Skocz do zawartości

tuning mechaniczny, co myslicie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam e36 m40 i zastanawialem sie nad swapem na is-a, ale doszedlem do wniosku ze zajme sie tym silnikiem. A wiec tak, gadalem z gosciem kakretnym wachowcem z wrocka i zrobi mi sportowy walek rozrzadu na zamowienie pod moj silnik gdzie moc wzrosnie od 10-15 koni. Jezeli bym chcial caly silnik robic to moze wycignac z niego do 35koni wiecej ale to juz koszta wiec pozostane przy samym walku.

Znalazlem firme co zajmuje sie chipami to powiedzieli ze poprzez chipa moga wyciagnac jeszcze do jakis 25koni zalezy od stanu silnika, oczywiscie chipa beda robic pod ten walek sportowy, koszt chipa wraz z pomiarami itp na hamowni to 600zl ale nie jest tak zle...

 

Wiec ogolnie obliczylem ze przy dobrych wiatrach a sie z tego silnika wyciagnac jeszcze jakies 40koni...

 

Co o tym myslicie?

Opublikowano

gadalem z ludzmi co sie zajmuja tym od lat i tak mniej wiecej mi powiedzieli....

 

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

Opublikowano

40 koni nie wyciągniesz w ten sposób. Chipa możesz kupić za 120zł (dokładnie pod twój silnik) - daje całkiem przyzwoite rezultaty. Z tanich elementów to jeszcze sportowy filtr powietrza i dobre świece (ale to już praktycznie nieodczuwalny przyrost mocy - jeśli w ogóle).

 

Już to przerabiałem i myślę, że jeszcze jakiś czas pojeżdżę tym co mam, a następny samochód kupię mocniejszy.

Opublikowano

Myślę, że się nie opłaca inwestować w przeróbki silnika M40, ja bym wybrał pierwszą opcję którą wymieniłeś, czyli wymiana na IS-a

A tak z ciekawości ile kosztuje zrobienie wałka na zamówienie?

Opublikowano
gadalem z ludzmi co sie zajmuja tym od lat i tak mniej wiecej mi powiedzieli....

 

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

 

40 koni zebyś miał z tego silnika to:

 

Wałek minimum 1000zł

 

Tłoki 1500zł

 

Sprężynki 500zł

 

Talerzyki 500zł

 

Obróbka głowicy 1500zł

 

ITB 2000 zł

 

Program 1500zł

 

Teraz zobacz czy Ci się opłaca. Ja moge połozyc każde pieniądze na stół, że z M40 nie zrobisz 40 koni progamem i wałkiem. Chyba, ze to bedzie jakieś chore 40 koni, które będzie miało za zadanie wytrzymać 10 km jazdy.

Opublikowano

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

 

40 koni zebyś miał z tego silnika to:

 

Wałek minimum 1000zł

 

Tłoki 1500zł

 

Sprężynki 500zł

 

Talerzyki 500zł

 

Obróbka głowicy 1500zł

 

ITB 2000 zł

 

Program 1500zł

 

Teraz zobacz czy Ci się opłaca. Ja moge połozyc każde pieniądze na stół, że z M40 nie zrobisz 40 koni progamem i wałkiem. Chyba, ze to bedzie jakieś chore 40 koni, które będzie miało za zadanie wytrzymać 10 km jazdy.

 

Lol jak tak na szybko policzylem to 8500zł :jawdrop: to już chyba taniej by swap wyszedł na 2.8 :dance:

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Opublikowano
gadalem z ludzmi co sie zajmuja tym od lat i tak mniej wiecej mi powiedzieli....

 

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

 

40 koni zebyś miał z tego silnika to:

 

Wałek minimum 1000zł

 

Tłoki 1500zł

 

Sprężynki 500zł

 

Talerzyki 500zł

 

Obróbka głowicy 1500zł

 

ITB 2000 zł

 

Program 1500zł

 

Teraz zobacz czy Ci się opłaca. Ja moge połozyc każde pieniądze na stół, że z M40 nie zrobisz 40 koni progamem i wałkiem. Chyba, ze to bedzie jakieś chore 40 koni, które będzie miało za zadanie wytrzymać 10 km jazdy.

