Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
dzieki uprzejmości kolegi Radek540V8 dowiedziałem się, że mam zawieszenie M Technik, jednak przy wymianie amortyzatorów mechanik wsadził mi zwykłe (bilstein), czy w niczym to nie przeszkadza? jakie są różnice w zawieszeniu seryjnym a M Technik? Zauwazyłem, że przód poszedł trochę do góry (chociaż podobno amortyzatory nie podnoszą samochodu) Edytowane przez karolr
Opublikowano

Ja również mam zawias M... i wsadziłem zamias sachsa amorki bilsteina i powiem Ci,że u mnie auto jesze nawet o 10mm siadło niżej

 

A powiedz mi jaki rodzaj tego bilsteina wsadziłeś,chodzi o symbol

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Teraz się już pogóbiłem. Miałem u siebie amorki przednie do wymiany i nie wiedziałem że mam zawias M-technik, więc kupiłem bilsteiny do zwykłego zawieszenia. Przy montażu dopiero mechanik mi powiedział że mam M-zawias i amortyzatory które kupiłem są o pare cm za długie - musiałem wymienić. A wy teraz mówicie że wchodzą. Jak to w końcu jest??
Opublikowano
A powiedz mi jaki rodzaj tego bilsteina wsadziłeś,chodzi o symbol

bilstein b10 bodajże, czytalem, że są krótsze, ale mam wrażenie, że przód poszedł w górę

Opublikowano

Nie wiem jak pracuje B10 i do jakiego zawieszenia dedykuje bilstein B10

ale wiem,że do zawieszenia Mpakiet bilstein katalogowo proponuje B8

 

Ja wsadziłem do siebie B6 i jestem bardzo zadowolony,a nie

wsadziłem B8 tylko dlatego,że wszyscy mówili iż jest bardzo twardy

 

Osobiście jeżeli padnie mi teraz bilstein to kupie tym razem sachs w orginale

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B10 to jest kompletny KIT amortyzatory + sprężyny. Odpowiednikiem amortyzatorów m-technik jest Bilstein B8. Radek540V8 który testował u siebie różne amorki twierdzi że B6 i B8 różnią się tylko skokiem - twardość jest identyczna. Zamiennik standardowego zawieszenia to B4. W przypadku Sachs'a odpowiednikiem m-techik jest model Advantage.
Opublikowano
dzieki uprzejmości kolegi Radek540V8 dowiedziałem się, że mam zawieszenie M Technik, jednak przy wymianie amortyzatorów mechanik wsadził mi zwykłe (bilstein), czy w niczym to nie przeszkadza? jakie są różnice w zawieszeniu seryjnym a M Technik? Zauwazyłem, że przód poszedł trochę do góry (chociaż podobno amortyzatory nie podnoszą samochodu)

 

 

Ja u siebie tez mam zawias M-technik a przy ostatniej wymianie amorków założyłem bilsteiny B4 i faktycznie auto poszło do góry bo wcześniej siedziało bardzo nisko(ale poprzednie amorki były zużyte). Seryjny zawias od M-technika różni się tylko sprężynami i amortyzatorem reszta zbudowana jest tak samo

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Różni się jeszcze stabilizatorem, w m-techniku jest grubszy.

 

Może w E46 bo w E39 na 100% jest taki sam czy w standarcie czy Mpakiecie

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

A to ciekawe, bo wg bmwfans dla seryjnego wychodzi 22,5mm a dla msport 24mm? Ja mam właśnie m-technik. Druga sprawa to sprężyny, które są jednakowe dla m-tech i seryjnego. Różnice to:

 

-amortyzatory o krótszym skoku

-krótszy odbój

-grubszy stabilizator

 

;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różni się jeszcze stabilizatorem, w m-techniku jest grubszy.

 

Może w E46 bo w E39 na 100% jest taki sam czy w standarcie czy Mpakiecie

 

Mylisz się. W zawieszeniu m stabilizator jest grubszy.

 

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/M/2001/03/mg-31/ill-31_0257/

 

zwykły stabilizator: D=23MM 31 35 1 094 144

for vehicles with m sports suspension D=24MM 31 35 1 093 263

for vehicles with m sports suspension II D=25MM 31 35 2 229 421

 

 

Druga sprawa to sprężyny, które są jednakowe dla m-tech i seryjnego.

 

Sprężyny są inne. Powiem więcej, zależą nie tylko od rodzaju zawieszenia ale także od wyposażenia, posiadania pakietu aerodynamicznego itd. Mam oryginalne ETK na komputerze więc wiem o czym mówię:

 

%5B640%3A425%5Dhttp%3A//dray.pl/zawias.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ETK jest oddzielny katalog do sprężyn i reszty części - pewnie dlatego nie znalazłeś nic na ten temat online.

 

W menu wygląda to tak:

1. Części

2. Pozostałe produkty

3. Katalog sprężyn

Opublikowano
Różni się jeszcze stabilizatorem, w m-techniku jest grubszy.

