Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

kolego jak myślisz o sprawnym wyprzedzaniu tirów to rzeczywiście 2.0 odpada :P

 

co do dwumasy to wiadomo że jest i benzie i dieslu - ale zobacz gdzie częściej padają i jak wygląda to chociażby w statystyce. Niestety tu diesel przegrywa, ale z drugiej strony to u mnie przez 100tkm nie trzeba było robić jej wymiany i nadal cisza i zero objawów uszkodzenia (więc dużo zależy od tego jak dany egzemplarz jest zadbany i jakiego właściciela ma)

 

pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynie nawet najmocniejszej 6cio cylindrówki nie masz takich momentów przenoszonych na 2mas dlatego nie dostają luzu.

 

Z tym sprawnym wyprzedzaniu tirów to zależy. 70% ludzi ma więcej niż te 10do setki i była by zadowolona z takiego wyniku. Gorzej jak ktoś się by przesiadł z diesla bądź mocniejszego autka z lepszymi osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem e39, dlatego też mam kilka pytań:

 

1. Najważniejsze czy do 14 tys można kupić zadbany i nie zajechany egzemplarz e39 kombi w automacie?

2. Czy ten samochód jest drogi w utrzymaniu? Nie mówię tu o spalaniu, a o usterkowości? Z tego co widziałem to bardzo dużo jest silników 2.5 TDS i 2,5 D i takie biorę pod uwagę

3. Jak sprawuje się automat w tym samochodzie?

 

Wiem że pytania są bardzo ogólne, ale otrzymane odpowiedzi mogą rozwiać moje wątpliwości względem zakupu bmw.

 

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ad.

1.Wszystko się da.Po krótszym lub dłuższym poszukiwaniu coś znajdziesz.Jak z kupnem każdego innego to zawsze loteria.

2.Psuje się jak w każdej innej marce.Części do tanich nie należą. Te dwa silniki to dwa różne w budowie motory.Wątpię żebyś znalazł poliftowego 2,5d za 14 koła.

3.Dobrze aczkolwiek skrzynie w dieslach E39 są słabsze niż w benzynie i psują się trochę częściej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :) - szukałem szukałem i znalazłem :)

Przynajmniej nie będzie suszenia głowy za zakładanie śmieciowych tematów :).

Obecnie jestem użytkownikiem BMW E 46 328i 1998r, z racji przyszłorocznego powiększenia rodziny i konieczności wożenia wózka w bolidzie zastanawiam się właśnie nad zamianą auta na model E 39, po głowie chodzi mi 530d i 525tds.

Chciał bym wymienic mojego benzyniaczka z dopłatą myśle o około 8000 zł.

I tu przypinka do tematu.

Za jaką cenę można dostać dobrego 3.0 d, a za jaką 2,5 tds ?

I jaka wersja 3.0 D lepsza>?? mocniejsza czy słabsza?

Z góry dziękuję za fachowe opinie i porady

 

Pozdrawiam:) i niech moc będzie z nami :)

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może popełniłem błąd w opisie modelu, mam wersję sedan (limousine) 2,8 l z 1998r., sądziłem że jest to Ci, dzieki real OEM i numerowi VIN poprawiłem błąd, dzięki za upomnienie kolego :), a teraz wróćmy do tematu.

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już dobre rozumowanie :) :)

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. na pewno nie zastanawiaj się nad TDSem bo to sprzęty na wymarciu. Ten kto ma dobrego TDS'a to raczej sprzeda go w gronie znajomych albo zostawi sobie (lub także krzyknie ładną sumkę)

 

3.0d na pewno fajny motorek tylko musisz się przygotować też na pewne koszty.. Jednak 6 cylindrów w diselku gra więc troszkę $ może pochłonąć autko. Tak jak kolega napisał sprawdź w jakimś ASO + sam lub z osobą ogarniętą w dis'ie / inpie..

 

pozdro, BNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym poważniejszym silniku trzeba się przygotować, że koszty mogą wystąpić... chociaż niekoniecznie wystąpią i niekoniecznie duże i niekoniecznie od razu. Tak już jest, że wyższa technika, lepsze osiągi, większa klasa wymaga w razie awarii więcej funduszy, ale nie ma się co tego bać na zapas. Podstawa to dobrze sprawdzić samochód przed kupnem, wyeliminować możliwie najwięcej potencjalnych problemów. Kończące się wtryski da się zdiagnozować, podobnie zazwyczaj turbinę, także dwumasa na wykończeniu powinna dawać już znać o sobie. Posprawdzać, dobrze się zastanowić i kupować, bo potem radość z jazdy jest naprawdę duża.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
z racji przyszłorocznego powiększenia rodziny

Ja na twoim miejscu poszedł bym w E38,no chyba że potrzebujesz turasa.E38 jest w kosztach wcale nie droższa lub nieco od E39(technologia i rozwiązania te same).

