mazby
Zarejestrowani-
Postów
12 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
zakopane
Osiągnięcia mazby
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Niestety wyjdę na nowicjusza ale muszę zapytać o te "gwinty". Czy mogę je zamontować tylko do tyłu? Chcę mieć możliwość zmiany wysokości lato/zima, czy to możliwe i czy możecie mi podpowiedzieć gdzie szukać linków do takiej adaptacji? Pozdrawiam Mazby
-
Witaj, ostatnio miałem podobny problem. Niestety kolory oznaczają twardości i chyba miałeś źle dobrane. jest też ważne ile miała tych kolorowych pasków. jeśli jest ktoś na forum kto potrafi klasyfikować te kolory to ja tez proszę o radę. Co do wymiany to zrobiłem to sam. Amortyzator odkręć od dołu. Dociśnij sprężynę bez koła i owiąż ją taśma do przypinania bagażu. Sprężyny minibloki źle się łapie ściągaczami i miejsca też jest mało. Potem nową sprężynę ścisnąłem pod autem i tez zablokowałem taśmą. Zakładasz raczej bez problemu, lekko odchylając wahacz. Muszą wpaść w otworki i wypusty u góry i dołu. Niestety ja mam najcięższe e46 330XD kombi i te sprężyny które były do kombi są za miękkie i auto mi niechcący opadło do poziomu wyścigówy. Nadal szukam sprężyn 2 paski niebieskie, albo zrobię 2 cm podkładki. Powodzenia mazby
-
ja tez muszę coś dobrać do e43 kombi. mam 2 niebieskie kropki. Czy ktoś ma rozpiskę co oznaczają kolory a co ich ilość.
-
Moje wnioski po sezonie zimowym. Po pierwsze to trzeba sobie wyraźnie powiedzieć , że XD to nie Suv tylko zwykły kombiak z z 4x4. Taki sobie wybrałem, bo suvy 3 i 5 sa bardzo duże i na szosie bujają się na boki w skręcie. No i nieco tańszy od suva. HDC do zjazdów, miłe ale zbędne. To takie "hamowanie komputerem" żadna rewelacja, wystarczy włączyć niższy biegi masz to samo. Fakt, że 4x4 bardzo dobrze sobie radzi z hamowaniem silnikiem. Na asfalcie rewelka, nawet ostre hamowanie silnikiem na mokrym nie powoduje zablokowania osi co zdarzazało sie w 5-tce. Podobnie przy przyśpieszaniu. Rozkład obciązenia 50%/50% daje równą przyczepność. Przekładnia planetarna rozkłada siłę na przód i tył nierównomiernie co eliminuje buksowanie kół. Auto nie staje dęba tylko rwie płasko do przodu. Zerwanie przyczepności naprawdę trudne. Odejście kosmiczne...jak na poczciwego dieselka. Zima. Na początek problem z oponami. Powiększone hamulce w 330xd nie puszcają felgi 16 " (jesli komus sie udało to prosze o mail) i musimy jeżdżić na 17 co nie jest komfortowe. Koniecznie stalowe na Zimę. Pierwsze zimowe wrażenia takie sobie. Autko jest małe i wydawałoby się , że powinno wszystko, ale waży prawie 2 tony(!) o czym warto pamietać w ostrych skrętach. Po czasie można się przyzwyczaić. Co do kontroli trakcji to inny temat. Polega ona na przyhamowywaniu kół przez komputer by utrzymać auto w linii jazdy. Niemiła niespodzianka podczas wyprzedzania. W połowie manewru poślizg i KTr przyhamowuje nam autko...ups. Co do podjazdów w zaspach jak w reklamie TV, to nie tak do końca. Nieraz dawałem po garach i kontrola trakcji w trosce o równe obracanie się kół hamowała do zatrzymania. Zatrzymanie w zaspie pod góre...nie miłe. Podobnie w piachu (plaża w Grecjii), KTr blokuje hamulce do pełnego stopu. Wyłączamy Ktr i wszystko jest super, zaspy, piach , wszedzie. Wniosek- KT podczas szybkiej jazdy po mokrym/śliskim asfalcie, ale nie podczas podjazdów. Zawieszenie w 3300xd dość niskie. Mimo 4x4 zdarzało mi się zawisnąć na brzuszku w zaspie. Wnioski- to bardzo wymagająca fura. Sama wiara w elektronikę nie wystarczy i trzeba poznać techniki jazdy w Zimie, szczególnie drifting. 4x4 trochę inaczej wchodzi w ślizg, podcina wszystkie 4 koła i pierwsze wrażenie jest, jakby auto dostało hopla. Wejście nie jest płynne bo 4x4 broni sie przed poślizgiem. Zrywając przyczepność , zrywamy wszystkie koła i całe auto idzie lekko dryfem na zewnętrzną. Daje to skuteczniejsze wejście w skręt , bo nie owija tyłem, ale warto to ćwiczyć na otwarteym terenie bo pierwsze próby kończą się "bączkami". Trzeba określić swój własny kąt po którego przekroczeniu auto juz nie wróci i lecimy do rowu. Dobrze to robić przed sezonem by wejść płynnie w Zimę, pamietać o wyłączeniu KTr (ETC) bo sfajczy klocki. Po czasie wchodzimy driftingiem w każdy zakręt a ronda to totalny odjazd. Nie da nam tego 1-osiowy napęd. Powodzenia i dobrej zabawy Mazby
