Skocz do zawartości

318i - ustawienie zbieżności


Robi1983

Rekomendowane odpowiedzi

z tyłu te kąty reguluje się śrubami na dolnym wahaczu, z przodu niby można bo otwory do mocowania górnego amortyzatorów są na fasolki ale chyba trzeba sciąć kołek ustalający na gnieździe amortyzatora. Jednak widoczne różnice w pochyleniu kół przednich świadczą o zgięciu amortyzatora lub zwrotnicy, rzadziej wygięciu kielicha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu te kąty reguluje się śrubami na dolnym wahaczu, z przodu niby można bo otwory do mocowania górnego amortyzatorów są na fasolki ale chyba trzeba sciąć kołek ustalający na gnieździe amortyzatora. Jednak widoczne różnice w pochyleniu kół przednich świadczą o zgięciu amortyzatora lub zwrotnicy, rzadziej wygięciu kielicha

Pochylenie przednich kół można regulować.. jak wyżej

Edytowane przez croowab
Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu te kąty reguluje się śrubami na dolnym wahaczu, z przodu niby można bo otwory do mocowania górnego amortyzatorów są na fasolki ale chyba trzeba sciąć kołek ustalający na gnieździe amortyzatora. Jednak widoczne różnice w pochyleniu kół przednich świadczą o zgięciu amortyzatora lub zwrotnicy, rzadziej wygięciu kielicha

????

fasolki? sciąć kołek??? no może się nei znam ale z tego co wiem to nie ma regulacji z przodu, jeśli dane wychodzą poza dopuszczalna tolerancję to jest źle :D

a na siłe to polak potrafi, rozwierić otwory mocowania amortyzatora i... ale nie polecam,

ale te otwory fabrycznie są fasolkami i to mnie dziwi. W katalogach niby kąty są nieregulowane a tu taka zachęta ze strony fabryki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hmm ja bylem na ustawieniu zbieznosci ,bo mialem kiere w prawo (1-2cm) Nawet zauwazylem od kiedy :duh: Po sprawdzeniu zawiechu i ustawieniu kiera w lewo, wiec poprawka i teraz kiera w prawo i rzadko prosto. W sumie auto prowadzi sie dobrze ,ale zmiana pasa ruchu (odczucie myszkowania) Tak jedzie na prosto to samo przy hamowaniu. Niewiem czy przeszadzam i szukam dziury w calym. :mrgreen: Aha jeszcze jedno spotkalem sie z opinia ze przestawiona kiera to moze tez byc zwiecha z tylu (ustawienia) co mi to nie bardzo - co Wy na to?

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Aha jeszcze jedno spotkalem sie z opinia ze przestawiona kiera to moze tez byc zwiecha z tylu (ustawienia) co mi to nie bardzo - co Wy na to?

 

Jak już wcześniej pisałem, auto ma 4 koła więc jeśli chcesz aby dobrze jechało to wszystkie 4 muszą być dobrze ustawione.

Patrz posty wyżej!

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
[fasolki? sciąć kołek??? no może się nei znam ale z tego co wiem to nie ma regulacji z przodu, jeśli dane wychodzą poza dopuszczalna tolerancję to jest źle :D

a na siłe to polak potrafi, rozwierić otwory mocowania amortyzatora i... ale nie polecam,

 

W oryginale otwory w kielichu są owalne, TIS zdaje się nawet podaje opcję regulacji pochylenia przedniego amortyzatora po usunięciu czopka z górnego mocowania. Wystarczy, że ktoś sobie wsadzi krótsze sprężyny to na 100% pomiary nie zmieszczą się w skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie forumowiczów. Postanowiłem podzielić się moim doświadczeniem.

 

Jestem posiadaczem E46 316 z 99 roku i też miewam problemy z ustawieniem geometrii swojego auta.

 

Co najśmieszniejsze mam warsztat, który zajmuję się tylko i wyłącznie naprawą zawieszeń i ustawianiem geometrii.

 

Generalnie BMW jest dosyć ciężko ustawić tzn. na maszynie może wyjść prosto a ulica i tak pokaże swoje.

 

W geometrii pojazdów jest ważnych kilka aspektów:

1) dobre zawieszenie - brak luzów, wytłuczonych tulei (w E46 szczególnie ta tylna wahacza przedniego) - w czasie jazdy na koła działają ogromne siły, przy luzach na zawieszeniu całe ustawieni w czasie jazdy się rozjeżdża.