 

Kolego; niezły z Ciebie znawca :doh: Naprawdę myslisz, że te zabiegi dadzą 40KM ???? Co niby mają dać tłoki za 1500 ?? Ten silnik w seri ma trochę powyżej 100KM i po planowaniu głowicy, wypolerowaniu kanałów, zmianie wałka, dolotu i wolnym wydechu zyskasz może 15KM ale to max !! 40KM przekracza już bezpieczne dla serii 25% wzrostu. Zeby tyle uzyskać trzeba go uturbić !!. Ale najtaniej chyba będzie zeswapować na M50B25 i to POLECAM !!

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Opublikowano
gadalem z ludzmi co sie zajmuja tym od lat i tak mniej wiecej mi powiedzieli....

 

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

 

40 koni zebyś miał z tego silnika to:

 

Wałek minimum 1000zł

 

Tłoki 1500zł

 

Sprężynki 500zł

 

Talerzyki 500zł

 

Obróbka głowicy 1500zł

 

ITB 2000 zł

 

Program 1500zł

 

Teraz zobacz czy Ci się opłaca. Ja moge połozyc każde pieniądze na stół, że z M40 nie zrobisz 40 koni progamem i wałkiem. Chyba, ze to bedzie jakieś chore 40 koni, które będzie miało za zadanie wytrzymać 10 km jazdy.

 

Kolego; niezły z Ciebie znawca :doh: Naprawdę myslisz, że te zabiegi dadzą 40KM ???? Co niby mają dać tłoki za 1500 ?? Ten silnik w seri ma trochę powyżej 100KM i po planowaniu głowicy, wypolerowaniu kanałów, zmianie wałka, dolotu i wolnym wydechu zyskasz może 15KM ale to max !! 40KM przekracza już bezpieczne dla serii 25% wzrostu. Zeby tyle uzyskać trzeba go uturbić !!. Ale najtaniej chyba będzie zeswapować na M50B25 i to POLECAM !!

 

Szczerze mówiac, to skzoda, że nie można tutaj nawet wstawić wykropkowanego przekleństwa, więc owinę w bawełnę i powiem, ze się zwyczajnie nie znasz.

 

Wyższy i szerszy wałek wymaga mój drogi pancerniejszych sprężynek zaworowych oraz talerzyków, bo bez tego tłoki moga się spotkać z zaworami. Ponadto wyższy wałek = więcej benzyny, jak więcej benzyny to i więcej powietrza gdyż AFR musi być w miare stałe. Jak więcej powietrza to obróbka głowicy + ITB Jak więcej benzyny i wiecej powietrza, to trzeba to bardziej upchać, a do tego potrzebne będą wyższe tłoki. Jak wyższe tłoki to trzeba jechac na komputer. Oczywistą oczywiśtością jest też to, że po tym wszystkim, żeby uniknac stukowego, trzeba lać 98. Po tym wszystkim 40 koni powinno być, bez ryzyka, że coś się wykupczy. Pozdrawiam

Opublikowano

"Drifte" Uwazasz tym samym, że ja w moim 300KM (niespełna) silniku mogę powyzszymi zabiegami uzyskać ok 90KM. Nawet nie wiesz ile pracy wymagało uzyskanie +120KM. Ale teoretykiem jesteś niezłym. Pozdrawiam i bez urazy.

Acha jak więcej benzyny to i większe wtryski. A jak więcej powietrza to jakaś suszarka.

///M3T: 545KM 671Nm


Moje zabawki ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26716

Opublikowano
"Drifte" Uwazasz tym samym, że ja w moim 300KM (niespełna) silniku mogę powyzszymi zabiegami uzyskać ok 90KM.

 

Pokaż mi gdzie tak napisałem.

 

Nawet nie wiesz ile pracy wymagało uzyskanie +120KM.

 

Nie wiem, bo skad mam wiedzieć ?

 

Ale teoretykiem jesteś niezłym.

 

Być może tak, być może nie. Być może Paryż, być może Londyn.

 

Pozdrawiam i bez urazy.

