Skocz do zawartości

25 000km do wymiany oleju po kasowaniu inspekcji ?


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio wymieniałem olej i skasowałem inspekcje według instrukcji którą znalazłem gdzieś tutaj na forum. Po skasowaniu wyświetla że do następnej wymiany jest 25 000 km. Domyślam się, że to zdecydowanie za dużo. Czy ponowne skasowanie inspekcji może sprawić, że wyświetli się inna(mniejsza) liczba kilometrów ? Ewentualnie co zrobić aby wyświetlana była poprawna wartość ? Podejrzewam, że powinno być 10-15 tys. km. Dodam że przebieg to niecałe 100tys. km. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja sie orientuje wartosc kilometrow do nastepnej wymiany oleju jest zmienna a wplyw na to ma np. styl jazdy (dlugie lub krotkie dystanse, wysokosc obrotow silnika, itp.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja sie orientuje wartosc kilometrow do nastepnej wymiany oleju jest zmienna a wplyw na to ma np. styl jazdy (dlugie lub krotkie dystanse, wysokosc obrotow silnika, itp.)

Coś w tym może być bo np u mnie czasami 100 km z inspekcji znika po przejechaniu już 50 km (często krótkie przejazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

od dłuższego czasu BMW zaleca / zalewa silniki olejami Long Life co powoduje wydłużanie czasu pomiędzy przeglądami, dla benzyn jest to 25 tys. km , a dla diesli 30 tys. km ( przynajmniej tak jest w e46), watość ta zmienia się i z tego co pamietam u mnie w benzynie przeglądy wypadały co ok. 22 tys a w dieslu co 28 tys. km;

jeżeli zalewacie olejami, które nie spełniają norm Long Life to zmieniajcie normalnie tzn. co 12-15 tys. km , jeżeli uzywacie spełnijących tą normę to zmieniajcie wg. wskazań na wyswietlaczu;

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zalewacie olejami, które nie spełniają norm Long Life to zmieniajcie normalnie tzn. co 12-15 tys. km , jeżeli uzywacie spełnijących tą normę to zmieniajcie wg. wskazań na wyswietlaczu;

 

Hmm... zalewam olejem, który spełnia normę LL04, a chyba mimo wszystko zmienię olej po przejechaniu 15tyś km/po roku :roll:

 

Po co ta norma LL wydłużyła okresy między wymianą oleju?

Aby parę zł zostawić w kieszeni właściciela samochodu, czy jest ważniejszy powód?

 

Kuniś - filtr oleju też zmieniasz razem z olejem, czy wcześniej?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr zmieniałem razem z olejem;

 

jesli BMW samo zaleca wymianę co 25/30 tys. przy założeniu, że stosujesz oleje LL to nie widzę sensu wymieniać częściej, jeśli jednak chcesz wymieniać częściej to nie widzę sensu stosowania oleju LL;

 

osobiście polecam Valvoline SynPower MXL 0W30;

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Mike68 mam autko z polskiego salonu i po skasowaniu oilservice czy tez inspekcji odliczanie zaczyna sie od 15 tys km...Znajomy teraz sprowadzil wlasnie 330d i u niego na wyswietlaczu do inspekcji pozostaje 16800km...dlaczego takie rozbierznosci? Czy modele na PL maja krotsze interwaly serwisowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio wymieniałem olej i skasowałem inspekcje według instrukcji którą znalazłem gdzieś tutaj na forum. Po skasowaniu wyświetla że do następnej wymiany jest 25 000 km. Domyślam się, że to zdecydowanie za dużo. Czy ponowne skasowanie inspekcji może sprawić, że wyświetli się inna(mniejsza) liczba kilometrów ? Ewentualnie co zrobić aby wyświetlana była poprawna wartość ? Podejrzewam, że powinno być 10-15 tys. km. Dodam że przebieg to niecałe 100tys. km. Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.

 

Po sprowadzeniu auta przyszedł czas na zrobienie inspekcji. Po jej skasowaniu na wyświetlaczu pojawiło się 30 tys. Wcale mnie to nie zdziwiło ponieważ miałem wcześniej Peugeota i było podobnie.

Olej to Castrol SLX.

Moim zdaniem jest ok.Komputer i tak sam obliczy sobie kiedy będzie następna wymiana. :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
30.000dla diesela na LL, z tego Ci odejmuje ilość zapłonów silnika i styl jazdy. Normalne dla współczesnego BMW.

Jeśli zastosujesz inny olej to masz 25.000 lub 22.000.

Koniec ery -wymian co 10.000km.

 

To, ze odejmuje ze wzgledu na ilosc zaplonow i styl jazdy to wiem i rozumiem. Ale skad takie rozbieżnosci, iz u niektorych po skasowaniu inspekcji jest 30tkm a u innych 15tkm? Czyzby nasze BMW rozroznialy olej ? Nie sadze...Do siebie leje Mobil 1 5w30 i kazde skasowanie oleju czy tez inspekcji to pojawienie sie na kompie 15tkm i odliczanie wlasnie od tej wartosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.