2) dobry opony - nie popodcinane bieżniki - auto jak jeździ na złej zbieżności i nierówno zbiera bieżnik po ustawieniu na właściwą geometrię opona inaczej układa się na powierzchni drogi przez co może ściągać - kto jest w temacie to wie, że bardzo częstym przypadkiem jest po ustawieniu, że klient przyjeżdża i mówi: "panie jest jeszcze gorzej, coś pan popsuł"

3) dobry i dokładny sprzęt (urządzenie, które sprawdza cztery koła, obrotnice które nie są zjeżdżone, nie zacinają się nie mają luzów, płyty rozprężne luźno chodzące)

4) no i w końcu staranność i dbałość o jakość usługi - np. stosowanie rozpórki na koła tyczy się mercedesa, wymiarowanie - auta np. francuskie, dociążanie dokładne auta - BMW, opel, daewoo.

 

Ja osobiście pracuję na urządzeniu amerykańskiej firmy Hunter z głowicami dsp300, właściwości dla E46 są u mnie następujące:

 

Pochylenie przedniego koła to: -0'20 tolerancja 0'00 do -0'40

zbieżność przód na koło to: 0'07 tolerancja 0'05 do 0'10

pochylenie kół tył to: -1'30 tolerancja -1'15 do -1'45

zbieżność kół tył na koło to: 0'07 tolerancja 0'05 do 0'11

 

... więc jeśli w AutoData mamy zbieżność kół przednich 0'14 na oś to wychodzi owe 0'07 na koło.

 

Z doświadczenia wiem, że najistotniejsza dla komfortu prowadzenia auta oraz dla odpowiedniego (równego) zużycia opony jest zbieżność.

Oczywiście pochylenie koła także jest istotne, jednak jeśli jego wartość jest nieznacznie bądź minimalnie po za tolerancją nie należy się tym przesadnie martwić.

 

... co do tego jak to ustawić w E46 (w urządzeniu hunter jest oficjalnie wzmianka o możliwości regulacji kąta pochylenia koła - jednak w nieznacznym stopniu bodaj o 0'08 stopnia kąta) koledzy oczywiście mają racje, że robi się to na kielichu aby móc regulować w większym stopniu śmiało można rozwiercić otwory na śrubach oraz kołek bądź usunąć ten kołek. Jeśli jednak ktoś jest sceptyczny i boi się robić taką partyzantkę proponuję rozwiązanie jakie ja zastosowałem. Kupujemy rozpórkę kielichów taką zwykłą na allegro za 130 zł rozwiercamy otwory na kole które chcemy ustawić, jedziemy na geometrię i mówimy żeby pan na ustawił także kąt PK (ważne: rozpórka musi być na środku rozkręcana - wtedy ustawiamy sobie kąt PK idealnie jak chcemy najlepiej po równo dla dwóch kół).

 

Kolega Arton ma racje zazwyczaj zły kąt pochylenia świadczy o zgięciu (podgięciu) amortyzatora, zwrotnicy rzadziej kielicha.

 

Co do tyłu to można sprawdzić sobie czy śruby (mimośrodowe) do ustawienia kąta pochylenia koła (na wahaczu dolnym poprzecznym od strony koła) nie są zapieczone. Czasami się urywają częściej w E36 (koszt jednej w IC chyba około 30 zł, a wiadomo że będzie taniej jak nam się urwie w domu a nie u mechanika na geometrii), czasami także trzeba wymieniać tulejkę pływającą w której urwie się śruba. Bezpośrednio przed wyjazdem na ustawienie geometrii odkręcić śruby i wyczyścić ze rdzy jak występuję i przesmarować dużą dawką smaru miedzianego.

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

do ... Robi1983 » Śro Sie 25, 2010 5:02 pm

 

Ale ..., kolego - opisz jak to było , jak to robili , jak do Ciebie "podeszli"

 

Bo wszystko na to wskazuje , że ich uczyłeś .../ ...dzięki nam z forum... :shock:

 

W każdym razie powodzenia / ... miłej jazdy ... :D :D :D

panta rei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie tak do konca bo wlasnie przyjechalem do polski :D ale tylko na urlop :(

Opisze to w malym skrocie

Bedac w anglii u tych matolow wymienilem cale zawieszenie przednie na nowe :mad2: bez potrzeby

wloncznie z maglownica.I co dalej hu...a.

Przyjechalem do polski i odrazu do kumpla on wzial autko na spr.i okazuje sie wahacze przednie do wymiany :cry2: ale zalozylem ori.

pelna geometria z obciazeniem i jest poprawa ale wciaz nie do konca to co byc powinno.

Powrot do kumpla jeszcze raz spr.okazuje sie wybita plastikowa tulejka na kolumnie kierowniczej,powrot do domku i rozbiurka

calej kolumny kierowniczej wybicie tulejki.

