Skocz do zawartości

silnik x25d - opinie


emispc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 304
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mój od wczoraj jest już na statku, ale cały czas mam ?? jak ten silnik sprawdza się w F15

 

zan1zan, widze, ze jadnak to Ty pierwszy usiadziesz za kolkiem 25d. Moj dealer nie odzywa sie na razie z propozycja jazdy probnej 25d, a na swoj zamowiony egzemplarz bede jeszcze musial poczekac kilka miesiecy. Mozesz napisac kiedy Ty zamawiales, gdzie? domyslam sie, ze w Lodzi (moje miasto!) i ile czekales od zamowienia do momentu rozpoczecia produkcji przez fabryke. No i jakie tam opcje sobie wybrales?

 

właśnie liczyłem na Twoje opinie po przetestowaniu :mrgreen:

 

a czemu musisz czekać aż kilka miesięcy ?

 

ja trafiłem na wolną alokację dealera akurat na 25 d, ale rozmawiałem z kilkoma i każdy miał w miarę krótki czas produkcji,

ja klepnąłem bodajże 27.01 z terminem produkcji na 7 tydzień - po modyfikacji wyposażenia według moich oczekiwań termin przesunął sie nawet na 6 tydzień, i wszedł do produkcji 5.02, więc wszystko poszło błyskawicznie - najdłużej będzie trwał transport :(

opcji wziąłem kilka, ale takich tłustych jak komfortowe fotele, dach szklany, night vision, ledy, pakiet innowacji, systemy asystujące, itp. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie liczyłem na Twoje opinie po przetestowaniu :mrgreen:

Statek plynie szesc tygodni, wiec masz jeszcze szanse, ze w tak zwanym miedzyczasie, zrobie jazde probna. Ale boje sie, ze moj diler uznal, ze w klienta, ktory juz zamowil nie warto dluzej inwestowac.

a czemu musisz czekać aż kilka miesięcy ?

Poniewaz tu gdzie mieszkam nic nie jest tak proste, jak w Polsce. Poza tym wyglada na to, ze im bardziej na wschod tym lepszy rynek dla BMW i firma sie bardziej stara. W takiej Moskwie pewnie podstawiają klientowi samochód pod dom zanim jeszcze pomyśli, ze chcialby go kupic :lol: . Faktem jest jednak, ze zamowilem F15 z opcjami, ktore beda dostepne dopiero od kwietnia - czujnik cisnienia powietrza osobny dla kazdego kola z dokladnym wskazaniem oraz lane departure w standardzie (kilkaset euro mniej). Wiec teraz musze odczekac swoje. Opcje podobne, tyle, ze xenony ale z adaptive lights i inteligentnym high beam, no i bez night vision, ale za to z HUD-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

statek płynie 2 tygodnie:

 

rzeczywiście terminy się poskładały:

21.02 podpisałem zamówienie

12.03 wszedł do produkcji

15.03 był gotowy

19.03 w procie w Charleston

20ego załadowany na statek

1.04 dopłynął do Bremerhaven

3.04 wyjechał lorą do Polski do Kleszczowa k/Bełachatowa (główny plac BMW)

5ego dojechał

dziś dojechał do dealera

w sobotę odbieram :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odbylem dzis dwugodzinna jazde probna xDrive 25d, zatem dla tych jeszcze wahajacych sie lub watpiacych w sluszonosc swojego wyboru, a ktorzy nie mieli okazji jezdzic F15 z tym silnikiem, kilka slow otuchy i uspokojenia.

 

Silnik

Otoz ten silnik naprawde daje rade, jest dynamiczny, ba, wrecz zrywny (o tym za chwile), a duzy moment diesla daj poczucie zapasu mocy. Wszyscy, ktorzy dokonuja swiadomego wyboru i godza sie na kompromis w postaci wiekszej wygody, komfortu, lepszego wyposazenia i oszczednosci, ale kosztem osiagow beda i tak mile zaskoczeni. Przy predkosciach autostradowych przyspieszenie jest plynne, miarowe, choc oczywiscie szalu nie ma. Najbardziej zaskoczyl mnie jednak w jezdzie miejskiej, przy predkosciach rzedu 30 do 60 km/h, kiedy kazde mocniejsze dodanie gazu (gdy na przyklad chcemy zmienic szybko pas ruchu i uciec przed zblizajacym sie do nas z tylu innym pojazdem) powoduje, ze samochod rwie do przodu (po odczekaniu pol sekundowej turbodziury, no niestety).

