Skocz do zawartości

[E60] 530d Usunięcie klapek z kolektora ssącego-foto relacja


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

http://i43.tinypic.com/15oxnv9.jpg http://i40.tinypic.com/357nehx.jpg witam ja zdązyłem na czas do Roger Nysa jak widac 1 juz chciała zwiac sobie ale byłem punktualnie o 8:00 :P teraz moge spac spokojnie zdj z piatku 13stego01.2012r :):):) :D 2 godzinki i po klopocie POLECAM!!!!! też sie zastanawiałem po co??? dlaczego ??czy bedzie dobrze??? ale po odkręceniu kolektora wszystko było jasne i klarowne usunać:!!!!!! u mnie nie widac żadnej różnicy pozatym że szybciej sie wkręca wiec po co przepłacać kosztem silnika :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dżizas jakie teorie - klapki sterujące trakcją przy poślizgach. :norty: Masakra... :mad2:

Klapki są głównie po to, żeby zoptymalizować lepiej normy emisji spalin i nic więcej. Żadne zatrzymywanie wału korbowego, żadne tam jakieś kontrole trakcji - tylko kwestia lepszego "układania" powietrza w kolektorze aby dzięki temu silnik "czyściej" spalał mieszankę i dzięki temu miał czystsze smrody w rurze wydechowej.

Przeważnie te klapki były w silnikach sprzęgniętych z automatami bo tam poprawiały one bardziej spalanie mieszanki co przy automacie miało jakieś tam delikatne znaczenie dla pracy i dynamiki silnika w zamian za to, że część tej dynamiki była zjadana przez skrzynię automatyczną. Przy manualnych skrzyniach biegów najczęściej tych klapek nie było choć nie jest wykluczone, że jakieś krótkie serie wypuścili z tymi klapkami a potem uznali, że w manualu nie ma takiej potrzeby na ich instalowanie.

U mnie fabrycznie tych klapek nie ma i jakoś ani wał korbowy mi się nie wysypał, ani z wyjściem z poślizgów nie mam problemów, ani koła dwumasowego mi nie rozwaliło i jest wszystko ok.

Pzdr.

 

Jak można sprawdzić czy te klapki były montowane w poszczególnym egzemplarzu BMW? Oczywiście poza sprawdzeniem fizycznym. :lol:

530dA 10/02r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymontowaniu klapek, pokazują się jakieś błędy przy podłączeniu do kompa? U mnie po wymontowaniu pokazuje dwa błędy, jeden z EGR a drugi własnie coś z klapkami. Po usunięciu znowu powracają. Czy ktoś ma tak samo jak ja? pozdrawima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zna ktos jakies przypadki urwania sie klapek w silnikach 2.0d M57N2 po 2006 roku?

Dzwonilem dzisiaj do BMW i powiedzieli mi,ze nie ma reguly a BMW nie zaleca wymiany kolektora lub tez sprawdzania klapek.Niemniej jednak mieli kilka przypadkow , ze klapka wpadla do silnika i zrobila spustoszenie (nie wiem a jakim modelu czy tez silniku to sie zdarzalo).Jednoczesnie powiedzial mi,ze moge zaslpepic klap[ki lub wymienic kolektor ,jesli tylko chce , zalezy to odemnie.

Mam samochod na gwarancji i w sumie jak sie cos pierniczy to nie ja bede poniosil koszty, gwarancja niestety konczy sie w kwitniu i chyba przedluze o kolejny rok, tak na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
a co jak ta śrubka przerdzewieje przecież tam idą spaliny powinna być kwasówka?!

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja mam przejechane 308856 km. Dwa tygodnie temu zdemontowałem kolektor, wyjąłem klapki obejrzałem je oskrobałem je a następnie umyłem kwasem solnym. Efekt był piorunujący wszystkie klapki zrobiły się jak nowe.A są wykonane ze stali kwasowej. Żadnych wżerów żadnych ubytków w takiej sytuacji założyłem je zpowrotem , bo jaki sens wyżucac je skoro są jak nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i teraz to mam już zaćmę na amen.

Dzwoniłem do jednego z lepszych speców od BMW we Wrocławiu z tematem klapek w kolektorze.

No i powiedział, temat do zrobienia bez problemów, ale powiedział, że może spaść dynamika głównie w dolnym zakresie obrotów!!

Czyli wszystkie teorie o swobodnym przelocie powietrza stoją dla mnie pod znakiem zapytania.

O co kurde kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz to zależy od indywidualnego podejścia - ja (co prawda w 320d) usunąłem te klapki 29tys.km temu NIE MA żadnych następstw tego zabiegu, jeśli występuje jakiś spadek dynamiki w dolnym zakresie obrotów to ja go nie zauważyłem.

 

Najgorsza jest jazda ze świadomością że w każdej chwili klapka może zrobić sieczkę w silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, urwana klapaka w cylindrze to masakra, jestem na pewno w stanie poświęcić lekki spadek dynamiki (jeżeli takowy jest ) aby mieć pewność że będę miał spokój z tymi klapkami. Czy ktoś się może jeszcze wypowiedzieć na temat nowej teorii spadku dynamiki w dolnym zakresie obrotów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

klapki mają tylko zadowolić ekologów

nie powodują (ich brak) ani poślizgów zimą ani nie niszczą koła pasowego

tak jak kolega wcześniej napisał nie wszystkie silniki je miały więc po samym tym widać jak są potrzebne

widziałem u p.Krystiana silnik w e60 z urawną jedną klapką -- koszt naprawy 12ooo zł

żeby nie było że nie mam o tym zielonego pojęcia to na 5er jest moja fotorelacja z wywalenia klapek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapki mają tylko zadowolić ekologów

nie powodują (ich brak) ani poślizgów zimą ani nie niszczą koła pasowego

tak jak kolega wcześniej napisał nie wszystkie silniki je miały więc po samym tym widać jak są potrzebne

widziałem u p.Krystiana silnik w e60 z urawną jedną klapką -- koszt naprawy 12ooo zł

żeby nie było że nie mam o tym zielonego pojęcia to na 5er jest moja fotorelacja z wywalenia klapek

no a nie wpływają na pogorszenie dynamiki w dolnym zakresie obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a nie wpływają na pogorszenie dynamiki w dolnym zakresie obrotów?

 

Nikt chyba nie zaobserwował spadku dynamiki.

a nawet każdy twierdzi że "dół" jest płynniejszy

ja osobiście nie nakłaniam nikogo do wywalenia klapek

każdy ma swój rozum i wie co dla niego lepsze

bogaci kupują nowy kolektor z nowymi klapkami

ci co bardziej liczą się z kasą rozwiązują problem definitywnie

są też tacy co kupują kolektor ten w wersji bez klapek - coś 600zł

p.Krystan wywala klapki za 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolektory z wadliwymi klapkami (tymi aluminiowymi) wystepowaly w Modelach z EU3 bez DPF-u!

Od 04.2004 wypuszczane byly wszystkie E6X tylko z EU4 z DPF-em i kolektorem nowszej generacji (Aluminiowe klapki pokryte czarnym plastikiem). Mozna sprawdzic to na naklejce z Barcodem. Jesli widzicie tam 7790701to macie nowszy kolektor! Kolektory z tym numerem byly wkladane do ostatniego Modelu E61rocznik 2010!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W nowszych rocznikach również urywają się, koledze w E60 z 2006 r. klapka trzymała się na włosku, w dziale E90 jest temat gdzie klapka urwała się w silniku N47 z 2007 r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.