Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


radziu77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ja polecam tarcze Zimmermann, a klocki Ate

 

Podpisuje się pod tym co napisał "mm_rcin"

 

Klocki ATE, a tarcze Zimmermann!!!!

Dlaczego nie tarcze Zimmermann i klocki Zimmerman???? :shock: Są przecie dla siebie stworzone!!!!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

dorzucę swoje 3 grosze;

jakiśczas temu pojawił mi się problem latającej kierownicy podczas hamowania, tarcze faktycznie były już takie sobie więc postanowiłem wymienić; poskąpiłem kasy i kupiłem zestaw na przód TRW (tarcze i klocki). Na początku wszystko ładnie pięknie ale po jakimś czasie zaczęło znowu rzucać kierownicą przy hamowaniu. Oddałem tarcze do reklamacji, i na ich miejsce tym razem kupiłem ATE powerdisc. Naszczęście udało mi się odzyskać kase za TRW (stwierdzono ze jedna tarcza była krzywa), ale po jakichś 500km nowe tarcze ATE też mi zaczęły nawalać i problem z kierownicą powrócił, postanowiłem wymienić tez dla świętego spokoju tarcze z tyłu. Padło na Zimmermany ale poprawy żadnej nie zauważyłem. Później przypomniałem sobie że na ostatnim przeglądzie mechanik zwrócił mi uwagę na tuleje przednich wahaczy że niedługo będą do wymiany. Szybko pobiegłem do sklepu i zakupiłem lemfordery. Chłopaki w zaprzyjaźnionym warsztacie szybko mi je wymienili i..... :mrgreen: jak ręką odjął... kierownica przy hamowaniu nawet nie drgnie jest poprostu idealnie. A już miałem wywalić te tarcze ATE i jechać do ASO po oryginały w akcie desperacji. Taka krótka historia może komuś pomoże zaoszczędzić trochę kasy, pozdr..

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje tuleje przednich wachaczy również mogą to powodować i na to również trzeba zwrócić uwagę. najlepiej to wyczuć przy hamowaniu na nierównej nawierzchni wtedy rzuca całym kołem np. na bruku.

 

Faktycznie, o tym nie wiedziałem ale taki objaw zawsze miałem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania u siebie w zgierzu w jednym miejscu gdzie asfalt był zrolowany przez tiry... Za każdym razem koło zaczynało tańczyć na drodze a ja nie wiedziałem o co kaman?!?! Myślałem że to może abs coś szfankuje a to właśnie te tuleje.... Jednak jak sie na forum nie poszuka to człowiek jakiś taki ociemniały jak w średniowieczu chodzi hehe :cool2: :search:

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz po prostu Przyjrzeć się zawieszeniu i tyle. Bo wystarczy jakiś mały mankament i może być już nieciekawie. A każde uszkodzenie nie naprawione pociąga za sobą kolejne i potem nie wydasz na naprawę 200 zeta tylko 1200 zeta. A tarcze tylko zimmermann a klocki ate nie inne bo inne są zbyt twarde i się nie nadają przerabiałem ten temat i wierz mi że szkoda tylko wydawać kasy bo w końcu i tak będziesz musiał zapłacić a w dodatku szkoda czasu i nerwów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gość w warsztacie BMW pokazywał mi klocki Jurida. Szok, niby te same, a jakże inne. Jedne były z pierwszego montażu, te drugie ze sklepu :shock: Podobno to samo (choć w mniejszym stopniu) dotyczy tarcz Textara. Odrzut z tego co trafia do BMW, idzie do sklepów. :evil:

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Ostatnio gość w warsztacie BMW pokazywał mi klocki Jurida. Szok, niby te same, a jakże inne. Jedne były z pierwszego montażu, te drugie ze sklepu :shock: Podobno to samo (choć w mniejszym stopniu) dotyczy tarcz Textara. Odrzut z tego co trafia do BMW, idzie do sklepów. :evil:

 

Porównałeś dwa różne produkty, które zgodnie z informacją producenta i z założenia znacznie się różnią, ponieważ Jurid oferuje trzy klasy jakości w klockach:

 

D - klasa ekonomiczna (np. my tej linii w ogóle nie oferujemy)

J - normalny Jurid

J-AS - dostępne wyłącznie dla wybranych pozycji dla których Jurid jest lub był w danym okresie dostawcą klocków na montaż fabryczny oznaczające identyczny klocek jak dostarczany przez Jurid producentowi samochodu

 

Polecam obejrzeć w ASO BMW klocki:

 

34 11 6 779 652

 

Są to klocki od 330-tek E46. Znajdziesz na nich wybity symbol mieszanki oraz producenta: Jurid 620

 

Porównaj je następnie z klockami Jurid 571994J-AS. Są to identyczne klocki z 34 11 6 779 652. Różnica tkwi w opakowaniu i w cenie (po niedawnej obniżce cen przez BMW o 50% na klocki i tarcze do serii e46/e39/e38 różnica jest na korzyść klocków 'OE BMW'). Także na nich znajdziesz wybity napis określający rodzaj mieszanki - Jurid 620. I te dwa produkty będą identyczne.

