość z czujnika, ale nie jest dostępna dla wszystkich silników.
Tutaj jednak mogę się mylić. Co prawda dla swojego nie znalazłem ale nie jest powiedziane, że Ty nie będziesz mieć u siebie.

Informacja o aplikacji jest w pierwszm poście 😉 Tutaj
A tutaj jak sprawdzić w/w wartość:

 

Witam. A ja mam całkiem inny problem mianowicie przestała pojawiać sie regeneracja zaplanowana i zapala soe regeneracja aktywna po czym po 5 seg czasami 10 sie wylącza .i tak cały czas .Jak próbuje wymusić wypalanie to tak samo odpala aktywna i zaraz ja rozłącza i tak w kółko ,dodam ze z cylicznym kasowaniem błędów tak samo.

Wszystko jest sprawne czujniki temperatury przepustnice .Zadnych błedów ale rośnie sadza i juz jest na 50g.Za chwile szlag go trafi.

temperatura wskakuje do 510 ale szybko spada i po 10 seg jak sie załaczy to odnowa wzrasta i spada .

Czy ktoś może coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. F10 N47 2012r. W danych mam temp. Zewnętrzna otoczenia pokazuje wartość około 37 stopni. Na desce pokazuje 3 stopnie i to jest wartość prawdziwa. Jednostki EUR, temp w dolocie pokazuje niższa niż ta w aplikacji. Czy to błąd odczytu? Czy coś czujnik wariuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarherme
W tym temacie - tutaj- ja mam dokładnie ten sam problem. Sprawę zacząłem rozwiązywać z zza dużym zaangażowaniem i teraz powymieniałem wszystko i nie nadąrzam sprawdzać efektów 😄 dlatego też sądzę, że @raz3rek słusznie pyta o wartości czujników bo i ja od tego zacząłem.

"Wyniki" z B-Tool'a to akurat podstawa.
Problemem może być czujnik ciśnienia spalin(zależnie od silnika możesz mieć jeden bądź dwa, najlepiej jakbyś od razu podzielił się 7 ostatnimi znakami z VIN) jak wspomniał @razerek, czujnik ciśnienia wstecznego, czujnik ciśnienia atmosferycznego albo po prostu zapchany już DPF.

To tylko informacje - sam zmagam się ze swoim problemem, nie jestem ekspertem 🙂 na pewno (nawet po liczbie postów) można zauważyć, że inni tutaj na pewno mają większe doświadczenie niż ja 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z DPF w moim BMW f11 n47 184km, bardzo szybko się zapycha i co chwilę załącza się regeneracja. Podmieniłem czujnik różnicy ciśnienia spalin i chciałem zrobić adaptacje. Wchodząc w reset adaptacji czujnika pierwszy pomiar jest ciśnienie spalin (zmierzone) drugie jest ciśnienie DPF. I tutaj moje pytanie ponieważ od pewnego czasu ciśnienie "zmierzone" u mnie cały czas pokazuje -0,00 i nie wiem czemu. Jeszcze niedawno były tam jakieś wskazania. Padł jakiś inny czujnik od ciśnienia??

Edytowane przez dana_1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, raz3rek napisał(a):
8 godzin temu, raz3rek napisał(a):

Podmieniłeś czujnik na jaki?

Na orginalny z innego BMW w którym już nie ma DPF

Ciśnienie wsteczne mam teraz ok. Bardziej mi chodzi o to co to jest to ciśnienie "zmierzone" i który czujnik za to odpowiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N47 pierwszy wypust 2007r.

Zablokowała się chłodnica spalin, turbo puściło olej na wydech i DPF od co najmniej roku prawidłowo się nie wypalał. Chłodnica założona nowa oryginalna Mahle, nowy zawór EGR, wyczyszczony kolektor dolotowy, nowy OE czujnik ciśnienia spalin i wyprany DPF (nie mój pomysł klient nasz pan jak to mówią).

Problem polega na tym, że nadal DPF próbuje się wypalać co 100-200km. Sprawdziłem odczyt z czujników silnika wszystko wydaje się być w normie oprócz ciśnienia wstecznego. Nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze wydechowym jak i temperatury za chłodnicą spalin. Nowy czujnik ciśnienia został zresetowany i po kilkudziesięciu kilometrach offset wskoczył na 11mbar (podmieniłem w swoim aucie i pokazuje to samo). Jedynie nie podoba mi się ogólnie temperatura spalin. Mój nawet w trakcie spokojnej jazdy po mieście potrafi utrzymać te 450-500*C i wypalić się prawidłowo. A drugi delikwent jak tylko zdejmiemy nogę z gazu spada do 350* i potrzeba około 90km/h żeby złapał te wymagane 600*C do regeneracji. Po naprawie została wykonana wymiana filtra przez ISTA i licznik pokazuje 0g popiołu. Zresetowałem również wszystkie adaptacje silnika i wymusiłem regenerację serwisową. Trwało to ponad 30km ale koniec końców doszedł do 0g sadzy jednak nadal pokazuje ponad 30mbar ciśnienia wstecznego na biegu jałowym.

