Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

niższa temperatura powietrza to więcej energi w mieszance tego powietrza z paliwem. Raz jechałem swoją 520d kiedy było ponad 33 stopnie ciepła, auto z klima jak i bez bardzo niechętnie jechało.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
ja stawiam na wersje Natka lub jeszcze inny problem z turbo, mapy paliwa zapodaja cisnienie i ilosc paliwa jakby bylo juz zalaczone turbo a ono w Waszym przypadku jeszcze nie pracuje...

 

W silnikach N47 kierownice sprężarki sterowane są przez silnik krokowy a nie jak np. w M47N2 podciśnieniowo. Przed każdym rozruchem silnika wspomniany silniczek krokowy porusza sztangą turbiny ustawiając ją w dwóch skrajnych położeniach. Wydaje mi się, że ma to także na celu zapobieganie właśnie zapiekaniu się kierownic w turbo...

 

Wracając do tematu... U mnie w 120d FL '08 silnik N47 występuje to samo. Po wyłączeniu klimatyzacji efekt jest mniej dokuczliwy ale niemniej jednak występuje. Jestem już umówiony na przyszły tydzień do ASO. Zobaczymy co wymyślą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

probowalem jezdzic do odciecia paliwai nic z tego,zeczewiscie u mnie samochod tez jezdzi lepiej wieczorem jak jest chlodno,ale dopuki sie pozadnie nie nagzeje.pozniej zaczynz szalec lepiej,gozej,na dobra sprawe kazde przycisniecie gazu to inna praca silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie , faktycznie jak temp. jest do 10 st. C , to szarpanie jest dużo mniej odczuwalne, a jak dzisiaj przygrzało i było 15st. to juz bardziej było to odczuwalne, i z tego co pamiętam to na mrozach nie czułem takiego objawu.

reasumując:

Jest to szarpanie pomiędzy obrotami 1500-2000/min, i odczuwalne przy temperaturach dodatnich.

i teraz pytanie czy ktoś sie uporał z tym czy po prostu ten typ tak ma i trzeba gaz wciskać zdecydowanie - ale czasem sikę nie da i najbardziej mi to przeszkadza jak jade w korku. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja teraz dorzucę coś do tematu.

 

Przyczyną takiego szarpania moim zdaniem może być:

 

1. Sterowanie zaworem EGR. Borykam się właśnie z tym problemem ponieważ właśnie w tych przedziałach obrotowych ECU "bawi" się otwieraniem zaworu. Może to być problem bardziej złożony. Turbina pompuje to co musi przy zmianie geometrii łopatek a w pewnym momencie otwiera się zawór EGR i całe ciśnienie doładowania uchodzi tym zaworem. Nie znam rozwiązania tego problemu.

 

2. Układ odpowietrzania zamontowany w zbiorniku paliwa. Oczywiście w BMW też jest sterowany jakoś elektronicznie w pewnych, bliżej nieznanych zakresach. U mnie problem zauważyłem przy tankowaniu kiedy to pistolet ciągle odbijał. Oczywiście objawy nie muszą wyglądać tak jak opisałem, ale biorąc pod uwagę wpływ zmiany temperatury na owe szarpanie można przypuszczać, że związane jest to z większą ilości oparów w zbiorniku a tym samym pracą układu odpowietrzania. Ten problem można chyba zdiagnozować odkręcając korek wlewu paliwa - jest to oczywiście tylko moje subiektywne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to oczywiście tylko moje subiektywne zdanie.

pelen "szacun" za skromnosc :cool2: :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj passat 3bg 1.9 TDi 131 KM bardzo lubial cieplo i nie mial szarpniec ale w VW turbo sie duzop wczesniej wlaczalo 1750 obrotow co powodowalo ze "dziura turbo" nie byla odczuwalna podczas niskich obrotow, w BMW turbo wlacza sie deczko pozniej i to moze wplywac na te szarpniecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

No dobrze mam ten sam problem w 330d. Czy ktoś rozwiązał już swój.

 

Moim zdaniem nie jest to problem kierownic turbo bo ten występowałby raczej przy zimnym silniku.

Sprawdzałem u siebie egr jest czysty jak łza. Do tego wykres z hamowni daje więcej niż seria.

 

Myślę że winę może ponosić siłownik turbo, przepustnica albo przepływomierz. Praca każdego z tych urządzeń jest chyba związana z temperaturą powietrza.

 

Czy ktoś może potwierdzić, ewentualnie napisać jak rozwiązał swój problem.