 

To samo dotyczy większości klocków Textar do BMW. Np.:

 

34 11 6 767 580 / 34 11 6 794 916 (BMW E60) z wybitym producentem i rodzajem mieszanki na klocku Textar T4165. Taką samą informacje o rodzaju mieszanki znajdziesz na klockach Textar w opakowaniu Textar o symbolu 23312 20,3 (2331204). W ten sposób możesz porównać wszystkie klocki Textar z modeli BMW dla których dostawcą klocków dla BMW jest Textar i zawsze zobaczysz że rodzaj mieszanki jest identyczny. Tylko Jurid z producentów klocków będących dostawcami dla producentów samochodów wprowadza taki podział jak opisany wyżej i warto o tym pamiętać. Mimo renomy marki Jurid 'Jurid D' nie jest klockiem wartym uwagi, ale wynika to z założenia producenta i z ceny tych klocków.

 

Warto zwrócić uwagę co oficjalnie gwarantuje jeden z najbardziej renomowanych producentów tarcz i klocków na świecie:

 

http://www.textar.de/pl/products-mainmenu-29/product-overview-gg-mainmenu-38/textar-passenger-car-range-mainmenu-30

 

"......Ponad 1400 typów tarcz hamulcowych produkowanych przy zachowaniu wymogów pierwszego montażu. Tarcze hamulcowe Textar są doskonale dostosowane do wydajności i zużywalności okładzin hamulcowych tej samej marki......"

 

 

Sprzedajemy części sygnowane przez BMW jako Oryginalne BMW oraz części producentów będących dostawcami BMW. Nie muszę odradzać części OE BMW, ponieważ oferujemy je w lepszych cenach niż ASO. Jednak nie widzę potrzeby zapłacenia za Textar T4165 w opakowaniu BMW (pod numerem części 34 11 6 794 916) 683 zł (cena detaliczna ASO), jeżeli Textar T4165 w opakowaniu Textar kosztują 205 zł.

 

Teorie o odrzutach polecam włożyć między mity. Warto pamiętać że np. Textar nie dlatego zdobył renomę, bo stał się dostawcą dla BMW. Było odwrotnie. Dlatego że jest to jeden z najlepszych producentów tarcz i klocków na świecie w którymś momencie BMW zdecydowało się na wybór właśnie tej firmy jako głównego dostawcę klocków hamulcowych dla większości produkowanych przez siebie samochodów. Z jakiego powodu producent tej klasy ma psuć swoją markę sprzedając produkty złej jakości pod swoim własnym logo? Trzymajmy się faktów. Akurat w przypadku klocków hamulcowych BMW ma utrudnione zadanie w budowaniu mitów na temat różnicy jakości, ponieważ przepisy prawa wymagają umieszczenia na klocku 'OE' poza logo producenta samochodu informacji o producencie klocka i rodzaju mieszanki. Dzięki temu można porównać klocki np. OE BMW z Textar i sprawdzić bez wątpliwości czy jest to produkt 1:1 czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj je następnie z

 

Nie będę polemizował, bo na klockach znasz się na pewno bardziej niż ja, ale w temacie "porównaj" mogę coś powiedzieć. Monitory pewnej znanej firmy, identyczne oznaczenia, identyczne znaki norm, prawie identyczne ceny (prawie, bo różne systemy podatkowe) nawet opakowania niewiele się różnią. Jedna grupa monitorów (polska) ma usterkowość poniżej 5%, druga (angielska) rzędu 23%. Trwałość i większość cech też są różne... ale oznaczenia te same ;)

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Porównaj je następnie z

 

Nie będę polemizował, bo na klockach znasz się na pewno bardziej niż ja, ale w temacie "porównaj" mogę coś powiedzieć. Monitory pewnej znanej firmy, identyczne oznaczenia, identyczne znaki norm, prawie identyczne ceny (prawie, bo różne systemy podatkowe) nawet opakowania niewiele się różnią. Jedna grupa monitorów (polska) ma usterkowość poniżej 5%, druga (angielska) rzędu 23%. Trwałość i większość cech też są różne... ale oznaczenia te same ;)

 

Nie mogę z tym dyskutować bo nie mam żadnej wiedzy ani doświadczenia. Jednak w danej mieszance, np. Jurid 620 jest określony dla niej skład i wiesz, albo skład jest taki sam albo jest różny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego od czytania reklam wolę opinie inteligentnych warsztatowców, sprzedawców i użytkowników. :)

Tym razem to ja będę królikiem doświadczalnym :twisted: bo w okolicy jeszcze nikt nie montował hebli Black Diamond. Na razie są na docieraniu, więc niewiele mogę powiedzieć.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Tak może trochę odgrzeję temat ale pojutrze będę wymieniał u siebie tarcze + klocki przedniej osi i mam małe zapytanie. Chcę założyć tarcze ATE bo słyszałem już wiele pozytywnych opinii na ich temat ale moje pytanie brzmi - czy zakładać zwykłe tarcze czy Powerdisc? Dodam że u znajomego mechanika różnica między zwykłymi a P-disc wynosi 30zł na sztuce. Niby niewiele ale zastanawiam się czy odczuję jakąś znaczącą różnicę w hamowaniu. Klocki oczywiście też będą ATE ale nie ceramiczne. Nie jeżdżę jakoś super wyczynowo a z dwójką dzieci na pokładzie to nawet nie bardzo się da :) . Z góry dziękuję za podpowiedzi i ewentualne doświadczenia w temacie.

