Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Podgląd jakich parametrów w aktualne oczekiwane ustawić kiedy chcę dobrze zdiagnozować turbo, czy dobrze tłoczy czy dobrze wstaje?

Generalnie patrzyłem na masę powietrza i ciśnienie doładowania, ale myślę że coś więcej można sprawdzić.

Wydaje mi się ze auto nie "dociska" tak bardzo jakby mogło, a chyba coś koło 2tys obr. powinien być max moment, u mnie czuć dopiero koło 3.5 mimo że ciśnienie doładowania jest 2.5bara od 2k. Dodam że auto to automat

Jakie są dopuszczalne opóźnienia np przy takich ciśnieniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem nowy na forum z góry przepraszam za błędy i pomyłki. Teraz opisze moj problem auto to e91 320d silnik m47 samochod po odpaleniu rano jedzie normalnie ma moc itd po jakimś czasie jedzie tak na 60% późno reaguje na gaz w inpie cisnienie doladowania spóznia sie za zadanym pojawił sie bład 41AA .dodam ze samochód po chipie i z usuniętą przepływką w sterowniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich jestem nowy na forum z góry przepraszam za błędy i pomyłki. Teraz opisze moj problem auto to e91 320d silnik m47 samochod po odpaleniu rano jedzie normalnie ma moc itd po jakimś czasie jedzie tak na 60% późno reaguje na gaz w inpie cisnienie doladowania spóznia sie za zadanym pojawił sie bład 41AA .dodam ze samochód po chipie i z usuniętą przepływką w sterowniku

https://bmwfault.codes/

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem roznice podczas wskazan wypalania DPF-a miedzy :

e91 320d M47 > F11 520 b47


- e91 320D M47 apikacja pokazywala aktywna regeneracje do samego konca az sie wypalilo (np z 19gr do 3 gr) potem byla nieaktywna juz i temp przed dpf spadala

- F11 B47 aktywna regeneracja wlacza sie np. przy 30gr > poczym sadza spada np do 15gr i regenaracja jest juz nieaktywna w apce, ale nadal sie wypala az zejdzie do powiedzmy do 8gr (widac po temp przed dpf ). Czyli nadal sie dopala pomimo tego, ze w programie jest juz nieaktywna.


Tez tak macie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zauwazylem roznice podczas wskazan wypalania DPF-a miedzy :

e91 320d M47 > F11 520 b47


- e91 320D M47 apikacja pokazywala aktywna regeneracje do samego konca az sie wypalilo (np z 19gr do 3 gr) potem byla nieaktywna juz i temp przed dpf spadala

- F11 B47 aktywna regeneracja wlacza sie np. przy 30gr > poczym sadza spada np do 15gr i regenaracja jest juz nieaktywna w apce, ale nadal sie wypala az zejdzie do powiedzmy do 8gr (widac po temp przed dpf ). Czyli nadal sie dopala pomimo tego, ze w programie jest juz nieaktywna.


Tez tak macie ?

 



U mnie rozpoczęcie wypalania jest uzależnione od pory roku.....

W wakacje jest to tolerancja od 22g aż do 39g. Wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej ten próg spada aby w zimie wynieść od 11g do 16g. Oczywiście są to wartości zaokrąglone , nic precyzyjnego. Lecz łączy je wspólną cecha , ilość przejechanych kilometrów pomiędzy wypaleniami .....


Jeśli chodzi o sam proces wypalania DPF. U mnie na samym początku uruchamia się zaplanowane wypalanie DPF , po chwili widzę aktywne wypalanie . Po ok 1min. jazdy wyłącza się aktywne wypalanie aby pod koniec tego procesu włączyć się ponownie aż tak do końca procesu. W wyniku takiej sytuacji , aplikacja liczy mi w czasie jednego wypalania , dwa pozytywnie zakończone procesy wypalania DPF.


Zazwyczaj , jeśli jadę drogami krajowymi , wypalanie kończy się na poziomie 1g - 2g.


