Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanko chcem trochę obnizyć przód w e32 ale z zachowaniem oryginalnych amorów, na allegro sa sprężyny firmy jamex czy ktoś może ma je założone bo niewiem co o nich sądzić? a drugi sposób co wyczytałem na forum to uciąć sprężynę o jeden zwój,co o tym śądzić,pozdrawiam i dzięki
Opublikowano
Ja Ci zaraz utne sprzezyne :duh: Nie rob tego bez wzgledu na to jaka kto da Ci rade :nienie: Jesli juz faktycznie chcesz obnizyc przod bo tyl stoi nizej,o ile sie domyslam,to kup faktycznie te sprezyny nizsze ale nie wiecej jak 2 do3 cm jesli chcesz zachowac oryginalne amortyzatory.Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja napiszę inaczej,e32 jest to limuzyna o sportowym charakterze :wink: ,niewielkie obniżenie przodu napewno nie zaszkodzi,auto będzie wyglądać bardziej proporcjonalnie(nie będzie efektu "świecy" czy jak tam kto woli "statku").Tylko pamiętaj nie ucinaj zwojów :nienie: mniejszym złem będzie zawiezienie sprężyn do zakładu zajmującego się regeneracją resorów,tam ci je wrzucą na prasę, ścisną i wysokość będzie mniejsza,optymalna wysokość sprężyny po prasowaniu to 38-39cm.
Nur bmw e32
Opublikowano

A co z wytrzymałością takich "sprasowanych" sprężyn?

Czy ktoś wie, jakie są orientacyjne ceny takiej operacji?

 

Planowałem kupić cały zestaw 30/0 mm Weiteca, ale może ze względów ekonomicznych zainteresuje się takim rozwiązaniem...

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano
A co z wytrzymałością takich "sprasowanych" sprężyn?

Czy ktoś wie, jakie są orientacyjne ceny takiej operacji?

 

Planowałem kupić cały zestaw 30/0 mm Weiteca, ale może ze względów ekonomicznych zainteresuje się takim rozwiązaniem...

Wytrzymałość nie pogarsza się,tak przynajmniej twierdzą goście,którzy to robią.Nie tak dawno wymieniałem całe przednie zawieszenie w e34 mojego kolegi,przy okazji zabrał sprężyny i dał do prasowania,płacił 40zł/szt,jak narazie wszystko jest ok,nie jest za miękkie i nie za twarde,prowadzi się idealnie,a minęło kilka miesięcy.Pierwszy i ostatni zwój jest tak fabrycznie prasowany,żeby sprężyna idealnie się osadzała w misce(dolnej i górnej),więc nic nie ucinaj.

Nur bmw e32
Opublikowano
zagadajcie do kolegi hubertus7er - on obcinał przednie sprężyny u siebie o zwoja...

 

Po wymianie amorów (krótko po kupnie auta wylał mi jeden) auto zrobiło się jak motorówka.

Po namowie kolegi mechanika, co od n lat siedzi w beemkach skróciłem sprężyny - ale trzeba pamiętać by przy tym lekko przyklepać zwój po obcięciu.

Auto osiadło na normalny wygląd, zrobiło się stabilniejsze.

Zrobiłem już tak jakieś 25kkm i komfort jazdy nie spadł - zawiasy ładnie pracują.

 

A co do metody obniżania auta, to wszystko sprowadza się do portfela i własnego odczucia....bez komentarza

Opublikowano

obnizanie samego przodu troche prowincjonalne?

 

jak gleba to gleba, tak wyglada -40/-40 na moim gleboszuraczu 730i

 

http://images44.fotosik.pl/118/c121a1f27033b7fcmed.jpg

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
Wygląda całkiem nieźle,choć trochę razi brak dekielków :wink: .Ale i tak z biegiem czasu orginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają,więc glebowanie samego przodu też nie jest złym pomysłem.
Nur bmw e32
Opublikowano
Ale i tak z biegiem czasu orginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają,więc glebowanie samego przodu też nie jest złym pomysłem.

 

I o takim przypadku własnie mówimy :p

http://pkp.dnx.pl/bmw/pasek.png
Opublikowano
Ale i tak z biegiem czasu oryginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają

Nie samoistnie tylko przez Oświęcim wożony w bagażniku. Autka niezagazowane zwykle tego problemu nie mają...

Opublikowano
Ale i tak z biegiem czasu oryginalne tylne sprężyny w e32 samoistnie się obniżają

Nie samoistnie tylko przez Oświęcim wożony w bagażniku. Autka niezagazowane zwykle tego problemu nie mają...

 

nie prawda - moja nie miała gazu a i tak siadła ... tylne sprężyny mają miękką charakterystykę i dlatego łatwiej siadają ... przód jest raczej twardy i trzyma poziom :wink:

Opublikowano
w e32 były rózne rodzaje zawieszeń - niektóre były miekkie jak ponton a inne twarde - ja mam to twarde ( nawet bardzo twarde ) i jezdzi się super - ale z przodu pasuje 20mm obniżyć - tylki i wyłącznie dla samego wyglądu - więcej nie da się obnizyć bo nie przejade przez progi zwalniające :duh:
Opublikowano
Sprezyn obnizajacych przod szukac do odpowiedniej wersji silnikowej. Czy np obnizajace sprezyny z V8 4.0 lub V12 beda pasowac do V8 3.0 i spelnia swoja role?

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Apropo wiejskiego tuningu i obcinania sprężyn. W e28 też obciąłem przód o 2 zwoje a tył o 1 zwój.Samochód był sztywniejszy i lepiej się prowadził a miska olejowa 6cm od gleby więc trzeba było blachą opancerzyć ale wyglądało bajecznie.Porównywałem to z zawieszeniem bilszteina ale w e34 i moje było przyjemniejsze bo niejechało się jak wozem drabiniastym
Opublikowano
Witam.siudemka to nie trójka ani golf.takich samochodów się nie tuninguje. :duh: a jeżeli kolega chcę aby auto stało niżej to niech kupi zawieszenie alpiny
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Opublikowano
Niekoniecznie alpiny - można też zakupić sprężyny obniżające dobrej firmy ( H&R albo Eibach) - + ewentualnie do tego amortyzatory - samochód będzie lepiej wyglądał, lepiej się prowadził ale niestety straci na komforcie.
Opublikowano
Panowie posiadam 730 V8 na części i okazuje się iż siedzą w niej żółte amortyzatory i sprężyny firmy Koni. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Domyślam się iż nie jest to oryginalne zawieszenie a chcę je włożyć do mojej 735i, czy ktoś wie jaki efekt uzyskam, chodzi i o to czy żółty kolor oznacza że samochód się obniży? utwardzi? czy co? Jeśli zna ktoś odpowiedź na to pytanie to proszę o pomoc. Dziękuję z góry.
Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź. Auto jest na części ale niestety jego stan nie pozwala mi ocenić tego jak to zawieszenie sie w nim sprawuje, jedno wiem na pewno wygląda to zawieszenie na nowe :D
Opublikowano

Wcisnę sie małym OT:przez googla i naszą szukajkę starałem się uchwycić pewien temat,gdzie poruszana była wymiana amortyzatorów,a w niej dylemat :

Bilstein czy Sachs...oraz wzmianka o wymianie sprężyn

 

i niestety nie trafiłem.

Może ktoś ma namiary na linka :?:

 

jeszcze jedna opcja,że forum pomieszałem :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.