Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki dajan za podpowiedz.Już u siebie założyłem DLR.Troszkę go zmodyfikowałem i dołożyłem automat do zapalania świateł.Dzięki temu DLR zapalają się po podaniu przez alternator powyżej 13,0V i dodatkowo dołożyłem funkcję odprowadzenia do domu,czyli po zamknięciu auta DLR zapalają się na 20 sek.Super sprawa.

 

Napisz proszę kolego coś więcej a propos tego automatu tzn. gdzie go kupiłeś, jak go zamontować itd. To jest ważna sprawa pod kątem obciążania baterii przy rozruchu auta...

Zamontowałem automatyczny włącznik świateł firmy AMT o nazwie LIGHT ON kupiony w sklepie elektronicznym za 65 PLN.Zamontowany został pod deską z lewej strony jest tam sporo miejsca.Wystarczy pociągnąć tam zasilanie od aku,+ na zapłonie ze stacyjki i masę.Są w tym automacie też wyjścia na pozycje tylne,przednie i podświetlenie deski ale nie potrzebne.Jest też wyjście na drugi kanał np.z alarmu ale moje autko nie ma alarmu i po podłączeniu się pod centralny zamek i zastosowaniu przekaznika aby był impuls (-),a nie(+) po zamknięciu DLR zapala się na 20 sek.Dodatkowo jest mikro styk wyłączający automat,który ukryłem i jest dioda sygnalizująca świecenie świateł.Wyjście z automatu jest zasilaniem przekazników ,które umieściłem w pudełeczku pod maską i służy jako moduł DLR.

niema nic lepszego niż BAWARKA
  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dajan, trochę wyluzuj. Dzienne TAK, a mijania..... sam nie wiem. Za miastem jestem za. Czy nie mieliście sytuacji, że jedzie kolumna na światłach i jeden samochód w kolumnie bez? Nie widać go. Po za tym pod światło też samochodu bez świateł nie widać.

głupoty piszesz

auta bez świateł w kolumnie nie widzisz bo jesteś już przygotowany na to że wszyscy jadą na światłach

a jak by się nie jeździło to byś widział całą kolumnę a nie tylko tych co Cię światłami oślepiają

kiedyś za jazde z włączonymi światłami dostałbyś mandat a teraz na siłę chcą nas uszczęśliwiać a nie chodzi im o Twoje życie a tylko o swoją kase

Opublikowano
Dajan, trochę wyluzuj. Dzienne TAK, a mijania..... sam nie wiem. Za miastem jestem za. Czy nie mieliście sytuacji, że jedzie kolumna na światłach i jeden samochód w kolumnie bez? Nie widać go. Po za tym pod światło też samochodu bez świateł nie widać.

głupoty piszesz

auta bez świateł w kolumnie nie widzisz bo jesteś już przygotowany na to że wszyscy jadą na światłach

a jak by się nie jeździło to byś widział całą kolumnę a nie tylko tych co Cię światłami oślepiają

kiedyś za jazde z włączonymi światłami dostałbyś mandat a teraz na siłę chcą nas uszczęśliwiać a nie chodzi im o Twoje życie a tylko o swoją kase

 

Może i masz rację. W sumie jeździłem jak jeszcze nie było "obowiązku jazdy na włączonych", ale jak jechałem w trasę, to zawsze na światłach, tak sam z siebie. Ale szczerze nie pamiętam jak to było z widocznością. Fakt faktem było dużo mniej aut.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Męczyłem się z tymi światłami naprawdę sporo i w końcu udało mi się je zaprogramować. Ale auto na takich światłach wygląda jakby było 10 lat starsze. One świecą nawet nie na żółtawo ale prawie na pomarańczowo. Ohyda! Zwłaszcza, że cały czas miałem xenon 6000k włączony to teraz szok. Mam ustawione na 20%. Mam taki pomysł aby kupić i wymienić zwykłe H7 na H7 w podwójnej niebieskiej bańce - 10000k czyli chamsko błękitne. W połączeniu z niewielką mocą świateł dziennych - 20% co daje pomarańczowe światło na zwykłych żarówkach to powinienem osiągnąć efekt białego światła o ile się nie mylę?? Wiem, światła drogowe będą wtedy błękitne ale 80% mojej jazdy to oświetlone miasto więc nie używam praktycznie świateł drogowych. No jedynie jako dzienne teraz ;) Co o tym myślicie?
Opublikowano

myśle że jak dasz ciemnoniebieskie żarówki to nie będzie widać że swiecą

zrób na 30 % jeśli się da

parz na auto z dalszej odległości bo z bliska prawie nie widać że świecą

Opublikowano
Męczyłem się z tymi światłami naprawdę sporo i w końcu udało mi się je zaprogramować. Ale auto na takich światłach wygląda jakby było 10 lat starsze. One świecą nawet nie na żółtawo ale prawie na pomarańczowo. Ohyda! Zwłaszcza, że cały czas miałem xenon 6000k włączony to teraz szok. Mam ustawione na 20%. Mam taki pomysł aby kupić i wymienić zwykłe H7 na H7 w podwójnej niebieskiej bańce - 10000k czyli chamsko błękitne. W połączeniu z niewielką mocą świateł dziennych - 20% co daje pomarańczowe światło na zwykłych żarówkach to powinienem osiągnąć efekt białego światła o ile się nie mylę?? Wiem, światła drogowe będą wtedy błękitne ale 80% mojej jazdy to oświetlone miasto więc nie używam praktycznie świateł drogowych. No jedynie jako dzienne teraz ;) Co o tym myślicie?

