Skocz do zawartości

zapach spalenizny z nawiewu


rudesmen

Rekomendowane odpowiedzi

przy włączonej dmuchawie co jakis czas czuje zapach spalenizny i nie wiem co się pali/przypala :mad2:

najczęsciej robie ok. 10km i tak raz na te 10km czuć ten zapach

 

mam pewne podejrzenie, ale narazie nie powiem :wink:

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe,ja mam to samo,z tym że od jakiegoś czasu narazie nie smierdzi.Podejrzewałem że wpadł jakiś liść albo inny śmieć na opornice od dmuchawy.Ale to wykluczyłem gdyż mam filtr przeciwpyłkowy.A w e39 opornica jest elektroniczna i wygląda jak jeż,nie wydaje mi sie żeby aż tak sie rozgrzewała żeby jakieś śmieci sie na niej paliły.Tak więc zostaje silnik.Tylko co sie w nim przypala?Obraca sie luźno,nie ma zbytnich luzów.Pracuje na wszystkich biegach.Nie wiem..... .Rudesmen,a może jednak powiesz? :modlitwa: :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja podam przykład:

w aucie służbowym wiatrak od chłodnicy zawalił się błotem i silniczek nie miał siły go rozkręcić i się zaczą palić i jak włączyłem nawiew to śmierdziało spalenizną a jak na 0 dałem to nie śmierdziało,

 

WNIOSEK- wszystko co smierdzi i czuć po włączeniu nawiewu musi dziać się w komorze silnika (jakiś przyklejony steropian do wydechu czy hamulce czuł byś i bez nawiewu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm... u mnie też czasami pojawia się taki ostry zapach jakby spalonego plastiku lub izolacji. Zazwyczaj jak trochę mocniej podepczę gaz ;) . Ogladałem komorę silnika i nic nie znalazłem - wszystko dobrze chodzi i nic nie jest przypalone. Miał może ktoś cos takiego i doszedł co mu się zepsuło?
$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
przy włączonej dmuchawie co jakis czas czuje zapach spalenizny i nie wiem co się pali/przypala :mad2:

najczęsciej robie ok. 10km i tak raz na te 10km czuć ten zapach

 

mam pewne podejrzenie, ale narazie nie powiem :wink:

 

Coś takiego miałem w służbowym Focusie 2.0 D Common Rail. Co się okazało przepalona była uszczelka pod zaworami i ropa wylewała sie po trochu na silnik i zaczynała się zapalać. Po wymianie uszczelki i niektórych zaworów + zapłata 3000 zł netto w Fordzie wszystko ustało. Najgorsze jest to ,że auto mogło sie zapalić ale nic nie było widać bo silnik zabudowany jest plastikiem (który zaczynał sie już nadpalać od spodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

 

Coś takiego miałem w służbowym Focusie 2.0 D Common Rail. Co się okazało przepalona była uszczelka pod zaworami i ropa wylewała sie po trochu na silnik i zaczynała się zapalać. Po wymianie uszczelki i niektórych zaworów + zapłata 3000 zł netto w Fordzie wszystko ustało. Najgorsze jest to ,że auto mogło sie zapalić ale nic nie było widać bo silnik zabudowany jest plastikiem (który zaczynał sie już nadpalać od spodu).

 

bzdura totalna zeby sie ropa cieknaca po silniku zapalila to trzeba by jeszcze otwarty plomien ognia dodac.

kiedys jechalem z nieszczelnymi przewodami z ktorych saczyl sie diesel nic poza zapachem ropy nie dzialo sie .

Ford ma turbine umieszczona na wysokosci Glowicy wiec watpie zeby sie ropa lala na czesci kolektora wydechowego bo tylko w tym extremalnym przypadku moze powstac samozaplon ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jestem elektrykiem i bardzo dobrze wiem jak smierdzi paląca się instalacja, ale jak pomóc jak tego nie czuję u siebie ani u was? :D Może ślizgający sie pasek?

Kiedyś w innym aucie po wymianie silnika tak poskładali mi wszystko, że pasek od pompy wspomagania i altelnatora zasuwał po rurce od klimy i wtedy mi śmierdzialo spalenizną ale szybko doszedłem do przyczyny po wygladzie paska

Może olej lub ropa na czymś się smarzy? np na turbinie albo kolektorze wydechowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledze olej kapał spod uszczelki pokrywy zaworów i lało po kolektorze, skąd właśnie taki zapach się brał, im bardziej dał w palnik, tym bardziej śmierdziało, bo kolektor gorętszy.

Jak macie M57 to obadajcie sobie wężyk odprowadzający olej z turba, jak jest mocno zapocone to też lubi śmierdzieć, bo się turbo grzeje, a olej wypala.

