Skocz do zawartości

silnik x25d - opinie


emispc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fabryczny zapach nowego samochodu jest też trochę za intensywny.

Zawsze uważałem, że na polski rynek w salonach należy sprzedawać samochody od razu używane. Jak się czyta opinie na polskich forach można odnieść wrażenie, że używane są pod każdym względem lepsze od nowych i aby kupić nowy samochód trzeba być zwyczajne głupim. Dzisiaj się dowiedziałem, że używamy jest lepszy również dlatego, że nie śmierdzi nowością...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdziłem weekend takim wozem 25d i tak:.....jak w naszej rodzinnej X1 ten silnik robi z niej małą wyścigówkę, ta tutaj w X5 auto przemieszcza się. Nie jest może niezdarą ale w trasce przy wyprzedzaniu trzeba mieć jednak trochę miejsca...Osobiście do tak dużego wozu - bo jak dla mnie jest ogromny, nie kupil bym takiego motoru.

Te 30d to takie minimum. Wóz fajny, b dobrze wyciszony, przy 150 cicho :).

W trasie szybszej spalanie ok 7.5 - 8 - wjazd do miasta 8,5 - nawet do ponad 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację , zawsze mocniejszy silnik jest lepszy :D

Tylko dla mnie robiąc 85 % miasto nie wykorzystam jego potencjału

przy różnicy cenowej około 50 tys. .

Mam przejechane około 21 tys. i po roku użytkowania jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie targa przyczep kempingowych i jeździ głównie po mieście to silnik spokojnie wystarcza. Ponadto na papierze 25d w X5 jest żwawsze niż 20d w F11, a taki samochód miałem poprzednio i problemów z wyprzedzaniem nigdy nie miałem :D

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprzedałem 2 tygodnie temu swoje ukochane E60 i stoję przed dylematem.

Miało być F10 528i w kompletnym wyposażeniu, jednak lepsza połowa ciśnie na coś większego, a ponieważ budżet ograniczony, jedynym wyborem jest X5 25d.

Mogę odebrać w tym tygodniu stokowe X5 w M-Pakiecie z silnikiem N47 lub poczekać do końca września i odebrać auto z agregatem B47.

Cena jest zbliżona, stokowe jest tańsze o 8k, ale poza słabszym silnikiem nie posiada wskaźników LCD.

Samochodem planuję jeździć 3 lata i zmienić na nowe (comfort lease).

Warto czekać na nowy silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Któż to wie? Raczej nikt nie jeździł X5 z silnikiem B47, bo ich jeszcze nie ma fizycznie na rynku. B47 na pewno jest cichszy i będzie mocniejszy o 13 kM i 50 Nm. W stosunku do 550 i to i tak nie będzie jechał, ale to chyba wiesz. Czy jesteś na to gotowy?

http://www.zeperfs.com/duel2015-5554.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedałem 2 tygodnie temu swoje ukochane E60 i stoję przed dylematem.

Miało być F10 528i w kompletnym wyposażeniu, jednak lepsza połowa ciśnie na coś większego, a ponieważ budżet ograniczony, jedynym wyborem jest X5 25d.

Mogę odebrać w tym tygodniu stokowe X5 w M-Pakiecie z silnikiem N47 lub poczekać do końca września i odebrać auto z agregatem B47.

Cena jest zbliżona, stokowe jest tańsze o 8k, ale poza słabszym silnikiem nie posiada wskaźników LCD.

Samochodem planuję jeździć 3 lata i zmienić na nowe (comfort lease).

Warto czekać na nowy silnik?

 

Ja bym czekał

Sam sie zastanawiam czy nie zamówić x5 25d 231 km. Ma wyraźnie wiecej niutków od starego silnika - pół sekundy do 100 mniej to sporo

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7,7 s do setki to dobry wynik dla X5. To nie jest auto do ścigania, a 500 Nm zrobi swoje. Przy tej chorej akcyzie to bardzo kusząca propozycja. Ciekawe kiedy trafi da piątki ten silnik, może dopiero do G30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7,7 s do setki to dobry wynik dla X5. To nie jest auto do ścigania, a 500 Nm zrobi swoje. Przy tej chorej akcyzie to bardzo kusząca propozycja. Ciekawe kiedy trafi da piątki ten silnik, może dopiero do G30.

