Skocz do zawartości

Bije przy chamowaniu. Nie Felgi i nie krzywe tarcze!! POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!! Mam taki problem!!! Przy chamowaniu wibruje cały samochód! A jak mocniej nacisne to to aż bije! Jak zacisne bardzo mocno to wszystko ok! ale to tak niby awaryjne chamowanie!!!

W serwisie najwpier powiedzieli mi że to torcze!! Wymieniłem! ale problem został!!!

Następnie powiedzieli że felgi krzywe!!! Pojechałem na wulkanizacje!! sprawdzili, wszystko. ale dla pewności zmieniłem koła,

zamieniłem z 17 na 15. Są proste na 1000% ale problem jest dalej!!! z zawieszeniem wszystko ok!!! (też wymieniłem) chociaż wyglądało na ok!!

Teraz mi mówią że mam rozwalone zaciski chamulcowe!!! I przy chamowaniu leci za tarcza chamulcową dlatego bije!!!

Już w ten problem zainwestowałem mnóstwo pieniędzy!!

I teraz już jestem naprawde zdenerwowany!!! A wymieniać bezskutecznie zaciski też mi się nie chce bo to kolejna inwestycja!!! a tera boje się że to nie pomoże i pieniądze poprostu wyżucone!!!!

Prosze o rade!!!

Opublikowano
witam ja miałem podobny problem też jak hamowałem to biła mi kierownica więc pojechałem wyważyć koła co się okazało że koło od kierowcy jest ok a od pasażera tłoczek z nie chował się do zacisku i i klocki trzymały tarcze i strasznie biła kierownica.Odkręciłem zacisk wyciągłem tłoczek przejechałem papierem sciernym założyłem nowe gumki i śmiga narazie bez zarzutu.Sprawdz może któryś tłoczek się poprostu nie chowa i trzyma którąś tarcze i bije ci kierownica
Opublikowano (edytowane)
Jakie te tarcze chińskie ceramiczne? (czyt. z gliny) czy firmowe (OEM, Zimmermann...inne się krzywią podobno). Piszę podobno bo w E34 może nie ma problemów z zamiennikami, a większość problemów to E39 po lifcie z tarczami 324mm. Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Mi nie kierownica bije!!! A caly samochód!!

Na siedzeniach czuje, tylny pasażer też to czuje!!!

Ale całkiem możliwe że coś trzyma tarcze!!! bo mam jakis swist w jednym kole!!! i potobno tam i bije!!

 

A co to jest ten Tłoczek??????

Opublikowano

Swego czasu ktoś pisał, że u niego takie bicie było spowodowane luzem na ośkach napędowych z tyłu auta - o ile dobrze pamiętam - w miejscu gdzie ośki wchodzą w dyfer. Możesz też sprawdzić tuleje tylnej belki - może masz luz na całej belce i dlatego tak się dzieje.

Pzdr.

P.S. Tłoczek ten, który chodzi w zacisku hamulca, wypychając klocek do tarczy aby hamowało. Po odpuszczeniu pedału hamulca powinien się cofnąć ale jak jest zasyfiony lub podrdzewiały to lubi się klinować i wtedy tarcza hamuje bo jest blokowana okładziną. Trzeba rozebrać zacisk, wyjąć tłoczek i go podszlifować lekko papierem ściernym aby wszelki syf i rdzę z niego zdjąć.

Opublikowano

Ale bicie mam tylko przy chamowaniu!!!!

Do czego tu luzy na ośkach napędowych??? Jak to może wpływać????

 

Dodam jeszcze że tak po odczuciach problem jest z przodu!!!

 

Czy może być problem być prze pokrzywioną piastę??? i od czego może się pokrzywić???

 

I co do tego Tłoczka!!! Może lepiej poprostu wymienić cały zacisk??? I po problemie!!!

Opublikowano

Co do piasty to może by krzywa albo na łożysku w piaście masz luzy. Tyle tylko, że luz na łożysku dawałby huczenie koła słyszalne w aucie - zwłaszcza przy wchodzeniu w zakręt.

Pzdr.

Opublikowano

Także mam podobny problem ale jeszcze nic z tym nie robiłem, jednakże wydedukowałem dwie możliwości bo prześledziłem już trochę temat na forum :

1. kolega w Lagunie maił coś takiego, wymieniał tarcze na nowe, na początku było ok, po ok tyś km, zaczęło bić. Pojechał do specjalistycznego zakładu gdzie przetaczają tarcze na samochodzie i od tego czasu ma święty spokój - do następnej wymiany tarcz.

2. taki też objaw dają tuleje górnych przednich wahaczy jeśli są zużyte ( na zewn tego nie widać, trzeba by wymontować wahacze i wyjąć te tuleje, wtedy można zauważyć czy są popękane itp. )

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!!! Mam taki problem!!! Przy chamowaniu wibruje cały samochód! A jak mocniej nacisne to to aż bije! Jak zacisne bardzo mocno to wszystko ok! ale to tak niby awaryjne chamowanie!!!

W serwisie najwpier powiedzieli mi że to torcze!! Wymieniłem! ale problem został!!!

