Skocz do zawartości

M3 wady i zalety?


djmike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy aktualnie posiadam e39 520i ale przymierzam sie do kupna e36 m3.. prosze o porady, jakie ten samochod ma wady, slabe strony itp?Moze ktos posiada wlasnie ten model i moze sie podzielic takimi informacjami jak spalanie, czy koszty czesci. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy aktualnie posiadam e39 520i ale przymierzam sie do kupna e36 m3.. prosze o porady, jakie ten samochod ma wady, slabe strony itp?Moze ktos posiada wlasnie ten model i moze sie podzielic takimi informacjami jak spalanie, czy koszty czesci. Pozdrawiam

 

Wada jest to ze ciezko jest znalezc zadbany egzemplarz i utrzymanie nie nalezy do najtanszych. Ale jak ktos decyduje sie na m3 to powinien sie liczyc z tym ze wiele czesci jest do dostana tylko w ASO i potrafia kosztowac troszke oczywiscie nie wszystko.

A pozatym same zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drifte jezeli chodzi ci o motor 2,5litra 192km to sa kapiaste i nie polecam.. mialem taki motor w e36 niby prawie 200km ale moment obrotowy strasznie niski, kolega mial e30 z silnikiem 2,5litra 170km i bral mnie bez problemu ze skrzyzowania z tego wzgeldu ze mial wiekszy moment obrotowy.. moze ten silnik 2,8 jest lepszy niby moc ta sama ale moment wyzszy(nie wiem nie jezdzilem tym samochodem) jezeli chodzi o turbo to raczej odpada koszt przerobki to w zalerznosci od warsztatu 12-20tys a m3 kupisz juz od 24.. musze napisac ze zastanawiam sie nad stworzeniem potwora typu e30 i wlozyc do niego 4,4 z e39 286km lub 5.0 z seri 7 300km, tylko zastanawiam sie nad kosztami takiej przerobki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moment obrotowy strasznie niski, kolega mial e30 z silnikiem 2,5litra 170km i bral mnie bez problemu ze skrzyzowania z tego wzgeldu ze mial wiekszy moment obrotowy..

325i e36: 245 Nm@4700 rpm, później 4200 rpm

325i e30: 225 Nm@4000 rpm (bez kat), 222Nm@4300 rpm (z kat)

Więc nie wiem, o co cho z tym "większym" momentem w e30.

Styrane miałeś to 325 i tyle, chociaż zdrowe 325 e30 potrafi ostro pojechać. A na M3 za 24 tysia nie licz, chyba że chcesz sobie sprawić największą skarbonkę w życiu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drifte jezeli chodzi ci o motor 2,5litra 192km to sa kapiaste i nie polecam.. mialem taki motor w e36 niby prawie 200km ale moment obrotowy strasznie niski, kolega mial e30 z silnikiem 2,5litra 170km i bral mnie bez problemu ze skrzyzowania z tego wzgeldu ze mial wiekszy moment obrotowy.. moze ten silnik 2,8 jest lepszy niby moc ta sama ale moment wyzszy(nie wiem nie jezdzilem tym samochodem) jezeli chodzi o turbo to raczej odpada koszt przerobki to w zalerznosci od warsztatu 12-20tys a m3 kupisz juz od 24.. musze napisac ze zastanawiam sie nad stworzeniem potwora typu e30 i wlozyc do niego 4,4 z e39 286km lub 5.0 z seri 7 300km, tylko zastanawiam sie nad kosztami takiej przerobki

 

w ogóle nie wiem czy jest sens takiej zabawy skoro z powodzeniem wkładamy SSSSSS pod maskę i mamy 321 KM...

chyba zę chcesz cyrklem jeździć..

 

a e"S"ki śmigaja po polsce juz trocheczasu i nikt tu nie zamierzał sie na taakie bez przemyśleń Swapy chyba... :naughty:

 

tu poglądówka :) jak dla mnie..to było mega profi mega przekozak auto

http://pl.youtube.com/watch?v=hDficyIi2EY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu poglądówka :) jak dla mnie..to było mega profi mega przekozak auto

http://pl.youtube.com/watch?v=hDficyIi2EY

 

To co zrobil ten chlop z E30 to najlepszy hold dla najurokliwszej generacji trojek, istny majstersztyk, na forum beemka znajdziecie wiecej o niej, najlepsze ze byla wystawiona na sprzedaz... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlozyc do niego 4,4 z e39 286km
kolega teraz taki włożył dokładnie 4.0.

