Skocz do zawartości

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

UWAGA !!!! właśnie pieszo wróciłem do domu autko 2 km od domu ładnie zaparkowane wieczorem holuje go na swój strzeżony, powód też mi mocno szarpało, chciałem jeszcze pojeździć nie wiedząc że to na pewno koło pasowe, i właśnie poleciało mi !!! stuknęło kontrolka zgasiłem i od razu wiedziałem że to koło, urwana część leży na osłonie pod silnikiem pasek spadł i tyle. w poniedziałek hol mechanik ciekawe ile to będzie kosztowało :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie ja wciskam sprzeglo jak gasze i jest to samo co bez sprzegla nie ma róznicy w zachowaniu.

Co jeszcze na luzie tylnie drzwi mi drza dosyc mocno jak je otworze, i pytanie czy ti faktycznie kolo pasowe czy poduchy, jakie sa to koszta jezeli chodzi o kolo pasowe, i jak mozna stwierdzic czy jest do wymiany moze ktos fotke wrzucic jak to wyglada itp. mam motor m47 318d budowa ta sama co w 320 :)

Prosze o pomoc

 

Panowie ocencie sami, to chyba jednak dwumas

 

Na początek sprawdź koło pasowe, jest charakterystyczny pisk paska przy odpalaniu i gaszeniu, a to zwykle wskazuje na koło pasowe. Co do telepania budą to miałem podobnie wymiana poduszek na nowe - oryginalne, pomogła w 70%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test. Weź plaka popsikaj w okolicach paska i koła pasowego tym plakiem(nie koniecznie bezpośrednio na paski). wtedy zgaś silnik i zobacz czy będą te dźwięki. Jest to podobno sposób handlarzy na uciszenie paska przy sprzedaży auta :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W kwestii szarpania przy gaszeniu czuję dużą poprawę po wymianie paska wielorowkowego na ori z ASO. Różni się on tym od wszystkich zamienników że jego wewnętrzna strona jest pokryta czymś podobnym do zamszu. Oczywiście trochę bujnie ale jest to max 20% tego co było. Niestety w ASO trzeba zostawić 200 PLN za ten paseczek.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam ten paseczek a do 330d 204km koszt to 186 zeta jeśli chodzi o ścisłość, natomiast paseczek klimy to 76 zeta i niczym się nie różni od contitecha kupionego w sklepie motoryzacyjnym który kosztuje 30 zeta i lepiej nie porzepłacać w ASO.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja wciskam sprzeglo jak gasze i jest to samo co bez sprzegla nie ma róznicy w zachowaniu.

Co jeszcze na luzie tylnie drzwi mi drza dosyc mocno jak je otworze, i pytanie czy ti faktycznie kolo pasowe czy poduchy, jakie sa to koszta jezeli chodzi o kolo pasowe, i jak mozna stwierdzic czy jest do wymiany moze ktos fotke wrzucic jak to wyglada itp. mam motor m47 318d budowa ta sama co w 320 :)

Prosze o pomoc

 

Panowie ocencie sami, to chyba jednak dwumas

 

Na początek sprawdź koło pasowe, jest charakterystyczny pisk paska przy odpalaniu i gaszeniu, a to zwykle wskazuje na koło pasowe. Co do telepania budą to miałem podobnie wymiana poduszek na nowe - oryginalne, pomogła w 70%.

ja jestem po wymianie kola pasowego i mam ten sam pisk co kolega przy gaszeniu i tez juz nie wiem co to moze byc????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy podczas wymiany koła pasowego wymieniłeś napinacz paska na nowy? Bo to on najbardziej dostaje po tyłku gdy jeździ się jakiś czas na uszkodzonym kole pasowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy podczas wymiany koła pasowego wymieniłeś napinacz paska na nowy? Bo to on najbardziej dostaje po tyłku gdy jeździ się jakiś czas na uszkodzonym kole pasowym.

no fakt nie byl wymieniany a mozna go jakos uciszyc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście bym wymienił napinacz, bo pisk świadczy o tym, że pasek się ślizga, a jak się ślizga to się bardziej zużywa. Za niedługo może zacząć piszczeć przy skręcaniu lub dużym obciążeniu alternatora. Ale na uciszenie tymczasowe jest też sposób - plak, podobno działa, wystarczy popsikać na pasek na odpalonym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja tylko chciałem podzielić się informacją, że właśnie wymieniłem jedną poduszkę (lewą) na Febi ze zeszlifowanym logo frend..coś tam:) Wymieniłem bo już nie mogłem wytrzymać wibracji, szczególnie rankiem przy ujemnej temp. Aż mi kiera trzeszczała. Poduszkę wcześniej wymieniał poprzedni właściciel, było widać od początku że jest jak nowa. Okazało się że na Topran i był koszmar, a teraz w końcu mogę się nie irytować na markę BMW :). Przy odpalaniu i gaszeniu nie czuję kołysania silnika, jedynie metaliczny odgłos pozostał słyszalny na zewnątrz samochodu.

