Skocz do zawartości

Ktora wersje wybrac z E34 525 diesel'ow?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po pozbyciu sie e34 520i 1991r-ze wzgledow ekonomicznych,zabieram sie z zamiarem zakupu e34 525 diesel.

Chcialbym sie dowiedziec ktora wersje powinienem wybrac(mam do wyboru roczniki 1993-1995)-wersje manual czy automat(oczywiscie chodzi mi o opinie wzgledem trwalosci eksploatacyjnej).Na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage,gdzie zajrzec,co posluchac i na co byc przeczulonym w tej diesel'owskiej wersji.Nie dysponuje bogatym budzetem,wiec niechcialbym kupic auta w ktorym sa ukryte usterki ktore moga mnie kosztowac pozniej krocie.Prosze o fachowa,obiektywna porade.

Dzieki,pozdrawiam.

Opublikowano

Zapraszam na http://www.bmw-tds.pl

 

Jesli masz pytania odnosnie TDS to pytaj. Zrobilem swoim E34 ponad 60 000 km i jesli mialbym ponownie zakupic E34, to z pewnoscia pod maska znalazlby sie TDS albo i wiecej (M60B30 lub M60B40).

 

Pozdrwiam

Opublikowano

mialem 2.4td i 2.5 tds . jesli chodzi o wytrwalosc to bardziej stawial bym na 2.4td dzwiek taki sam lecz 2.4td za bardzo odstawal z przyspieszeniem od tdsa ,powiem tak: wolal bym 2.5 tds ale trzeba naprawde dobrze trafic zeby nim pojezdzic dlugo.

jesli chodzi o skrzynie to przypuszczam ze dluzej by pojezdzil na automacie ale pewnie mniej żwawy a spalanie takie same lub wieksze.brat mial VW passata w automacie palil duzo wiecej jak manual i slabiej jechal.

i zdaje mi sie ze byly 2.5td i tds a wygladaly tak samo tylko komputerowo mialy wiecej mocy. wiec mozna sie przyciać i kupic 2.5td ale to tylko ze sluchu slyszalem.hehe moze glupoty sieje:D

Opublikowano
mialem 2.4td i 2.5 tds . jesli chodzi o wytrwalosc to bardziej stawial bym na 2.4td dzwiek taki sam lecz 2.4td za bardzo odstawal z przyspieszeniem od tdsa ,powiem tak: wolal bym 2.5 tds ale trzeba naprawde dobrze trafic zeby nim pojezdzic dlugo.

jesli chodzi o skrzynie to przypuszczam ze dluzej by pojezdzil na automacie ale pewnie mniej żwawy a spalanie takie same lub wieksze.brat mial VW passata w automacie palil duzo wiecej jak manual i slabiej jechal.

i zdaje mi sie ze byly 2.5td i tds a wygladaly tak samo tylko komputerowo mialy wiecej mocy. wiec mozna sie przyciać i kupic 2.5td ale to tylko ze sluchu slyszalem.hehe moze glupoty sieje:D

Dokładnie,TDSa trzeba posprawdzać żeby nie trafić na paść.Większość ma w okolicach 300-400tys. nie zależnie od mniejszego wskazania licznika. 2,5 tds w automacie jest idealnym połączeniem,nie pali wcale drastycznie więcej od manuala,a komfort na plus. Da się odróżnić 2,5td od TDS -patrząc na silnik po rurze intercoolera z tego co pamiętam ;) .

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
ze względów ekonomicznych kup 520 lub 525 benzyna gaz,są trwalsze.tds w automacie pali ŚREDNIO 10litrów no i disle mają większe koszty utrzymania niż benzyna (olej,filtry,częstotliwość wymian),naprawę fajny disel to dopiero 3 litry.
Opublikowano

Jestem przeciwko kupowaniu 15-letniego diesla i z własnego doświadczenia odradzam TDS-a.

Ani on oszczędny, ani bezawaryjny a i osiągi ma na poziomie 520i.

Chcesz jeździć tanio kup benzyne i załóź LPG. I nie słuchaj tych co twierdzą że "gaz do zapalniczek" bo tak to było można gadać 10 lat temu przy gazie I-generacji

Opublikowano
Jestem przeciwko kupowaniu 15-letniego diesla i z własnego doświadczenia odradzam TDS-a.

Ani on oszczędny, ani bezawaryjny a i osiągi ma na poziomie 520i.