 

Pozdrawiam.

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E34 założyłem komplety ATE, W E39 komplet Black Diamond Grooved 12 z klockami Black Diamond Fast Road na przód i ATE z klockami EBC Green Stuff.

Oba zestawy się sprawdzają, ale jakość hamowania na Diamondach jest przynajmniej o klasę lepsza. Nieco łatwiej wyczuć pedał hamulca, mocniejsze hamowanie przy znacznie niższych efektach ubocznych. Wiem jedno, w obu autach następne będą Diamondy przynajmniej na przód. Na tył jak kasa pozwoli :)

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jakieś 20 tys km na komplecie Zimmermna tarcze i klocki (przód). Zero piszczenia, jakiegokolwiek bicia. Jedynie co, to klocki pylą.

Jutro będę wymieniał klocki na TRW, zobaczymy co się będzie działo :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jakieś 20 tys km na komplecie Zimmermna tarcze i klocki (przód). Zero piszczenia, jakiegokolwiek bicia. Jedynie co, to klocki pylą.

Jutro będę wymieniał klocki na TRW, zobaczymy co się będzie działo :?

 

Ja bym nie kombinował jak było dobrze.Lepiej częściej umyć felgi jak by miały tarcze się szybciej pokrzywić.Założył bym to co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co kombinować ?

tu macie zestaw który zgodnie z datą na zdjęciu mam od 29 marca 2008

http://img209.imageshack.us/img209/9038/obrazb367.jpg

ile na tym przejechałem - nie wiem

auto mam od maja 2006 i zrobiłem do dziś coś ze 130ooo więc na Zimermanach około 70-80 tyś

tarcze obecnie nadal są jak nowe , mają lekki rancik ale nawet nie nadaje się do zeszlifowania

klocki na takie same wymieniłem w ubiegłym roku ale żaden nie uzyskał "gołej blachy"

zestaw ten nigdy nie piszczał a zapelenie normalne chodź niektórzy pisali że Textary szybko lecą i mocno pylą

jedyna rzecz jaka mnie wnerwia to to że dziurki w tarczach zaklejają się pyłem a nie było tego jak były nowiutkie

ponoć ci co myją karczerami nie mają tego problemu bo pył jest na bieżąco wypłukiwany a ja co jakiś czas musza dziurki przetykać drutem ale idzie to leciutko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę już pojeździłem na Black Diamondach i oprócz dobrej wydajności, małego brudzenia, mam dodatkowo wręcz idealne wyczucie siły hamowania. Na pewno następne też będą Black Diamond.

Natomiast do E34 założyłem zwykłe ATE i jest OK.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od jakis dwoch miesiecy mam z przodu komplet - tarcze ATE + klocki ATE Ceramic. Troche dlugo sie docieraly zanim osiagnely wlasciwa "moc" ale jestem bardzo zadowolony. Prawie w ogole nie pyla te klocki i bardzo ladnie hamuja. Czasem przy mocniejszym i dluzszym hamowaniu cos przy koncu lubi sobie pisnac delikatnie ale nie wiem czy to czasem tyl sie nie odzywa. W kazdym razie poki co jest OK.
O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę z innej beczki :wink: kupiłem nowe tarcze i po przejechaniu ok.300km i po jednym umyciu auta moje tarcze wyglądają tak jak na fotkach:

 

http://imageshack.us/a/img21/4168/v9gz.th.jpghttp://imageshack.us/a/img854/2285/ubdu.th.jpghttp://imageshack.us/a/img854/2121/uiy9.th.jpghttp://imageshack.us/a/img845/4527/02xq.th.jpg

 

może głupie pytanie,ale tak z ciekawości pytam czy to normalne,żeby tak zardzewiały po jednym umyciu,wiem,że z czasem zardzewieją,ale żeby tak od razu :?:

jeszcze nigdy z czymś takim się nie spotkałem,żeby nowe tarcze tak paskudnie żółte się zrobiły, a już troszkę tarcz zjeździłem :wink:

na żywca to wygląda dużo gorzej niż na fotkach zwłaszcza przy tych felgach,normalnie porażka :twisted:

 

Ostatnia fotka zrobiona po delikatnym spryskaniu wodą,wcześniejsze tarcze oczywiście też po umyciu miały delikatny rdzawy nalot,ale nie aż taki jak te :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.