 

Dokładnie, sam również bym poczekał 2 miesiące, by cieszyć się lepszym silnikiem.

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam Nissana Navarę, który ma katalogowo ponad 11 s do setki. Patrząc na to mogłoby się wydawać, że nie jedzie. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej, on na prawdę bardzo dobrze przyspiesza. W normalnych ruchu powiem, że jest szybki i abslotutnie nie brakuje mu mocy (171 kM). Myślę, że takim kolosem się jeździ inaczej niż osobówką i w X5 powinno być bardzo przyjemnie. Ja jeździłem X5 50d, a to był potwór, ale jeśli nie oczkuje się od X5 przyspieszeń na poziomie szybkiej osobówki to będzie dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nissana Navarę, który ma katalogowo ponad 11 s do setki. Patrząc na to mogłoby się wydawać, że nie jedzie. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej, on na prawdę bardzo dobrze przyspiesza. W normalnych ruchu powiem, że jest szybki i abslotutnie nie brakuje mu mocy (171 kM). Myślę, że takim kolosem się jeździ inaczej niż osobówką i w X5 powinno być bardzo przyjemnie. Ja jeździłem X5 50d, a to był potwór, ale jeśli nie oczkuje się od X5 przyspieszeń na poziomie szybkiej osobówki to będzie dobrze.

Jeździłem 550i i czasami brakowało pod pedałem :) Co kierownik, to inne odczucia i potrzeby. Co do X5, to masz rację. Ma być wygodnie i przyjemnie i dlatego jestem w stanie poświęcić "radość z jazdy" na rzecz komfortu i przestrzeni.

Tylko pytanie, czy jest sens czekać? Co da mi nowy silnik oprócz tylko kilku dodatkowych KM? Co w nim poprawiono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Nissana Navarę, który ma katalogowo ponad 11 s do setki. Patrząc na to mogłoby się wydawać, że nie jedzie. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej, on na prawdę bardzo dobrze przyspiesza. W normalnych ruchu powiem, że jest szybki i abslotutnie nie brakuje mu mocy (171 kM). Myślę, że takim kolosem się jeździ inaczej niż osobówką i w X5 powinno być bardzo przyjemnie. Ja jeździłem X5 50d, a to był potwór, ale jeśli nie oczkuje się od X5 przyspieszeń na poziomie szybkiej osobówki to będzie dobrze.

 

Wlasciwie masz racje ,ale...

My ,wlasciciele BMW z Forum szukamy aut :

- w cenie kompaktu ,ale z wysokogatunkowa skora i unikalnym drewnem

- oszczednych jak 2,5 d, ale z pieciolitrowym silnikiem benzynowym

- malych ,zeby latwo parkowac i zmiescic w garazu ,ale pojemnych na 7 osob

- super wygodnych ,ale na minimum 21 calowych kolach

- nie sportowych ,ale powyzej 6 sek do 100 km/h to zenada

 

Trudno nam dogodzic ,wiec mnostwo pracy przed ekipa z BMW :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 300k masz już fajnie wyposażone auto z 500nm i 7.7 do setki. To auto to i tak kloc rodzinny, nikt tego nie kupuje do ścigania. U brokera gola cena jest od 189.000 pln

 

W weekend zrobiłem z 4 osobami na pokładzie z 400km 520d które ma 8,2 do setki. Specjalnie mi nie brakowało mocy, myślę że 231km będzie bardzo dobrze, sprawdzę organoleptycznie na jeździe próbnej

 

Edit.

 

Jeździłem dzisiaj 218 km. No tak średnio bym powiedział :P do moich celów sie nadaje (90% ciężkie miasto, reszta wypady weekendowe z rodzina) jak znalazł, ale jakbym miał robić tym trasy, czy sporo kilometrów to bym odpuścił

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilu kierowców tyle opinii.

