Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

... Tak czy siak wyścigówka to nie jest więc nie ma co się nad tym specjalnie rozwodzić.

Chętnie bym to mówił właścicielom X5 ale nie mogę ich dogonić. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Skimir


Dzięki za info odnośnie opon. W ciasnych zakrętach gumy po stronie zewnętrznej muszą mocno dostawać przy takiej budzie.

Obecnie gumy robione są z jakiegoś szuwaksu i zawartość kauczuku jest śladowa.

Ciekawy jest ten temat z litewskim dealerem bety...



@all


Wczoraj obejrzałem BMW X5 2006 3.0D w stanie TOP (zajawka z ogłoszenia).


KU PRZESTRODZE, podzielę się podsumowaniem po szybkich oględzinach.

Całość trwała 40 minut, ponieważ sprzedawca ściemniał że się spieszy i decyzję trzeba podjąć szybko. Klasyka gatunku...

W życiu widziałem już niejednego szrota i tutaj - niestety - było podobnie.

Auto zostało dojechane po taniości, niemal do końca a przed sprzedażą wypucowane i wyplakowane. Aktualny przegląd techniczny...

W tym stanie polata jeszcze ze 3 miesiące kopcąc przy przyspieszaniu a potem nastąpi awaria turbiny i silnika.



Poniższe podsumowanie puściłem sprzedającemu, mailowo:


Mocne strony:

- skrzynia biegów sprawia wrażenie sprawnej, ale przy realnym przebiegu tego auta, będzie wymagała serwisu

- bryła auta wygląda na bezwypadkową, ale tego nie sprawdziliśmy z racji deszczu oraz braku czasu

- przeniesienie napędu wygląda na sprawne: brak wibracji wału, cichy most tylnej osi



Słabe strony:

- już przy pierwszych oględzinach auto wyglądało na przebieg 500.000-600.000km, ale pozostawiłem to bez komentarza

- 17 lat x 30.000km = 510.000km

- silnik nie brzmi dobrze przy starcie

- silnik spala olej, co czuć przy wydechu

- świece żarowe na cylindrach 1, 2, 3 są niesprawne; w okresie zimowym powoduje to nadmierne zużycie tych trzech cylindrów oraz tłoków

- wtryskiwacz nr 2 jest niesprawny od dłuższego czasu, co mogło spowodować uszkodzenie cylindra, tłoka oraz pierścieni uszczelniających tłoka

- wtryskiwacz nr 1 również jest mocno zużyty

- osprzęt silnika ma przedmuchy, co powoduje utratę ciśnienie doładowania oraz znaczny spadek mocy

- turbina wydaje gwiżdżący dźwięk, co sugeruje, że już dawno nadszedł czas na jej regenerację

- niesprawne są dwie sondy lambda

- komputer pokazywał błąd komputera sterującego silnikiem - ECU

- to wszystko sprawia, że auto jedzie tak jakby auto zamiast 218 miało jedynie 160 koni mechanicznych

- wycieki oleju z silnika, jeden prawdopodobnie spod głowicy, so sugeruje wcześniejsze przegrzanie silnika

- wymieniona podstawa filtra oleju, co sugeruje wcześniejsze problemy z układem smarowania silnika

- jako użytkownik jesteś świadom niedoboru mocy, bo użyłeś skrzyni automatycznej w trybie sport

- klimatyzacja jest niesprawna i zapewne nie była serwisowana co roku; układ jest nieszczelny lub kompresor klimatyzacji jest niesprawny; możliwe jest że oba te czynniki występują jednocześnie

- olej w skrzyni biegów nie był wymieniany, skutkiem czego będzie awaria po wymianie oleju

- olej w silniku był wymieniany co 20.000km zamiast co 12.000km, co dodatkowo skróciło życie turbiny oraz silnika

- niesprawny jest system monitorowania ciśnienia w oponach

- niesprawny jest szyberdach

- uszkodzony jest ekran multimedialny

- opony na przedniej osi są innej firmy, niż opony na tylnej osi, co jest niedopuszczalne w przypadku systemu X-drive, z racji różnej twardości gum oraz różnych bieżników



