Skocz do zawartości

Trzeszczące uszczelki w drzwiach


guteg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Być może kiedyś był poruszany ten temat, ale nie mogę go znaleźć, dlatego zakładam nowy...

 

Otóż Panowie, mam problem z trzeszczeniem uszczelek w drzwiach. Na każdej, nawet najmniejszej dziurze pojawia się trzeszczenie. Jakieś dwa miesiące temu w serwisie czymś tam mi wysmarowali je i jest jeszcze gorzej! Niby powiedzieli, że w ramach reklamacji mogą wymienić, ale czy to coś da? Czy macie jakiś patent dotyczący owego trzeszczenia?

 

Aha i jeszcze jedna kwestia: mam świerszcza w aucie! Pojawiło się jakieś piszczenie, nie potrafię go zlokalizować dokładnie, ale wydaje mi się, że dochodzi gdzieś z przodu kabiny/auta. Co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? Bardzo to irytujące.

 

Proszę tylko, abyście nie pisali (to raczej do użytkowników innych modeli - zwłaszcza e34 i e39) komentarzy wychwalających ponad Niebiosa Wasze generacje jakoby były takie wspaniałe i jednocześnie krytykujące rzkomą mizerność materiałów zastosowanych w e60 - dajcie sobie spokój.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guteg - z tego co wiem istnieje jakis specjalny smar BMW do uszczelek - problem jest podobno znany. Kiedys widzialem w ASO na ebayu. Mi tez trzeszczaly uszczelki, ale wyczytalem na jakims forum, ze pomaga ich wyczyszczenie (przetarcie sama woda) - zrobilem to i jest spokoj. Sprobuj tez - to najtanszy sposob - a moze cos pomoze.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guteg - z tego co wiem istnieje jakis specjalny smar BMW do uszczelek - problem jest podobno znany. Kiedys widzialem w ASO na ebayu. Mi tez trzeszczaly uszczelki, ale wyczytalem na jakims forum, ze pomaga ich wyczyszczenie (przetarcie sama woda) - zrobilem to i jest spokoj. Sprobuj tez - to najtanszy sposob - a moze cos pomoze.
Równierz myślę że wystarczy dobrze wyczyścić,jak niesmarowałem niczym była cisza,ostatnio coś mnie podkusiło :mad2: aby po wyjeżdzie z myjni siknąć uszczelki odmrażaczem do zamków i od tej pory skrzypi..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrzysztofP - chodzi o samo przetarcie trwające 5 minut czy jakieś gruntowniejsze czyszczenie? Jakieś wskazania co do temperatury wody?:)

Przy odrobinie wolnego czasu (pewnie dopiero w weekend) spróbuję się z tym pobawić, jak to nie pomoże to być może zastosuję to o czym pisał petersen.

Ze świerszczem też się spróbuję uporać i dam znać jak coś zdziałam.

 

Pzdr

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że problem dotyczy nie tylko E-39 tylko nawet najnowszych modeli :mad2: szok, cos fabryka sie nie postarała, ale odłóżmy te narzekanie, ja u siebie psikalem wszystkim czym sie da, zlokalizowalem nawet co skrzypi, mianowicie uszczelka gumowa ta która przylega do tego zamszyku, wyczyscilem ,psikalem silikonem do uszczelek, wazelina nawet pozniej, roznymi rzeczami i nic :duh: chyba nie ma na to rady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze problemem sa te wszelkie specyfiki.

 

Widze ze koledzy narzekaja na skrzypienie uszczelek w E39, nigdy tego u siebie nie slyszalem, jednak nigdy uszczelek nie smarowalem niczym, przy myciu auta przecieram je szmatka z mikrofibry, zreszta jak wiele rzeczy :),

 

jednak sa one u mnie takie .. suche, nie swieca sie i nie blyszcza, moze nie wyglada to bardzo estetycznie, jak takie ladne swiecace, ale moze dzieki temu sie nie slizgaja i nie powoduja skrzypienia.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem mozliwe tylko teraz kwestia jak temu zaradzic, ja zanim posmarowalem to juz skrzypiały:(

 

Mozna by je sprobowac odtluscic, np czystym spirytusem i szmatka jakas bardzo chlonna, polecam mikrofibre.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedna kwestia: mam świerszcza w aucie! Pojawiło się jakieś piszczenie, nie potrafię go zlokalizować dokładnie, ale wydaje mi się, że dochodzi gdzieś z przodu kabiny/auta. Co to może być? Ma ktoś jakiś pomysł? Bardzo to irytujące.

 

sprawdz dzwigienke od kierunkowskazow - przytrzymaj ja palcem jak uslyszysz swierszcza - czasem mam podobnie i gdzies na forum wyczytalem ze ktos wynalazl ze to ona.

u mnie sie zgadza - jak tylko dotkne jej palcem przestaje brzeczec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie moze praktycznie wszystko brzeczec i swierszczec.