Temperatura - ja również zauważyłem ,że po zakończeniu wypalania temperatura za filtrem DPF utrzymuje się w okolicach 600°C - 650°C. Potrafi tak się utrzymać przez kolejne 5km jazdy. Nadmienie ,że prędkość jazdy to 80km/h - 120km/h.



Jeśli dobrze zrozumiałem autora aplikacji , to dla niego ważnym parametrem nie jest kod silnika lecz numer ECU silnika.

Np. D70BX7A0......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- F11 B47 aktywna regeneracja wlacza sie np. przy 30gr > poczym sadza spada np do 15gr i regenaracja jest juz nieaktywna w apce, ale nadal sie wypala az zejdzie do powiedzmy do 8gr (widac po temp przed dpf ). Czyli nadal sie dopala pomimo tego, ze w programie jest juz nieaktywna.

 

W serii F/G wygląda to tak, że jest regeneracja zaplanowana, następnie zaplanowana i aktywna, potem aktywna gaśnie i zapala się co jakiś czas ale proces trwa nadal dopóki zaplanowana i aktywna nie zgasną.

Sprawdzę to jeszcze raz ale obawiam się że tak sterownik silnika podaje te statusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli zadaję pytanie w złym miejscu. Chcę na swoje prywatne potrzeby zakupić pełną wersję Apki, w google store widzę aktualnie za 69,99zł, na allegro w aukcjach z możliwością zakupu od razu interfejsu BT koszt licencji wyższy. Szczerze zgłupiałem, proszę o podpowiedź z waszej strony którą drogę wybrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli zadaję pytanie w złym miejscu. Chcę na swoje prywatne potrzeby zakupić pełną wersję Apki, w google store widzę aktualnie za 69,99zł, na allegro w aukcjach z możliwością zakupu od razu interfejsu BT koszt licencji wyższy. Szczerze zgłupiałem, proszę o podpowiedź z waszej strony którą drogę wybrać.

 

Przy zakupie na GP aplikacja jest aktualnie dożywotnia i przypisana do konta google (można przenieść na nowy telefon).

Na allegro licencję sprzedaje pośrednik. Jest ona na 2 lata i przypisana do telefonu.

 

Witam. Czy do rejestracji i kodowania aku w E90 318d 2011 wystarczy Bimmer tool i Bimmer code ? Jakiego użyć interfejsu/jaki zakupić?

 

Jeśli zmieniasz na baterię tego samego typu, np. AGM i zbliżonej pojemność to rejestracja w bimmer-tool wystarczy. Jeśli zmieniacz typ baterii lub znacząco pojemność to potrzebne kodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmieniasz na baterię tego samego typu, np. AGM i zbliżonej pojemność to rejestracja w bimmer-tool wystarczy. Jeśli zmieniacz typ baterii lub znacząco pojemność to potrzebne kodowanie.



Dzięki.

Prosze podpowiedz jaki interfejs zakupić ? Z doświadczenia ,który się sprawdza bezproblemowo. W pierwszym poście wyczytałem ,że Carista jest okej, czy to jest dalej aktualne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmieniasz na baterię tego samego typu, np. AGM i zbliżonej pojemność to rejestracja w bimmer-tool wystarczy. Jeśli zmieniacz typ baterii lub znacząco pojemność to potrzebne kodowanie.

Jeżeli będę przechodził z AGM 90Ah na AGM 95Ah, to apka wystarczy do rejestracji nowego akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi odczytem Akumulatora?

Zmieniłem akumulator z 90ah na 110ah, zakodowałem w bimmercode nową pojemność, i zapisałem wymianę w bimmertool. W tamtych aplikacjach wszystko widać ok tzn akumulator 110ah a BimmerTool odczytuje starą wartości tzn 90ah....

W kolejnym samochodzie również zmiana zwykłego aku na Agm 80ah i jak wyżej...pomino kodowania Btool widzi stary aku 80ah... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.