Silnik kupił za ok 4tys z osprzętem ale bez skrzynii teraz są schody w szukaniu skrzynni bo 6 biegowa to trzebą ciąc budę by weszła jest wielka a znowu 5 biegowa pasuje od 3.0 V8 których poprostu nie ma on kupił rozbita e34 3.0V8 za 3 tys.Potrzebne jest jeszcze serwo i wiele duperelów. I do teog przerubka jak ktoś bedzie chciał to zrobić.

Koleś który sprdawał mu silnik powiedział 4tys za robote i 2miesiące oczekiwania. Jemu zajeło to 2 tyg ale wcale nie ciągłej pracy.

jest mechanikiem i robił to mozna powiedzieć w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zrobil ten chlop z E30 to najlepszy hold dla najurokliwszej generacji trojek, istny majstersztyk, na forum beemka znajdziecie wiecej o niej, najlepsze ze byla wystawiona na sprzedaz... Pozdrawiam!

 

Była wystawiona i sprzedała się :roll: niestety

 

 

a ja nie wiem co ty w końcu chcesz, temat jest o e36 M , ty wyskakujesz z e60 w M pakiecie? ? to już nie seria 3 ..

 

Chcesz cos z nowszej linii... proszę bardzo

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3380016

 

a jak już masz wybierać między e60 a e46 m3.. bierz trójkę :) e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale moment obrotowy strasznie niski, kolega mial e30 z silnikiem 2,5litra 170km i bral mnie bez problemu ze skrzyzowania z tego wzgeldu ze mial wiekszy moment obrotowy..

325i e36: 245 Nm@4700 rpm, później 4200 rpm

325i e30: 225 Nm@4000 rpm (bez kat), 222Nm@4300 rpm (z kat)

Więc nie wiem, o co cho z tym "większym" momentem w e30.

Styrane miałeś to 325 i tyle, chociaż zdrowe 325 e30 potrafi ostro pojechać. A na M3 za 24 tysia nie licz, chyba że chcesz sobie sprawić największą skarbonkę w życiu :D

 

 

Tylko zauważ ze E30 ma moment przy 4000rpm a E36 bez Vanosa przy 4700rpm - a jest to kolosalna roznica i podczas jazdy wydaje się ze E30 naprawde lepiej ciągnie "z dołu".

 

Wracając do tematu M3 to można powiedzieć tyle że decydując sie na to auto musisz kierować się rozsadkiem a nie kieszenia- tzn.: kupujesz ładny a przede wszystkim zadbany technicznie egzemplarz za min 30tys PLN - poniżej tej kwoty to łochy z których śmieją się nawet osiedlowe dzieci,a jak kupisz zadbane M3 to bedziesz sie cieszyl nie banalną jazdą, zużycie paliwa cie nie zaskoczy przy normalnej jezdzie, natomias podnosza sie tylko koszty eksploatacji takich rzeczy jak klocki, tarcze, i troche zawieszenia.

Przy zakupie warto udac sie na hamownie, bo jak kupisz sobie zarżnięte M3 to na remont silnika wydasz więcej niż to M3 jest warte.

Co do M3 vs 325 turbo, to na plus turbo wychodzi to ze jezdzisz normalna i tania w eksploatacji bmką ale słowo jeżdzisz jest czasami za duzo powiedziane bo ogólnie wiadomo ze większocs takich modyfikacji wymaga ciągłych weryfikacji i regulacji i ogólnie jest z tym dużo zabawy, jak chcesz po prostu jezdzić a nie siedziec w garazu bądź włóczyć sie po tunerach to kup zadbane M3 i ciesz się życiem.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z kolegow moglby mi wytlumaczyc zakres tych wszystkich obrotow? Czy 245Nm@4700rpm to znaczy ze przy 4700 obrotow silnik osiaga moment 245 niutonometrow?Czy im wiekszy moment przy mniejszych obrotach tym lepiej? Wracajac do e36 325i vs e30 325i to moze wcale nie chodzilo o moment obrotowy, moze poprostu mniejsza masa pojazdu czy fakt ze akurat w tym e30 325i z ktorym sie scigalem byl zamontowany dyfer z diesla??? Szczerze mowiac jezdzilem wczesniej e30 325i w cabrio i bylem bardziej zadowolony z mocy niz pozniej z e36 325i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziałeś z tym momentem ;)

 

a co do e30 vs e36

 

hymmm..

 

masz zajechane to e36?? tak masz zajechane ;) wywal stożek bo pewnie go masz jak 3/4 e36 325 u nas :) zobaczysz ile odzyskasz.

 

poza tym e30 jest ok 300 kg lżejsze i tam te 170 KM daje radę bardzo dobrze... oczywiscie na zdrowym motorku m20 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na to nowiuska M3 to mnie nie stac no ale chciałbym taka Bestie :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.