 

Skrzynia (wersja sportowa)

Samochod byl wyposazony w sportowa skrzynie z manetkami przy kierownicy, dokladnie jak model ktory zamowilem. Mialem okazje przetestowac ceche, ktora zadecydowala o moim wyborze, bowiem wiadomo , ze do takiego silnika nie dobiera sie sportowej skrzyni i manetek w celu startow w nocnych wyscigach ulicznych. Manetka i sportowa skrzynia pozwala na chwilowe, szybkie przejscie w tryb manualny i redukcje biegu, kiedy na przyklad chcemy wyprzedzic wolniejszy pojazd przed nami na drodze jednopasmowej. Po okolo 10 sekundach skrzynia sama wraca do trybu automatycznego. Wszystko to bez dotykania dzwigni zmiany biegow. Wiem, ze w przypadku skrzyni zwyklej bez manetek, aby zredukowac bieg przed wyprzedzaniem trzeba wejsc w tryb manualny dzwignia zmiany biegow i pozniej ponownie przestawic dziwignie na tryb auto, bo skrzynia sama do tego trybu nie wraca.

 

Komfort/halas

O tym, ze F15 jest samochodem komfortowym napisano juz wiele. Do predkosci 140km praktycznie nie slychac nawet odglosow oporu powietrza, zaczyna lekko szumiec w okolicy 130-140 ale nie jest to halas absorbujacy nasza uwage. Rozpedzilem sie do 180km/h i wtedy juz zaczelo swistac. Komfort jazdy jest bardzo dobry. Samochod prowadzi sie jak dobry sedan. Jezdzilem na 19 calowych oponach run flats i kolejna mila niespodzianka. Naczytalem sie jakie to beznadziejne sa runflaty a mialem odczucie niezwykle plynnej, komfortowej jazdy. Siedzenia komforty - wygodne z szerokim zakresem regulacji - ale za krotka to byla jazda, aby sie wypowiadac. Samochod mial zwykly zestaw Hi-Fi (nie Harman Kardon ani BO) i gralo to poprawnie, na pewno znacznie lepiej niz raczej dosc cieniutki zestaw standardowy, gdzie czuje sie brak subwofera i liche basy. No i polecam tez head-up display, bo jest to dobry ficzer, ktory niemal natychmiast zmienia nawyki kierowcy i powoduje, ze praktycznie przestaje sie odrywac wzrok od jezdni, zeby sprawdzic wskazania zegarow lub nawigacji.

 

To byla bardzo fajna jazda, ktora rozwiala wiekszosc moich dylematow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbylem dzis dwugodzinna jazde probna xDrive 25d, zatem dla tych jeszcze wahajacych sie lub watpiacych w sluszonosc swojego wyboru, a ktorzy nie mieli okazji jezdzic F15 z tym silnikiem, kilka slow otuchy

To byla bardzo fajna jazda, ktora rozwiala wiekszosc moich dylematow.

 

To jednak udało Ci sie przetestować :D

Dobrze przeczytać taka opinie dla kogos kogo zamówione auto jest już w bremerhaven :lol:

 

A zwróciłes może uwagę jakie wyszło zużycie paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zwróciłes może uwagę jakie wyszło zużycie paliwa ?

