Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C. Do 90*C nie przekraczac 2000rpm.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C

 

mowisz, że do tej temperatury nie ruszać z miejsca? chyba przesada troche - nawet latem taką temperaturę płyn osiąga dopiero po jakichś 2 minutach pracy na wolnych obrotach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pamiętam teraz ale czytałem gdzieś < albo w instrukcji albo w "Sam naprawiam" Etzolta > , że silnika nie powinno sie rozgrzewać na postoju tylko jechać nie przeciążając zanim się nie rozgrzeje.

Poszukam tego cytatu ale wiem , że tak było napisane. Nie wiem czym to było podyktowane ale może bez powodu nie pisali. Może chodzi o to , że w silniku pracującym na wolnych obrotach jest słabsza cyrkulacja płynu chłodniczego? A może chodzi o ekologię < kopci bez potrzeby > ?

Zaznaczam , że nie wiem czemu tak ma być tylko , że czytałem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
czytałem gdzieś, że silnika nie powinno sie rozgrzewać na postoju tylko jechać nie przeciążając zanim się nie rozgrzeje.

 

to prawda, ale mowimy teraz o wplywie rozgrzewania na postoju na skrzynię automatyczną :) tzn o tym, że lepiej ona pracuje, kiedy olej się choć troche ogrzeje, bo wtedy jest rzadszy i łatwiej cyrkuluje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C

 

mowisz, że do tej temperatury nie ruszać z miejsca? chyba przesada troche - nawet latem taką temperaturę płyn osiąga dopiero po jakichś 2 minutach pracy na wolnych obrotach

Mozesz ruszac od -30*C nawet, to tylko moja sugestia, ja tak po prostu robie. Tym co wierza, ze silnik lepiej rozgrzewac jadac, niech posluchaja glosu(ow) wydobywajacych sie z automatu z zimnym olejem. Polecam tez, aby poczuli to pierwsze przelozenie na 2gi bieg przy ujemnej temperaturze oleju :duh: ...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Nie pamiętam teraz ale czytałem gdzieś < albo w instrukcji albo w "Sam naprawiam" Etzolta > , że silnika nie powinno sie rozgrzewać na postoju tylko jechać nie przeciążając zanim się nie rozgrzeje.

Poszukam tego cytatu ale wiem , że tak było napisane. Nie wiem czym to było podyktowane ale może bez powodu nie pisali. Może chodzi o to , że w silniku pracującym na wolnych obrotach jest słabsza cyrkulacja płynu chłodniczego? A może chodzi o ekologię < kopci bez potrzeby > ?

Zaznaczam , że nie wiem czemu tak ma być tylko , że czytałem.

 

Możliwe, że ekologia, bo akurat wplyw chlodzenia silnika na zmrozony silnik jest znikomy.

Wg mnie lepiej jak silnik sobie pochodzi na wolnych i w tym czasie rozprowadzi olej i co najwazniejsze - rozrzedzi.

Opublikowano
TEST 7 - poczekac az bedzie 35-40*C

 

mowisz, że do tej temperatury nie ruszać z miejsca? chyba przesada troche - nawet latem taką temperaturę płyn osiąga dopiero po jakichś 2 minutach pracy na wolnych obrotach

Mozesz ruszac od -30*C nawet, to tylko moja sugestia, ja tak po prostu robie. Tym co wierza, ze silnik lepiej rozgrzewac jadac, niech posluchaja glosu(ow) wydobywajacych sie z automatu z zimnym olejem. Polecam tez, aby poczuli to pierwsze przelozenie na 2gi bieg przy ujemnej temperaturze oleju :duh: ...

 

tez przy takich mrozach nie ruszam od razu, bo mi skrzyni szkoda :) ale myslalem, że sugerowales, zeby czekać ZAWSZE do osiagniecia 30-40 stopni - wiec powiedziałem tylko że nawet latem oznaczałoby to konieczność pracy silnika na wolnych obrotach przez minutę-dwie. A przeciez nikt nie rusza latem po minucie, tylko od razu :)

Opublikowano
Ja akurat mam ręczną skrzynie ale w takie mrozy mam metode na zagrzanie, patrze poprostu na obroty. Silnik chodzi na jałowym i jak z 1000 zejdzie na normalny pułap obrotów to wiem ze można jechać. Trwa to około minuty. Potem dopuji wskazówka nie zejdzie z niebieskiego to nie przekraczam 2000 no a jak jest poza niebieskim to przegonie ze 2 razy na 3-cim albo 4-tym biegu i już wszystko gra :)))). Myślę ża taki sposób to najlepszy kompromis pomiędzy ekonomią, a dbaniem o auto.
Opublikowano
Prawdą jest, że wszędzie mówi się o tym, że nie powinno się rozgrzewać silnika na wolnych obrotach na postoju, a od razu wsiadać i jechać. Ale to właśnie jest EKOLOGIA i nic więcej. Podobnie zalecają gasić silnik przy każdym dłuższym postoju niż 1 minuta. Ekologia wdarła się do naszego życia i ta propaganda to jej skutek. W starej książce Sobiesława Zasady autor radził przez kilka minut zagrzać silnik na postoju.... Teraz ekolodzy by go zjedli za taki tekst...
Opublikowano

A ja może z innej beczki dotyczącej mrozu.