 

Jak założysz to napisz koniecznie kolego jaki będzie efekt. Mnie też nie podobała się barwa tych dlr'ów, a mam zrobione na 30%. Zdecydowałem się na kupienie tych nowych wynalazków czyli H7 na diodach smd. Odradzam wszystkim taki zabieg. Po pierwsze: żarówki wyłączają się jedna po drugiej po 15-20 sekundach (pomimo wyłączenia z ncs experta funkcji sprawdzania żarówek i powiadamiania o spaleniu), musiałbym kombinować z opornikami czego nie chcę robić. Po drugie: świeci to naprawdę fajnie, ale tylko wieczorem, w słoneczny dzień niewiele widać. Po trzecie najważniejsze: tracimy "długie".

Opublikowano
No diody to kiepska sprawa, jednak drogowe czasem się w lesie przydadzą a moje doświadczenia z diodami z innego samochodu też są kiepskie. Migotanie, bardzo szybkie spalenie (oczywiście dioda z rezystorem na 12V). Sprawdzę w tygodniu te żarówki i dam znać. A na 30% da się ustawić? Jak rozumiem zamiast 1 wpisujemy 4? 2 - 18% 3- 22% a 4 to 30% będzie?
Opublikowano
No diody to kiepska sprawa, jednak drogowe czasem się w lesie przydadzą a moje doświadczenia z diodami z innego samochodu też są kiepskie. Migotanie, bardzo szybkie spalenie (oczywiście dioda z rezystorem na 12V). Sprawdzę w tygodniu te żarówki i dam znać. A na 30% da się ustawić? Jak rozumiem zamiast 1 wpisujemy 4? 2 - 18% 3- 22% a 4 to 30% będzie?

ponoć tak

no i ponoć BMW zaleca 18%

50% jak miałem to TIRy przez CB mimówili że oślepiam długimi a 30% jest OK

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł LCM (Light Control Module)

 

Dochodze do pkt 7 i po wcisnieciu F6 nie moge dalej nic zrobić. Pod przyciskiem F4 nic nie ma ! Czemu tak sie dzieje jak rzejsc dalej HELP

Opublikowano

Robiłem wg tego ponizej i nie moge zrealizowac 8 pkt

 

 

1 Oczywiście potrzebujemy interfejs do podłączenie się do bmw i program NSC-expert

2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back

8. Wbierz F4 "Program ECU", w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł ALSZ

9 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw", następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

10 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC, skopiuj go gdzieś w inne miejsce na dysku, zmień nazwę na FSW_PSW.MAN, wyedytuj w notatniku i zmień:

Opublikowano
Tzn. żadnych błędów Ci nie pokazuje, tylko masz pustą listę, tak? A z tym przerabianiem profili to różnie bywa. ściągnij sobie profil REVTOR.PFL lub GOODFIST.PFL i będziesz miał pewność, że używasz odpowiednich ustawień.
Opublikowano
A z tym przerabianiem profili to różnie bywa

 

Dzis aktywowalem DRLy na dlugich za pomoca profilu ktory stworzylem wg receptury podanej powyzej. Czyli profil musi byc OK.

Opublikowano
W pkt.3 rozumiem ze katalog w moim przypadku to: C:\NCSEXPER\WORK i tam tworzymy plik w notatniku o nazwie "FSW_PSW.MAN" ??

 

Dokladnie tak.

 

Mnie zastanawia czy plik ktory utworzyles nie ma czasem prawdziwego rozrzeszenia .txt a moze byc ono ukryte gdyz Widows moze nie wyswietla Ci rozrzerzen.

W efekcie moze masz plik FSW_PSW.MAN.txt i dlatego NCS nie moze znalesc ow pliku.

Opublikowano
moj komputer->narzędzia->opcje folderów ->widok i tam odznaczasz " ukryj rozszerzenia znanych......" lub menu start->programy->akcesoria->notatnik, nastepnie w oknie notatnika klikasz plik->zapisz jako, w nazwie pliku wpisujesz FSW_PSW.MAN a opcje "zapisz jako typ" zmieniasz na "wszystkie pliki".
Opublikowano

Ok udało sie, w opisie aktywacji brakuje pkt.12 (zatwierdzenie)

"12.wciskamy Execute Job, po chwili światła się nam zapalą, długie i ustawią się nam."

 

Dzieki chłopaki jestescie wielcy ! :) A jeszcze pytanko jak deaktywowac w razie czego, wystarczy wstawic stary plik tak jak było rozumiem? :) Pozdrawiam !

Opublikowano
Albo wstawić stary plik .man, albo zmienić to co zmieniałeś teraz, albo jeżeli nie masz nic innego przekodowanego to zakodować czystym plikiem .man wtedy wróci do oryginalnych ustawień.
Opublikowano
Koledzy napiszcie czy te światła zapalają się z pewną zwłoką po odpaleniu auta czy nie. Chodzi mi o spadek napięcia przy odpalaniu bp mam już zmęczony akumulator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.