Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Paweł, pytanie o możliwości zrobienia "czegoś" :)


Jedną z opcji true/false (ptaszek), które można obserwować (oprócz regeneracji zaplanowanej i aktywnej) jest "regeneracja zablokowana". W jakich warunkach flaga ta jest zaświecona? U mnie nigdy się nie pojawiło, stąd pytanie.

Teraz drążąc dalej - jeśli tą flagę da się odczytać, to... czy da się ja zapisać?


Do czego dążę. Większość z nas jeżdżąc po mieście ma bToola włączonego (przynajmniej ja tak mam). Obserwujemy poziomy sadzy i jak się zbliża nieuchronny czas wypalania "wyskakujemy" gdzieś poza miasto i pozwalamy się wypalić (lub też wymuszamy wypalenie). Ileż to razy zdarzyło się, że jednak stojąc w korku regeneracja się włączyła, i kombinujemy jak koń pod górę aby wyjechać za miasto. A jak jedziemy rano do pracy i nie mamy możliwości pojeździć?

Jakby się udało "zablokować" wypalanie - choćby do następnego odpalenia silnika po pracy, albo na jakiś czas, dopóki nie będziemy poza miastem, to.... Myślę że taki feature mógłby być "most wanted".


Jeśli nie przez ustawienie flagi "regeneracja zablokowana" to może poprzez modyfikację innych parametrów (których określone wartości są wymagane do rozpoczęcia wypalania)? Skrajnym przypadkiem (nie wiem, czy bezpiecznym) mogło by być "ustawienie błędu" gdzieś tam - jeśli się da :D


Wiem, może bredzę, nie znam się na możliwościach jakie dają sterowniki, ale jeśli by Ci się udało wprowadzić funkcjonalność przyblokowania (opóźnienia) wypalania, to dużo ludzi by Cię ozłociło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Paweł, pytanie o możliwości zrobienia "czegoś" :)


Jedną z opcji true/false (ptaszek), które można obserwować (oprócz regeneracji zaplanowanej i aktywnej) jest "regeneracja zablokowana". W jakich warunkach flaga ta jest zaświecona? U mnie nigdy się nie pojawiło, stąd pytanie.

Teraz drążąc dalej - jeśli tą flagę da się odczytać, to... czy da się ja zapisać?


Do czego dążę. Większość z nas jeżdżąc po mieście ma bToola włączonego (przynajmniej ja tak mam). Obserwujemy poziomy sadzy i jak się zbliża nieuchronny czas wypalania "wyskakujemy" gdzieś poza miasto i pozwalamy się wypalić (lub też wymuszamy wypalenie). Ileż to razy zdarzyło się, że jednak stojąc w korku regeneracja się włączyła, i kombinujemy jak koń pod górę aby wyjechać za miasto. A jak jedziemy rano do pracy i nie mamy możliwości pojeździć?

Jakby się udało "zablokować" wypalanie - choćby do następnego odpalenia silnika po pracy, albo na jakiś czas, dopóki nie będziemy poza miastem, to.... Myślę że taki feature mógłby być "most wanted".


Jeśli nie przez ustawienie flagi "regeneracja zablokowana" to może poprzez modyfikację innych parametrów (których określone wartości są wymagane do rozpoczęcia wypalania)? Skrajnym przypadkiem (nie wiem, czy bezpiecznym) mogło by być "ustawienie błędu" gdzieś tam - jeśli się da :D


Wiem, może bredzę, nie znam się na możliwościach jakie dają sterowniki, ale jeśli by Ci się udało wprowadzić funkcjonalność przyblokowania (opóźnienia) wypalania, to dużo ludzi by Cię ozłociło

 


Ciekawy pomysł, też bym skorzystał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby się udało "zablokować" wypalanie - choćby do następnego odpalenia silnika po pracy, albo na jakiś czas, dopóki nie będziemy poza miastem, to.... Myślę że taki feature mógłby być "most wanted".

 

Jeśli się uaktywni wypalanie to dla samego cyklu wypalania nie ma znaczenia czy jesteś w mieście czy poza nim. I tak się wypali i tak. Tyle że trwa to dłużej bo temperatura skacze i wolniej to się odbywa. Ale widząc że się wypala i chcesz dopalić go poza miastem, to co za problem wyjechać z miasta i to zrobić ?. Co się wypali w mieście to wypali w mieście, a co nie, to skończy poza miastem. Tak to BMW wymyśliło i zaprojektowało żeby DPF był w stanie wypalić się nawet w warunkach miejskich i wypali się bo sam tak miałem ze dwa razy. A nawet jeśli zgasisz auto i przerwiesz wypalanie, to regeneracja rozpocznie się na nowo kiedy warunki zostaną ponownie spełnione i na kilka razy, a i tak go wypali. Nie uruchomi jedynie procedury wtedy, jeśli warunki nie będą do tego spełnione i wtedy DPF się zapełni na tyle sadzą, że sypnie errorem. Np. 2-3 km i stop. I znowu 2-3 km i stop. I tak przez x set kilometrów W takich skrajnych sytuacjach jedynie DPF się nie zregeneruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek,

Przy procedurze którą opisujesz pojawiają się efekty uboczne w stylu rozrzedzenie oleju itepe, których chciałbym uniknąć jeśli to możliwe.

