Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Mój brat będzie na południu Niemiec przez kilka tygodni, coś mi wypatrzy, obejrzy, nagra cenę, a ja tylko jadę i biorę. Akcyza spora, to fakt, ale wole zapłacić więcej i mieć większy spokój. Będę cierpliwie szukać, a nóż jakiś forumowicz będzie sprzedawał jakąś zadbaną sztukę :wink:

 

A jak wygląda sprawa trwałości silnika w 525i ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupować od forumowiczów co dbają o swoje maszyny. Można kupić e39 za 12tys i mieć spokój a można jak widać kupić za 20tys i dołożyć jeszcze raz tyle. Nikt nie wywróży czy ktoś dołoży czy nie do danego egzemplarzu. Trzeba się liczyć na pakiet start ok 3tys w razie co. A jeśli nie będzie potrzebny to zatankować do pełna i się cieszyć jazdą :) Później pozna się samochód zaufa mu i usterki jakie mogą się pojawić będą nam znane wcześniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Swięte słowa Panie Danielu, na forum potrafi być cała historia auta, tak jest również w moim przypadku, postanowiłem wreszcie coś zmienić w moim życiu, żony nie mogę, więc postanowiłem zmienić autko, jakby ktoś chciał kupić e39 i nie dokładać do niej, a jedynie cieszyć się z jazdy, to zapraszam do mnie, Wymieniłem już chyba wszystko, dopadła mnie każda typowa bolączka e39, z każdą sobie poradziłem, wszystko wyszykowałem. Chcecie dobre BMW albo znacie kogoś kto szuka i objeździł już każdą "okazję", czekam.

 

http://otomoto.pl/bmw-525-super-stan-200-km-C25711265.html

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na forum. Mam taką prośbę na szybko. Otóż jutro jadę oglądać BMW E39 530D z 2002 roku. To będzie pierwsze BMW jakie będę miał na własność. Powiedzcie mi na szybko na co mam zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?Jak w BMW poznać jakieś poważne dzwony, usterki, druciarską robotę? Samochód ogółem na zdjęciach jest zadbany. Właściciel w trakcie rozmowy nie chciał podać jaki ma przebieg ale zapewne spory. Olej w silniku to 5W30. Podał też kilka wad które posiada auto tak aby być przygotowanym. Starte są klocki hamulcowe. Starte tak, że czujniki też się wytarły, ale klocki z czujnikami są kupione i leżą w bagażniku. Tylko trzeba zamontować. Druga usterka to bardzo stary olej w skrzyni biegów który na już trzeba wymienić. Co dokładnie trzeba oglądać przy zakupie E39? Jakie błędy i kontrolki na pulpicie od razu mogą włączyć mi czerwoną lampkę i zniechęcić do kupna? Auto jest sprowadzone 4 lata temu z Niemiec. Niby jest książka serwisowa ale im już się nie ufa :) Da się jakoś po numerze VIN sprawdzić takie autko? Z góry dzięki za szybkie odpowiedzi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć , osobiście myślę że jeżeli nigdy nie miałeś do czynienia z tym modelem BMW i nie jesteś z branży motoryzacyjnej (że tak się wyrażę ) to będzie to zakup w ciemno. Na pewno nie zdiagnozujesz tego samochodu na ulicy. Podstawa to oględziny + jazda próbna + kanał + komputer + ktoś kto ogarnia temat i to najlepiej w BMW. Natomiast nie wiem po co Ty jedziesz oglądać samochód jak człowiek nie chce podać przebiegu :mad2: , po VIN możesz sprawdzić samochód ale tylko do momentu do którego był serwisowany w ASO, w moim przypadku to był tylko okres gwarancyjny bodaj 3 lata więc za dużo się nie dowiedziałem. Ale jak czytam takie bajki że klocki wytarte razem z czujnikami ale nowe leżą w bagażniku , a to już olej stary w skrzyni. To aż strach pomyśleć kto tym jeździł i jak o ten samochód dbał. To od razu widzę czerwoną lampkę. Zaraz się okaże że to nie klocki a cały układ hamulcowy jest rozwalony, a skrzynia ledwo zipie i jest do wymiany. Generalnie to musisz to auto sprawdzić inaczej to możesz niezłego kota w worku kupić. A w kwestii co sprawdzić to powiem że wszystko, bo wszędzie może coś nie domagać, a i tak oczywiście wszystkiego nie wyłapiesz. A tak ogólnie to polecam obejrzeć sobie ten reportaż jak ktoś nie widział :cool2: http://superwizjer.tvn.pl/odcinki-online/samochody-bardzo-uzywane,12102,0.html Powodzenia w szukaniu upragnionych czterech kółek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Jestem nowy na forum. Mam taką prośbę na szybko. Otóż jutro jadę oglądać BMW E39 530D z 2002 roku. To będzie pierwsze BMW jakie będę miał na własność. Powiedzcie mi na szybko na co mam zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?Jak w BMW poznać jakieś poważne dzwony, usterki, druciarską robotę? Samochód ogółem na zdjęciach jest zadbany. Właściciel w trakcie rozmowy nie chciał podać jaki ma przebieg ale zapewne spory. Olej w silniku to 5W30. Podał też kilka wad które posiada auto tak aby być przygotowanym. Starte są klocki hamulcowe. Starte tak, że czujniki też się wytarły, ale klocki z czujnikami są kupione i leżą w bagażniku. Tylko trzeba zamontować. Druga usterka to bardzo stary olej w skrzyni biegów który na już trzeba wymienić. Co dokładnie trzeba oglądać przy zakupie E39? Jakie błędy i kontrolki na pulpicie od razu mogą włączyć mi czerwoną lampkę i zniechęcić do kupna? Auto jest sprowadzone 4 lata temu z Niemiec. Niby jest książka serwisowa ale im już się nie ufa :) Da się jakoś po numerze VIN sprawdzić takie autko? Z góry dzięki za szybkie odpowiedzi :)