 

W E36 cos mi brzeczalo w okolicach lewych drzwi... lub jak by przy pedalach, szukalem z miesiac...... brzeczalo lusterko wsteczne :? tylko dzwiek byl slyszalny calkiem z innego miejsca, a wystarczylo je puknac palcem.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem mozliwe tylko teraz kwestia jak temu zaradzic, ja zanim posmarowalem to juz skrzypiały:(

 

Mozna by je sprobowac odtluscic, np czystym spirytusem i szmatka jakas bardzo chlonna, polecam mikrofibre.

Tak też zrobie jak radzisz, tylko kwestia tych uszczelek, poniewaz one jak wiadziałem są lekko luźne a nie wiem czy powinny takowe być, może wymienić po prostu i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sylikon w sztyfcie daje rady na 2 tygodnie, a świerszcz z przodu to pewnie od podpórki kielichów pod maską, ktoś mógł przeciągnąć gwint w alu.

 

Max77, czy chodzi o rozpórkę kielichów czy o coś innego? (sorry, nie jestem specjalistą w mechanice, niestety). Niestety, ASO dwa razy "coś tam" dokręcało, za drugim razem (dzisiaj) właśnie rozpórkę. Świerszcz nadal jest... Dzisiaj na dystansie 15 kilometrów piszczał prawie cały czas, a w drodze powrotnej już tylko pod koniec. Nie mam pojęcia co to jest.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylikon w sztyfcie daje rady na 2 tygodnie, a świerszcz z przodu to pewnie od podpórki kielichów pod maską, ktoś mógł przeciągnąć gwint w alu.

 

Max77, czy chodzi o rozpórkę kielichów czy o coś innego? (sorry, nie jestem specjalistą w mechanice, niestety). Niestety, ASO dwa razy "coś tam" dokręcało, za drugim razem (dzisiaj) właśnie rozpórkę. Świerszcz nadal jest... Dzisiaj na dystansie 15 kilometrów piszczał prawie cały czas, a w drodze powrotnej już tylko pod koniec. Nie mam pojęcia co to jest.

A masz gasnice pod fotelem kierowcy?

Ja tez miewam swierszcza wlasnie pod gasnica - odczepia sie plastik pod fotelem - wystrczy docinac i juz mam cisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam gaśnicę pod fotelem... jutro to sprawdzę - dzięki za sugestię.

 

EDIT: faktycznie coś mogło być na rzeczy z gaśnicą. A mianowicie plastik od osłony w fotelu komfortowym jakoś wyskoczył z zatrzasków - był luźny. Swoją drogą teraz też nie jest idealnie wpasowany - czy tak ma być? Tzn. czy on idealnie nigdy nie będzie przylegał?

 

Póki co nic nie trzeszczy nic nie piszczy. Oby świerszcz był wygoniony ;)

 

Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam gaśnicę pod fotelem... jutro to sprawdzę - dzięki za sugestię.

 

EDIT: faktycznie coś mogło być na rzeczy z gaśnicą. A mianowicie plastik od osłony w fotelu komfortowym jakoś wyskoczył z zatrzasków - był luźny. Swoją drogą teraz też nie jest idealnie wpasowany - czy tak ma być? Tzn. czy on idealnie nigdy nie będzie przylegał?

 

Póki co nic nie trzeszczy nic nie piszczy. Oby świerszcz był wygoniony ;)

 

Pozdrawiam

 

Moze jeszcze nie w ta dziure go wetknales, ale on i tak wylazi co jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Hej, mam już sposób na moje trzeszczące uszczelki w E60. Recepta jest prosta po pierwsze myjemy uszczelik te "materiałowe", najlepiej szczotka, płyn. Ja jeszcze użyłem do czyszczenia pary. I na koniec smarujemy cieniutką warstwę silikonu z teflonem jak kupiłem ten: http://allegro.pl/item702877044_smar_silikon_teflon_tubka_30g_naskosil_a.html, jeden zabieg i spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest powodowany przez kurz. W E87 też to mam. Wczyściłem ładnie uszczeleczki, przesmaorwałem preparatem do smarowania uszczelek i był spokój. Tydzień później przejechałem się polną drogą, gdzie kurz z auta można było zbierać szufelką i problem wrócił.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, borykalem sie z tymi trzeszczacymi uszczelkami dobre dwa lata temu!!! Samochodzik byl na gwarancji, wiec dalem sobie nawet wymienic uszczelki! Problem wrocil pare tygodni pozniej!

W serwisie powiedzieli ze usczelki nalezy przeczyscic spirytusem i niczym wiecej !!! Taki zabieg wystarczy na kilka tygodni. Potem trzeba znowu czyscic. Ten typ tak ma :D

Bardzo czesto zaczyna skrzeczec po wizycie na myjni, kiedy uzyty zostal wosk! Wynalazki typu silikon takze nie poprawiaja lub jesli tak to na krotka mete!

 

W serwisie mowia ze niczym nie smarowac! Ja juz sie pogodzilem z tym, jak skrzeczy to pol litra i go garazu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.