-
Witam, po pierwsze mam pytanie , czy koniecznie chcesz BMW , bo jeśli tak to cała ta dyskusja jest zbędna. Mieszkam w Zakopanem i od Listopada do Kwietnia mam ślisko. Miałem 525TDS i przyznam, że nie było różowo. Sprawa polega na umiejętności prowadzenia i zdolności przyswajania wiedzy. jeśli do przednionapędowego wsiądzie idiota to też nic nie poradzi. Jeśli poczytasz/popytasz/pouczysz się jeździć z lekkim driftem to nie będziesz się mógł doczekać Zimy. Z dobrymi oponami nie będziesz miał problemu. ABs ci pomoże a jak będziesz miał "traction control" to nawet możesz dodać gazu. Nie mniej , jak będzie ślisko to już nie ma mądrego. Oczywiście nie wszędzie wjedziesz i nie z każdej zaspy wyjedziesz, ale to już sprawa kasy. Ja z racji swojej pracy (instruktor narciarski) muszę wjechać tam gdzie rozsądek nakazuje nie i zmuszony byłem kupić 4x4. Z miłości do BMW dopłaciłem i mam 330XD i tu kończą się problemy. Reasumując: nie porównywałbym który napęd jest lepszy, bez określenia o jakim kierowcy mówimy. Na ten przykład - wytłumacz blondynce , że jak wejdzie w poślizg to ma dodać gazu! (przedni napęd). To kwestia jak umiesz prowadzić samochód...ale o tym już było Pozdrawiam Mazby
-
Witam, pomijam te licytacje powyżej 600KM bo nie o to chyba idzie w tym poście. Maiłem 320 i mam teraz 330 w XD. Rożnica w spalaniu prawie żadna. Przy spokojnej jeździe "kodeksowej" w trasie spala mi 6,5 oleju (320 na autostradzie przy 120-5,5). Jeśli dociśniesz , bo tak też się zdarza, to nawet lepiej spala 330 bo ma większy moment obrotowy. Podjazdy nie wspomnę bo 330 to inne auto, zostawiasz wszystkich, benzyniaki włącznie. Z przyczepą pali dużo więcej, jednostajne obciążenie masą. W wersji XD ma mocniejsze hamulce i dużo droższe podwozie...odczułem, nie podchodzą podróbki. O napędzie 4x4 nie wspominam, bo jestem z Zakopanego i inne auta tu się nie sprawdzają. Myślałem ,że z napędem na 4 będzie chlał jak smok i okazało się, że nie. jedynie koszt akcyzy zawala z nóg, ale jest to opłata jednorazowa i przejdzie. OC w Alianz zapłaciłem 295,- (sic!) a na 2009 mam 405,- wiec nie powala. Polecam 330d a nawet xd Pozdrawiam mazby
-
Witam, ja stosuje do Iphonea transmiter Griffina i jest OK. Trzeba tylko zwrócić uwagę gdzie jest antena radia. W mojej 3-ce jest przy klapie bagażnika. Tam jest też przemiennik na 450Mhz i przytykanie transmitera do radio nic nie daje (po to jest podwyższenie częstotliwości by nie było zakłóceń). Umieściłem Iphone z transmiterem pod dachem przy lusterku i jest bardzo dobra jakość. Niestety muszę odbierać telefon i wkładanie go gdzieś tam...nie wchodzi w rachubę Pozdrawiam Mazby
-
30.000dla diesela na LL, z tego Ci odejmuje ilość zapłonów silnika i styl jazdy. Normalne dla współczesnego BMW. Jeśli zastosujesz inny olej to masz 25.000 lub 22.000. Koniec ery -wymian co 10.000km. Mazby
-
Musiało Ci się coś zaciąć, trochę dobrej woli. Czy ktoś ma listę bezpieczników dla e46 konkretnie 330xd Mazby
-
Miałem podobny dylemat , jak przesiadałem się z 525tds. Mechanicy doradzali 3 litry, a syn namawiał, że jazda BMW to ma byc przyjemność a nie wożenie się. W końcu rzutem rozpaczy wybrałem 3 litry. Nie jeżdżę szybko , ale wyprzedanie tym autem mogę porównać do osiągów mojego motka R1200GS, po prostu ma kopa. Co do spalania byłem gotów na wszelkie poświecenia , ale okazło się, że : -po mieście ( o ile Zakopane można nazwać miastem) 7,5 l.oleju -na trasie, jak jestem grzeczny, spada do 6,5 przypominam , że to 4 x 4, wersja xd i okazał się wyrozumiały na moją kieszeń.
-
jak w temacie: mam ten sam problem i elektryki nie mogą zlokalizować przerwy. Moje pytanie: czy to ma wpływ na zadziałanie poduszki? Czy z taką awarią poduszka zadziała? Mazby
-
Witam, Jestem szczęśliwym posiadaczem 330xd z 2002 roku. Mieszkam w Zakopanem i 4x4 był mi niezbędny. Jako dozgonny fan BMW (mam też motocykl tejże marki) nie mogłem wybrać inaczej. Serdecznie pozdrawiam forumowiczów i proszę o przyjęcie mnie do grona. Proszę też o wiadomość ilu z Was (nas!) posiada 3-kę XD mazby