Następnie powiedzieli że felgi krzywe!!! Pojechałem na wulkanizacje!! sprawdzili, wszystko. ale dla pewności zmieniłem koła,

zamieniłem z 17 na 15. Są proste na 1000% ale problem jest dalej!!! z zawieszeniem wszystko ok!!! (też wymieniłem) chociaż wyglądało na ok!!

Teraz mi mówią że mam rozwalone zaciski chamulcowe!!! I przy chamowaniu leci za tarcza chamulcową dlatego bije!!!

Już w ten problem zainwestowałem mnóstwo pieniędzy!!

I teraz już jestem naprawde zdenerwowany!!! A wymieniać bezskutecznie zaciski też mi się nie chce bo to kolejna inwestycja!!! a tera boje się że to nie pomoże i pieniądze poprostu wyżucone!!!!

Prosze o rade!!!

 

Tuleje górne wahaczy. Masz typowe objawy. Na ten temat było już kilkanaście wątków jak nie lepiej.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

 

Nr 5 o ile dobrze kojarzę.

Opublikowano

U mnie też telepało samochodem podczas hamowania.

Przeczyściłem miejsca styku klocków z zaciskami. Wyskrobałem śrubokrętem, później jeszcze papierem i już jest w porządku.

Opublikowano

Witam

 

Wg mnie masz opony kierunkowe i źle ci je założyli - też tak miałem... - proponuje pojechać do wulkanizatora niech sprawdzi. Może też być i tak że masz ch... opony i tak bedzie dopuki ich nie zmienisz.

 

Pozdrawiam

Buczu
Opublikowano
Miałem ten problem przy hamowaniu. Autem trzęsło niemiłosiernie. Powodem był dolny [przedni wahacz. Ktoś wsadził jakąś chińską podróbę i tuleje i sworzeń wywaliło. Nie był to straszny luz, ale przy nawet delikatnym hamowaniu dawał o sobie znać. Teraz spokój i cisza. Sądzę że u Ciebie to będzie kwestia zawiechy. Dobrze sprawdź wszystkie elementy czy nie mają luzów.
Opublikowano
Tuleje dolnych i górnych wachaczy,łożyska,luzy na drążkach kierowniczych,luzy na zwrotnicy-wszystko to ma wpływ na bicie przy hamowaniu,a jak nawet wszystko wymienisz i zostawisz wykrzywione już tarcze, to dalej może bić.Proponuję sprawdić na szarpaku gdzie przyczyna i wymienić lub przetoczyć tarcze.
Opublikowano
zostawisz wykrzywione już tarcze, to dalej może bić.Proponuję sprawdić na szarpaku gdzie przyczyna i wymienić lub przetoczyć tarcze.

 

No dobrze ale czy ktos ma dostep do danych /wiedzy jakie jest maxymalne dopuszczalne bicie tarcz?

Bo chyba dopiero konkretna wartosc w mm bedzie kryterium stwierdzajacym czy tarcze sa przekrzywione i powinny byc wymienione / przetoczone, czy tez byc moze bicie jest w granicach toleracji i wystarczy sie skupic tylko na wymianie elementow zawieszenia? ,

Opublikowano

Nie wiem czy przypadkiem w "Sam naprawiam" nie było jakiejś wzmianki na temat dopuszczalnego bicia tarcz...

Pzdr.

Opublikowano
Nie wiem czy przypadkiem w "Sam naprawiam" nie było jakiejś wzmianki na temat dopuszczalnego bicia tarcz...

Pzdr.

 

Mam te ksiazke i sprawdzilem. Faktycznie Etzld podaje, ze bicie tarczy nie moze przekroczyc 0,2 mm.

W mojej 520i bicie jest max 0,05 mm a dragnia przy hamowaniu sa.

Czyli wynika z tego, ze nie ma co inwestowac w przetaczanie tarcz czy wymiane dopiero co wymienonych tarcz, tylko skupic sie na usunieciu ew. luzow w zawieszeniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie bicie to zawias.

Tuleje górnych wahaczy u mnie były.

Wymieniłem same tuleje i jest idealnie.

Krzywe tarcze powodują dodatkowo kopanie pedału hamulca. Jeśli tego brak to jest to wina zawieszenia < nawet luz na przekładni kierowniczej może tak robić.

Na tulejach wahaczy nie może być absolutnie żadnych pęknięć gumy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
a może masz automat?

A jeśli nawet by miał, to co w związku z tym? :D

 

U mnie też się pojawił ten problem niedawno =] Z tym, że zazwyczaj normalnie hamuje. Ale nieraz jak mu coś odbije to wali że aż we łbie dudni i auto trzęsie jak głupie, po wyhamowaniu i ponownym ruszeniu problemu nie ma :] Przyjrzę się temu w środę, jak naprawię to dam tu znać, może to pomoże koledze ;]

 

Btw. Bardzo mocno mi się koło grzeje po takiej akcji, czyli wskazuje to raczej na problem z zaciskami a nie z zawieszeniem. Sprawdź kolego, czy u Ciebie też się grzeje :]

 

Zaglądaj TU:

viewtopic.php?f=71&t=150335

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.