Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mogę kupić komplet opon letnich Pirelli P6000 o rozmiarze 245/55/16 do E34 525. Proszę o waszą opinie co do tych opon, czy nie są za szerokie. jak się bedzię jeździć itp. Dużo jeżdże w trasie ale i po warszawce co dzień. w Chwili obecnej mam 205 i 215 i jeździ się przyjemnie.

Aha nie piszczcie że takie posty już były bo o tak szerokich oponach do E34 jest mało informacji na forum.

 

Dzięki

Opublikowano

1. Opony te uchodzą za głośne,

2. Przy takiej szerokości w koleinach auto będzie robiło co chciało,

3. Zuzycie paliwa wyraźnie wzrosnie w stosunku do standardowego oguminia,

4. Zawieszenie powinno być w dobrym stanie (patrz pkt 2) luzy będa potęgować nieprzewidziane zachowanie.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Moim zdaniem będzie się dobrze jeździło na suchej nawierzchni i w miare równym asfalcie. Na koleinach bedzie troche rzucało, a jak spadnie deszcz to lipa. Jechałem BMW 730 V8 na 17'' 235/45 w deszczu na trasie to bałem się tira wyprzedzić. Trasa Toruń-Warszawa. W Łomiankach byłem tak zmeczony i wytrzęsiony że poprostu masakra, a tu trzeba było jeszcze wracać. Ale za to na autostradzie to szła jak po szynach.

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Pojedziesz w trasę w deszczową pogadę i jak napotkasz koleiny, a napotkasz napeno :evil: to bedziesz podziwiał tylne zderzaki fiatów CC , PAnda itp :wink:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Ludzie co wy wypisujecie?? Czy wy nigdy nie mieliście szerokich opon. Może tak ale remontu zawieszenia chyba nie robiliście. Ja jeżdze na 16/50/225 optycznie jest to samo co 245/55/16 i nic nie wozi. Jeżdze też po Polsce i na tej trasie co piszecie też byłem i wcale sie nie przejmuje czy pada czy nie. Jak jest samochód sprawny i dobry bieżnik to sie jedzie a nie pływa po koleinach
...
Opublikowano
Ludzie co wy wypisujecie?? Czy wy nigdy nie mieliście szerokich opon. Może tak ale remontu zawieszenia chyba nie robiliście. Ja jeżdze na 16/50/225 optycznie jest to samo co 245/55/16 i nic nie wozi. Jeżdze też po Polsce i na tej trasie co piszecie też byłem i wcale sie nie przejmuje czy pada czy nie. Jak jest samochód sprawny i dobry bieżnik to sie jedzie a nie pływa po koleinach

 

JA jeździełm i odnosłem inne wrażenie!!!! Przecież napisałem zwrot "moim zdaniem" :nienie:

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Ja też jeździłem na szerokich gumach + twadra zawiecha i 10cm nad ziemią i sama radość z jazdy ,ale dopóki nie spadnie deszcz i nie pojawią sie koleiny, więc dobrze ci radze ucz sie na cudzych błędach

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Ludzie co wy wypisujecie?? Czy wy nigdy nie mieliście szerokich opon. Może tak ale remontu zawieszenia chyba nie robiliście. Ja jeżdze na 16/50/225 optycznie jest to samo co 245/55/16 i nic nie wozi. Jeżdze też po Polsce i na tej trasie co piszecie też byłem i wcale sie nie przejmuje czy pada czy nie. Jak jest samochód sprawny i dobry bieżnik to sie jedzie a nie pływa po koleinach

 

Ja mam p: 235/45 i t:255/40 czyli odp troche mniej niz 245/45 i na p 6000 tez jezdzilem(w tych wymiarach) i nie bede powtarzał tego co napisali inni ze to LIPA.Nadmienie ze jezeli chodzi i pirelli to juz o niebo lepiej sie sprawuja p- zero rosso

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Cześć,

mam takie w rozm.: 205/55/16 i są faktycznie głośne, ale, ale :shock: super się na nich hamuje :mad2: , po prostu sa bardzo przyczepne (dot. suchej drogi :idea: ). Na mokrej drodze nie za bardzo się na nich jezdzi, po prostu sa dość twarde. Co do szerokości to fakt - będzie Cię nosic na koleinach i nie jest to nic dziwnego. Kolega pisze że ma 225/coś/coś tam i optycznie wyglada że to to samo co 245, a nie jest :hand:

225 to trochę węższe jest od 245. Ja bym założył max 215 to będzie dobrze.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mogę kupić komplet opon letnich Pirelli P6000 o rozmiarze 245/55/16 do E34 525. Proszę o waszą opinie co do tych opon, czy nie są za szerokie. jak się bedzię jeździć itp. Dużo jeżdże w trasie ale i po warszawce co dzień.

