Skocz do zawartości

mazby

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    zakopane

Osiągnięcia mazby

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. mazby

    Obniżone BMW

    Niestety wyjdę na nowicjusza ale muszę zapytać o te "gwinty". Czy mogę je zamontować tylko do tyłu? Chcę mieć możliwość zmiany wysokości lato/zima, czy to możliwe i czy możecie mi podpowiedzieć gdzie szukać linków do takiej adaptacji? Pozdrawiam Mazby
  2. Witaj, ostatnio miałem podobny problem. Niestety kolory oznaczają twardości i chyba miałeś źle dobrane. jest też ważne ile miała tych kolorowych pasków. jeśli jest ktoś na forum kto potrafi klasyfikować te kolory to ja tez proszę o radę. Co do wymiany to zrobiłem to sam. Amortyzator odkręć od dołu. Dociśnij sprężynę bez koła i owiąż ją taśma do przypinania bagażu. Sprężyny minibloki źle się łapie ściągaczami i miejsca też jest mało. Potem nową sprężynę ścisnąłem pod autem i tez zablokowałem taśmą. Zakładasz raczej bez problemu, lekko odchylając wahacz. Muszą wpaść w otworki i wypusty u góry i dołu. Niestety ja mam najcięższe e46 330XD kombi i te sprężyny które były do kombi są za miękkie i auto mi niechcący opadło do poziomu wyścigówy. Nadal szukam sprężyn 2 paski niebieskie, albo zrobię 2 cm podkładki. Powodzenia mazby
  3. mazby

    Oznaczenia sprężyn

    ja tez muszę coś dobrać do e43 kombi. mam 2 niebieskie kropki. Czy ktoś ma rozpiskę co oznaczają kolory a co ich ilość.
  4. Moje wnioski po sezonie zimowym. Po pierwsze to trzeba sobie wyraźnie powiedzieć , że XD to nie Suv tylko zwykły kombiak z z 4x4. Taki sobie wybrałem, bo suvy 3 i 5 sa bardzo duże i na szosie bujają się na boki w skręcie. No i nieco tańszy od suva. HDC do zjazdów, miłe ale zbędne. To takie "hamowanie komputerem" żadna rewelacja, wystarczy włączyć niższy biegi masz to samo. Fakt, że 4x4 bardzo dobrze sobie radzi z hamowaniem silnikiem. Na asfalcie rewelka, nawet ostre hamowanie silnikiem na mokrym nie powoduje zablokowania osi co zdarzazało sie w 5-tce. Podobnie przy przyśpieszaniu. Rozkład obciązenia 50%/50% daje równą przyczepność. Przekładnia planetarna rozkłada siłę na przód i tył nierównomiernie co eliminuje buksowanie kół. Auto nie staje dęba tylko rwie płasko do przodu. Zerwanie przyczepności naprawdę trudne. Odejście kosmiczne...jak na poczciwego dieselka. Zima. Na początek problem z oponami. Powiększone hamulce w 330xd nie puszcają felgi 16 " (jesli komus sie udało to prosze o mail) i musimy jeżdżić na 17 co nie jest komfortowe. Koniecznie stalowe na Zimę. Pierwsze zimowe wrażenia takie sobie. Autko jest małe i wydawałoby się , że powinno wszystko, ale waży prawie 2 tony(!) o czym warto pamietać w ostrych skrętach. Po czasie można się przyzwyczaić. Co do kontroli trakcji to inny temat. Polega ona na przyhamowywaniu kół przez komputer by utrzymać auto w linii jazdy. Niemiła niespodzianka podczas wyprzedzania. W połowie manewru poślizg i KTr przyhamowuje nam autko...ups. Co do podjazdów w zaspach jak w reklamie TV, to nie tak do końca. Nieraz dawałem po garach i kontrola trakcji w trosce o równe obracanie się kół hamowała do zatrzymania. Zatrzymanie w zaspie pod góre...nie miłe. Podobnie w piachu (plaża w Grecjii), KTr blokuje hamulce do pełnego stopu. Wyłączamy Ktr i wszystko jest super, zaspy, piach , wszedzie. Wniosek- KT podczas szybkiej jazdy po mokrym/śliskim asfalcie, ale nie podczas podjazdów. Zawieszenie w 3300xd dość niskie. Mimo 4x4 zdarzało mi się zawisnąć na brzuszku w zaspie. Wnioski- to bardzo wymagająca fura. Sama wiara w elektronikę nie wystarczy i trzeba poznać techniki jazdy w Zimie, szczególnie drifting. 4x4 trochę inaczej wchodzi w ślizg, podcina wszystkie 4 koła i pierwsze wrażenie jest, jakby auto dostało hopla. Wejście nie jest płynne bo 4x4 broni sie przed poślizgiem. Zrywając przyczepność , zrywamy wszystkie koła i całe auto idzie lekko dryfem na zewnętrzną. Daje to skuteczniejsze wejście w skręt , bo nie owija tyłem, ale warto to ćwiczyć na otwarteym terenie bo pierwsze próby kończą się "bączkami". Trzeba określić swój własny kąt po którego przekroczeniu auto juz nie wróci i lecimy do rowu. Dobrze to robić przed sezonem by wejść płynnie w Zimę, pamietać o wyłączeniu KTr (ETC) bo sfajczy klocki. Po czasie wchodzimy driftingiem w każdy zakręt a ronda to totalny odjazd. Nie da nam tego 1-osiowy napęd. Powodzenia i dobrej zabawy Mazby
  5. Witam, po pierwsze mam pytanie , czy koniecznie chcesz BMW , bo jeśli tak to cała ta dyskusja jest zbędna. Mieszkam w Zakopanem i od Listopada do Kwietnia mam ślisko. Miałem 525TDS i przyznam, że nie było różowo. Sprawa polega na umiejętności prowadzenia i zdolności przyswajania wiedzy. jeśli do przednionapędowego wsiądzie idiota to też nic nie poradzi. Jeśli poczytasz/popytasz/pouczysz się jeździć z lekkim driftem to nie będziesz się mógł doczekać Zimy. Z dobrymi oponami nie będziesz miał problemu. ABs ci pomoże a jak będziesz miał "traction control" to nawet możesz dodać gazu. Nie mniej , jak będzie ślisko to już nie ma mądrego. Oczywiście nie wszędzie wjedziesz i nie z każdej zaspy wyjedziesz, ale to już sprawa kasy. Ja z racji swojej pracy (instruktor narciarski) muszę wjechać tam gdzie rozsądek nakazuje nie i zmuszony byłem kupić 4x4. Z miłości do BMW dopłaciłem i mam 330XD i tu kończą się problemy. Reasumując: nie porównywałbym który napęd jest lepszy, bez określenia o jakim kierowcy mówimy. Na ten przykład - wytłumacz blondynce , że jak wejdzie w poślizg to ma dodać gazu! (przedni napęd). To kwestia jak umiesz prowadzić samochód...ale o tym już było Pozdrawiam Mazby
  6. mazby