Zaolejony pasek też w jakiś sposób będzie "smrodził".

Smród z palonej instalacji wydaje mi się nie realny, gdyż do spalenia kabla trzeba sporo prądu, a praktycznie każdy obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem, który siłą rzeczy musiał by się wcześniej upalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze olej kapał spod uszczelki pokrywy zaworów i lało po kolektorze, skąd właśnie taki zapach się brał, im bardziej dał w palnik, tym bardziej śmierdziało, bo kolektor gorętszy.

Jak macie M57 to obadajcie sobie wężyk odprowadzający olej z turba, jak jest mocno zapocone to też lubi śmierdzieć, bo się turbo grzeje, a olej wypala.

Zaolejony pasek też w jakiś sposób będzie "smrodził".

Smród z palonej instalacji wydaje mi się nie realny, gdyż do spalenia kabla trzeba sporo prądu, a praktycznie każdy obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem, który siłą rzeczy musiał by się wcześniej upalić.

 

Tak, zgadza sie, bezpiecznik sie powinien spalić pod warunkiem że są powtykane w gniazda odpowiednie wartosci jakie powinny być a nie jak to często bywa, spali sie 10A i walą niektórzy w jego miejsce 30A bo innego nie ma, częste blędy użytkowników aut i potem pala sie instalacje a jeszcze gorzej jak auto spłonie po takich manewrach więc też nie wierzę że to jest od instalacji, chyba że ktoś grzebał wczesniej przy aucie i leży jakaś wiązka na czymś goracym i się smaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja tam widziałem lepszy bezpiecznik :mrgreen:

U mnie w robocie nie mogli sobie poradzić z palącym się bezpiecznikiem od webasto to włożyli gwoździa papiaka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnie tematu-sprawdź złącze elastyczne na wydechu.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka. Jestem elektrykiem i na jednej tokarni paliły sie bezpieczniki przy dużych obciążeniach,więc aby głowy za często nie zawracac elektrykowi to wytoczył sobie taki jeden z metalu 3 sztuki i wkręcił, więcej się już bezpiecznik nie spalił. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo - zapach spalenizny z nawiewów. Sprawdź dokładnie uszczelkę pokrywy zaworów. U mnie to ona była winna. Z tego co się orientuję najczęściej przepuszcza olej z tyłu silnika, czyli tam gdzie nie widać. Trzeba włożyć rękę między silnik i gródź i podotykać silnik - jak na palcach znajdziesz olej to masz winowajcę. Myślę, że to będzie to!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na pewno uszczelka pokrywy zaworów jest winna. Przerabiałem już kilkakrotnie ten temat. Kapiący olej smaży się na kolektorach lub obudowach katów.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na pewno uszczelka pokrywy zaworów jest winna. Przerabiałem już kilkakrotnie ten temat. Kapiący olej smaży się na kolektorach lub obudowach katów.

PZDR!

 

Witam

 

Sprawdzę, może to to. Tylko to nie jest zapach spalenizny oleju tylko zapach palących się kabli. To całkiem inny zapach, jest bardzo charakterystyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Wczoraj zauważyłem ten problem kiedy poczulem zapach spalenizny jakby spalona guma albo plastik z nawiewu ale tylko po hamowaniu i to nie kazdym. Narazie zdazylo sie tylko dwa razy ale wydaje mi sie ze przyczyna tkwi gdzies w ukladzie hamowania. Jak myslicie? Ktos moze pomoc?

Dzieki

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Wczoraj zauważyłem ten problem kiedy poczulem zapach spalenizny jakby spalona guma albo plastik z nawiewu ale tylko po hamowaniu i to nie kazdym. Narazie zdazylo sie tylko dwa razy ale wydaje mi sie ze przyczyna tkwi gdzies w ukladzie hamowania. Jak myslicie? Ktos moze pomoc?

Dzieki

Seba

 

 

Raczej przy hamowaniu kropla oleju z siklnika spadła na kolektor wylotowy. Gdzieś po mału się zbiera olej. Ja od roku nie miałem tego problemu, a nic nie robiłem - szukanie nic nie dało, nic nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Odgrzeje kotleta - sprawa ma sie tak, ze śmierdzi spalenizną z nawiewów (tak jak wcześniej koledzy pisali zapach przypomina rozgrzaną szlifierkę kątową w której przegrzał sie silnik) ale uwaga - ten zapach występuje tylko w kanałach od strony kierowcy. Od strony pasażera takiego zapachu juz nie ma. Nie jest to zapach spalonego oleju bo on śmierdzi inaczej lecz ewidentnie smród spalenizny, przypalonej instalacji, zwarcia itp. Ma ktoś jakieś pomysły co to jest i dlaczego tylko z jednej strony auta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.