Skocz do zawartości

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem i edycja samej mapy ciśnienia doładowania niestety nic nie dała. Trzeba coś więcej pozmieniać, żeby uzyskać ten efekt.

Ciekawy jestem jak to będzie wyglądało u mnie . Do X3 2.0d dedykowane były obydwa EGR-y więc musiało być to uwzględnione w sterowaniu. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się okaże, ale powinno być OK. Niestety w E46 nikt nie przewidział powstania podciśnienia w kolektorze ssącym,w przeciwieństwie do X3.

Tez nie jest do końca powiedziane .... że błąd nie będzie zapisywany......

Chodzi o to że klapa była instalowana tylko w autach z DPF to jakiś wycinek softu odpowiedzialny za obsługę DPF zarządza procesem otwierania i zamykania klapy.

Więc jeśli x3 nie miało DPF i nie ma , to również nie ma w sofcie zaimplementowanych map pracy co za tym idzie ... nie koniecznie w x3 błąd nie będzie występował .

 

Sądzę że to się nie zmieni... Więc spodziewał bym się błędu tak jak u wszystkich.

 

 

Ja generalnie nie przejmował bym się specjalnie tym że zostaje zapisany błąd o niesprawności czujnika ciśnienia... w związku z jego pomiarem podciśnienia w kolektorze .

Błąd jest, ale nie skutkuje niczym ... więc w zasadzie najlepiej ogarnąć to w swojej własnej świadomości "Tak ma być i już"

Mamy na forum kilku wyjadaczy co podobno intensywnie grzebią w softach , pewnie najprościej było by aktualizować w takim x3 soft do takiego z DPF a następnie programowo wyłączyć jego przepalanie ... być może wtedy klapa po odpowiednim podłączeniu pod właściwe piny w ECU będzie działać tak jak by była seryjnie zainstalowana.

 

To tylko takie moje gdybanie bo być może komp dla aut z dpf i dla tych bez w środku się różni . Ponadto po załadowaniu softu z dpf pojawia się kłopot pomiaru ciśnień i temperatury na dpf.. z czujników których nie ma :mrgreen:

Czy tak czy inaczej ,nikt z znawców softów się nie wypowiada a jeśli nawet się do to ogarnąć programowo to i tak pojawia się przerost formy nad treścią i generowanie wydatków na programowanie kompa.

 

Z mojego punktu widzenie nie ma sensu drążyć tematu.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nie jest do końca powiedziane .... że błąd nie będzie zapisywany......

Chodzi o to że klapa była instalowana tylko w autach z DPF to jakiś wycinek softu odpowiedzialny za obsługę DPF zarządza procesem otwierania i zamykania klapy.

Więc jeśli x3 nie miało DPF i nie ma , to również nie ma w sofcie zaimplementowanych map pracy co za tym idzie ... nie koniecznie w x3 błąd nie będzie występował .

 

Sądzę że to się nie zmieni... Więc spodziewał bym się błędu tak jak u wszystkich.

 

Dlatego napisałem, że to się okaże. Mam cichą nadzieję, że występować nie będzie, bo to, że nie ma DPF-a świadczy o tym, że w sofcie nie ma cześci odpowiadającej za DPF i przepustnicę, ale obsługę błędów czujnika ciśnienia doładowania będą mieć prawdopodobnie taką samą, więc nie powinien łapać błędu. Ale i tak dowiemy się później jaka jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak dowiemy się później jaka jest prawda.

 

dokładnie :cool2:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic Wam to nie da , trzeba wyłączyć błąd z tablicy DTC ...to samo można zrobić po wywaleniu klapek z kolektora ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Jestem już po zabiegu przeróbki tzn wymiany EGR na ten z przepustnicą. Różnica w gaszeniu silnika kolosalna - już nie buja autem jak na morzu. Jeżeli chodzi o błędy, tzn czy są z tego tytułu jakieś nowe to postaram się dzis podpiąć kompa i zobaczymy. Ogólnie jestem bardzo zadowolony :cool2: Szacun dla kolegi ROGER-NYSA za zrobienie innowacyjnej elektroniki do sterowania przepustnicy :cool2: :cool2: :cool2: .Jest to pierwszy egzemplarz do X3 :norty: Polecam. Temat opisałem również w tym wątku http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=203439 bo nie wszyscy koledzy czytają całe forum, a warto poinformować o takich wynalazkach:cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam od wczoraj moje m47 również śmiga na przepustnicy od kolegi trandolf którymu z góry dziękuje za fachową robote :D Różnica kolosalna aż miło gasić auto :D Obudowy jeszcze nie zakładałem bo jeszcze przyemyślam pare opcji. W moim przypadku zamiast zaworu egr wstawiłem bypass własnej roboty tak to wygląda u mnie :wink:

 

http://www.fotoload.pl/123aa70/7281df34b4dd0ad186a8784e61fc1dbd3620_min.jpg

http://www.fotoload.pl/123aa46/4cdeaa60df8cc2c344356871848bee3516520_min.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Po przeczytaniu wątku postanowiłem napisać do kolegi trandolfa i wypróbować owy zestaw do łagodnego gaszenie do swojego 2.0 M47TU 150km

Różnica? niesamowita :D silnik gaśnie bezszelestnie buda nawet nie drgnie nie ma żadnych wibracji :D jedna z najlepszych rzeczy jakie zrobiłem

dla swojego dieselka zaraz po wywaleniu klapek z kolektora :D

Ze swojej strony tylko dodam ze w tym silniku nie ma sensu ciąć żadnej osłony wystarczy skrócić rurę od IC o ok.1cm i wszystko pasuje miarowo.

