Skocz do zawartości

Ktora wersje wybrac z E34 525 diesel'ow?


marekhell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po pozbyciu sie e34 520i 1991r-ze wzgledow ekonomicznych,zabieram sie z zamiarem zakupu e34 525 diesel.

Chcialbym sie dowiedziec ktora wersje powinienem wybrac(mam do wyboru roczniki 1993-1995)-wersje manual czy automat(oczywiscie chodzi mi o opinie wzgledem trwalosci eksploatacyjnej).Na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage,gdzie zajrzec,co posluchac i na co byc przeczulonym w tej diesel'owskiej wersji.Nie dysponuje bogatym budzetem,wiec niechcialbym kupic auta w ktorym sa ukryte usterki ktore moga mnie kosztowac pozniej krocie.Prosze o fachowa,obiektywna porade.

Dzieki,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na http://www.bmw-tds.pl

 

Jesli masz pytania odnosnie TDS to pytaj. Zrobilem swoim E34 ponad 60 000 km i jesli mialbym ponownie zakupic E34, to z pewnoscia pod maska znalazlby sie TDS albo i wiecej (M60B30 lub M60B40).

 

Pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 2.4td i 2.5 tds . jesli chodzi o wytrwalosc to bardziej stawial bym na 2.4td dzwiek taki sam lecz 2.4td za bardzo odstawal z przyspieszeniem od tdsa ,powiem tak: wolal bym 2.5 tds ale trzeba naprawde dobrze trafic zeby nim pojezdzic dlugo.

jesli chodzi o skrzynie to przypuszczam ze dluzej by pojezdzil na automacie ale pewnie mniej żwawy a spalanie takie same lub wieksze.brat mial VW passata w automacie palil duzo wiecej jak manual i slabiej jechal.

i zdaje mi sie ze byly 2.5td i tds a wygladaly tak samo tylko komputerowo mialy wiecej mocy. wiec mozna sie przyciać i kupic 2.5td ale to tylko ze sluchu slyszalem.hehe moze glupoty sieje:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem 2.4td i 2.5 tds . jesli chodzi o wytrwalosc to bardziej stawial bym na 2.4td dzwiek taki sam lecz 2.4td za bardzo odstawal z przyspieszeniem od tdsa ,powiem tak: wolal bym 2.5 tds ale trzeba naprawde dobrze trafic zeby nim pojezdzic dlugo.

jesli chodzi o skrzynie to przypuszczam ze dluzej by pojezdzil na automacie ale pewnie mniej żwawy a spalanie takie same lub wieksze.brat mial VW passata w automacie palil duzo wiecej jak manual i slabiej jechal.

i zdaje mi sie ze byly 2.5td i tds a wygladaly tak samo tylko komputerowo mialy wiecej mocy. wiec mozna sie przyciać i kupic 2.5td ale to tylko ze sluchu slyszalem.hehe moze glupoty sieje:D

Dokładnie,TDSa trzeba posprawdzać żeby nie trafić na paść.Większość ma w okolicach 300-400tys. nie zależnie od mniejszego wskazania licznika. 2,5 tds w automacie jest idealnym połączeniem,nie pali wcale drastycznie więcej od manuala,a komfort na plus. Da się odróżnić 2,5td od TDS -patrząc na silnik po rurze intercoolera z tego co pamiętam ;) .

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przeciwko kupowaniu 15-letniego diesla i z własnego doświadczenia odradzam TDS-a.

Ani on oszczędny, ani bezawaryjny a i osiągi ma na poziomie 520i.

Chcesz jeździć tanio kup benzyne i załóź LPG. I nie słuchaj tych co twierdzą że "gaz do zapalniczek" bo tak to było można gadać 10 lat temu przy gazie I-generacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przeciwko kupowaniu 15-letniego diesla i z własnego doświadczenia odradzam TDS-a.

Ani on oszczędny, ani bezawaryjny a i osiągi ma na poziomie 520i.