A to kawał bryki jest.

Ten kto ma dobrego TDS'a .... zostawi sobie (lub także krzyknie ładną sumkę)

Patrząc z własnego punktu widzenia to muszę przyznać,że trafiłeś w 10-tkę :cool2: .

A wracając do zapytowywania kolegi.Zastanów sie czy naprawdę warto pchać się w diesla???

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie zaczynam sondować rynek :)

Zgodzę się z tym że pchanie się w diesla wiąże się z pewnym ryzykiem, zawsze uważałem że życie jest za krótkie aby jeździć właśnie dieslem, myślę jednak że z czasem uda się znaleźć jakiś dobry kompromis co do ceny i jakości :)

E 39 już od pewnego czasu mi się podobała i jednak chiał bym spróbować :), co do E 38, to mało niestety wiem o tym modelu :(

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dlatego kolego bng wlasnie pomyslalem o E38,tam też iest 3.0d-ten sam co w E39.A jak koledze potrzebne jest gabarytowo spore auto to czemu nie.

E 39 już od pewnego czasu mi się podobała i jednak chiał bym spróbować :), co do E 38, to mało niestety wiem o tym modelu :(

E38 to to samo co E39 tylko w nieco większym wydaniu.

E38 sprawuje się tak samo jak E39.Mechanicznie są to identyczne auta.

Większość części jest identycznych,silniki te same,zawieszenie niemal identyczne,elektronika ta sama.Rożnica pomiędzy tymi modelami to wielkość nadwozia,większe i bardziej komfortowe wnętrze.

Dlatego jak wiesz coś o E39 to wiesz i o E38.Wady i zalety tych modeli są identyczne.

Co do diesla to przy obecnych cenach paliw to żadna oszczędność.Nawet kupując większą benzyne i montując LPG,wychodzi cię tak samo,a może i taniej niż w dieslu.Diesle w tych autach nie spalają 5-ciu litrów do czego przyzwyczaiły nas auta typu Golf,w BMW te 8-10 trzeba liczyć.

Ja po którymś dieslu z kolei przesiąde się jednak na benzynę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, póki co muszę do Kobiety pokonywać 60 kM w jedną stronę.

Jeżdżąc spokojnie a nawet z tempomatem metodą prób i błędów w 328 nigdy nie spaliło mi mniej niż 10 l średnio na 100 km, tym samym przykładowy 525, spalił już tej ropki mniej na identycznej trasie - bo wychodziło ok 8,4 l na 100 km. W zasadzie po dłuższych przemyśleniach to względy ekonomiczne ( co do zużycia paliwa) są raczej na drugim miejscu, najważniejsza jest przestrzeń użytkowa w aucie a touring ją ma :).

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem zainteresowany kupnem e39, jednak na razie jestem na etapie gromadzenia informacji o silnikach i na co mam uważać :roll: . Sporo czytałem na temat silnika 2.0d. Jedni mówią ,że dobry, inni ,że beznadziejny i się psuje... sam już nie wiem co myśleć o tym silniku :? . Fajnie by było jakby ktoś wreszcie dał jakąś sensowną odpowiedź. Zastanawiam również nad silnikiem 2.0i który ponoć jest udaną konstrukcją. Opłaca się kupić 2.0d jeżeli robię ok.14-16tkm rocznie? Ile musiałbym odłożyć kasy na fajną, poliftową sztukę ( mogę sprowadzić samochód z niemiec )??

Co sądzicie o tej beemce? http://otomoto.pl/bmw-520-bezowe-skory-perfekcyjna-C25965711.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam nie wiem, chyba nieźle przesadzona ta opinia. Znam parę przykładów wieloletniej i bardzo mało awaryjnej eksploatacji tego silnika, natomiast przykładów pękających wałów korbowych osobiście nie znam, chociaż nie twierdzę, że nie występują. Niemniej jednak, tego silnika nie polecałbym z innych powodów - jest najzwyczajniej w świecie za słaby. W e39 to jest wersja 136KM na pompie rotacyjnej, jak na taką masę auta to jest po prostu za mało. Szczególnie, że ten silnik ma niezbyt piękną pracę, jest stosunkowo głośny, a w zasięgu ręki są egzemplarze z silnikami M57 (525d i 530d), które palą niewiele więcej, a zapewniają odpowiednie osiągi i ich kultura pracy jest po prostu nieporównywalnie wyższa. No i ta pompa, o ile się nie mylę VP44. Wystarczy trochę o nich poczytać, żeby się zniechęcić do zakupu. Co prawda miałem taką wcześniej w Oplu i się nie zepsuła, ale widmo jej wymiany prześladowało mnie cały czas, słysząc o problemach innych.