Zawiozlem do znajomego tokarza i dorobil prawie idetyczna i dluzsza poskladalem wszystko i na zbieznosc po zbieznosci

nie ten samochodzik wreszcie przyklejony do asfaltu,wreszcie nic nie stuka i nie wali :D :D :D :D

Jak ktos potrzebuje wiecej info pisac na www.roberto83@wp.pl

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie tak do konca bo wlasnie przyjechalem do polski :D ale tylko na urlop :(

Opisze to w malym skrocie

Bedac w anglii u tych matolow wymienilem cale zawieszenie przednie na nowe :mad2: bez potrzeby

wloncznie z maglownica.I co dalej hu...a.

Przyjechalem do polski i odrazu do kumpla on wzial autko na spr.i okazuje sie wahacze przednie do wymiany :cry2: ale zalozylem ori.

pelna geometria z obciazeniem i jest poprawa ale wciaz nie do konca to co byc powinno.

Powrot do kumpla jeszcze raz spr.okazuje sie wybita plastikowa tulejka na kolumnie kierowniczej,powrot do domku i rozbiurka

calej kolumny kierowniczej wybicie tulejki.

Zawiozlem do znajomego tokarza i dorobil prawie idetyczna i dluzsza poskladalem wszystko i na zbieznosc po zbieznosci

nie ten samochodzik wreszcie przyklejony do asfaltu,wreszcie nic nie stuka i nie wali :D :D :D :D

Jak ktos potrzebuje wiecej info pisac na http://www.roberto83@wp.pl

Pozdrawiam.

 

 

Mozesz napisać jaka to tulejka w kolumnie i czy łatwo to wymienić? Mam problem z dzwiękami z kolumny a myslalem ze jest nie rozbieralna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eryk325e36 » wszystko jest do zrobienia nie ma zeczy niemozliwych :D

rozpier..lasz wszystkie plastiki nad pedalami i tam zobaczysz kolumne kierownicza;

Wyjac ja jest prosto 2 nakretki z dolu i dwie sroby u gory.te sroby u gory moze byc trudniej z tego

powodu ze sa orig.ale dasz rade!!

jak coś dalej to pytaj!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...
Ja tylko mam taka jedna uwagę ponieważ sam przetestowałem to na sobie , nigdy nie piszcie się na zbierzność ustawianą i sprawdzana przez przejazd, jedna wielka porażka, tylko ustawiana przez te lasery zakładane na koła (ustawianie kątów itd), za 1 razem również kierownica była lekko przekrzywiona i pojechałem na poprawkę a to z tego względu było źle ponieważ gość który ustawiał mi zbierzność nie wszedł do samochodu tylko tylko otworzył drzwi i tak mniej więcej z boku ustawił i zablokował kierownice na wprost takim urządzeniem metalowym o fotel, kiedy pojechałem na poprawkę bo mi coś nie pasowało to własnie widziałem jak to robi i odrazu wsiadłem i ustawiłem sam idealnie ( na tyle ile można lub przynajmniej jak dla mnie) na wprost kierownice i dopiero zablokowałem tym czymś kierownice. Od tego momentu ze zbieżnością jest wszystko ok :) moim zdaniem lepiej ustawić obie osie lecz jeśli chodzi o ustawienie kierownicy to liczy sie o wiele bardziej przód :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nieźle skoro na czerwonych i mówią że jest ok. z tego co wiem, to musi być pełen bak, i dodatkowe obiążenia na siedzeniach i w bagażniku. instaluje autodate, zaraz dam znak sygnał :)

 

 

Nie wiem co wy z tym pełnym bakiem i obciazeniem ja miałem zrobione na 1/3 baku i bez obiązenia i zadnych problemów ze zbieznoscia ni miałem auto nawet na milimietr nie sciaga czy jest obciazone czy nie jest to i tak jedzie jak nalalezy nawet po wymienianie wachaczy i tulei mechanik powidział ze jest tak dobrze ze nawet by opony nie zdzierało ale oczyscie ustawił do wartosci optymalnej bo róznica była nie wielka nie wiem czemu u innych takie problemy moze to zalezy od felg i opon ja posiadam 205/55/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże balony opon więcej wybaczają z niezgodnościach z ustawieniu geometrii zawieszenia.

Załóż 18 lub 19 cali na niskim profilu to zauwazysz zmianę, precyzyjnośc prowadzenia.

Miałem dobrze jak jeździęłm na zimówkach205/55/16, po zmianie na letnie 18 cali 225/40 jest o wiele inaczej.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.