Jeszcze raz gorące podziękowania dla kolegi tandolfa za pomysł,realizację i udostępnienie takiego zestawu :cool2:

POLECAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Również mam zestaw od kolegi trandolf, dla osób które będą montować polecam zaopatrzyć się w lutownice cynę i te kołnierzyki termokurczliwe których niestety nie miałem, wtedy przeróbka wygląda bardziej pro...

 

Tutaj film z montażu i efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

JeD... Kawał dobrej roboty . Każdy kto zdecydował się na zamontowanie przepustnicy jest w szoku , gaszenie jest cichutkie ,nie telepie silnikiem to zaś przekłada się na oszczędzanie , tłumika drgań , poduszek silnika ,skrzyni i łącznika elastycznego na wydechu.

 

Ja się tylko zastanawiam dlaczego BMW zaczęło seryjnie montować to tak późno i ciesze się że przepustnice pasują niemal p&p do starszych modeli.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

W tamtym roku kupowałem od Trandolfa ten zestaw przepustnicy z egrem przerobiony do e46 320d 150KM i wszystko fajnie chodziło do dzisiaj :( Jest taki problem że przy gaszeniu przez około 5 sekund zaczyna coś stukać i okazało się że ta klapka w przepustnicy co ma się zamykać po zgaszeniu silnika ta na sprężynie przez około 5 sekund cały czas się otwiera i zamyka tak jakby coś się zwiesiło aż w końcu pozostaje w pozycji otwartej ruszałem to ręką normalnie się otwiera i zamyka nic jej nie blokuje i nie wiem właśnie co mogło zawieść poratujcie aha i czy na odłączonej wtyczce od przepustnicy można normalnie jeździć pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wiadomość na PW z instrukcją co sprawdzić i co zrobić.

 

EDIT: Nagraj film jak to wygląda i wklej tutaj, będzie lepiej widać co się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Podobno ten pierwszy zestaw co gasił ładnie 320d nie daje sobie zbytnio rady z 330D, dlatego stworzyłem nowy moduł specjalnie dla 330D(ale nie tylko), który steruje bezpośrednio przepustnicą bez potrzeby jej przerabiania, oraz powoduje, że silnik 330D będzie na pewno gasł lepiej, ale czekam póki co na pierwszą relację z montażu. Pewien użytkownik ma zamontować moduł, przepustnicę i dać znać, wtedy też napiszę tutaj czy się udało. Ogólnie zasada działania nowego modułu jest taka, że przepustnica zamyka się 0,5s szybciej niż gaśnie silnik, wtedy jest wystarczająco dużo czasu, na zamknięcie przepustnicy, wyssanie powietrza z kolektora ssącego i łagodne zatrzymanie silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno ten pierwszy zestaw co gasił ładnie 320d nie daje sobie zbytnio rady z 330D, dlatego stworzyłem nowy moduł specjalnie dla 330D(ale nie tylko), który steruje bezpośrednio przepustnicą bez potrzeby jej przerabiania, oraz powoduje, że silnik 330D będzie na pewno gasł lepiej, ale czekam póki co na pierwszą relację z montażu. Pewien użytkownik ma zamontować moduł, przepustnicę i dać znać, wtedy też napiszę tutaj czy się udało. Ogólnie zasada działania nowego modułu jest taka, że przepustnica zamyka się 0,5s szybciej niż gaśnie silnik, wtedy jest wystarczająco dużo czasu, na zamknięcie przepustnicy, wyssanie powietrza z kolektora ssącego i łagodne zatrzymanie silnika.

Kolego Trandolf to rozwiazanie będzie napewno dużo lepsze bo miałem zamontowany w byłej 330d zestaw dedykowany do 2.0d i niewiele to poprawiło gaszenie silnika ale z tym wyprzedzeniem o ułamek sekundy to będzie dobry pomysł :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie interesuje ten zestaw pod kątem ochrony silnika w razie awarii turbo ... w jakiej pozycji kluczyka zamyka się klapa ? 1 czy trzeba całkiem zgasić auto ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa zamyka się na ok 5-6s zaraz po cofnięciu kluczyka na pozycję 1. Ten czas można oczywiście dowolnie wydłużać, ale wydaję mi się, że nawet zapętlony silnik w ciągu tego czasu zdąży się zatrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapa zamyka się na ok 5-6s zaraz po cofnięciu kluczyka na pozycję 1. Ten czas można oczywiście dowolnie wydłużać, ale wydaję mi się, że nawet zapętlony silnik w ciągu tego czasu zdąży się zatrzymać.

No nie bardzo...5 -6 sekund to bardzo dlugo jak rzuci olejem na tloki to juz nieciekawie

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.