Przy "normalnej" temperaturze po odpaleniu rano czasem sobie zaklekotają zawory przez 2-3 sekundy. Teraz natomiast w tych syberyjskich mrozach nic takiego się nie dzieje. Olej to 5W40 ale przez te mrozy to mógł się z niego zrobic mineralny :). Może uszczelniacze zrobiły się pasniejsze zresztą w tych temperaturach to wszystko sie zrobiło pasniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tez przy takich mrozach nie ruszam od razu, bo mi skrzyni szkoda :) ale myslalem, że sugerowales, zeby czekać ZAWSZE do osiagniecia 30-40 stopni - wiec powiedziałem tylko że nawet latem oznaczałoby to konieczność pracy silnika na wolnych obrotach przez minutę-dwie. A przeciez nikt nie rusza latem po minucie, tylko od razu :)

Tylko, ze ja tak zawsze czekam, od zawsze :8)

Zbliza sie do mnie 200kkm i oleju "ani kropelki"

 

Glownie chodzi o to, zeby silnik na zimnym oleju pracowal na jak najnizszych obrotach. Na manualu byc moze, lepiej jest jak sie rusza odrazu i jedzie a 1 biegu bez wciskania gazu, przelaczy na 2 na polsprzegle bez gazu - obroty wtedy moga byc mniejsze niz na luzie a spalanie paliwa wieksze co moze spowodowac szybsze rozgrzanie oleju.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
tez przy takich mrozach nie ruszam od razu, bo mi skrzyni szkoda :) ale myslalem, że sugerowales, zeby czekać ZAWSZE do osiagniecia 30-40 stopni - wiec powiedziałem tylko że nawet latem oznaczałoby to konieczność pracy silnika na wolnych obrotach przez minutę-dwie. A przeciez nikt nie rusza latem po minucie, tylko od razu :)

Tylko, ze ja tak zawsze czekam, od zawsze :8)

Zbliza sie do mnie 200kkm i oleju "ani kropelki"

 

u mnie 260kkm i też oleju ani kropelki, a przed jazdą czekam tylko przy ujemnych temperaturach :) po prostu uważam, że samochód jest dla mnie a nie ja dla niego.

Jeśli w którymś momencie się skrzynia posypie to się ją naprawi. Kupując samochód z automatem liczyłem się z tym, że w ktoryms momencie trzeba będzie wydac te pare tysięcy. Dbam o skrzynię najbardziej jak mogę, ale żeby nie powodować dyskomfortu korzystania z samochodu. Czekanie pare minut latem przed jazdą żeby olej się zagrzał z 20 stopni do 40 to juz byłby dla mnie dyskomfort. W zimie go jakoś przeboleję, bo lodowaty olej niczego nie smaruje :) Nawiasem mowiąc przy tych 260kkm skrzynia (nigdy nie naprawiana, cały czas fabryczna) nadal chodzi perfekcyjnie :mrgreen:

 

Rozmawiałem niedawno z jednym człowiekiem, który na naszym forum w tym gigantycznym wątku o skrzyniach GM przeczytał, że ta skrzynia "nie lubi" kickdownu - po czym stwierdził, że z dbałości o skrzynię organiczy do minimum wyprzedzanie w trasie :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu masz racje, kazdy ma te granice przesunieta w innym miejscu. Musisz tez brac pod uwage, ze mam tendencje do przesady :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
moja rozgrzewa się tak długo aż szyby obskrobię :lol:

 

lepiej nie skrobać bo szkoda szyb... bmw ogólnie nie lubi mrozów kolega ma e90 i przy -25 padła elektronika auto opaliło ale żadne zegary nie działały łącznie z kierunkowskazami dopiero jak auto się zagrzeje i zgasi silnik i znów odpali to działają zegary...... auto z roku 2009

Opublikowano
Z zegarami miałem to samo ale tylko raz, jak stala caly dzien jak ja bylem w pracy, chociasz moja jest z 1997. A tak wszystko ok, ale noce spedza w cieplym garażu. Żal Beaty ale do pracy tżeba dojechac.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W instrukcji o której tu wspomniano.....że nie należy stać z uruchomionym silnikiem, tylko od razu powoli ruszyć i tak jechać aż do podniesienia się temperatury, pisano także dlaczego. Ponieważ silnik i tak chodzi (czy jedzie auto czy nie) więc smarowanie takie samo. Ale tam dodano także, że np. po jeździe dłuższej w korkach ..przegonić auto kilka km na obrotach ok 3000 ponieważ kiedy auto się wlecze....stając, to generalnie zbiera się nagar w cylindrach, Więc taki powód podali.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
W instrukcji o której tu wspomniano (...) dodano także, że np. po jeździe dłuższej w korkach ..przegonić auto kilka km na obrotach ok 3000 ponieważ kiedy auto się wlecze....stając, to generalnie zbiera się nagar w cylindrach

 

takie coś znalazłeś w instrukcji do E39? możesz powiedzieć, na której stronie, bo szukam i znależć nie moge :)

 

(chyba że o innej instrukcji mówisz, to wtedy sorry)

Opublikowano
Moim zdaniem jest to podyktowane ekologią i tym że jak autu stoi z uruchomionym silnikiem to nie ma chłodzenia przez pęd powietrza i to chyba jedyne przeciwwskazania jeśli chodzi o grzanie na postoju ale gdy mamy -20 to jest to raczej nie istotne, bo nie jest potrzebne chłodzenie a wręcz przeciwnie zależy nam na rozgrzaniu maszyny. druga sprawa to podczas jazdy używamy zdecydowanie większego zakresu obrotów i jeżeli olej jest zimny i gęsty to istnieje możliwość złego smarowania a później kosztowna naprawa. Więc według mnie wystarczy odpalić auto na powiedzmy minutę i zacząć spokojnie jechać a gdy wskazówka zejdzie z niebieskiego pola kontynuować normalną jazdę. a co do tego nagaru tworzącego sie podczas stania w korku to jestem nieco sceptycznie nastawiony, bo jak to sie ma do tego że powinno się zostawić auto na chodzie po ostrej lub długiej jeździe, żeby właśnie schłodzić turbinę i zapobiedz osadzeniu się nagaru na gorącej turbinie.
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.