Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szarpanie moze byc od zlych opon. Te objawy na to wskazuja. Dobre gumy do x5 to, zaleznie jaka felga, ponad 3000zl. W xdrive musza byc takie jakie musza byc :)
  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tak apropo's tych gum. Rozumiem, że jest to istotne przy konfiguracji szersze opony z tyłu a węższe z przodu - tak aby średnica kół z przodu była równa średnicy kół z tyłu.

Przy założeniu kół tych samych rozmiarów nie będzie problemów...


Letnie mam 255/50/19 + 285/45/19.


Na zimę bym poszukał kompletu kół z jednakowymi oponami. Czy też trzeba się tak doktoryzować aby x-drive działał poprawnie czy wystarczy zapewnić właściwą nośność i index prędkości (+ wersję XL)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten zestaw lato musi byc z aprobata bmw. Inaczej moga byc szarpania. Najszybciej, wyciagnij bezpiecznik nr46 i zobacz jak auto jedzie. Szarpie, skrzynia, nie szarpie, zle opony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam na lato różne szerokości.

Na zimę jednakowe

Zero problemów.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Auto dostaję na tydzień, żeby sobie wszystko sprawdzić, jeśli spasuje to biorę jeśli nie to oddaję - dość uczciwe podejście ;)

nawet nie myślę o kupnie w ciemno.


opony są na wykończeniu, ale jeśli kupie X5 to wlatują nówki. Auto stoi na 19" są tez 17" zimówki. 19" to star spoke 132 ( jak dla mnie to jedne z fajniejszych ) 17" to jakiś Dezent

Opublikowano
Ja mam na lato różne szerokości.

Na zimę jednakowe

Zero problemów.

Też tak miałem i zero problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko zależy od tego co macie na lato. Zima przy 17" jest nie istotna.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bo wyobraźcie sobie, że producent też montował przy xDrive ogumienie mieszane :D :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież fabryka jasno określa szerokości przy 20”

Zarówno felg jak i opon.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale producenci roznie rozumieja 315/35... I wychodza roznice w predkosciach obrotowych kol, czego xdrive nie znosi i daje znac szarpaniem, stukaniem, charekterystycznym wyciem.. Dlatego tez opony roznej szerokosci musza byc z aprobata bmw...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O a to ciekawa informacja...

ale opony klasy premium powinny być raczej dobrze zrobione/ pomierzone ;)

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wlasnie, z mojego doswiadczenia, a siedze w reduktorach od lat, nie koniecznie jest to prawda. Jesli wezmiemy dla przykladu Pirelli, jedna z gwiazdka a druga nie, beda sie roznily, mimo iz parametry beda takie same. Ta sama sytuacja jest z przykladowa Pirelli z aprobata MO, NU, AU. Nie wspominam juz o chinczykach, taka IOTA dla przykładu ma napisane 315 a w realu ma 285...co sie dzieje z obwodem sami sobie dodajcie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy/kleżanki...


Noszę się z zamiarem rozstania z e53 .

Z tąd moje pytanie ; ile można realnie dostać za takie auto?

Wiadomo każdy by chciał jak najwięcej ;)


e53 4.4i 2001r

Sport pakiet

Czarny , środek siwy

Rozrząd i vanosy zrobione

Nowe hamulce

Przód wahacze i końcówki nowe

Nie będę się rozpisywał ( przez 1.5roku włożyłem €5k)


Auto jeździ jak należy, wszystko działa, nic nie jest zepsute.

Wizyta u blachaża się przyda (bardziej skupiam się na stronie technicznej w moich autach niż na wizualnej).

Nie ma rdzy ale dużo wgniotków od żołędzi na masce i dachu ( nie po gradzie ).

Auto stoi na Styling 87, opony michelin pilot sport( połowa bieżnika około).


Przebieg 266tyś, środek naprawdę ładny .


Na holenderskich tablicach ...


W jakich to pieniądzach chodzi w Polsce ?


Ostatnio zrobiłem 4tyś km w 10dni (wakacje) w temp 30-40st bez żadnych niespodzianek .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystko zależy od wyposażenia. Jak masz podgrzewaną kanapę, navi, dsp i full innych rzeczy to coś weźmiesz. Ale weź pod uwagę, że auto jest nie zarejestrowane, nie opłacone, chyba bez lpg (nie widzę info). Ogólnie nastawiłbym się na około 20k. Zarejestrowane z gazem wyjdzie pewnie coś pod 30k. Klient kupuje oczami, jak są wgniotki itp to nie wygląda pewnie najlepiej.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

No właśnie.


