Skocz do zawartości

Trzęsie kierownica przy hamowaniu


phantomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ostatnio pojawił się u mnie taki problem.

Gdy hamuje, zaczyna drgać kierownica, "lata" w jedną i drugą strone nawet tak po 5-6mm.

Jeżeli mocniej wcisnej hamulec, to jest mniejsze to latanie.

Jeżeli hamuje lekko, nie wciskając mocno hamulca, to czuje to bardziej na kierownicy. Drga mocno.

 

Co to może być?

 

Krzywe felgi? Tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ostatnio pojawił się u mnie taki problem.

Gdy hamuje, zaczyna drgać kierownica, "lata" w jedną i drugą strone nawet tak po 5-6mm.

Jeżeli mocniej wcisnej hamulec, to jest mniejsze to latanie.

Jeżeli hamuje lekko, nie wciskając mocno hamulca, to czuje to bardziej na kierownicy. Drga mocno.

 

Co to może być?

 

Krzywe felgi? Tarcze?

 

to niekończąca sie historia u mnie w E39. Wydawało mi sie, ze to tylko przypadłość tego modelu ale jak widać w innych też sie może zdarzyć.

 

Najprawdopodobniej bicie pochodzi od zwichrowanych tarcz hamulcowych, albo po przegrzaniu wjechałeś w jakąś wode albo po prostu sie wygięły od zbyt dużego obciążenia hamowaniem. Tarcza też mogła być wadliwa. Pytanie, ile zrobiłeś na tej tarczy i czy to są oryginalne BMW czy jakieś zamienniki?

 

Jest teoria, ze tylko z oryginałami raczej nie ma problemów, choć tez darzyły sie takie przypadki. Dlatego jak bedziesz wymieniał to tylko oryginał, żadnych innych zamienników, przynajmniej nie Zimmermann standard bo mam już drugie tarcze i problem dalej jest.

 

Jeśli po samej wymianie tarcz problem nie zniknie to możliwe, ze drgania pochodzą od luzów na zawieszeniu, zazwyczaj winna jest tuleja wahacza górnego. Luzy są praktycznie nie do wyczucia.

 

Jeśli to nie pomoże na etapie takim jestem teraz to szukaj dalej, nie wiem, może nawet piasty, drążki kierownicze.

 

Sprawdz jeszcze ciśnienie w oponach czy jest prawidłowe i czy nie masz przypadkiem nieoryginalnych felg, które czesto potrzebują pierścieni centrujących.

 

Zacznij od tarcz.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś walczyłem z tym co prawda nie w BMW. Wykluczyliśmy już większość rzeczy, typu tarcze, felgi, drążki itp. Okazało się, ze winna była opona, pomimo tego, ze po 1 sezonie, miała jakieś wybrzuszenie od środka i przy hamowaniu było odczuwalne bicie na kierownicy. Chociaż pewnie tak, jak koledzy pisali, problem będzie w tarczach hamulcowych. Pozdr!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.. wymien pół samochodu a dojdziesz do celu :)

narazie nic nie wymieniaj

dokladnie sprawdz

bicie beda powodowac tarcze klocki krzywa piasta opona itp.

nie miales bliskiego spotkania z ktoryms z kol i np krawężnikiem ?

jaki jest stan tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja wymienilem tarcze , zalozylem nowe opony wywazylem kola i jak lekko hamuje to trzepie kierą a jak mocno to nie. Czyzby tarcze do dupy kupilem Jurid.Juz sam nie wiem . :duh: Byłem na trzepakach i powiedzieli ze nie ma luzow i co teraz? Znowu tarcze kupowac?

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniłem opony na letnie i też miałem taki problem, że mi kierownica latała. Okazało się że wulkanizator założył inaczej opony niż były w zeszłym sezonie. Po zamianie na stary układ jest spokój. Z tego co mi mówił wulkanizator w nowych samochodach minimalna różnica na oponie może dawać taki efekt. Zawsze na jednej osi muszą być równe opony. Więc radzę sprawdzić czy bierznik jest równy, dobrze wyżyć koła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Nowe tarcze trzeba umiejętnie założyć...kiedyś jeden pseudomechanik wymienił mi tarcze na brembo - objawy przed wymianą były takie same jak opisujecie. Założył je na sztuke, tzn tak jak je dostał to zdjął stare i założył nowe, czego skutkiem było ponowne bicie po 3 tys km- a jeździłem z nimi jak z jajkiem więc nic nie mogło się stać. Kupiłem komplet nowych tarcz ate z klockami. Pojechałem do innego mechanika i okazało się, że powerzchnia tarcz nie była w ogóle odtłuszczona, a na powierzchni , do której przylega tarcza był syf - wżery rdzy i kurz. Po odtłuszczeniu tarcz i wyczyszczeniu zardzewiałej powierzchni założył tarcze... zrobiłem już ponad 20 tys km i nic się nie dzieje...także zwróćcie uwagę na to kto i jak Wam te tarcze zakłada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko racja co w postach, dodam od siebie tyle że najdziwniejszy przypadek z biciem miał mój znajomy, który wymienił wszystko na koniec zostały opony /wcześniej wyważał i były "wyważone'/i jak pojechał do wulkanizatora to okazało się że była w nich woda , która powodała bicia, ale właśnie co dziwniejsze raz były raz nie, woda wzieła się na 100 procent jak jakiś gamoń na szybko zakładał opony i nie wylał z nich wody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.