Nie sprawdzone:

- nieznany stan lakieru; brak czasu na sprawdzenie

- nieznany stan filtra DPF; brak czasu na sprawdzenie

- nieznany stan podłogi auta i wahaczy; brak czasu na sprawdzenie

- nieznana skala wycieków z silnika, to widać od spodu auta; brak czasu na sprawdzenie

- co uszkodzone jest w szyberdachu, możliwe że prowadnice oraz silnik



Wstępny koszt niezbędnych napraw oraz części zamiennych szacuję na 16.000 zł.

W razie konieczności wymiany silnika, koszt podskoczy do 25.000 zł

W przypadku gdyby serwisu wymagała skrzynia automatyczna, koszt ten podskoczy do 24.000 zł



# To tak ku przestrodze; co więcej, to nie była okazja cenowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam czyste lampy z tyłu. Tylko mój e53 stoi w garażu.


Styki się wypaliły, rozebrałem i naprawiłem - nie jest to jakiś wielki problem.


U mnie wszystkie szyby działają bez problemu. W sumie jest klima więc się tymi szybami nie wachluje jak w dużym fiacie 30 lat temu.


Nie wiem o czym mowa - zapieczone wycieraczki, zamki w tylnej klapie itp.

Od zakupu zrobiłem prawie 100kkm.

Tylko ja sam z usterkami walczę więc mój koszt to cena części i czas a ponieważ lubię grzebać w samochodzie to nie jest źle.

Też staram się ogarniać sam co mogę. Raz że lubie, dwa to terminy u mechaników i raczej oni lubią grubsze roboty a nie jakies klamki robić :D

Ale takie zaklinanie rzeczywistości na zasadzie "u mnie się nie zapsulo, problem nie istnieje" też do niczego dobrego nie prowadzi :wink:


Co do szyb. Śmieszna sprawa, ale z moich obserwacji wynika że wszystko psuje się właśnie od nieużywania, niż używania. background tej historii jest taki, że okno lewy tył nie było chyba z rok otwierane(no bo klima. A wiem, że działało wcześniej). Wystarczyło RAZ podjechać i odebrać zamówienie pod McDrive, opuścić okno max w dół żeby potem nie chciało się samo podnieść :shock:


te tamaty sa powszechne. chwila szukania po necie:

bagażnik

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/68473-trunk-opens-its-own-haunting.html https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/69884-trunk-latch-opens-randomly-lol.html

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/114143-trunk-hatch-problem.html https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=315136

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/103089-tailgate-release-only-working-off-key-not-handle.html https://www.bimmerfest.com/threads/x5-e53-boot-lid-not-working.784863/


szyby

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/90545-drivers-window-stuck-down-position.html https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/108716-drivers-window-wont-go-down-replaced-switch-no-change.html

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/107362-2001-x5-e53-window-motor-bad-stuck-down.html

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/733347


https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2367579-2004-X5-rear-passenger-window-fell-down-into-doo https://www.bimmerfest.com/threads/window-wont-go-back-up.459522/


tylna wycieraczka

https://www.bimmerfest.com/threads/rear-wiper-motor-doesnt-work.1245682/ https://www.bimmerownersclub.com/forums/topic/10660-e53-rear-wiper-timer-problem/

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=174550



Ja nie demonizuje tego auta. Ale na pewno też nie widzę powodu aby przedstawiac je lepszym niz jest w rzeczywistości :wink:


Ale mimo wszystko - przez tyle lat eksploatacji NIGDY nie musiałem wracać na lawecie czy holu. Czyli jest naprawdę OK :cool2:

 

PDF czyli kontrola trakcji działa w zależności od pogody? Chodzi Ci o to że działa w ogóle (lub nie) czy o to, że zmienia się charakterystyka pracy?