Zadałem pytanie autorowi aplikacji o możliwość zaimplementowania pewnej funkcjonalności. Dlaczego negujesz takie wymaganie? Jeśli uważasz, że jest bez sensu - po prostu nie będziesz z niego korzystał. Ja uważam, że to mogło by mieć sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbuj wymusić regenerację, sprawdź jakie masz ciśnienie wsteczne

 

Witam,


wymusiłem regeneracje na autostradzie i sadzy zostało 0g a popiołu dalej ponad 60g. Kontrolka po skasowaniu zapala się dalej raz na ileś.






Witam, panowie,


posiadam E61 2008r n47 2.0 177km i przez miesiąc jeżdziłem po samym mieście. Przebieg 230000 tys km. Wyskoczyła pierwszy raz kontrolka od paru lat particle filter.


Kontrolka zapala się po rozgrzaniu silnika do 90 stopni za każdym razem jadąc po mieście. Jeżdziłęm ostatnio na trasie około 1000km ale dalej się zapala kontrolka.


Kupiłem kabel, od właściciela programu dostałem kod za co bardzo dziękuje jeszcze raz i pokazało błędy związane z dpf.


popiół 64g

sadza 21,9g

reg zaplanowana V


Dystans do regeneracji 430km.


Wymusić regenerację? Rozumiem że popiołu jest sporo i może wymagać to przeczyszczenia filtra w serwisie ?


Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witam,


wymusiłem regeneracje na autostradzie i sadzy zostało 0g a popiołu dalej ponad 60g. Kontrolka po skasowaniu zapala się dalej raz na ileś.







Witam, panowie,


posiadam E61 2008r n47 2.0 177km i przez miesiąc jeżdziłem po samym mieście. Przebieg 230000 tys km. Wyskoczyła pierwszy raz kontrolka od paru lat particle filter.


Kontrolka zapala się po rozgrzaniu silnika do 90 stopni za każdym razem jadąc po mieście. Jeżdziłęm ostatnio na trasie około 1000km ale dalej się zapala kontrolka.


Kupiłem kabel, od właściciela programu dostałem kod za co bardzo dziękuje jeszcze raz i pokazało błędy związane z dpf.


popiół 64g

sadza 21,9g

reg zaplanowana V


Dystans do regeneracji 430km.


Wymusić regenerację? Rozumiem że popiołu jest sporo i może wymagać to przeczyszczenia filtra w serwisie ?


Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Popiół jest efektem wypalenia sadzy i będzie tylko jego przyrost, a dystans pokazuje od ostatniej regeneracji a nie do regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale co z kontrolką dlaczego się zapala particle filter ?

 


Witam,


wymusiłem regeneracje na autostradzie i sadzy zostało 0g a popiołu dalej ponad 60g. Kontrolka po skasowaniu zapala się dalej raz na ileś.







Witam, panowie,


posiadam E61 2008r n47 2.0 177km i przez miesiąc jeżdziłem po samym mieście. Przebieg 230000 tys km. Wyskoczyła pierwszy raz kontrolka od paru lat particle filter.


Kontrolka zapala się po rozgrzaniu silnika do 90 stopni za każdym razem jadąc po mieście. Jeżdziłęm ostatnio na trasie około 1000km ale dalej się zapala kontrolka.


Kupiłem kabel, od właściciela programu dostałem kod za co bardzo dziękuje jeszcze raz i pokazało błędy związane z dpf.


popiół 64g

sadza 21,9g

reg zaplanowana V


Dystans do regeneracji 430km.


Wymusić regenerację? Rozumiem że popiołu jest sporo i może wymagać to przeczyszczenia filtra w serwisie ?


Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Popiół jest efektem wypalenia sadzy i będzie tylko jego przyrost, a dystans pokazuje od ostatniej regeneracji a nie do regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że ECU stwierdził, że minął już jego czas co nie oznacza, że już się skończył

Możesz zrobić reset adaptacji bez żadnej ingerencji, dać do wyprania i również go zresetować lub kupić nowy i zrobić reset

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko tu piszę ale pomysł kolegi parę postów powyzej w sprawie blokowania wypalania jest bardzo dobry. Ja mam ten sam problem jak zona jezdzi po krotkich odcinkach to dpf sie nie wypalił. No i stało się....sprawdzam olej a tu ponad maximum. Odciągłem gdzieś 0.6 litra.