 

Może w E46 bo w E39 na 100% jest taki sam czy w standarcie czy Mpakiecie

 

Mylisz się. W zawieszeniu m stabilizator jest grubszy.

 

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/M/2001/03/mg-31/ill-31_0257/

 

zwykły stabilizator: D=23MM 31 35 1 094 144

for vehicles with m sports suspension D=24MM 31 35 1 093 263

for vehicles with m sports suspension II D=25MM 31 35 2 229 421

 

 

Druga sprawa to sprężyny, które są jednakowe dla m-tech i seryjnego.

 

Sprężyny są inne. Powiem więcej, zależą nie tylko od rodzaju zawieszenia ale także od wyposażenia, posiadania pakietu aerodynamicznego itd. Mam oryginalne ETK na komputerze więc wiem o czym mówię:

 

%5B640%3A425%5Dhttp%3A//dray.pl/zawias.jpg

 

 

Dziwne... :roll: bo kupiłem orginalne gumy bo tak mi wychodziło wg katalogu...hmm...

A jeszcze dziwniejsze jest to,że katalog nie rozgraniczał gum na serie i Mpakiet :roll:

 

Następnie gumy które kupiłem idalnie pasowały na stabilizator też dziwne :8)

Auto mam pełen Mpakiet wychodzi to z servisu i z dokumetów,a dotego wizualnie to widać :8)

 

To o co chodzi?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Sprężyny są inne. Powiem więcej, zależą nie tylko od rodzaju zawieszenia ale także od wyposażenia, posiadania pakietu aerodynamicznego itd. Mam oryginalne ETK na komputerze więc wiem o czym mówię:

 

Dziwne, co ma do tego aerodynamic-pakiet ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Dziwne... :roll: bo kupiłem orginalne gumy bo tak mi wychodziło wg katalogu...hmm...

A jeszcze dziwniejsze jest to,że katalog nie rozgraniczał gum na serie i Mpakiet :roll:

 

O jakim katalogu piszesz? Wg oryginalnego katalogu BMW są 4 roadzaje tych gum do e39 w zależności od grubości stabilizatora.

 

Zobacz tutaj element nr 2:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/M/2001/june/browse/front_axle/stabilizer_front/

 

31 35 1 093 108 - D=22,5MM

31 35 1 094 145 - D=23MM For vehicles with payload increase

31 35 2 229 421 - D=25MM For vehicles with M sports suspension II

31 35 1 093 263 - D=24MM For vehicles with M Sports suspension

 

 

Zmierz sobie średnicę stabilizatora, będziesz wiedział co masz naprawdę. Gdzie kupowałeś te gumy? W ASO czy u Pana Zdziśka?

 

Dziwne, co ma do tego aerodynamic-pakiet ?

A widzisz screenshota z ETK którego wkleiłem? Na tym obrazku wymienione są wszystkie elementy od których zależy typ sprężyn. Chodzi prawdopodobnie o wyliczenie dokładnej masy samochodu.

 

Tak dokładnie dobrane sprężyny kupisz tylko w ASO.

Opublikowano
a widzisz DRAY na bmw5er w tym samym temacie jak zapytałem o te sprężyny m-pakietu bo właśnie wiem że są różne w zależności od wyposażenia to napisałeś że są takie same(na bmw5er mam nick-cichy),bo właśnie pękł mi ostatni zwój i musze chyba odwiedzic ASO żeby ona pasowała do reszty-jak TY myślisz??a może ktoś wie ile taka przyjemnośc kosztuje jak sprężyna M tech II na tył do E39?

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytaj uważnie.

Napisałem że zawias mtechnik I i mtechnik II ma takie same sprężyny. Oczywiście przy założeniu, że te 2 samochody mają taki sam silnik i takie samo wyposażenie. Wtedy niezależnie od tego czy mają mtechnik I czy mtechnik II sprężyny są takie same.

 

APRILIA RSV podaj mi Twój VIN a wtedy podam ci dokładny numer sprężyn i aktualną cenę w ASO.

Opublikowano

Pytając się ostatnio o sprężyny do siebie

 

otrzymałem informacje z ASO

 

31331093087         328Pln netto sztuka      24h oczekiwanie

33531093090       322pln netto sztuka       5dni roboczych oczekiwanie

GOLD CZEJJJN
Opublikowano

dzięki koledze DRAY podam tylko ceny do mojej m-technik II tył-392,4zł a przód 399,54zł (dokładnie dobrane do mojego BMW)

 

to tak w celu informacyjnym dla innych :D

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

  • 8 lat później...
Opublikowano
Witam. A czy bez problemu wejdą do wersji z silnikiem 3.0d amortyzatory i sprężyny oraz łożyska górne od wersji z silnikiem V8 czy nie ma takiej opcji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.