Skocz do zawartości

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Na skrętkę :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

Witam,

dodam krótko coś od siebie - od pewnego czasu jeżdżę na module od trandolfa zamontowanym w 3.0d 204KM. Jako, że nie jestem wprawionym mechanikiem pojechałem z modułem, przepustnicą i egr-em do znajomego mechanika w Szczecinie i temat ogarnięty był po ok 1,5h (w razie czego mogę dać namiary na niego na priv).

Pierwsze odpalenie i kopara opadła :) Pięknie gaśnie. Od tamtego czasu ściszam czasem radyjko, żeby usłyszeć z uśmiechem na twarzy jak po cichutku auto gaśnie. :lol:

Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia nad tym rozwiązaniem to osobiście polecam w 100% !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
posiada ktoś kontakt do trandolfa? Pisałem priv ale niestety bez odzewu. Problem z trzęsącą się budą przy gaszeniu irytuje mnie od jakiegoś czasu. 3mies temu wymieniłem kolo pasowe na nowe Corteco i chciałem mu trochę ulżyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dzień dobry, że względu, że przestała działać mi klapa gaszaca od trandolfa, a nie mam z nim kontaktu mam prośbę, aby podrzucić mi informacje co steruję klapa + czy - w celu zdiagnozowania poprawności działania klapy . Chodzi mi o pin nr: 2 bo 3 to stały + a 4 stały - no chyba, że ma być inaczej to proszę mnie poprawic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Jako że to pierwszy post witam wszystkich.

Dzięki dla Trandolfa!!!!, to po pierwsze i najważniejsze.

Do wszystkich którzy się zastanawiają czy warto. Bez dwóch zdań. Najlepiej wdane pieniądze i najlepsza modyfikacja jaką można zrobić. Nie widzę żadnych minusów same plusy. Wymieniać nie trzeba ile elementów ma łatwiejsze życie. Montaż wzasadzie banalny. Przepustnica z egr-em cztery śrubki a do modułu jest taka instrukcja ze tylko pierdoła nie da rady. Trochę gimnastyki wymaga jedynie rura dolotu ale to do ogarnięcia no i sama przepustnica. W mojej była kryza do szybkozłączki, którą zeszlifowalen. Montowałem w 2.0 150KM po lift. Efekt..... mi kopara opadła :D :D :D. Co do kosztów będą ruchome. Zależy ile wyda sie na przepustnice. Ja kupiłem za stówę na aledrogo. Koszt modułu, nie jestem upoważniony ustala Trandolf.

I to tyle. Pozdrawiam posiadaczy tego patentu, a niezdecydowanych zachęcam do montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam bmw e90 z 2007r. silnik M47 150 km. i wymontowałem klapy z kolektora dolotowego a zamontowałem przepustnice z egr-em i ona mi nie działa jest cały czas otwarta co dalej jeszcze czeba zrobic żeby ona się zamykała prosił bym o pomoc którzy wiedzą jak to zrobic...pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam bmw e90 z 2007r. silnik M47 150 km. i wymontowałem klapy z kolektora dolotowego a zamontowałem przepustnice z egr-em i ona mi nie działa jest cały czas otwarta co dalej jeszcze czeba zrobic żeby ona się zamykała prosił bym o pomoc którzy wiedzą jak to zrobic...pozdrawiam

 

wiązke ogarnąć pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie, chyba po 30 stronach tego wątku udało mi się rozwiązać ten problem. Tak jak pisze kolega czerwony330d w tych silnikach raczej nie ma możliwości łagodnego gaszenia, ponieważ nie posiadają one przepustnicy gaszącej. O tym, że nowsze BMW już ja posiadają przeczytałem kiedyś na forum i to był początek pomysłu, aby zamontować taką przepustnice w 320d. Na początku z kolegą zrobiliśmy taki test, na znak on gasił silnik, a ja przytykałem ręką zawór EGR. Efekt był taki, że silnik gasł łagodnie, miękko bez niepotrzebnych dźwięków. Po tym teście byłem już przekonany do zakupu przepustnicy z e90 w komplecie z EGR. Zawór ten pasuje idealnie na otwory w kolektorze dolotowym, jego działanie także nie odbiega od działania oryginalnego elementu z tego modelu. Przepustnica ta nie jest jednak sterowana bezpośrednio sygnałem PWM, tylko sygnał o jej aktualnej pozycji zostaje przesłany z ECU do przepustnicy CAN-em. Więc trzeba ją delikatnie przerobić, aby można było nią sterować bez CAN-a. Po tej przeróbce można by dorobić przycisk do środka kabiny i wciskać go w momencie gaszenia silnika :wink: Takie rozwiązanie jednak nie dałoby mi zadowolenia, więc skleciłem moduł sterujący tą przepustnicą. Jego zadaniem jest zamykanie przepustnicy na 2 sek (gaszenie silnika), a po tym czasie ma się otworzyć. A poniżej filmik przedstawiający "kulturę" gaszenia 320D + towarzyszące temu dźwięki wszystkim już znane:





Na filmie widać zamontowaną już przepustnicę, ale została odpięta, aby dać porównanie jaka jest różnica z nią i bez niej. Poniżej filmik z działającym urządzeniem:





Znawcom tematu nie trzeba doszukiwać się chyba różnicy :D Całość działa u mnie w aucie od końca stycznia z tego co pamiętam, i do tej pory nie mam z tym żadnego problemu. Uśmiech na twarzy nie schodził mi przez tydzień przy każdym gaszeniu :D Oczywiście osłony przy silniku nie są przystosowane do pomieszczenia tego elementu pod maską, więc nie obeszło się bez małych modyfikacji. Potrzebne było wycięcie otworu prostokątnego na silnik z przepustnicy, oraz podszlifowanie osłony w miejscu, gdzie stykała się z przewodem gumowym, który zakładamy na przepustnicę. Całość wygląda tak:


http://imageshack.us/scaled/large/11/pv6t.jpg



A od środka kabiny gaszenie wygląda tak:





Nie wiem na ile podczas gaszenia odpoczywają poduszki silnika, dwumas, wydech, ale moja psychika na pewno :) Już nawet nie wciskam sprzęgła podczas gaszenia, bo nie ma takiej potrzeby :)


A TUTAJ więcej informacji dla silnika M47N (poliftowe 320d).


Poniżej filmik pokazujący jak pracuje druga wersja modułu w silniku M57N w aucie 330D:

\


Odgrzeje kotleta bo nie mogę coś wysłać pw do Trandolfa. Czy jeszcze działa z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.