Skocz do zawartości

[E60] 530d Usunięcie klapek z kolektora ssącego-foto relacja


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem po usunięciu klapek i złożeniu kolektora ssącego auto nie odpala wyswietla się błąd pompy

myślałem że nie włozyłem dokładnie wtyczki od czujnika ciśnienia comon rail przy podszybiu ale sprawdziłem i jest ok , czy może ktoś miał taki przypadek ?

 

Marek

 

 

Dzis tez to przerabiałem :) pomogło trochę plaku :wink: auto ożyło! A teraz po przejechaniu parę km wyskoczyło coś takiego (4185 DDE: Exhaust Gas Temperature sensor before cat. conv. signal - signal too high) i auto raz jedzie raz nie jedzie ..... więcej żadnych niespodzianek DIS nie wykazuje.... Czy ktoś to przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Chcę usunąć klapki kolektora w e87 120d, 163 km, zamówiłem taki zestaw: http://allegro.pl/bmw-zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-22-mm-x-4-i6202152462.html#thumb/1

 

coś jeszcze potrzebuję dokupić?

 

Może ktoś ma instrukcję jak krok po kroku wykonać właściwie tą operacje? Czy lepiej oddać to do warsztatu?

 

Trzeba usunąć tą szpilkę i serwo ( gruszkę ) które sterują klapami? Czy po zaślepieniu trzeba coś programować czy od razu śmiga?

 

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Chcę usunąć klapki kolektora w e87 120d, 163 km, zamówiłem taki zestaw: http://allegro.pl/bmw-zaslepki-zaslepka-kolektora-ssacego-22-mm-x-4-i6202152462.html#thumb/1

 

coś jeszcze potrzebuję dokupić?

 

Może ktoś ma instrukcję jak krok po kroku wykonać właściwie tą operacje? Czy lepiej oddać to do warsztatu?

 

Trzeba usunąć tą szpilkę i serwo ( gruszkę ) które sterują klapami? Czy po zaślepieniu trzeba coś programować czy od razu śmiga?

 

Dzięki za info

 

Nic nie musisz już dokupywać i nic nie trzeba programować. Szpilka (pręt metalowy) i ta gruszka która steruje klapkami zostaw na swoim miejscu z podłączoną wtyczką aby nie było żadnego błędu, poniżej masz film poglądowy z takiego silnika jak u Ciebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, czy po usunięciu klapek z kolektora potrzebny jest remap ? Zmiana czegoś w systemie ? Mam problem z emisja spalin, wymieniłem już wszystko a błąd nadal wraca ... po 100 wizytach u "mechaników" dziś usłyszałem, że po usunięciu klapek konieczny jest remap aby system nie czytał błędu. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
@Fred, mam zaślepione klapki u siebie. Gość Cię robi w jajo. Żaden remap, żadne zmiany w sofcie nie są potrzebne. Może nie podłączyłeś któregoś podciśnienia? Ew. jeden z wężyków ma dziurkę? Może być nawet taka mikro dziura i już system wyłapie błąd. Tam bym zaczął ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim X3 2004, 3,0d 204kM zdemontowałem kolektor żeby wywalić nieszczęsne klapy. Okazało się że przy przebiegu 192 tys km klapy są w świetnej kondycji i kompletnie, ale to kompletnie nie nie było podstaw żeby je usuwać. Mimo wszystko internet mówi co innengo :wink: dlatego zamówiłem zaślepki i czekam na dostawę, a potem montaż. Oby nie było jakichś negatywnych skutków ubocznych.

 

 

Tak wyglądają (po myciu):

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81cTU0MS1BV3U5R3c

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81c29FS0RWMlZtMXc

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81ck5MSWNVU3pHcHc

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81aXhmN0thRzZhNVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim X3 2004, 3,0d 204kM zdemontowałem kolektor żeby wywalić nieszczęsne klapy. Okazało się że przy przebiegu 192 tys km klapy są w świetnej kondycji i kompletnie, ale to kompletnie nie nie było podstaw żeby je usuwać. Mimo wszystko internet mówi co innengo :wink: dlatego zamówiłem zaślepki i czekam na dostawę, a potem montaż. Oby nie było jakichś negatywnych skutków ubocznych.