Zapomnialem zresetowac licznik i nie pomyslalem o sprawdzeniu zuzycia paliwa. Ale... bawiac sie ekranem przelaczylem na wskazania komputera pokladowego i zauwazylem tam wartosc zuzycia paliwa 10l/100km. Bylo to zuzycie z kilu poprzednich jazd, albo od poczatku zycia pojazdu. Mysle, ze gdyby ujac litr z kawalkiem za tryb jazdy (na jazdach probnych jezdzi sie raczej agresywnie po miescie i szybko po autostradzie, czesto tryb sport), kolejny litr z kwalkiem za fakt, ze silnik nowy, nieulozony, na dotarciu oraz kolejny litr z kawalkiem za tryb mieszany miasto/autostrada to spalanie na trasie otrzymalibysmy okolo 6,5 litra. Gdyby jeszcze jezdzic wyjatkowo spokojnie i w trybie eco-pro to kto wie ... czyzby 6 litrow na setke? :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W F11, z tym silnikiem, w mieście wychodzi około 8-9 litrów, zależy od korków, poza miastem, głównie autostrady, przy jeździe w granicach 160 -200 też pomiędzy 8-9. Przy naprawdę szybkiej jeździe nie da rady zmieścić się w 10.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie jak mówisz. Mi średnia z 50 tys wychodzi 8,2 l/100km. 50/50 trasa miasto, raczej szybko ale nie zero-jedynkowo gaz/ hamulec- z przewidywaniem. Znajomy ma taki sam model i jemu wychodzi 6,4 aż myślałem że mam coś zepsute bo nigdy tyle nie miałem ale spróbowałem spokojniejszej jazdy i też tyle wyszło. Samochód wystaczająco dynamiczny i myśle że do 120km będzie podobnie w X15 powyżej już nie - wiadomo fizyka, opory itd. Sam na pewno bym wziął x25d zamiast 525d gdyby 2 lata temu był dostepny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki gregsan i Lake. Kiedy trzy posty wyzej wyprowadzalem swoj wywód, w którym hipotetycznie zszedlem ze spalaniem F15 do 6 litrow na setke, chodzilo mi tylko o to, aby ustalic na ile w praktyce mozna bedzie sie zblizyc do katalogowych deklaracji producenta (ktore jesli pamietam dla jazdy w trasie podaja spalanie 5,5 l/100km). Wyszlo mi, a ze osiagniecie wyniku w granicach 6 litrow (no, moze bardziej 6,5l) jest mozliwe i to w praktyce, choc nie twierdze, ze ktos - ja rowniez nie - mialby zamiar tak jezdzic (ecopro, setka na autostradzie, bez obciazenia, itp.). Zamowilem powiekszony bak paliwa i chcialbym na autostradzie maksymalizowac zasieg bez koniecznosci tankowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zobrazowania różnicy spalania podam moje spostrzeżenia dla F15 50d. Miasto : 11,5l ; mieszana jazda ok 10,0l : trasa na autostradzie przy spokojnej jezdzie średnio ok 140km/h ( 4 osoby , narty i bagaż wakacyjny na trasie PL -IT ) : 9,15l . Szybkie starty ze świateł w opcji sport chwilowo podnoszą spalanie, ale jaka frajda :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje F15 30d na autostradzie w 4 os. pełen bagażów i narty, 10.5l na niemieckim paliwie i 12l na polskim przy prędkościach 170-180 km/h. Normalną drogą przy 100-110 km/h 7,5 l również pełne obciążenie :)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moje F15 30d na autostradzie w 4 os. pełen bagażów i narty, 10.5l na niemieckim paliwie i 12l na polskim przy prędkościach 170-180 km/h. Normalną drogą przy 100-110 km/h 7,5 l również pełne obciążenie :)

 

 

tu macie test wersji 25d:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

trudno mi uwierzyć, że 25d w F15 się sprawdza; dwulitrowy motor w czołgu ważącym 2,1t?...

dodać bagaże i box na dach i robi się dynamika w stylu wozu drabiniastego

miałem F25 x20d i to nie jechało z 4 osobami i bagażem

coś jak chcieć grzałką turystyczną podgrzać wodę w basenie

wg mnie cała ta wydumka z dwulitrowym silnikiem do zły kierunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile koni mialo Twoje F25, bo domyslam sie, ze nie 218 jak F15. I jaki byl stosunek mocy do masy pojazdu? mysle, ze jest on na korzysc f15, ktore jest tylko nieco ciezsze. Jezdzilem zarowno x3 jak i x5 z dwulitrowym silnikiem (o roznej mocy, oczywiscie) i uwazam, ze osiagi i odczucia sa porownywalne. oczywiscie, z czterema osobami plus bagaze trzeba sie liczyc z ich pogorszeniem, ale pytanie jest na ile dramatycznie.