Ale za takie pieniądze chyba lepiej pojeździć gdzieś lesie i bezdrożach i go zajeździć ( chociaż zabawa będzie)...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Wg mnie to nie wszystko zależy od wyposażenia a od historii serwisowej i grubości powłoki lakierniczej, if you know what I mean :D
Opublikowano

Witam!

Noszę się z zamiarem zakupu X5 E53. Wygląda dla mnie po prostu przepięknie. Po przestudiowaniu bardzo wielu artykułów itp. padło na silnik 3.0d rocznik najlepiej po 2006 roku i tylko z polskiego salonu. Niestety im dłużej czytam tym więcej dowiaduję się o ponadprzeciętnej usterkowości i "wysokich kosztach utrzymania". Uważam, że "wysokie koszty" to pojęcie względne dlatego byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł te koszty jakoś podsumować. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu oprócz skrzyni biegów i ewentualnych wycieków. A może lepiej skupić się nad X3 E83 z 3.0 benzyna+lpg? Auto podoba mi się o wiele mniej niż X5 natomiast z tego co wyczytałem jest znacznie mniej awaryjne, wręcz polecane w kilku rankingach jako dobry używany crossover.

PS. Proszę o powstrzymanie się od komentarzy, że temat był poruszany już kilka razy. Po prostu przestudiowanie kolejnych 100 stron o X3 i prawie 200 o X5 zajęłoby mi kolejnych kilka dni a zależy mi na czasie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznijmy od tego iz nie ma e53 po 2006 roku. Ilosc usterek w e83 jest wieksza niz w e53. Poza tym x5 to x5. Jak chcesz 3.0i, szukaj x5 w benzynie. Nie jest to dobry wybór, diesel lepiej pasuje do auta ale jak kto woli.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli chodzi o koszty utrzymania to jednak najtańszym do utrzymania x5 jest właśnie 3.0i z lpg. Do 100km/h jedzie przyjemnie, do 120 jest ok, potem osiągi zwykłej osobówki. Osobiście posiadając 3.0d uważam, że wcale nie jest takie tanie w eksploatacji. Spalanie w mieście nie zamulając w okolicach 15l, trasa spokojna ok 9l a autostrada 10,5+. Wystarczy usterka koła pasowego w 3.0d żeby starczyło na duży serwis 3.0i. A gdzie wtryski i turbo? Które czeka większość osób które kupią 15 letniego x5. 3.0d mogę porównać do benzyny 4.4 przedliftem z lpg pod katęm eksploatacji. Takiej realnej w przypadku tak starych aut. No i dochodzi problem z dyrami które nie dają rady w 3.0d poliftowym. Zobacz ile kosztują dyfry 3.91 a zobacz ile pozostałe przełożenia. Jak chcesz polifta który tanio jeździ to 3.0i, jak takiego który jedzie to 3.0d + program i worek kasy na serwis.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 10-11l nie przeraża mnie zbytnio. Co do wtrysków i turbo to biorę to pod uwagę w każdym dieslu którego kupuję. Chodziło mi bardziej właśnie o inne mniej oczywiste awarie. Ile średnio wytrzymują te dyfry? Jak często usterka koła pasowego?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli chodzi o koszty utrzymania to jednak najtańszym do utrzymania x5 jest właśnie 3.0i z lpg. Do 100km/h jedzie przyjemnie, do 120 jest ok, potem osiągi zwykłej osobówki. Osobiście posiadając 3.0d uważam, że wcale nie jest takie tanie w eksploatacji. Spalanie w mieście nie zamulając w okolicach 15l, trasa spokojna ok 9l a autostrada 10,5+. Wystarczy usterka koła pasowego w 3.0d żeby starczyło na duży serwis 3.0i. A gdzie wtryski i turbo? Które czeka większość osób które kupią 15 letniego x5. 3.0d mogę porównać do benzyny 4.4 przedliftem z lpg pod katęm eksploatacji. Takiej realnej w przypadku tak starych aut. No i dochodzi problem z dyrami które nie dają rady w 3.0d poliftowym. Zobacz ile kosztują dyfry 3.91 a zobacz ile pozostałe przełożenia. Jak chcesz polifta który tanio jeździ to 3.0i, jak takiego który jedzie to 3.0d + program i worek kasy na serwis.

Bardzo trafnie opisane :cool2:

Opublikowano

Witam

Jak oceniacie wielkość bagażnika w x5 e53 pod kątem rodziny 2+2? Dwa wózki dla dzieci i bagaże wejdą?

Literatura podaje, że ma tylko 465litrów. A następca (e70) ponad 600l. Aż tak mały jest bagażnik w E53?

Petrolhead

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.