Chcesz jeździć tanio kup benzyne i załóź LPG. I nie słuchaj tych co twierdzą że "gaz do zapalniczek" bo tak to było można gadać 10 lat temu przy gazie I-generacji

 

Zgadzam się z kolegą gdyż kupując TD czy TDS nie będzie tu wielkiej oszczędności. To silniki starej już dzisiaj generacji i nic na to nie można poradzić. Wtedy kiedy wyszły na rynek ceny ropy były inne i nikt sie tym nie przejmował. Miałem E34 525TD 95' i paliwo za "pół ceny" i mimo to nie było wesoło. Nie jestem zwolennikiem gazu w aucie ale to chyba najlepszy sposób na oszczędność dzisiaj. W/g mnie diesel w BMW to najlepiej 3 litrowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

już za mlodych lat interesowałem sie bmw-u. zanim kupilem swoja to jeździlem po warsztach znajomych i dowiadywalem sie wszystkiego. i kupilem 524td :wink: . na poczatku chcialem 525 benzyne, jednak gaz to tortury dla beemki, więc zdecydowałem się na diesla ze względów oszczędnosciowych. w dwa lata posiadania przejechalem ponad 80tys km :8) . jedyny mankament tego auta tkwil w nadwoziu, w silniku nic nie robilem, bo nie było co :D . mam wydruk z osiagów fabrycznych bmw i porownywalem je ze swoją "maszynką" i nic nie uległo zmianie (mimo uplywu 20 lat :P ). jednak z tego co wiem to 2,5td są nawet lepsze, nowsze i osprzęt łatwo do silnika dostać. ekonomia... to zależy jak jeździsz, moja nie pali powyżej 10L jak jej ostro deptam, średnio 8L z noją ciężką i dużą nogą :D . naprawde polecam dieselka. a tds, cóż nie wypowiadam się ,bo nie jeździlem i nie mam, ale jak szukałem dla siebie beemki to większość bylo minusów niż plusów dlatego nie kupiłem.

 

pozdrawiam i powodzenia życze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posluchalem ludzi,poczytalem,przeanalizowalem za i przeciw,i doszlem do wniosku ze jednak wejde w 525 tds'a.

Bylem nawet wczoraj w Wejherowie zobaczyc jedna,zabralem ze soba mechanika ktory sprawnym okiem obejrzal kilka rzeczy i jak na taki wiek auta (1994) znalazlem godna nerke.Auto bylo troche wczesniej szpecone elementami agrotuningu ale nie jest tak zle.Przespalem sie z tym cala noc i doszlem do wniosku ze ja wezme dzis zapewne.Autko maluje na przebiegu 270 tys,choc zapewne 100 tys pewnie trzeba dodac jej,ale naprawde nadwozie,zawieszenie i najwazniejsze motor poki co nie daja do myslenia,chyba ze reszta wyjdzie pozniej.Tak wiec z powrotem zostane posiadaczem wspanialej nerki.pozdrawiam,dzieki za posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci dobrą radę i obejrzyj raz jeszcze z innym mechanikiem (który "zna" BMW).

Sprawdź:

-okolice pompy wtryskowej czy jest sucha

-jak pali na zimno

-jak pali na ciepło (jesli trzeba długo pokręcić rozrusznikiem to sobie odpuść)

-czy poprzedni własciciel nie zamontował tzw "podgrzewacza świec żarowych" - poznasz po świeceniu kontrolki grzania świec gdy uruchamiasz ciepły silnik

-zdejmij przewód od intercoolera tuż przed zaworem EGR (wystarczy śrubokręt) i zobacz czy nie ma tam oleju i dużo syfu

-ilość płynu chłodzącego przed jazdą testową i po

-czy po odkręceniu korka układu chłodzenia (po rozgrzaniu silnika) i krótkiej przejaźdzce nie puchną węże

-jak wygląda olej na bagnecie, pod korkiem i dowiedz się co było lane

-obserwuj jak szybko wskazówka temp stanie do pionu (po 5km - jest ok) i czy nie wychyla się w którąś stronę

-dobrze by było podpiąć pod kompa

-itd

Kupno TDS-a to "zakup podwyższonego ryzyka" i lepiej dmuchać na zimne. Koszty związane z ewentualną naprawą silnika moga nawet przewyższyć wartość auta. Była kiedyś na tym (chyba) forum osoba która w pół roku utopiła w TDS-ie 8tys zł a dalej borykała się z usterkami - czego nikomu nie życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jezeli mozna cos dorzucic odradzam ropniaka w bmw oprucz 530d i 740d.Z doswiadczenia wiem,ze 2.4td mniej awaryjne od 525tds choc mniej mocy i starsze.TDS niestety ladowal czesto w warsztacie pompy maja malo zycia i wtryski,zdaza sie ze poprzedni wlasciciele aby ciac koszty leja opal a to juz wszystko mowi :mad2: .kup benzyne z gazem jak wczesniej pisali panowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dam Ci dobrą radę i obejrzyj raz jeszcze z innym mechanikiem (który "zna" BMW).