Przede wszystkim to zamiennikiem dla standardowego rozmiaru opon w E34 będzie 245/50/16 a nie 55.

A poza tym moim zdaniem na polskie drogi szerokość 225 jest rozsądnym kompromisem między właściwościami jezdnymi a wyglądem. Szersze kapcie często będą przyczyną większego zmęcznia podczas jazdy. Zresztą koledzy już o tym pisali...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

ja jezdziłem na oponkach przód 235/45/17 tył 255/45/17

i to co piszecie że deszcz jest przeszkodą to nie prawda

moje spisywały się rewelacyjnie, co do kolein to nigdy nie miałem uczucia

że coś się zaraz stanie , podstawą przy takich rozmiarach jest

wysokość bieżnika, przy zwykłych oponach

można dbać o niego dużo mniej jednak w przypadku opon szerokich

jest to rzecz podstawowa a z Marszałkowskiej w Świętokrzyską

można skręcać 120/h i nawet nie pisną

Panowie jakość opon (bieżnika) musi być wprost proporcjonalna do

szerokości opony

Opublikowano
Ja też jeździłem na szerokich gumach + twadra zawiecha i 10cm nad ziemią i sama radość z jazdy ,ale dopóki nie spadnie deszcz i nie pojawią sie koleiny, więc dobrze ci radze ucz sie na cudzych błędach

 

Święte słowa! Ja w swojej e-36 miałem tylko 205 (albo 215)i 9 cm nad ziemią i po POLSCE nie dało się tym swobodnie mykać (cholerne koleiny i deszcz)! Zaznaczam że zawieszenie było conajmniej dobre!!!

 

Szerokie oponki=super wygląd=super jazda (ale tylko suchy i równy asfalt), więc...PRAW FIZYKI PAN NIE ZMIENISZ I NIE BĄŹ PAN.... (sorki tak mi się przypomniało hi,hi)

POZdro

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

e tam

Ja mialem w E34 z przodu 235 z tylu 265 - nowe opony Michelin Pilot Sport i smigalo sie az milo :) w polaczeniu z utwardzonymi amorkami bylo to najszybsze auto na trasie :) zakrety po prostu polykalo....

 

Potwierdzam zdanie ze przy takiej szerokosci opony trzeba dbac o stan bieznika 100% bardziej - a najgorsze jest to ze w betkach po zalozeniu szerokiego laczka kola z tylu ustawiaja sie w negatyw i drze opone od srodka ...nic na to sie nie poradzi - jeden sezon i takie szerokie kapcie sa do wyrzucenia ,,,, no chyba ze ktos bedzie chcial na nich jedzic wiecej ale wtedy niech sie nie dziwi ze go rzuca i w deszczu jedzie rowno z CC i Pandami .....

 

Takze jak ladny stan, nie klejone to kupuj, zakladaj i smigaj :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Zapominamy o najważniejszej sprawie. Nie szerokość ma znaczenie, bo żadne Porshe nie mogło by jeździć po naszych drogach ale wysokość i rodzaj bieżnika. Zapraszam do testów. Założenie na tył opony 205 z bieżnikiem powiedzmy 4mm w deszczu może skończyć się tragicznie, natomiast założenie 225 czy 255 z bieżnikiem no powiedzmy z 6mm lub więcej sprawi że śmiało pokonamy wszystkie koleiny, nawet wypełnione wodą. No cóż niektórzy wiedzą, że opona jest najważniejsza i ma granice, po przekroczeniu których nie odprowadza wody, a Ci którzy oszczędzają mają opinie typy za szeroka, koszmar itp. Dochodzi do tego jeszcze kwestia zawieszenia. Ja mam obniżone, usztywnione, opony nawet zimowe 225/60/15 i jeździ mi się super. Dodam, że dla e34 to minimalny rozmiar, bo 205 to troszku za mało i za względu na wygląd i właściwości trakcyjne
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Wydaje mi sie ze poza rozmiarem i bieznikiem ma znaczenie jaka to jest firma.