 

Pamiętaj o jednym, jeśli włąściciel czegoś nie chce sam naprawić, to coś więcej jest nie tak, przecież wstawić klocki to może godzina roboty, a może jakoś podnieść wartość, przyjrzyj się czy przypadkiem nie jest zgnite miejsce gdzie wchodzi lewarek do podnoszenia, może dla tego nie chce sam wymienić, zrób kilka kilometrów, nawet z 20-30, żeby autko się rozgrzało i pokazało swoje bolączki, no i najlepiej jedź do jakiegoś warsztatu, umów się z właścicielem, że jak wszystko jest ok, to Ty zapłacisz za przejrzenie auta, ale jak się okaże, że był to kiedyś przystanek autobusowy, to on płaci, jeśli nie będzie chciał na to pójść, to zacznij być podejrzliwy, no i podstawa to dobra umowa kupna-sprzedaży, znajdź w necie artykuły z kodeksu cywilno-prawnego dotyczące handlu, przytocz kilka ustaw w umowie, takich ogólnych nic nie wnoszących, ale jak sprzedający zacznie coś marudzić, że on tego nie podpisze, to sobie daruj, miałem taką umowę, ale ostatnio użyłem jak teściu kupował autko, poszukaj znajdziesz, bądź ostrożny, ale jak juz właściciel nie chce Ci podać podstawowych danych, to coś tu śmierdzi, jeśli myślisz, że znasz się na bezwypadkowych autkach, to proponuje w youtube wpisz "bezwypadkowe 2w1", tylko się nie wystrasz :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może masz jakiś link do ogłoszenia żebyśmy zobaczyli co chcesz kupić..

Nie chcę Cię też starszyć i nie chcę nikogo obrazić, ale Radom ma opinię miasta przekrętów i złodzieji.... uważaj...

 

krzysiek250780 fajny reportaż, ale nie musieli z TVNu jechać aż pod niemiecką granicę, mogli pojechać na modlińską w stolicy :wink:

 

Tak jako ciekawostka, kolega pracował w salonie VW w Wa-wie, stał tam passat cc jak pokazówka, w 2011 roku klienci, właściciel i pracownicy zrobili nim w sumie około 20000km, pod koniec roku mała korekta licznika na uwaga 30km i autko poszło jako nowe do korporacji dla jakiegoś dyrektora..... nawet nowe kupując nie masz pewności....... polska..

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to automat to daj sobie spokój, bo bajka że olej w skrzyni stary sorrrry ale chyba to jednak nie wina oleju a koszta duże te skrzynie nie wytrzymują momentu obrotowego silnika. Poza tym co piszesz to gość który to sprzedaje jest z typu przez 4 lata jeździł i złotówki nie dołożył ( takie super BMW mu się trafiło) a teraz szkota mogą być kosmiczne.

 

Jak chcesz koniecznie 3.0 D to szukaj manuala .

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe.. ja chyba z takiej 'okazji' bym zrezygnował na początku i nie kręcił kilometrów na darmo..

 

Jak nie znasz się na autach to na wstępie (zanim jeszcze zaczniesz się na cokolwiek decydować) - sprawdź kilka 5teczek. Wsiądź, przejedź się i oceń na chłodno. Sprawdzaj takie nawet na które Cie nie obecnie nie stać!! Jak trafisz szrota to zapłacisz drożej niż niejdno z drożsych na allegro itp..

 

ps. też uważam że najpewniejsze są auta forumowiczy - szczególnie tych co się udzielają i mają już swoje galeryjki..

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to nie jest za duzy przebig tylko normalny przebieg e39 d jezdzących po Polsce ,oczywiscie mówimy o przebiegu a nie wskazaniach wyswietlacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w silnikach M54 nie było reguły ale przewaznie biorą olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klekotami to ciężko stwierdzić. Bo często stwierdza się przybywanie oleju. Moich 2 znajomych tak ma w tym silniku w e46 i e39. Niby to przez krótkie dystanse do pracy itd. Ale jeśli turbo jest ok i silnik zdrowy to nie powinien 2.0d pobierać oleju.

 

Ile Ci pobiera tego oleju? Kręcisz to auto wysoko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja benzyna 320i 2.2 m54 silnik czego dowiedzialem sie po zakupie bierze 1l na 1000km czyli duzo jak dla mnie dlatego zsokam diesla mialem wczesniej diesla co prawda nie bmw ale prze trasie polska anglia lacznie 3500 mil pobor 0.1 litra czyli nic jak dla mnie wiec postanowilem zmienc moje cacko na cos w dieslu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem dowidzialem sie po zakupie ze ten silnik tak ma a diesle jak z poborem orjetujesz sie? :D slyszalem ze 320d bierze?

 

jak zjechane to pewnie i bierze :P

 

ja mam 520d M47 to olej jest od wymiany do wymiany. Nie trzeba się bawić w dolewki.

 

Nie wiem jak jest w silnikach na CR (M47N) więc nie będę się wypowiadał się na temat tej jednostki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.