 

Tak że jeśli wybór jest pomiędzy 520d, a 520i, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie 520i, mimo że więcej spali. Jeśli diesel po lifcie, to M57.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy 525d jest droższa w utrzymaniu od 520d lub 520i? Czy 520i 170km pali więcej niż 520i 150km? Szukałem informacji o spalaniu silnika 170km 2.2i i znalazłem co nie co. Czy to prawda że ten silnik pali około dwunastu litrów w mieście i ośmiu w trasie ? ile mniej więcej wydaje się w roku na takie 525d lub 520i (170km), chodzi mi tu o podstawowe części które zmienia się co rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz 530d w sedanie czy touringu ?

Szukam Touringa :), koledzy zainteresowali mnie tematem e 38, muszę oblukać temacik, co do silnika najlepiej jak by był to 3.0 D :)

"The Beats Of life..... The Voice Of Creation.... The Invisible World...... The Echo of Imagination......... We dance for joy ...we cying teras.... we screaming Loud .... The Beats of Life. " SHOWTEK!!

Świetna Muza Do Auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A czy 525d jest droższa w utrzymaniu od 520d lub 520i? Czy 520i 170km pali więcej niż 520i 150km? Szukałem informacji o spalaniu silnika 170km 2.2i i znalazłem co nie co. Czy to prawda że ten silnik pali około dwunastu litrów w mieście i ośmiu w trasie ? ile mniej więcej wydaje się w roku na takie 525d lub 520i (170km), chodzi mi tu o podstawowe części które zmienia się co rok.

 

Wszystkie modele, które podałeś są podobne w utrzymaniu, wszystkie palą podobnie, no może 525d jak kupisz z manualną skrzynią, to spali 1-2 litów mniej, ale silnik diesla jest bardziej skomplikowany i możesz spodziewać się sporego przebiegu. W obecnych czasach chyba najtańszym rozwiązaniem jest benzyna z gazem, a z tych modeli które podałeś wybrałbym chyba 2.2i, jest ich mało, ale słyszałem o nich dobre opinie. Bardzo dużo zależy od byłych właścicieli, czyli w jakim stanie kupisz autko i to moim zdaniem jest najważniejsze.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy 525d jest droższa w utrzymaniu od 520d lub 520i? Czy 520i 170km pali więcej niż 520i 150km? Szukałem informacji o spalaniu silnika 170km 2.2i i znalazłem co nie co. Czy to prawda że ten silnik pali około dwunastu litrów w mieście i ośmiu w trasie ? ile mniej więcej wydaje się w roku na takie 525d lub 520i (170km), chodzi mi tu o podstawowe części które zmienia się co rok.

 

530D MANUAL - spalanie z autopsji przy spokojnej jeździe miasto 8,5, trasa 6 :) auto zdrowe technicznie, fele 16". Koszta roczne (nie liczymy awarii) to wszystkie filtry (odma) i olej czyli około 1000 zł. Ja jestem zadowolony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy 525d jest droższa w utrzymaniu od 520d lub 520i? Czy 520i 170km pali więcej niż 520i 150km? Szukałem informacji o spalaniu silnika 170km 2.2i i znalazłem co nie co. Czy to prawda że ten silnik pali około dwunastu litrów w mieście i ośmiu w trasie ? ile mniej więcej wydaje się w roku na takie 525d lub 520i (170km), chodzi mi tu o podstawowe części które zmienia się co rok.

 

530D MANUAL - spalanie z autopsji przy spokojnej jeździe miasto 8,5, trasa 6 :) auto zdrowe technicznie, fele 16". Koszta roczne (nie liczymy awarii) to wszystkie filtry (odma) i olej czyli około 1000 zł. Ja jestem zadowolony...

 

 

Nie doliczyles kolego np klockow:) i jakiegos elementu zawiechy bo zawsze cos glebe zlapie

 

Ja mysle ze jesli w 530D rocznie przeznaczysz okolo 3 tysiecy na serwis to bedzie super! :D

Jesli kupisz jakiegos Trypla to portfel straci na objetości bedzie napewno duuuuzo lzejszy;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.