 

Mnie bardziej niz osiagi martwi wysilenie silnika i jego zywotnosc i tu obawiam sie przykrych niespodzianek, bo kupuje na dluzej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega ma troche racje - autko 25d z dwoma pasazerami dynamika jest ok - ale przy wyjazdach np. w gory gdzie 4 osoby i bagaz to niestety masa zrobi sieczke z 2000m3 silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma troche racje - autko 25d z dwoma pasazerami dynamika jest ok - ale przy wyjazdach np. w gory gdzie 4 osoby i bagaz to niestety masa zrobi sieczke z 2000m3 silnika.

 

Ilu z Was miało okazję pojeździć taką wersją ?

 

Co znaczy, że masa zrobi sieczke z silnika ?

 

Rozumiem, że kupujesz auto bo przez 365 dni w roku jeździsz zapakowany w góry ?

 

Poza tym , czy wersja E70 przed liftem która miała 235 KM/520 Nm i 6 biegowy automat tez była taka wątpliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No niestety mialem x5 25sd na testach i powiem do jazdy spokojnej lub autostrada 150km/h jest ok ale wyprzedzanie dynamika powyzej 80km/h to klops.

Ostatnio mierzylem sie moja x1 184KM z nowa X5 3.0xd.

Kierowca mial takie zdziwienie iz wyprzedzenie x1 przez x5 na autostradzie jest tak trudne i wieczne. Operacja wyprzedzania trwala okolo 2min. Przyspieszenie z 90 do 170km/h obu aut wygladal bardzo smiesznie bo roznica bardzo malutka z korzyscia dla x5.Ja osobiscie bylem przekonany iz to 218KM a tu 258KM. Wiec daje do myslenia masa 2.1T i moc silnika.

Z drugiej strony x5 nie jest autem wyscigowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zan1zan / Czyzbym widzial na obrazku nowe F15 u kolegi? No, gratulacje! Ale gdzie fotki i opis wrażeń?

 

tak - odebrałem w ubiegłym tygodniu,

 

nie znam tego forum za dobrze i nie widziałem szczerze mówiąc, że się tutaj ktoś chwalił swoją F15 :roll:

 

co do wrażeń:

- na razie delikatnie traktowałem do 2 tys. km, aby wszystko się dotarło :wink:

teraz stopniowo zwiększam obroty i prędkości :norty:

- gadżety na pokładzie robią wrażenie :mrgreen: ,

- najwięcej do tej pory to wykorzystywałem ACC - fajnie się sprawuje, choć hamuje trochę IMO zbyt gwałtownie,

- HUD - bardzo fajna sprawa,

- zawieszenie w trybie komfort za miękkie na szybką jazdę autostradową, tryb sport trochę lepiej, ale chyba mogło by być jeszcze sztywniej,

- auto wrażliwe na silny boczny wiatr - trzeba dobrze się kontrolować ,

- nie znalazłem jeszcze najlepszej pozycji foteli dla moich pleców - możliwości regulacji przy komfortach jest tyle, że nie jest to proste i oczywiste ............. :norty:

- skrzynia biegów - bajka - w ogóle można o niej zapomnieć, że jest, bo działa niezauważalnie,

- automatyczne wycieraczki działają dobrze ( w poprzednim moim aucie nie zawsze tak było ),

- głośniki HK brzmią bardzo dobrze nawet na MP3,

- chciałbym aby była możliwość ustawienia domyślnego np. AutoHold włączony, ale za to Auto start/stop - wyłączony

 

to tak na szybko - jak by co to pytaj :mrgreen:

Edytowane przez zan1zan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety mialem x5 25sd na testach i powiem do jazdy spokojnej lub autostrada 150km/h jest ok ale wyprzedzanie dynamika powyzej 80km/h to klops.