    320d czy 330d

    Witam, pomijam te licytacje powyżej 600KM bo nie o to chyba idzie w tym poście. Maiłem 320 i mam teraz 330 w XD. Rożnica w spalaniu prawie żadna. Przy spokojnej jeździe "kodeksowej" w trasie spala mi 6,5 oleju (320 na autostradzie przy 120-5,5). Jeśli dociśniesz , bo tak też się zdarza, to nawet lepiej spala 330 bo ma większy moment obrotowy. Podjazdy nie wspomnę bo 330 to inne auto, zostawiasz wszystkich, benzyniaki włącznie. Z przyczepą pali dużo więcej, jednostajne obciążenie masą. W wersji XD ma mocniejsze hamulce i dużo droższe podwozie...odczułem, nie podchodzą podróbki. O napędzie 4x4 nie wspominam, bo jestem z Zakopanego i inne auta tu się nie sprawdzają. Myślałem ,że z napędem na 4 będzie chlał jak smok i okazało się, że nie. jedynie koszt akcyzy zawala z nóg, ale jest to opłata jednorazowa i przejdzie. OC w Alianz zapłaciłem 295,- (sic!) a na 2009 mam 405,- wiec nie powala. Polecam 330d a nawet xd Pozdrawiam mazby
  7. Witam, ja stosuje do Iphonea transmiter Griffina i jest OK. Trzeba tylko zwrócić uwagę gdzie jest antena radia. W mojej 3-ce jest przy klapie bagażnika. Tam jest też przemiennik na 450Mhz i przytykanie transmitera do radio nic nie daje (po to jest podwyższenie częstotliwości by nie było zakłóceń). Umieściłem Iphone z transmiterem pod dachem przy lusterku i jest bardzo dobra jakość. Niestety muszę odbierać telefon i wkładanie go gdzieś tam...nie wchodzi w rachubę Pozdrawiam Mazby
  8. 30.000dla diesela na LL, z tego Ci odejmuje ilość zapłonów silnika i styl jazdy. Normalne dla współczesnego BMW. Jeśli zastosujesz inny olej to masz 25.000 lub 22.000. Koniec ery -wymian co 10.000km. Mazby
  9. Musiało Ci się coś zaciąć, trochę dobrej woli. Czy ktoś ma listę bezpieczników dla e46 konkretnie 330xd Mazby
  10. mazby

    Jaki silnik e46d

    Miałem podobny dylemat , jak przesiadałem się z 525tds. Mechanicy doradzali 3 litry, a syn namawiał, że jazda BMW to ma byc przyjemność a nie wożenie się. W końcu rzutem rozpaczy wybrałem 3 litry. Nie jeżdżę szybko , ale wyprzedanie tym autem mogę porównać do osiągów mojego motka R1200GS, po prostu ma kopa. Co do spalania byłem gotów na wszelkie poświecenia , ale okazło się, że : -po mieście ( o ile Zakopane można nazwać miastem) 7,5 l.oleju -na trasie, jak jestem grzeczny, spada do 6,5 przypominam , że to 4 x 4, wersja xd i okazał się wyrozumiały na moją kieszeń.
  11. mazby

    AIRBAG problem - napinacz

    jak w temacie: mam ten sam problem i elektryki nie mogą zlokalizować przerwy. Moje pytanie: czy to ma wpływ na zadziałanie poduszki? Czy z taką awarią poduszka zadziała? Mazby
  12. mazby

    (E46) Witam- 330xd

    Witam, Jestem szczęśliwym posiadaczem 330xd z 2002 roku. Mieszkam w Zakopanem i 4x4 był mi niezbędny. Jako dozgonny fan BMW (mam też motocykl tejże marki) nie mogłem wybrać inaczej. Serdecznie pozdrawiam forumowiczów i proszę o przyjęcie mnie do grona. Proszę też o wiadomość ilu z Was (nas!) posiada 3-kę XD mazby
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.