Skocz do zawartości

soda

Zarejestrowani
  • Postów

    174
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d '02
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia soda

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Dzisiaj rano -28,5 Trochę trwało zanim zapalił. Jakoś się udało chociaż wyglądało to trochę tak: Świece żarowe wymienione w zeszłym roku, akumulator zmieniłem miesiąc temu. Od kiedy mam go w sowich rękach tylko ON premium. Przy temperaturach rzędu -16 nie mam problemu z odpalaniem, więc za taki stan jak dziś obwiniam kiepską wachę.
  2. Takie coś znalazłem: http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil
  3. soda

    Koniec mojej udręki z 320d

    Nie bluźnij ;) http://www.civicklub.pl/
  4. Kumpel miał podobną sytuację ale w innym aucie, ale może się przyda. Pacjent: Volvo V40 1.9D. Zregenerował turbinę i padła po pół roku. Pojechał do innego zakładu, w którym gość wziął się ponownie za regenerację turbiny, ale powiedział, że oni przy montażu czyszczą intercooler i wszystkie przewody wylotowe na drodze od turbiny do kolektora ssącego. Tak jak u Ciebie po pierwszej regeneracji wirnik rozleciał się w drobny mak. Na razie jeździ nie ma żadnych ubytków mocy, nie kopci, turbina pracuje żwawo i cicho. Nie wiem jak jest z zestawem naprawczym do Volvo, ale tam chyba też jest Garrett, więc podejrzewam, że jednak można dobrze to zrobić.
  5. Aut dużo w swoim życiu nie miałem, ale są takie którymi o 23:00 jedziesz na myjnię i każdą wolna złotówkę poświęcasz na to, żeby jeździły lepiej. Po robocie nie możesz się doczekać kiedy będziesz wracał do domu, a przed każdym większym wyjazdem wieczorem odkurzasz i zakładasz nową choinkę zapachową, żeby rano przyjemnie się jechało. Inne to zwykłe przemieszczaki. E46 zaliczam do tej pierwszej kategorii i powiem Ci, że jak już kupisz swoje pierwsze BMW i później w chwili słabości wejdziesz na allegro, żeby poszukać ewentualnego następcy, to zobaczysz że ta lista z markami samochodów wyda Ci się jakaś taka... ;)
  6. soda

    320d Dziwne drgania

    Przejrzyj linki, które podesłałem 2 posty wyżej.
  7. Dokładnie. 55 to nie podana wprost wysokość w milimatrach tylko procentowa wartość z szerokości opony. Opona 205/55/16 w porównaniu do 195/55/16 oprócz tego, że jest szersza to dodatkowo ma większą średnicę.
  8. Sylwester. Tutaj nie chodzi o gaz w Twoim aucie, bo gdybym miał 330i i miał zamiar nią pojeździć kilka lat to też bym się zastanawiał nad dobrą instalacją. Chodzi o to, że nie podchodzisz do sprawy obiektywnie. I nie roztrząsaj tematu na niepotrzebne wątki, bo nie o to tutaj chodzi. Będziesz toczył wojnę benz vs diesel to temat poleci do kosza ( nie ja go wyrzucę ) i tyle doradzimy koledze.
  9. Kto jak , kto ale akurat Ty mógłbyś się wypowiedzieć bardziej obiektywnie. :nienie:
  10. Moim zdaniem szukaj auta , które przynajmniej od 1-2 lat jest w Polsce w u jednego posiadacza. 2.0D 150KM oferuje dobre osiągi przy przyzwoitym poziomie spalania. Jeśli benzyna to tylko 6 cyl. a taka spali więcej i nie wież w cuda. W zimie, w zakorkowanym mieście, gdzie średnia prędkość przelotowa jest na poziomie 12 - 18 km/h ( Szczecin ) nawet diesel potrafi spalić powyżej 11l. Zaraz się odezwą głosy sprzeciwu, ale mam doświadczenie z 120d 2005 163KM i passatem b6 2.0 140KM CR + DSG 2005 i te auta też w zimie w korkach nie palą mało, a co dopiero benzyna 2,5 czy 3,0. Wiadomo, że diesel to większe koszty serwisu - nawet wymiana świec bywa mocno problematyczna, do tego dochodzi turbina, która może się rozlecieć ni z gruchy ni z pietruchy, kosztowne sprzęgło. Zdarzają się przypadki wypalenia denka tłoka przez lejący wtryskiwacz. Klapki akurat można dość prosto wyrzucić. Szukaj 320d po liftingu, ale kup z głową bez napinki i po szczegółowej diagnozie. Zmierz korekcję wtrysków i parametry live data. Po zakupie porządny serwis ( wymiana przewodów podciśnienia, czyszczenie egr, wywalenia klapek, odma oleje ) jeździj i się ciesz. 320d to najpopularniejszy model , więc potencjalne ryzyko wystąpienia usterki największe. Wiadomo im bogatsze wyposażenie tym lepiej, ale oczywiście najważniejszy jest stan techniczny. Felgi, skórzaną tapicerkę, czy lepsze audio zawsze możesz sobie dołożyć. BMW nie jest w ogóle tanie w utrzymaniu, a takie usterki jak czujnik oleju, czujnik ABSu, mata poduszki powietrznej w fotelu pasażera, skrzeczące uszczelki będą zarówno w 330i jak i w 320d, a według mnie to takie pierdy drażnią najbardziej.
  11. soda

    320d Dziwne drgania

    Wskazówki :-) : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=102878 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477
  12. A czy to nie przez zapchany DPF tak się dusi ? Jest taka możliwość ?
  13. Z tego co pamiętam podważyć trzeba od wewnątrz ( od białej strony klosza ). Jak podejdziesz do tematu z wyczuciem to nic nie pourywasz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.