Podejrzewam źle wyczyszczony DPF (o zgrozo). Ale dla pewności sprawdzę analogowym manometrem jakie faktycznie jest ciśnienie w filtrze podczas jazdy. A wy jak myślicie?

Edytowane przez raz3rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, czy b-tool dobrze pokazuje ciśnienie oleju ? Czytałem kilka wypowiedzi użytkowników. Tak jak u mnie czy to na postoju czy w czasie jazdy pokazuje 9518 hpa. 9,5 Bara to trochę nie realne. F11 525d 2014. Może jakaś aktualizacja aby to poprawić. Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2023 o 17:48, aizik6 napisał(a):

Witam, czy b-tool dobrze pokazuje ciśnienie oleju ? Czytałem kilka wypowiedzi użytkowników. Tak jak u mnie czy to na postoju czy w czasie jazdy pokazuje 9518 hpa. 9,5 Bara to trochę nie realne. F11 525d 2014. Może jakaś aktualizacja aby to poprawić. Pozdrawiam.  

Ten parametr będzie usunięty z silnika 525d. Większość BMW nie posiada precyzyjnego czujnika ciśnienia oleju a jedynie przełącznik ciśnieniowy zapalający kontrolkę na zegarach przy zbyt niskim ciśnieniu. Ten parametr powinien pokazywać szacowane ciśnienie oleju ale jak widać pokazuje bzdury.

W dniu 14.11.2023 o 07:11, davidgm napisał(a):

Po wymianie przepływki jak wykonać prawidłowo adaptacje przez btool.

Z tego co widzę są tam dwie opcje na biegu jałowym oraz 2500rpm, wykonać to na odpalonym silniku podczas postoju i jazdy ?

Nie ma potrzeby robić adaptacji przepływomierza. Silnik zrobi ją sam.

Gdybyś jednak chciał wykonać reset adaptacji to na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2023 o 13:41, davidgm napisał(a):

@pawelgawel

Dzięki, w przypadku wymiany EGR jest możliwość adaptacji jej w aplikacji i w jaki sposób?

Dodam że to bmw F30 n47

Aplikacja nie ma funkcji adaptacji EGR po wymianie. To co napisał kolega raz3rek to prawda ale dotyczy jedynie ograniczenia działania EGR.

  • Przykro mi 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest skuteczna sekwencja czynności, żeby skutecznie resetować serwis olejowy ustawiając własne terminy? Po uruchomieniu tej funkcji wyświetlają się 3 pola wyboru, gdzie są już wpisane liczby: 100,0 (z przecinkiem i zerem), miesiąc (dla listopada 11,0) i rok (2024,0). Wszystkie w formacie: ,0, czyli przecinek i zero. Żeby następny serwis był po 10 tys km lub za rok , trzeba wpisać np. 37 i zostawić miesiąc i rok. Ale w jakim formacie mają być te liczby: z przecinkiem i zerem (37,0) czy całkowite liczby (37). Czy wskazanie miesiąca i roku zostawić jak jest, czyli 11,0 i 2024,0, czy usunąć przecinek i zero? Próbuję różnych sposobów bez skutecznego skasowania alarmu i ustawienie nowych parametrów.

BMW X1 E84 N47 2011rok

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, robdrab napisał(a):

Jaka jest skuteczna sekwencja czynności, żeby skutecznie resetować serwis olejowy ustawiając własne terminy? Po uruchomieniu tej funkcji wyświetlają się 3 pola wyboru, gdzie są już wpisane liczby: 100,0 (z przecinkiem i zerem), miesiąc (dla listopada 11,0) i rok (2024,0). Wszystkie w formacie: ,0, czyli przecinek i zero. Żeby następny serwis był po 10 tys km lub za rok , trzeba wpisać np. 37 i zostawić miesiąc i rok. Ale w jakim formacie mają być te liczby: z przecinkiem i zerem (37,0) czy całkowite liczby (37). Czy wskazanie miesiąca i roku zostawić jak jest, czyli 11,0 i 2024,0, czy usunąć przecinek i zero? Próbuję różnych sposobów bez skutecznego skasowania alarmu i ustawienie nowych parametrów.

BMW X1 E84 N47 2011rok

Pozdrawiam

Moim zdaniem kombinujesz jak słoń pod górę, nie pamiętam jaka jest początkowa wartość tam podana (ale chyba 100) odpowiada to 30,000km, dasz 50 to będzie 15,000 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.