Chcesz jeździć tanio kup benzyne i załóź LPG. I nie słuchaj tych co twierdzą że "gaz do zapalniczek" bo tak to było można gadać 10 lat temu przy gazie I-generacji

 

Zgadzam się z kolegą gdyż kupując TD czy TDS nie będzie tu wielkiej oszczędności. To silniki starej już dzisiaj generacji i nic na to nie można poradzić. Wtedy kiedy wyszły na rynek ceny ropy były inne i nikt sie tym nie przejmował. Miałem E34 525TD 95' i paliwo za "pół ceny" i mimo to nie było wesoło. Nie jestem zwolennikiem gazu w aucie ale to chyba najlepszy sposób na oszczędność dzisiaj. W/g mnie diesel w BMW to najlepiej 3 litrowy.

Pozdrawiam

Opublikowano

witam,

już za mlodych lat interesowałem sie bmw-u. zanim kupilem swoja to jeździlem po warsztach znajomych i dowiadywalem sie wszystkiego. i kupilem 524td :wink: . na poczatku chcialem 525 benzyne, jednak gaz to tortury dla beemki, więc zdecydowałem się na diesla ze względów oszczędnosciowych. w dwa lata posiadania przejechalem ponad 80tys km :8) . jedyny mankament tego auta tkwil w nadwoziu, w silniku nic nie robilem, bo nie było co :D . mam wydruk z osiagów fabrycznych bmw i porownywalem je ze swoją "maszynką" i nic nie uległo zmianie (mimo uplywu 20 lat :P ). jednak z tego co wiem to 2,5td są nawet lepsze, nowsze i osprzęt łatwo do silnika dostać. ekonomia... to zależy jak jeździsz, moja nie pali powyżej 10L jak jej ostro deptam, średnio 8L z noją ciężką i dużą nogą :D . naprawde polecam dieselka. a tds, cóż nie wypowiadam się ,bo nie jeździlem i nie mam, ale jak szukałem dla siebie beemki to większość bylo minusów niż plusów dlatego nie kupiłem.

 

pozdrawiam i powodzenia życze :cool2:

Opublikowano

Posluchalem ludzi,poczytalem,przeanalizowalem za i przeciw,i doszlem do wniosku ze jednak wejde w 525 tds'a.

Bylem nawet wczoraj w Wejherowie zobaczyc jedna,zabralem ze soba mechanika ktory sprawnym okiem obejrzal kilka rzeczy i jak na taki wiek auta (1994) znalazlem godna nerke.Auto bylo troche wczesniej szpecone elementami agrotuningu ale nie jest tak zle.Przespalem sie z tym cala noc i doszlem do wniosku ze ja wezme dzis zapewne.Autko maluje na przebiegu 270 tys,choc zapewne 100 tys pewnie trzeba dodac jej,ale naprawde nadwozie,zawieszenie i najwazniejsze motor poki co nie daja do myslenia,chyba ze reszta wyjdzie pozniej.Tak wiec z powrotem zostane posiadaczem wspanialej nerki.pozdrawiam,dzieki za posty.

Opublikowano

Jesli masz pytania, to pytaj. Mam nadzieje ze dobrze obejrzales/osluchales silnik. Na jakim oleju pracuje? Czy jest suchy? Jesli ktos wlal do TDS mineral, to odpusc sobie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dam Ci dobrą radę i obejrzyj raz jeszcze z innym mechanikiem (który "zna" BMW).

Sprawdź:

-okolice pompy wtryskowej czy jest sucha

-jak pali na zimno

-jak pali na ciepło (jesli trzeba długo pokręcić rozrusznikiem to sobie odpuść)

-czy poprzedni własciciel nie zamontował tzw "podgrzewacza świec żarowych" - poznasz po świeceniu kontrolki grzania świec gdy uruchamiasz ciepły silnik

-zdejmij przewód od intercoolera tuż przed zaworem EGR (wystarczy śrubokręt) i zobacz czy nie ma tam oleju i dużo syfu

-ilość płynu chłodzącego przed jazdą testową i po

-czy po odkręceniu korka układu chłodzenia (po rozgrzaniu silnika) i krótkiej przejaźdzce nie puchną węże

-jak wygląda olej na bagnecie, pod korkiem i dowiedz się co było lane

-obserwuj jak szybko wskazówka temp stanie do pionu (po 5km - jest ok) i czy nie wychyla się w którąś stronę