PDC - czujniki parkowania. Fabryczne sensory sa cienkie i padają. Albo działają w zależności od pogody.


Felgi pod opony 18 cali są szerokości 8.5J i ET 48

W sumie wszystkie dane znajdziesz tutaj

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=FB71-EUR-09-2004-E53-BMW-X5_30d&mg=36

a rozmiary homologowane z indexami predkosi tu :

https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=FB71-EUR-09-2004-E53-BMW-X5_30d&mg=85


u siebie mam model Y-spoke 131


Co do posta z dzisiaj.

Strzelam że to nie jest pierwsze czy nawet drugie auto jakie kupujesz. Ale wiesz jak to jest. Nikt nie robi nie wiadomo jakiego remontu za kilka-kilkanaście tysiecy tylko żeby zaraz sprzedac. Tylko jeździ dalej aż do momentu "nie ma co robić pełnoletniego auta, trzeba szukać czegoś nowego" i wtedy leci na otomoto :wink:

Co nie zmienia oczywiście faktu że chlop z ogłoszenia miał podejście wyjątkowo tragiczne.Wystawienie samochodu z błędami silnika, widoczne wycieki, albo brak klimy (paanie, klima sprawna tylko do nabicia :lol: )

Szkoda tylko zmarnowanego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego nieszczęsnego kółeczka w skrzyni VTG to jest to taki zestaw naprawczy:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-01-2005-E53-BMW-X5_30d&diagId=27_0110

W moim ulubionym sklepie stoi zapewne droższy oryginał oraz powszechnie dostepny zamiennik:

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=27102413711

Na serwisie aukcyjnym mozna dostać jeszcze taniej.


Opony moge polecić Uniroyale RainSport najlepiej w wersji 3, ponieważ 5 jest moim zdaniem trochę słabsza, W moim rozmiarze 255/50 R19 jeżdzi jak gokart i na Nurburgringu też dały radę.


Ten litewski sklep spokojnie daje radę, normalnie robi się zamówienie bez rejestracji i normalnie przyjeżdzają części, ceny razem z wysyłką wychodzą i tak taniej niż w pl i można płacić w euro. Kupiłem u nich już drugi raz i wszystko było ok.Gąbka na siedzenie - w polskim sklepie 960 u nich 150e, rożnica znacząca.


Btw, aż boje się co będzie jak będę swojego sprzedawał "jadę przejazdem daję 5tyś i zabieram":D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio sprzedawałem moją, miała 556 tyś ale jako, że była serwisowana w myśl, że jak się zepsuje w trasie to będzie laweta i trzeba będzie naprawić to lepiej zrobić na zapas. Oczywiście nie była w oryginalnym lakierze bo to przy takim wieku i przebiegach auta to już podchodzi pod marzenia, ale cała była prosta, nic nie stukało, nie wibrowało, nie pukało. Czekałem na kupca 3 miesiące, przyjechał pierwszy i zabrał bez targowania bo takim jeszcze nie jeździł a kilka oglądał :8) do dziś kontakt i zadowolony. Przy tym wieku patrz na stan a nie czy w oryginale i przebieg 250 :lol:

W mojej jakby ktoś cofnął zegar 300 do tyłu to mało kto by się połapał :roll: w 6 lat poszło koło 60k w serwis


Turbo może gwizdało bo już po regeneracji było :D moje do ponad 400 tyś nie gwizdało, chodziło cicho ale dałem do regeneracji bo był już spory luz na wirniku, po regeneracji zaczęło gwizdać przy wstawaniu, za reklamacje chcieli kasę, tak trochę pojeździłem. Oddałem do innego zakładu - nie była tak dobra jak ori ale była ok - już nie gwizdała


Skrzyni się nie bój, są trwałe, nie trzeba od razu robić całej, bo może chodzić gorzej niż nie ruszana ze zrobioną mechatroniką

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojtz


Popaprałem pojęcia. W E46 te czujniki też padają niczym muchy. Dobrze, że trafiają się na aukcjach.