U siebie mam z przodu 225/45/17 wlasnie takie jak w temacie i powiem ze na koleinach to ciezko sie jezdzi, na tyle sa Micheliny Pilot Sport 255/40/17 i wydaje mi sie ze tylne sa bardziej miekkie niz przod. Nie wiem moze sie myle ale ktos mi kiedys powiedzial ze Pirelli sa sztywne i nie maja sie jak ulozyc na nierownosciach szczegolnie przy niskim profilu opony. Nie wiem czy to prawda byc moze. Na nasze drogi to najlepiej wysoki profil bo wtedy komfortowo sie jedzie ale tracimy na wygladzie auta cos za cos moze za kilka lat poprawi sie jakosc nawierzchni naszych drog i nie bedzie problemu w zakladaniu bardzo niskiego profilu opon i duzych felg.

Pozdrawiam.

E32 730 LPG


KUPIĘ ŁADNE ZADBANE E38 735 LUB 740 rocznik '96;'97. PROSZĘ O KONTAKT NA PW.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
więc bieżnik 5-6mm cena za kpl 300zl. Kupować czy nie ?
Już Ci pisałem że ten rozmiar który chcesz kupić jest niewłaściwy do Twojego samochodu.

Więc wg mnie odpowiedź na Twoje ostatnie pytanie brzmi: nie kupować.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Widzę że tylko nieliczni jak gerro i sarn1 jeżdżą na oponach z bieżnikiem :) Reszta zakła stare sliki i mówi że wozi bo są za szeroki. Koleni kolega napisał że takie to są za twarde :) Ciekawe czy ma urządzenie do pomiaru gęstości gumy - jedna rada w tej sprawie - sprawdź ciśnienie w oponach i niech będzie tyle co potrzeba do konkretnego rozmiaru. Koleiny kolega napisał że szerokie opony nęczą. To też troche śmieszny argument. Mogą męczyć jak sie pcha samochód na takich oponach ale nie podczas jazdy. Pojechałem z Wawy do trójmiasta i jakoś się nie zmęczyłem:) Pozdrawiam i zapraszam do wymiany opon na takie z bieżnikiem :)
...
Opublikowano
Ja na lato mam opony 225/50/16 z bierznikiem :D i nie zaóważyłem różnicy pomiędzy wąskimi zimówkami a szerokoimi letnimi, ogólnie dobrze mi sie jeździ w koleinach na takich oponach i deszcz też nie jest przeszkodą. Ja podejżewam że problemem większości forumowiczów jest stosowanie opon o profilu 40% i zbyt wysokim ciśnieniu w oponach, wtedy guma nie jest wstanie "ułożyć" się do koleiny tylko jedzie w niej samą krewędzią i to jest powodem ciągania.Dodatkowe znaczenie ma zastosowanie felg z odpowiednim ET.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zajmuję się teżmechaniką i wiem w jakim stanie jest cześć samochodów jeżdzących po naszych szanownych drogach. Po prostu zawieszenia są porozwalane w większym lub mniejszym stopniu i lataja na boki w koleinach.
...
Opublikowano
Ja mam nowe 235/45/17 przód i 255/40/17 tył sportowe zawieszenie H&R i jestem bardzo zadowolony a na takich gumach to zas€wam od 1997roku i na lato nie zamienił bym na żadne inne.
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano
MOIM ZDANIEM: to lipa, przerost formy nad trescia. Wedlug mnie te opony zachowuja sie jak sliki albo rajdowki. Mialem nowiutenkie. Nie dosc ze glosne to naprawde przyczepnosc na nich okreslam na "jako taka". A juz lekko deszczowa pogoda czyli jeszcze nie deszcz ale juz slisko to katastrofa. slizgawka jak malowana. Taka jest ma mowa.

REMOL

______

o/_______\o

(Oo=00=oO)

[] =****= []

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.