-dobrze by było podpiąć pod kompa

-itd

Kupno TDS-a to "zakup podwyższonego ryzyka" i lepiej dmuchać na zimne. Koszty związane z ewentualną naprawą silnika moga nawet przewyższyć wartość auta. Była kiedyś na tym (chyba) forum osoba która w pół roku utopiła w TDS-ie 8tys zł a dalej borykała się z usterkami - czego nikomu nie życzę

Opublikowano
witam jezeli mozna cos dorzucic odradzam ropniaka w bmw oprucz 530d i 740d.Z doswiadczenia wiem,ze 2.4td mniej awaryjne od 525tds choc mniej mocy i starsze.TDS niestety ladowal czesto w warsztacie pompy maja malo zycia i wtryski,zdaza sie ze poprzedni wlasciciele aby ciac koszty leja opal a to juz wszystko mowi :mad2: .kup benzyne z gazem jak wczesniej pisali panowie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dam Ci dobrą radę i obejrzyj raz jeszcze z innym mechanikiem (który "zna" BMW).

Sprawdź:

-czy po odkręceniu korka układu chłodzenia (po rozgrzaniu silnika) i krótkiej przejaźdzce nie puchną węże

-obserwuj jak szybko wskazówka temp stanie do pionu (po 5km - jest ok) i czy nie wychyla się w którąś stronę

 

Ale żeś bzdury napisał i w dodatku pominąłeś jeszzcze wiele istotnych rzeczy.

Opublikowano
Dam Ci dobrą radę i obejrzyj raz jeszcze z innym mechanikiem (który "zna" BMW).

Sprawdź:

-czy po odkręceniu korka układu chłodzenia (po rozgrzaniu silnika) i krótkiej przejaźdzce nie puchną węże

-obserwuj jak szybko wskazówka temp stanie do pionu (po 5km - jest ok) i czy nie wychyla się w którąś stronę

 

Ale żeś bzdury napisał i w dodatku pominąłeś jeszzcze wiele istotnych rzeczy.

To podziel się swoją wiedzą!

Jak Ty diagnozujesz czy masz kompresje w układzie chłodzenia?

Po przejechaniu ilu km auto powinno się nagrzać wg Ciebie?

Opublikowano
Witam.

Po pozbyciu sie e34 520i 1991r-ze wzgledow ekonomicznych,zabieram sie z zamiarem zakupu e34 525 diesel.

 

to żeś wybrał ekonomiczny silnik, diesla który pali 10 litrów, psuje się jak cholera, jest drogi w naprawie i w dodatku 99.9% TDSów jest maksymalnie zjeżdżonych....

Opublikowano
kolego z calym szacunkiem do Ciebie ale chyba zrobisz (byc moze juz zrobiles) jedna z najglupszych rzeczy w zyciu, sprzedales 2.0 benzynke, do ktorej wystarczylo wsadzic dobra sekwe za 2500zl, a ladujesz sie w rozjechanego diesla, ktory wcale nie jest ekonomiczny a jak sie cos popsuje to juz wogole placz i zgrzytanie zebow
Opublikowano

Witam

 

Sam użytkuje tds'a i powiem szczerze że nie jest to ani ekonomiczne auto ani tanie w obsłudze auto. Żeby samochód był w stanie dobrym ( nie mówię idealnym ) to trzeba ze niego dać 15 tys a myślę że nikt tego nie zrobi ( ja zrobiłem ) i wiem że następne to już tylko 3.0 albo 4.0 CR. Jak w dużym mieście, w korkach, z włączoną klimą i z automatem komuś pali 10 litrów to zapraszam do mnie po odbiór medalu za ecodriving. Poza tym każda naprawa w 15 letnim tds'e jest dużo droższa niż w benzynie, a jak ma to być zrobione dobrze i na markowych częściach to już nic nie mówię. Ale dla prawdziwych fanów marki to nic nie jest minusem... i właśnie ich wszystkich pozdrawiam.

 

P.S. a nawiązując do tematu to moim zdaniem lepszy będzie ten diesel, który będzie w lepszym stanie bo w samochodach z tych lat to jest najważniejsze a nie czy jest td czy tds.

Opublikowano
nie namawiam ani nie odradzam ale powiem jedno ze diesel w bmw to tylko 3.0 jest bardziej oszczedny .Jezdzilem 2.5 tds a obecnie 3.0 32V V8 i powiem ci ze spalanie tego disla a trzy litrowe 8 garowej benzynki jest podobne a na gazie 17 litrow wiec nie zaoszczedzisz jerzdzac tdsem pozdro :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.