Ostatnio mierzylem sie moja x1 184KM z nowa X5 3.0xd.

Kierowca mial takie zdziwienie iz wyprzedzenie x1 przez x5 na autostradzie jest tak trudne i wieczne. Operacja wyprzedzania trwala okolo 2min. Przyspieszenie z 90 do 170km/h obu aut wygladal bardzo smiesznie bo roznica bardzo malutka z korzyscia dla x5.Ja osobiscie bylem przekonany iz to 218KM a tu 258KM. Wiec daje do myslenia masa 2.1T i moc silnika.

Z drugiej strony x5 nie jest autem wyscigowym...

 

 

to jaką prędkość osiągnęliście po tych 2 minutach ?

 

X1 - 8,1 s 205 km/h

X5 25d - 8,2 s 220 km/h

X5 30d - 6,9 s 230 km/h

 

stosunek masy/mocy:

X1 - 1660 kg/ 184 KM = 9,02 kg/KM

X5 25d - 2115 kg/218 KM = 9,7 kg/KM

X5 30d - 2145 kg/258 KM = 8,31 kg/KM

 

czyli przyspieszenie Twojej X1 według danych technicznych są bardzo zbliżone do X5 25d - prędkość max za to już sporo mniejsza, tutaj między 25d i 30d w X5 jest mała różnica

 

niezły klops i dramat .......... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja doszlem do 220km/h i odpuscilem bo szum/halas byl okropny.

Pamietac trzeba iz teraz wszystkie auta z x drive nie trzymaja mocy. Nie zdziwie sie ze nowy x5 3.0xd na dotarciu bedzie mial ledwie 240KM.

Zdziwienie moje bylo bardzo duze jak zobaczylem napis na drzwiach. 3.0xd

Ale nie zasmiecajmy tego tematu x1 vs x5 bo to temat o 25d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zan1zan / Czyzbym widzial na obrazku nowe F15 u kolegi? No, gratulacje! Ale gdzie fotki i opis wrażeń?

 

tak - odebrałem w ubiegłym tygodniu,

 

nie znam tego forum za dobrze i nie widziałem szczerze mówiąc, że się tutaj ktoś chwalił swoją F15 :roll:

 

co do wrażeń:

- na razie delikatnie traktowałem do 2 tys. km, aby wszystko się dotarło :wink:

teraz stopniowo zwiększam obroty i prędkości :norty:

- gadżety na pokładzie robią wrażenie :mrgreen: ,

- najwięcej do tej pory to wykorzystywałem ACC - fajnie się sprawuje, choć hamuje trochę IMO zbyt gwałtownie,

- HUD - bardzo fajna sprawa,

- zawieszenie w trybie komfort za miękkie na szybką jazdę autostradową, tryb sport trochę lepiej, ale chyba mogło by być jeszcze sztywniej,

- auto wrażliwe na silny boczny wiatr - trzeba dobrze się kontrolować ,

- nie znalazłem jeszcze najlepszej pozycji foteli dla moich pleców - możliwości regulacji przy komfortach jest tyle, że nie jest to proste i oczywiste ............. :norty:

- skrzynia biegów - bajka - w ogóle można o niej zapomnieć, że jest, bo działa niezauważalnie,

- automatyczne wycieraczki działają dobrze ( w poprzednim moim aucie nie zawsze tak było ),

- głośniki HK brzmią bardzo dobrze nawet na MP3,

- chciałbym aby była możliwość ustawienia domyślnego np. AutoHold włączony, ale za to Auto start/stop - wyłączony

 

to tak na szybko - jak by co to pytaj :mrgreen:

 

Te zapamiętane ustawienia można zakodować (Start/Stop ,itp.) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.