 

Ja równiez pozdrawiam

 

Ps. Na przyszłość warto swoje posty budowac na konkretnych argumentach, bo post typu " nie znasz sie, ja wiem lepiej, ale napisze tylko, ze jesteś głupi " są po prostu mało merytoryczne. Cześć

Opublikowano
gadalem z ludzmi co sie zajmuja tym od lat i tak mniej wiecej mi powiedzieli....

 

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

 

40 koni zebyś miał z tego silnika to:

 

Wałek minimum 1000zł

 

Tłoki 1500zł

 

Sprężynki 500zł

 

Talerzyki 500zł

 

Obróbka głowicy 1500zł

 

ITB 2000 zł

 

Program 1500zł

 

Teraz zobacz czy Ci się opłaca. Ja moge połozyc każde pieniądze na stół, że z M40 nie zrobisz 40 koni progamem i wałkiem. Chyba, ze to bedzie jakieś chore 40 koni, które będzie miało za zadanie wytrzymać 10 km jazdy.

 

Zgadzam sie jak najbardziej że wtedy okolice +40KM w M40 są do zrobienia, ja bym jeszcze dodał zmiane hydraulicznych popychaczy na mechaniczne.

 

Co niby mają dać tłoki za 1500 ?? Ten silnik w seri ma trochę powyżej 100KM i po planowaniu głowicy, wypolerowaniu kanałów, zmianie wałka, dolotu i wolnym wydechu ....

 

Tłoki wymieniasz by podnieść kompresję do np 10,8:1, planowaniem tak wysokiej nie osiągniesz bo z nowymi wałkami oryginalne tłoki spotkają się z zaworami.

Wolny wydech w NA to chyba nie najlepszy pomysł.

 

"Drifte" Uwazasz tym samym, że ja w moim 300KM (niespełna) silniku mogę powyzszymi zabiegami uzyskać ok 90KM. Nawet nie wiesz ile pracy wymagało uzyskanie +120KM. Ale teoretykiem jesteś niezłym. Pozdrawiam i bez urazy.

Acha jak więcej benzyny to i większe wtryski. A jak więcej powietrza to jakaś suszarka.

 

krismax - dobrze wiesz że nie ma co porównywać S50 ze swoimi 100KM/l z M40 z 63KM/l :wink: To o czym pisze drifte dla M40 to S50 ma w serii i ciężko tu coś poprawić

 

Znam was trochę obu, wiem dobrze czym jeździcie (i znam cały setup złótej M3), obaj znacie się na tych rzeczach lepiej niż 99% użytkowników tego forum, zamiast szukać zaczepki nawzajem - pomagajcie innym :cool2:

 

Co do modyfikacji M40 - pomysł poroniony i bardzo drogi jeśli ktoś chce podleczyć to niewielkie stadko koni mechanicznych.

Tak długo jak można bezproblemowo swapować na większy silnik - podnoszenie mocy innymi (i droższymi) sposobami nie ma większego sensu

www.turboBMW.pl
Opublikowano
Kurde, panowie, +35% mocy w wolnossącym, 8-zaworowym, 17-letnim silniku? Na dodatek bez pogorszenia żywotności? Coś mi się w to wierzyć nie chce...
Opublikowano
Dla mnie takie żyłowanie silnika bez turbo mija się z celem. A przy turbo i tak trzeba by było się zastanowić nad zmianami w głowicy, kutymi tłokami. Nie wiem jak ze sprzęgłem, dyfrem, skrzynią, czy nie zaczeło by się to ponad miarę zużywać. Koszty, koszty i jeszcze raz ogromne koszty w stosunku do ceny całego auta. Wg. mnie tylko co najwyżej kilkanaście warsztatów w polsce bardzo dobrze by się tym zajęło. Takie manewry to już chyba tylko ślepa miłość do auta.
E 36 320i '96
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tu jest link do strony chłopaków z Torunia.

http://www.bmwm.beep.pl/tuning/ct.htm

 

Jest tu opisane ile mocy przy jakim silniku i jaki wydatek na chipa. Czy jest sens po 10km wkładać ok 1400zł? Dla mnie to nie ma sensu. Mam 1,6 m40 i kupiłem po to żeby mało palił i liczyłem sie z tym że to nie będzie rakieta. (ale jak na 1,6 to nie moge nażekac), ale tuning silnika to nie. Chyba ze swap.