Naście aut w swoim życiu kupiłem, większość dla innych, kilka dla siebie.

W moim poście chodziło raczej o bezczelność ludzką.

Cham wypucował, wyplakował auto i sprzedawał jako w pełni sprawne techniczne a po półgodzinnych oględzinach okazało się że to szrot, który w dodatku sypie błędami przez OBD...


Lubię auta niemal pełnoletnie, ale w stanie do odratowania. Tak dojechane X5 musiałbym kupić za 5000zł żeby w ogóle opłacało się brudzić ręce...




@Lowiec


Dzięki za linki do części.

Na Uniroyal latałem kiedyś, jakieś 10 lat temu i miały dosyć miękkie ścianki boczne. Dodam, że były to zaledwie 14-ki.

Przeszedłem na Bridgestone, Goodrich i inne marki, ze względu na ów brak sztywności.

Może być też tak że przy większych średnicach nie żałują gumy po bokach.




@nomad66


Taaaa, turbo w tej X5 było wybitnie zregenerowane.

Ubawiłem się przy Twoim poście... Większość firm regenerujących turbo leci w ciula, nie wymienia wszystkiego w środku oraz cenowo oszczędza na częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem stare części z oryginalnego turbo, więc raczej zmienili :D dla większości zakładów niestety regeneracja to wrzucić nowe części do środka i za bramę, nie ważne czy działa :cry: pierwsza regeneracja z muszlą 1600 :duh:

w drugim zakładzie na tyle jestem zadowolony, że kolejne też tam oddam: 800 i chodziło. Biorąc pod uwagę, że na aso 8200 to do przeżycia :lol:

Niestety robiąc wszystko tak, żeby było "jak nowe" szybko wydamy więcej na stare e53 niż można f15 kupić :P

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nomad66


E46 3.0D kupiłem z dojechanym turbo. Geometria była zapieczona, sterownik (ślimak, nie gruszka) też był uwalony.

Auto było mułem, pomimo silnika w ładnym stanie.


Firma, która robiła regenerację turbo nie jest bez skazy, nie należy też do tanich ale tym razem Im się udało.


Potem musiałem jeszcze wymienić przepływomierz i auto zaczęło wciskać w fotel przy nabieraniu prędkości.

Po regeneracji i wymianie przepływomierza auto wypluło nieco więcej, niż należy się nominalnie a dodam że nie było i nie ma w nim zmienionej mapy.


Za 800zł wymienili Ci pewnie wirnik na fabrycznie wyważony, oczyścili całość, nasmarowali i to byłoby na tyle.

Mechanicy robią czasem to samo, nie ufając firmom regenerującym turbiny. Jak trafią popelinę, reklamacja wraca potem do nich i są w plecy na robociźnie.



Legendy o nowych turbinach z błyszczącego salonu już słyszałem. Ludzie płacą po 18k cebulionów za sztukę a w przypadku bi-turbo impreza przekracza 30k cebulionów.


Nie wiedzą jednak tego, że salony też często używają regenerowanych turbin, dodając do tego podatek od naiwności...

Piękne wnętrza, kolorowe opakowanie, młode panny za kontuarem i karta płatnicza sama pełza w kierunku czytnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie


Mam jeszcze pytanko odnośnie szyberdachu...


Słyszałem dramatyczną opinię o tych długich dachach panoramicznych a mianowicie:

- jak padnie mechanizm i trzeba grzebać/wymieniać graty, to potem trzeba to kalibrować kompem, żeby ruch przedniej i tylnej części był zsynchronizowany itp.

- jest to usługa świadczona powszechnie, czy człowiek skazany jest na ceny salonowe?

- w zwykłym szyberze - takim krótkim - problem ponoć nie występuje, bo po prostu się go naprawia lub wymienia


Wiadomo, najlepiej byłoby bez szybera ale takie auta są niczym białe kruki...


Pytam, bo namierzyłem kolejne auto. Właściciel zarzeka się że to nie jest szrot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.