Skocz do zawartości

konkret83

Zarejestrowani
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O konkret83

  • Urodziny 17.01.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i 1996
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia konkret83

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Miałem tak samo - zapach spalenizny z nawiewów. Sprawdź dokładnie uszczelkę pokrywy zaworów. U mnie to ona była winna. Z tego co się orientuję najczęściej przepuszcza olej z tyłu silnika, czyli tam gdzie nie widać. Trzeba włożyć rękę między silnik i gródź i podotykać silnik - jak na palcach znajdziesz olej to masz winowajcę. Myślę, że to będzie to!
  2. Tuleje gumowe wahaczy górnych przednich są nowe - Meyle HD. Bo rozumiem że o nie Ci chodziło? A czy coś innego? Zawieszenie na 1000% nie ma żadnych luzów... Stąd w ogóle nie wiem jak się za to zabrać...
  3. Odświeżam temat, bo zauważyłem kilka nowych faktów dotyczących bicia kierownicy podczas hamowania... Całe auto wpada mi w wibracje w okolicach prędkości 120km/h - nie wiem czym to jest spowodowane... Zauważyłem, że kiedy jadę prędkością zbliżoną do 120 km/h i zaczynam hamować to wtedy bicie kierownicy występuje, jednak wraz z wytracaniem prędkości, jak spada ona poniżej 100km/h bicie ustaje i auto hamuje jak należy. Co więcej... jak rozpędzę się do 200km/h i zaczynam hamowanie to kierownica nie lata - zaczyna nią telepać w okolicach 140 km/h i poniżej 100km/h przestaje. W związku z tym wykluczam tarcze - bo one biłyby cały czas. Wiecie co może wpływać na wibracje i to telepanie kierownicą? Bo to nie jest to, żeby jeździć BMW które się trzęsie... :(
  4. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Mój problem nareszcie został rozwiązany :) Pojechałem na ponowne ustawienie pełnej geometrii. Został poprawiony tył (kąty i zbieżność) i po tym zabiegu auto zaczęło jeździć prosto. Posprawdzałem też przechył. Nadal występuje ale teraz różnica między prawą i lewą stroną wynosi ~8mm i jest równa z przodu jak i z tyłu (wcześniej tył prawy siedział najbardziej). Dzięki za wszystkie podpowiedzi i chęć pomocy w temacie :) Pozdrawiam!
  5. Niestety piasem na uszczelce potrafi nieźle dopiec szybie... Wydaje mi się, że jedyną możliwością aby temu zapobiegać to czyścić od czasu do czasu uszczelkę. Ja kiedyś dawałem szybę boczną do polerowania, ale efektem nie byłem zachwycony... Rysy co prawda zniknęły, ale szyba zrobiła się cała jakby taka matowa bardziej niż inne. Z doświadczenia nie polecam, ale może są miejsca gdzie zrobią to tak że będziesz zadowolony.
  6. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Sprawdziłem sprężynę prawą z tyłu (tam gdzie siedzi najniżej) jest cała... Sprawdziłem też zamocowanie amortyzatorów z przodu - oznaczenia L i R są dokładnie tak jak powinny. W zwrotnicy siedzą na bardzo podobną głębokość (różnica może ze 2mm) Co ciekawe, jak podniosłem auto po prawej stronie z tyłu, tak żeby prawy i lewy tył się wyrównał to i różnice z przodu w wysokościach zniknęły... Ale... Wydaje mi się że mam źle założone sprężyny przednie i źle ustawione talerzyki po nimi. Te talerzyki na pewno nie są założone tak samo po obu stronach. Sprężyny powinny na górnym mocowaniu dochodzić do tego "stopera" w gumie a na dole nie powinny go dotykać, tak? Talerzyki po obu stronach powinny być zamontowane tak samo? Czy może mieć to wpływ na te cholerne kąty? Czy jak ścisnę srężynę ściągaczem to będę mógł obrócić ten talerzyk i poprawnie ustawić sprężynę? Czy żeby to ustawić muszę rozebrać całego McPersona?
  7. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Kolego ar_w - dzięki za pomysł. Jestem zmęczony tym ściąganiem i wczoraj byłem zrezygnowany i chciałem pójść na łatwiznę. Jako ostateczność przynajmniej już wiem co zrobić - bo blacharz mi nie pasi... Mam nadzieję, że znajdę sposób na ten przechył a co za tym idzie kąty. Kolego dajan. Nie mam pretensji... Dziękuję za radę, bo tak jak napisałem wyżej miałem już desperackie myśli żeby iść na łatwiznę. Ale przemyślałem to co napisałeś (może nawet czasami trzeba coś dosadnie ująć żeby naprowadzić kogoś na dobrą drogę :D ). Sądziłem do tej pory że te przechyły to norma... aku w końcu sporo waży... Teraz wiem, że nie. Cieszę się, że jesteście i mnie wspieracie Waszą wiedzą i diświadczeniem w trudnych chwilach, bo nasi mechanicy (a w zasadzie "wymieniacze") to niewiele wiedzą i już nie raz źle mnie informowali i błędnie mi doradzali. Więc... liczę na więcej :wink: Pomierzę, posprawdzam i dam znać co wyszło... Wolałbym żeby to nie były sprężyny do do M-technik są mega drogie...
  8. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Kolego dajan, dziękuje za Twoje wskazówki, ale ten cynizm to już mogłeś sobie odpuścić :nienie: . W każdym razie, tak jak radzisz, sprawdzę najpierw sprężyny i mocowania amortyzarorów z przodu. Pomierzę wszystko i porównam. Z tego co czytam to wiele 5er ma lekki przechył na prawy tył i nie sądzę że wszyscy jeżdżą z pękniętymi sprężynami. Nie zmienia to jednak faktu, że rozsądniej będzie najpierw wyeliminować różne możliwości zamiast jechać i zostawiać kasę za kolejną tegulację geometrii...
  9. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Zmierzyłem jeszcze raz ten przechył i wychodzi na to, że prawy przód jest o 1cm niżej niż lewy przód a prawy tył o 1,5cm niżej niż lewy tył. Różnice są tak niewielkie, że nie sądzę aby była to pęknięta sprężyna... Biorąc po uwagę że na prawym tyle, jest ciężki akumulator, domyślam się, że większość przechyłu jest za jego sprawą. Spróbuję zrobić najpierw całą geometrię pod obciążeniem jeszcze raz, bo cały czas myślę, że winę za ściąganie może ponosić źle ustawiony tył (jeśli się mylę to mnie poprawcie). Jeśli to nie pomoże to zrobię tak jak radzisz - pochylę koło tylne lewe o różnicę procentową na przodzie A jeśli to nie pomoże to chyba nie będę miał już koncepcji co dalej... :mad2: Co sądzicie o takim "planie"? Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki - dam znać.
  10. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Zbiornik był na full. Więc brakowało 68kg na tylnej kanapie i 21 w bagażniku.
  11. Ja kolego jakieś dwa tygodnie temu wymieniałem obie tuleje wahliwe. Użyłem do tego ściągacza z allegro, takiego dokładnie: http://allegro.pl/sciagacz-tulejek-plywajacych-tyl-bmw-e38-e39-m5-i3239328201.html Śróba wytrzymała i do tego łożyska pięknie niwelują opór i idzie to dość lekko. Ważne tylko żeby napiąć ściągacz na tuleji dość mocno ale z wyczuciem i stuknąć młotkiem w zwrotnicę aby ją naruszyć - tak dla bezpieczeństwa ściągacza. Później idzie lekko. Wprasowanie nowych tuleji też bez problemów. Jedynie te łożyska od ściągacza są dość delikatne i warto nie kręcić na "pałę" tylko pomóc młotkiem wzruszyć tuleję. Powodzenia!
  12. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    spoko :) nie wykluczone że moja 5-er nie będzie miała takiej regulacji :norty: Wrzuciłem ten odczyt pomiarów. Jestem ciekaw Waszej opinii... Czy rzeczywiście to ściąganie jest za sprawą kąta, czy może coś innego ma na to wpływ... Zawieszenie mam M-technik http://www.iv.pl/images/34200137006243996596_thumb.jpg Dodam, że w aucie brakowało obciążenia na tylnej kanapie i w bagażniku. Przód był dociążony.
  13. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    No właśnie opony wykluczam. Gdyby to była ich wina to zamiana miejscami bo pomagała lub cokolwiek zmieniała. A tu nic to nie daje... Na tych oponach wcześniej co prawda nie jeździłem, ale jak pisałem wyżej - zmiana miejsc dawała by jakieś oznaki. Wieczorem wrzucę jeszcze wydruk z geometrii, gdzie najbardziej ufam sprzętowi - mają najlepszy (tak na oko) :roll: Tak sobie jeszcze myślę, że spróbuję założyć zimówki (mam 205/65/15) i zobaczę czy coś się zmieni. Jeśli tak to chyba pozostanie mi zmiana letnich kół na mniejsze. :cry: Ale na R17 fajnie wygląda...
  14. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Geometria robiona pod obciążeniem. Dokładnie regulacji nie ma - z tąd pomysł żeby ją sobie zrobić. Auto całe jest delikatnie przechylone na prawą stronę a lewe przednie koło wg odczytów leży - dokładnie. Jak wsiada kierowca ~80kg to się wszystko prostuje - i na odczytach geometrii i jak pomierzyłem wysokość błotników od ziemi. Już próbowałem zmieniać opony miejscami itd. nic nie pomaga. Zastanawiam się czy lekko krzywy tył może mieć wpływ na ściąganie - poza tym i tymi kątami z przodu wszystko jest ok. Zawiecha zdrowa - świerzo po remoncie, amory zdrowe, tarcze proste, nic nie trzyma... Sam już nie wiem :mad2:
  15. konkret83

