Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Tak właśnie dzisiaj próbowałem, niestety nic się nie zmieniło a dodatkowo wyskoczyły błędy abs i trakcji.

Po podłączeniu czujnika z powrotem błędy skasowałem, ale błąd klocków pozostał

 

A czy nie odłączyłeś przypadkiem czujnika ABSu?

Czujnik zużycia klocków jest w lewym przednim kole i prawym tylnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem przekonany że czujnik zużycia klocków jest na każdym kole i zacząłem od tylnego lewego :) coś mi nie pasowało w wyglądzie i umiejscowieniu samego czujnika ale zrobiłem zworkę i masz babo placek (abs, kontrola trakcji)

zaraz idę zrobić zworkę na tylnym prawym :)

dzięki pawelgawel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy będzie możliwość testu lamp w funkcjach serwisowych? :D

A jak ma to działać? Włączać/wyłączać poszczególne lampy?


pawelgawel w programie ista można było wykonać test lamp poziomowanie i skręty, w celu sprawdzenia ich działania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W n47 masz backpressure offset, który dopasowuje się tak, aby czujnik pokazywał zerowe ciśnienie na wyłączonym silniku. Offset "poprawia się" gdy wyłączasz silnik. Ujemne ciśnienie może pokazać się po wypaleniu dpf, gdyż ciśnienie wsteczne wtedy nam spada, a offset do kolejnego wyłączenia silnika jest taki sam, jak przed wypalaniem. Jeśli pokazuje Ci cały czas ujemne ciśnienie, zazwyczaj oznacza to walnięty czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Po skanowaniu bimmer-tool, od pewnego czasu w swoim F11 n47 mam błąd który nie daje się skasować:


FEM przedni moduł nadwozia

9307c2


Przeszukałem forum ale nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat tego błędu.

Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Ustawiałem dzisiaj 5%, nie wiem czy to przymyka czy pozwala bardziej się otwierać, ale po zakończeniu było niby wykonane. Zobaczę, czy po ponownym podłączeniu ta wartość jest, a swoją drogą to ewentualnie jak przywrócić wartość domyślną? Auto z 2016 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW e91 320d 184km.2010rok dlaczego masę powietrza żądaną pokazuje cały czas 2000

 

Niestety ten silnik i wszystkie nowsze diesle BMW (także seria F i G) podają taką stałą wysoką oczekiwaną wartość oczekiwanej masy powietrza.

 

Ustawiałem dzisiaj 5%, nie wiem czy to przymyka czy pozwala bardziej się otwierać, ale po zakończeniu było niby wykonane. Zobaczę, czy po ponownym podłączeniu ta wartość jest, a swoją drogą to ewentualnie jak przywrócić wartość domyślną? Auto z 2016 roku.

 

Zapewne użyłeś funkcji "EGR - sterowanie". Pozwala ona na chwilowe otwarcie/zamknięcie EGR do momentu wyjścia z tej funkcji. Zobacz funkcję "EGR adaptacja" i próbuj ustawić np. 0.7 lub najwięcej ile się da. Jak napisano wyżej, po pewnych aktualizacjach softu silnika ta funkcja przestaje działać, tzn. przyjmuje tylko zero, czyli wartość domyślną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz funkcję "EGR adaptacja" i próbuj ustawić np. 0.7 lub najwięcej ile się da. Jak napisano wyżej, po pewnych aktualizacjach softu silnika ta funkcja przestaje działać, tzn. przyjmuje tylko zero, czyli wartość domyślną.

Czy taka zmiana nie wpływa na szybsze zatykanie się DPFa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ustawiałem dzisiaj 5%, nie wiem czy to przymyka czy pozwala bardziej się otwierać, ale po zakończeniu było niby wykonane. Zobaczę, czy po ponownym podłączeniu ta wartość jest, a swoją drogą to ewentualnie jak przywrócić wartość domyślną? Auto z 2016 roku.

 

Zapewne użyłeś funkcji "EGR - sterowanie". Pozwala ona na chwilowe otwarcie/zamknięcie EGR do momentu wyjścia z tej funkcji. Zobacz funkcję "EGR adaptacja" i próbuj ustawić np. 0.7 lub najwięcej ile się da. Jak napisano wyżej, po pewnych aktualizacjach softu silnika ta funkcja przestaje działać, tzn. przyjmuje tylko zero, czyli wartość domyślną.

 

Tak, dokładnie. Dzisiaj sprawdziłem i to właśnie funkcja sterowania EGR, natomiast mam pytanie. Silnik pracował na wolnych obrotach i wskazywał wartość około 30 %, po ustawieniu 5 % i wykonaniu żądania, wartość odczytana spadła na -34% i dosyć szybko rosła na + ,doszła do +17% i spadła do 7% po czym znowu powoli rosła do 13% i znowu trochę spadała. Jak ustawiłem 95% i dałem wykonaj, wartość odczytana wzrosła stopniowo do 84% i powoli spadła do początkowej stabilnej około 30%. Czy to jest prawidłowe zachowanie?

Ogólnie później odczytałem adaptację EGR i była -1,00, gdzie program pokazuje możliwy zakres -0,4 do 1,0

Póki co, ustawiłem 0,0 . Ogólnie ostatnio wyskakuje mi błąd 255C00, na aucie niby nie czuć problemu, czasem drobne przydławienie, spróbuje go pierwsze wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel


Przy zakupie androida dostałem też niebieski OBD Mini ELM 327. Przed zakupem pełnej wersji aplikacji chciałem przetestować czy działa na wersji lite, jednak podczas proby połączenia widzę błąd ECU. I w związku z tym nie mogę się połączyć.

Myślałem, że to moje OBDII jest w wersji starszej niż 1.4 ale pobrałem apkę do sprawdzania ELM327 Identifier i tam pokazuje obsługę aż do 2.2.

Tak to wygląda:

1652896497741.jpg


Czy w związku z tym ten OBDII jest wspierany? Może ja coś robię źle przy próbie podłączenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.