 

Polecam poduszki Febi. Nie polecam Topran

 

P.S. Nie wiem czy to możliwe, ale po wymianie jednej poduchy nawet przednie zawieszenie pracuje inaczej!?. Mniej się przenosi drgań na budę! Czy to autosugestia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może zastosować taką fanaberie :) na to gaszenie, żeby wykorzystując ucho silnika i rozpórkę kielichów spiąć to na sztywno i spokój :) albo z zastosowaniem np amortyzatorów sprężynowych cos w stylu. zdjęcie bardzo poglądowe, ale tak jak mówię to taki mój wymysł fanaberii :)

http://img27.imageshack.us/img27/51/rozprka.jpg

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak z innej beczki odnoście filmiku, zauważyłem, że kolega ma przednią szybę marki GLAVET - u mnie siedzi taka sama /myślałem przez cały czas że była wymieniana/ - to w końcu ori szyba czy nie ori.

Chyba nie, ja mam ori szybkę Pilkingtona. Ze znaczkiem BMW, być może były też inne firmy które robiły szyby dla BMW.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak z innej beczki odnoście filmiku, zauważyłem, że kolega ma przednią szybę marki GLAVET - u mnie siedzi taka sama /myślałem przez cały czas że była wymieniana/ - to w końcu ori szyba czy nie ori.

Chyba nie, ja mam ori szybkę Pilkingtona. Ze znaczkiem BMW, być może były też inne firmy które robiły szyby dla BMW.

 

A to się Panowie zdziwią ja też mam ORI tyle że marki SEKURIT. Czyżby aż trzech producentów dostatczało szyby na pierwszy montaż?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

 

Co prawda nie mam tekiej samej BUNI ale zato taki sam silnik jak w E46 - M47 2,0L. 136KM. mowa o 520D i ma te same objawy jakie widziałem na filmiku i czytałem.

Wymieniłem Dwumase i kompletne sprzęgło, Rok temu poduszki pod silnikiem i skrzynią (orginal). Słyszłem że ten typ silnika na taką tendencje do męczenia poduch. Może i tak jest. :roll:

U mnie dodatkowo jkeszcze koszmarnie klepie coś jakby szklanik.

 

Ale najdziwniejsze jest to że jak auto jest cały dzień w ruchu i to z włączonę klimą i jak silnik naprawde się nagrzeje do oporu i przycisne mu tak do 140 - 160Km/h to po pewnym czasie wszytko

jakby wraca do normy. Do pracy mam zalednie 10 min więc ten czas nie wystarcza żeby silnik się zagrzał.

Silnik cichnie - nic już nie klepie jak przy zimnym i zanika szarpanie silnikiem przy gaszeniu.

 

Nawet podejżewałem że to może przez olej na jakim jeżdże 5W-30. Mieszkam w belgii i chyba to dopasowany olej to takich warunków jakie są w tym dziwnim kraju.W polce w wakaje pare lat temu wlali mi 10W-40 i oleju ubywało i co jakisś czas włanczał się wyjec komputera sygnalizując zbyt mały poziom oleju w silniku. Teraz po wlaniu 5W-30 tego niam i ani kapki nie znnika. To z tym paskiem to może też w jakimś procencie ułagodzić te dokuczliwe szarpanie które moim zdaniem kasuje poduchy.

Dzisiaj chce wymienić amortyzatorek/napinacz paska alternatora i napinacz przy klimie włącznie z tłumnikiem drgań.

W tym aucie już wymieniłem wszystko poza karoserią i mnie już powoli zaczyna to irytować. Moze żeczywiście ten silnik M47 ma taką kulture pracy i gaszenia silnika?

Jeżeli ta dzisiejsza dłubanina nic nie pomoże no to już zostanie cały układ wydechow do wymiany. koszt 1250 €.

Ale czego się nie robi dla ulubionego autka :P

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&arch=0

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Pomoc - forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=4699

Jaki czytnik http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=38428


MAPKI I SOFTY PRZENIESIONE Z RAPIDSHARE NA CHOMIKA. Haslo: navimk4 http://images.chomikuj.pl/button/dareckx1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
pytanko mam..czt w automacie e39 530d mam poduszki skrzyni biegów?mam lekkei drgania przy wyłączaniu silnika,wczesniej było gorzej,ale wymieniłem poduchy silnika,jest o wiele lepiej,ale dalej drga..nigdy nie jezdziłem innym e39 530d i nie wiem jakie są dopuszczalne drgania..podpowie ktoś..z góry dzięki..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko mam..czt w automacie e39 530d mam poduszki skrzyni biegów?mam lekkei drgania przy wyłączaniu silnika,wczesniej było gorzej,ale wymieniłem poduchy silnika,jest o wiele lepiej,ale dalej drga..nigdy nie jezdziłem innym e39 530d i nie wiem jakie są dopuszczalne drgania..podpowie ktoś..z góry dzięki..

Kolego, poduszki pod skrzynią są napewno, możesz wymienić bo nie są drogie i zobaczysz czy jest poprawa, drgania może również generować zużyte koło pasowe na wale, wymień poduchy pod skrzynią jak nie będzie poprawy to sprawdź koło pasowe na wale czy guma wewnątrz nie jest pęknięta.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.