 

Robiłem trasy F11 20xd i nie narzekałem.

Na użyczeniu jeździłem f15 25d(218km) i w sumie nie czułem różnicy w przyspieszeniu między 5 a x5. W obu przypadkach jeździło mi się dość komfortowo.

 

Nie mam aspiracji rajdowych ale też nie lubie zamulać.

Na nasze drogi ten silnik wydaje mi się być optymalny.

 

Miałem kupować 30d ale ostatecznie zdecydowałem się na 25d - 231KM a za różnice kupiłem całkiem ładny zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego byś odpuścił na długie trasy?

 

Złe sie wyraziłem - z dzieckiem i zoną silnik jest ok w trasę, sam jeżdzę inaczej :wink:

 

Tak żebym sam jeździł to wole dynamiczniej :mrgreen: w mieście to nie ma znaczenia, moment i xdrive robi robote. Zamiast większego silnika do tego auta juz wolalbym dorzucić sobie 2 cabrio

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą opisuję wrażenia z jazdy X5 z silnikiem 25d (218km) xdrive

 

Auto jest u mnie od 1,5 miesiąca i nie chciałem opisywać wrażeń z jazdy w okresie docierania...

ale już jest po dotarciu :)

wyprawy wakacyjne: z żoną i dzieckiem - nie ma czego opisywać wiadomo spokojnie powoli i na aktywnym tempomacie przewidywalnie (100%) satysfakcji

jazdy w mieście: 450nm robi swoją robotę, jak ktoś chętny utrata prawka bezproblemowa, jednak koledzy mają większe silniki 40d (stary model) i 50dM to mój od razu wydaje się wolniejszy ale i tak miasto ogarnia (95%) satysfakcji

trasa: tu podzielę na dwie kategorie:

-polskie drogi: aktywny tempomat robi robotę przy wleczeniu się za tirami, maruderami, rolnikami itp :) przy wyprzedzaniu już nie jest tak rewelacyjnie, program sport + manualna zmiana biegów pomaga ale to nie wspomniane już 40d lub 50dM (trakcję przy wyprzedzaniu na polskich wybojach poprawia aktywne zawieszenie warto domówić), będąc obiektywnym ten silnik jest dla spokojniejszych i cierpliwych kierowców, jednak mimo wszystko ma tego zęba czym mnie bardzo pozytywnie zaskoczył (95%) satysfakcji

-polskie autostrady: no cóż przepisowo czy nie ten silnik wystarczy (wg. mnie SUV i prędkości pow 200km/h nie idą w parze) (90%) satysfakcji no bo wiadomo.... mógł by lepiej zbierać się do 200km/h :D

Podsumowując

Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem X5 i masz nieograniczony budżet kusi Cię X5 M50d to kup 25d (jeżeli sądzisz że to wiocha za 0 zł jest opcja bez oznaczeń silnika) a za oszczędzoną kasę kup sobie sportowe używane cabrio np Aston Martin DB9 Ferrari 430 lub 360, porsche 911

 

PS. Taki ze mnie sknera że zawsze kupuję BMW z podstawowym silnikiem i przy trzecim aucie stwierdzam, że Bawarczycy nawet w podstawie dbają o radość z jazdy.

640i którym śmigam od 4 lat daje fajne sportowe wrażenia i frajdę ze sportowej jazdy mimo że to przecież podstawa i to tylko 3 litry bla bla bla...

 

Wybór należy do was i nikogo nie namawiam opisałem tylko swoje odczucia i wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak z halasem przy predkosciach rzedu 160 kmh? Masz zwykle szyby czy jakies dodatkowo laminowane/wygluszajace?

 

Naskrobane na Nexus 4

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem X5 i masz nieograniczony budżet kusi Cię X5 M50d to kup 25d (jeżeli sądzisz że to wiocha za 0 zł jest opcja bez oznaczeń silnika) a za oszczędzoną kasę kup sobie sportowe używane cabrio np Aston Martin DB9 Ferrari 430 lub 360, porsche 911

Tu zaszalałeś... nie będzie aż takich oszczędności z różnicy między tymi silnikami :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.