 

 

Tak wyglądają (po myciu):

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81cTU0MS1BV3U5R3c

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81c29FS0RWMlZtMXc

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81ck5MSWNVU3pHcHc

https://drive.google.com/open?id=0Bw9Lds0GeR81aXhmN0thRzZhNVE

Internet "mówi" wiele różnych i w dużej części głupich rzeczy. Skoro masz dobry kolektor, to po co go psuć?

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Internet "mówi" wiele różnych i w dużej części głupich rzeczy. Skoro masz dobry kolektor, to po co go psuć?

 

Co człowiek to opinia. Zdemontowałem klapy, ładnie umyłem i zostawię. Nie zrobiłem niczego nieodwracalnego i zawsze mogę zamontować je ponownie. Ja mam kolektor z klapami 33mm i demontaż nie wymaga ich niszczenia.

 

Są jeszcze inne aspekty, trochę mniejsze, tzn: przez klapy sączy się olej który trafia z turbiny i zasyfia silnik. Sadze które się na nich zbierają oraz w ich okolicach klap, zmniejszają prześwit przepływu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze a propos do czego właściwie są te klapy, bo przez ten wątek przewija się wiele "ciekawych" teorii...

Wg tego Pana z filmu poniżej, klapy dają następujące "plusy":

- jest lepsze spalanie

- niższe zużycie paliwa

- niższa emisja CO2

 

Pozycję nr 2 i 3 mam w nosie. Pozycja nr 1 - wyjdzie w praniu.

 

Zaślepki zamontowane, jutro montuje sterownik po tuningu by Roger Nysa i wjeżdżam z kolektorem ssącym. Potem S11 i pełen but :norty:

 

https://www.youtube.com/watch?v=9bMUjlFCo6Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

zamierzam u siebie wymienić świece żarowe BMW E90 320d 120kw naczytalem się również o tych nieszczęsnych klapka zamierzam zaślepić kolektor Proszę o jakieś opinie co do użytkowania auta po zaślepieniu kolektora. czy wpływa to jakoś na pracę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Bo w tym silniku rzadziej występuje z nimi problem i nie ma zaślepek do tego typu kolektora ssącego. Można usunąć klapki wraz z całą ośką. W dziale E60 ktoś je usuną z silnika N47 i było ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy ktoś z Was usuwał klapki i wstawiał zaslepki w kolektorze gdzie sterowanie klapkami jest elektroniczne a nie sterowane podcisnieniowo?w moim aucie E46 330cd z 2006 r te klapy nie są sterowane już gruszka na podcisnienie tylko przez silnik elektryczny,dziś rozmawiałem z pewnym mechanikiem i powiedział że jak jest sterowanie klapkami elektronicznie to czeka mnie wymiana korektora na nowy,że tu nie da się wstawić zaslepek bo to nie będzie dobrze działać.Sam zdjąłem kolektor klapki nie mają luzow na nitach jednak kolektor poci się ,narazie zostawiłem te klapy w spokoju.Wydaje mi się że jak wstawię zaslepki podepne sterowanie to będzie ok.Czy ktoś z was robił to w nowszej wersji kolektora gdzie te klapy są sterowane silniczkiem ?Proszę o opinię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na stronie 37 na samym dole masz wypowiedź kolegi który usunął klapki gdzie były sterowane elektronicznie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&sid=905437b58ca41fbbfb5958af6d8dd1f8&start=720
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak masz rację, wkradła się literówka.

Dzięki za sprostowanie i wyjaśnienie :cool2:

Swoją drogą ciekaw jestem dlaczego tych nieszczęsnych klapek pozbyli się w tej przez Ciebie wspomnianej jednostce a 530D nie :mad2: ?????????????

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie 525d 197 KM jest bardziej ekologiczny przy tej samej pojemności i mniejszej mocy że klapki nie były potrzebne, to samo jest w przypadku 318d w porównaniu do 320d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy,

Jak wygląda sprawa klapek dla modelu E61, 535D, 272KM z rocznika 2006 - silnik M57D30 - czy tutaj również problem występował ?

Oraz czy dotyczy on E90 LCI, 320xd, 177KM z rocznika 2009 - silnik N47D20.

Czy ktoś będzie uprzejmy ewentualnie wskazać mi jakie zaślepki powinienem zakupić do powyższych modeli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.