Sprawdź:

-czy po odkręceniu korka układu chłodzenia (po rozgrzaniu silnika) i krótkiej przejaźdzce nie puchną węże

-obserwuj jak szybko wskazówka temp stanie do pionu (po 5km - jest ok) i czy nie wychyla się w którąś stronę

 

Ale żeś bzdury napisał i w dodatku pominąłeś jeszzcze wiele istotnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci dobrą radę i obejrzyj raz jeszcze z innym mechanikiem (który "zna" BMW).

Sprawdź:

-czy po odkręceniu korka układu chłodzenia (po rozgrzaniu silnika) i krótkiej przejaźdzce nie puchną węże

-obserwuj jak szybko wskazówka temp stanie do pionu (po 5km - jest ok) i czy nie wychyla się w którąś stronę

 

Ale żeś bzdury napisał i w dodatku pominąłeś jeszzcze wiele istotnych rzeczy.

To podziel się swoją wiedzą!

Jak Ty diagnozujesz czy masz kompresje w układzie chłodzenia?

Po przejechaniu ilu km auto powinno się nagrzać wg Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po pozbyciu sie e34 520i 1991r-ze wzgledow ekonomicznych,zabieram sie z zamiarem zakupu e34 525 diesel.

 

to żeś wybrał ekonomiczny silnik, diesla który pali 10 litrów, psuje się jak cholera, jest drogi w naprawie i w dodatku 99.9% TDSów jest maksymalnie zjeżdżonych....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś brednie pbo jak odkręcisz korek to czy samochód będzie stał czy jeździł to węże będą miękkie. Są jeszzcze wtryski do sprawdzenia, turbo, dwumas i mnóstwo innych istotnych rzeczy.

 

A co do nagrzewania silnika to polecam:

http://bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=6&t=2154

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego z calym szacunkiem do Ciebie ale chyba zrobisz (byc moze juz zrobiles) jedna z najglupszych rzeczy w zyciu, sprzedales 2.0 benzynke, do ktorej wystarczylo wsadzic dobra sekwe za 2500zl, a ladujesz sie w rozjechanego diesla, ktory wcale nie jest ekonomiczny a jak sie cos popsuje to juz wogole placz i zgrzytanie zebow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sam użytkuje tds'a i powiem szczerze że nie jest to ani ekonomiczne auto ani tanie w obsłudze auto. Żeby samochód był w stanie dobrym ( nie mówię idealnym ) to trzeba ze niego dać 15 tys a myślę że nikt tego nie zrobi ( ja zrobiłem ) i wiem że następne to już tylko 3.0 albo 4.0 CR. Jak w dużym mieście, w korkach, z włączoną klimą i z automatem komuś pali 10 litrów to zapraszam do mnie po odbiór medalu za ecodriving. Poza tym każda naprawa w 15 letnim tds'e jest dużo droższa niż w benzynie, a jak ma to być zrobione dobrze i na markowych częściach to już nic nie mówię. Ale dla prawdziwych fanów marki to nic nie jest minusem... i właśnie ich wszystkich pozdrawiam.

 

P.S. a nawiązując do tematu to moim zdaniem lepszy będzie ten diesel, który będzie w lepszym stanie bo w samochodach z tych lat to jest najważniejsze a nie czy jest td czy tds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie namawiam ani nie odradzam ale powiem jedno ze diesel w bmw to tylko 3.0 jest bardziej oszczedny .Jezdzilem 2.5 tds a obecnie 3.0 32V V8 i powiem ci ze spalanie tego disla a trzy litrowe 8 garowej benzynki jest podobne a na gazie 17 litrow wiec nie zaoszczedzisz jerzdzac tdsem pozdro :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.