Warto przemyslec o blokadzie wypalania. Wiadomo jako opcja jesli ktos chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rzadko tu piszę ale pomysł kolegi parę postów powyzej w sprawie blokowania wypalania jest bardzo dobry. Ja mam ten sam problem jak zona jezdzi po krotkich odcinkach to dpf sie nie wypalił. No i stało się....sprawdzam olej a tu ponad maximum. Odciągłem gdzieś 0.6 litra.

Warto przemyslec o blokadzie wypalania. Wiadomo jako opcja jesli ktos chce.

 

Serio lepiej zabić turbo i wymienić DPF i kat niż wymienić olej?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat zrobilem 2 tys na oleju teraz z powodu niewypalenia jest do wymiany. Zrobione zostalo moze z 100 km krotkich odcinków. I nie mów ze zaraz Ci turbo padnie jak na zapchanym dpfie pojezdze.

Niech jest to opcja do wyboru....kto niechce nie musi jej włączać. Takie moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedlugo będę testował środek Liqui Moly 2650 do ochrony DPF. Dam znać czy działa i ile realnie wydłuży się czas pomiędzy wypaleniami. Dziś mam trasę 300km ale przed trasą go nie zaleje z tego powodu ze chce dać mu działać nw warunkach jakich śmigam codziennie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się połączyć kablem od Viaken'a Na Samsungu Galaxy S9.

Wykrywa kabel i łączy ale ma błąd komunikacji z ECU - nie czyta błędów oraz nie pokazuje live data (wszędzie pokazują się wartości -1,0).

W czym może tkwić problem?

Samochodzik to E90 LCI 318d z 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autora w sumie chyba o wskazanie soc i soh.

Wg BMW soh 0% oznacza całkowicie zużytą baterie.

Wg aplikacji 0% oznacza zerowe zużycie czyli nówka.

Czy dobrze rozumiem?

Pytam bo pokazuje u mnie 0% na 2.5 rocznym akumulatorze z dużym nalotem i mam cuda z wysokim napięciem ładowania (napięcia rzędu 15V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupilem aplikację w dpf mam popiół 32 cisnienie wsteczne dobre ale zainteresowal mnie ren popiół w aucie z przebiegiem 255 tyś i zaglebilem sie w historię serwisową auta i znalazlem taką ciekawostke

Przy przebiegu 105 tyś auto mialo wymieniony sterownik DDE z zaprogramowaniem zakodowaniem sterownika z programow.CAS , takii opis widnieje czy mam rozumiec ze od tego momentu dpf zostal wyzerowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj trasa zrobiona 300km w obie strony. Jechałem dość dynamicznie 150/180 i po powrocie przybyło tylko niecałe 2 gramy sadzy. Od wypalenia mam teraz 420km i 9,7 gramów także chyba jest ok:-) Nie potrzebnie chyba się martwię tym ze na samym początku po wypaleniu szybko przybywa sadza. Tak jak pisałem teraz przy najbliższym tankowaniu zaleję LM2650 i zobaczymy co ten środek daje w rzeczywistości w warunkach w jakich jeżdżę codziennie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autora w sumie chyba o wskazanie soc i soh.

Wg BMW soh 0% oznacza całkowicie zużytą baterie.

Wg aplikacji 0% oznacza zerowe zużycie czyli nówka.

Czy dobrze rozumiem?

Pytam bo pokazuje u mnie 0% na 2.5 rocznym akumulatorze z dużym nalotem i mam cuda z wysokim napięciem ładowania (napięcia rzędu 15V)

 

Co do aplikacji to się zgadza SOH=0 jest dla nowego/niezużytego aku. W sofcie BMW jest tak samo. Skąd masz informację że w BMW 0% oznacz zużytą baterię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacje zasiegnalem z : https://bimmerprofs.com/replacing-the-battery/


a szukam informacji poniewaz u mnie Btool pokazuje SOH 0% a SOC 75% na 2,5 letniej, niedoladowanej baterii z przebiegiem 160tkm

pod odpaleniu auta DME/DDE czy jak sie nazywa podnosil napiecie ladowania do 15,1V czyli jak dla zuzytego akumulatora

po naladowaniu prostownikiem (dla AGM) przez porty pod maska pokazuje SOC 85%


tak ze SOC na pewno dziala ok, ale pytanie czy SOH jest poprawnie odczytany ...

pacjent to F11Lci

w poniedzialek bede sprawdzal na testerze stan akumulatora i jesli rzeczywiscie jest jak nowka to bede robil adaptacje jako nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.