    [E39] ściąga w prawo

    Witajcie. Mam problem z moim autem. Wymieniłem tuleje przedniego wahacza i tuleje pływające z tyłu. Po tej wymianie założyłem koła letnie 235/45/17 no i zaczęło mnie ściągać w prawo podczas jazdy. Nie ma jakiegoś specjalnego znoszenia przy hamowaniu ani gwałtownym przyspieszaniu. Byłem na ustawieniu geometrii i na kontroli w dwóch innych miejscach. Wychodzi, że kąty pochylenia kół przednich mają zbyt dużą różnicę i jak zgodnie twierdzą diagności to to jest przyczyną ściągania. Tył jest niby odrobinę źle ustawiony ale w ich opinii zbierzność sumaryczna jest ok więc namawiają mnie aby tego nie ruszać (w innym warsztacie mówili że jest ok, nie ma odchyłów). I tu moje pytanie: Czy ktoś z Was wie jak można wpłynąć na kąt pochylenia koła przedniego? Myślałem o delikatnym przesunięciu McPersona w gnieździe (rozpiłowując otwory mocujące trzy śróby) i aby tak wpłynąć na ten kąt. Auto nie miało nigdy wypadku i jakoś nie chce mi się wierzyć aby konieczna była wizyta u blacharza żeby je naciągać. Poradźcie coś...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.