 

Aha u mnie sprawa z silnikiem nie jest związana z klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że każdy kto ma te problemy ma manuala.

Powiem tak, na 99% jest to problem z kołem zamachowym dwu masowym. Ja w przyszłym tygodniu wymieniam je razem ze sprzęgłem i powiem Wam jaki efekt.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam nowe koło dwumasowe i sprzęgło.

Między podanymi - jak w temacie wartościami odczuwałem/odczuwam brak płynności...

Przed wymianą i po wymianie jest bardzo podobnie.

Sam od jakiegoś czasu zastanawiam się czy winny nie jest DPF/zapełnienie....

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowe koło dwumasowe i sprzęgło.

Między podanymi - jak w temacie wartościami odczuwałem/odczuwam brak płynności...

Przed wymianą i po wymianie jest bardzo podobnie.

Sam od jakiegoś czasu zastanawiam się czy winny nie jest DPF/zapełnienie....

 

VTEC81 Twoje przypuszczenie jest całkowicie trafne :). Właśnie niedawno wróciłem z Niemiec. Przejechałem po autostradach 2000 km w jeden dzień. Jechałem przez większość czasu ok. 200-220 km/h.

Problemy z dławieniem się i przerywaniem minęły.

Winny był DPF. Dzisiaj było 32 st. C i auto na klimie cały czas i nawet jednego zmulenia nie było. Chodzi jakby lżejsze o 500 kg :)

Cieszy mnie to, po prostu trzeba być świadomym, że trzeba konkretnie dać w tyłek autku na trasie przez dłuższy czas. I 1 godzina nie wystarcza.

Jeśli wszyscy, którzy tutaj pisali mają DPF to zapraszam na autostradę, pojeździć przez kilka godzin, problemy miną.

 

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą prób i błędów człowiek dochodzi do odpowiednich wniosków, poznaje wady poszczególnych modeli.

 

DPF wpadł mi do głowy już jakiś czas temu, ale było to przypuszczenie.

 

Teraz na 90% jestem pewny, że za tego typu objawy odpowiedzialne jest to ustrojstwo.....

 

Polecam iść za wskazówkami kolegi powyżej, wakacje idą - dajcie DPFkowi ostro w dooopę :wink:

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam chlopaki mam takze ten sam problem leciutkie szarpniecia albo sie delikatnie muli.bylem w bmw na kompie i nic konkretnie nie pokazalo.powiedzieli mi ze to ktorys z wtruskow moj przebieg to 70tys mil tzn okolo 120000tys km nie chce mi sie wierzyc ze to ktorys z wtryskow przy takim przebiegu.mysle ze chca mnie naciagnac na kaske mianowicie kompletny nowy wtrysk kosztje ok 600£ + robota a i powiedzieli ze jest bardzo cieszko do wykrycia ktory z nich nie dziala prawidlowo-rozmawialem takze z kolega ktory ma troche pojecia na temat bmw i dal mi rade zeby zrobic jakos konkretna trase i dac mu po dupie,moze po prostu jest cos zabrudzone.co myslicie?????????????

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam chlopaki mam takze ten sam problem leciutkie szarpniecia albo sie delikatnie muli.bylem w bmw na kompie i nic konkretnie nie pokazalo.powiedzieli mi ze to ktorys z wtruskow moj przebieg to 70tys mil tzn okolo 120000tys km nie chce mi sie wierzyc ze to ktorys z wtryskow przy takim przebiegu.mysle ze chca mnie naciagnac na kaske mianowicie kompletny nowy wtrysk kosztje ok 600£ + robota a i powiedzieli ze jest bardzo cieszko do wykrycia ktory z nich nie dziala prawidlowo-rozmawialem takze z kolega ktory ma troche pojecia na temat bmw i dal mi rade zeby zrobic jakos konkretna trase i dac mu po dupie,moze po prostu jest cos zabrudzone.co myslicie?????????????

POZDRAWIAM

 

Jak masz DPF to jedz na autostradę i go przepal przez 2 godziny.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki nic nie pomoglo,przegonilem moja bunie ponad 2 godziny po autostradzie(140-180)non stop i nic jest tak samo.w tygodniu jade na wymiane ktoregos z wrtryskow,podobno jest bardzo ciezko zdiagnozowac ktory z nich nie dziala prawidlowo albo jest zabrudzony-zobaczymy.to musi byc ktorys z wtryskow,samochod jest po pelnym servisie wszystkie filtry,paliwa takze oraz wymieniono mi takze odme-zobaczymy!pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.