 

Drifte napisał kosztoryc co i za ile. :mad2: nie opłaca sie eogóle.

Lepiej taką kese zainwestowac w remont żeby cykał ładnie silniczek a reszte w tuning optyczny, car audio czy coś jeszcze. 1,6 nie jest do tuningu. Ja mam i nie przerabiam.

Opublikowano
gadalem z ludzmi co sie zajmuja tym od lat i tak mniej wiecej mi powiedzieli....

 

gosciu co siedzi w tuningach silnikow kilka lat chyba ma pojecie o tym biorac pod uwage ze jest raczej znany z tego...

 

40 koni zebyś miał z tego silnika to:

 

Wałek minimum 1000zł

 

Tłoki 1500zł

 

Sprężynki 500zł

 

Talerzyki 500zł

 

Obróbka głowicy 1500zł

 

ITB 2000 zł

 

Program 1500zł

 

Teraz zobacz czy Ci się opłaca. Ja moge połozyc każde pieniądze na stół, że z M40 nie zrobisz 40 koni progamem i wałkiem. Chyba, ze to bedzie jakieś chore 40 koni, które będzie miało za zadanie wytrzymać 10 km jazdy.

 

Zgadzam sie jak najbardziej że wtedy okolice +40KM w M40 są do zrobienia, ja bym jeszcze dodał zmiane hydraulicznych popychaczy na mechaniczne.

...

 

Tez sie zgadzam z powyzszym, zwlaszcza co do kosztow. Ponadto po rozebraniu silnika moze sie okazac, ze jeszcz pare innych rzeczy bedzie trzeba wymienic, bo sa juz zuzyte (czytaj - dodatkowe koszty). A zeby te 40 koni uzyskac to prawdopodobnie by trzebabylo do tego wymienic caly wydech, co tez nie nalezy do najtanszych...

 

 

...

Co do modyfikacji M40 - pomysł poroniony i bardzo drogi jeśli ktoś chce podleczyć to niewielkie stadko koni mechanicznych.

Tak długo jak można bezproblemowo swapować na większy silnik - podnoszenie mocy innymi (i droższymi) sposobami nie ma większego sensu

 

Zdecydowanie popieram. Najlepiej, najlatwiej i najtaniej byloby jednak zmienic auto na takie z mocniejszym silnikiem. Chyba ze juz sie tak przywiazales to tego egzemplarza co masz, wlozyles juz tyle pieniedzy w niego ze szkoda go sprzedawac i nadal chcesz duzo pieniedzy w niego wkladac, wtedy polecam swap'a jak najbardziej. Duze koszty zabawy gwarantowane, ale bedzie tez efekt.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Co prawda to prawda. A ja mam pytanie czy sportowy filtr poprawia zapewne dopły powietrza, ale ja mam coś takiego w aucie że jak tam gazu to tak do ok 2000obr/min jest mół a później ciągnie. Czy zmiana filtra poprawi to? Czy może masz coś przypchane? Oprucz kata bo jest już pierwszy na liście do wyrzucenia.

 

Sezam a tak tylko zapytam. Co tam masz za dokładke przedniego zderzaka? Ładna jest może i ja bym sobie taką sprawił.

Opublikowano
Co prawda to prawda. A ja mam pytanie czy sportowy filtr poprawia zapewne dopły powietrza, ale ja mam coś takiego w aucie że jak tam gazu to tak do ok 2000obr/min jest mół a później ciągnie. Czy zmiana filtra poprawi to? Czy może masz coś przypchane? Oprucz kata bo jest już pierwszy na liście do wyrzucenia.

Sezam a tak tylko zapytam. Co tam masz za dokładke przedniego zderzaka? Ładna jest może i ja bym sobie taką sprawił.

 

Jak juz kata wywalisz daj znac czy jest jakas roznica odczuwalna w przyspieszeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.