Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam,


Ja ma troszkę inne pytanie a propos filtra DPF, jakieś czas temu dałem się namówić na wycięcie filtra DPF przy okazji wymiany turbiny w E90 2.0D 163KM, i mam teraz pustą puszkę po filtrze. Nie mniej jednak chciałbym wstawić filtr z powrotem. Byłem na kanale aby odczytać numer części z filtra, ale bezskutecznie. Pojechałem do ASO aby po numerze VIN powiedzieli mi że filtr DPF do mojego auta ma numer 18307798307. Jest to aktualna część więc nie ma ich na częściach z odzysku, wiec mam pytanie czy numer części jest tak istotny? Czy każdy filtr który pochodzi z E90 z silnikiem 2.0d 163KM będzie odpowiedni? Czy każdy filtr który wygląda identycznie i pochodzi z takiego samochodu jest taki sam, czy są różne wersje filtrów do jednego modelu auta? W internecie są filtry pochodzące z demontażu ale ich numery części nie istnieją w RealOEM ale obok numerów jest logo BMW więc raczej część oryginalna z demontażu. Nie chciałbym sytuacji kiedy kupię filtr a komp będzie wyrzucał mi błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podczas wymiany rozrządu tylko nie wiem jeszcze dokładnie kiedy ale raczej jeszcze w tym miesiącu wyciągam DPF-a i oddaję dla kolegi do prania koszt niewielki jak dla mnie dlatego zrobię to za jednym razem, oczywiście żadnych niepokojących objawów nie mam, a filtr wypala się średnia co 700km, a jeżeli dochodzi do tego miasto to szybciej, po prostu chcę go wyciągnąć podczas zabiegu rozrządu. Postaram się nagrać film z czyszczenia i wrzucę wtedy do swojego tematu oraz opisze jakie są spostrzeżenia.

 

Kurcze, skoro filtr wypala ci sie co 700km to znaczy ze jest jak nowy!!!.

Bym go nie dotykał. Jak zacznie wypalać co 100-150km lub mniej wtedy mozemy podejmować jakieś akcje.

Ja Mam przejechane 50tys km i po miescie wypala mi sie co 400km, na trasie w zaleznosci od stylu jazdy co 500-700km.

Podobnie ma mój szwagier w 320D N47 po 80tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, skoro filtr wypala ci sie co 700km to znaczy ze jest jak nowy!!!.

Bym go nie dotykał. Jak zacznie wypalać co 100-150km lub mniej wtedy mozemy podejmować jakieś akcje.

Ja Mam przejechane 50tys km i po miescie wypala mi sie co 400km, na trasie w zaleznosci od stylu jazdy co 500-700km.

Podobnie ma mój szwagier w 320D N47 po 80tys.

 

700 km to tylko sama trasa, cykl mieszany około 500km, a samo miasto 250-300km. DPF-a wyjąłem podczas wymiany rozrządu bo i tak był wyciągany silnik, a pranie miałem praktycznie za free wiec logicznym było żeby go przeprać mając taka okazję i możliwość i pomimo tego co piszesz jego stan nie był, aż taki wzorowy bo wypluł troszkę syfu mam również pomiar zanieczyszczenia sprzed i po czyszczeniu fotki wrzucę później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! A dlaczego chcesz zamontować DPFa z powrotem? Może wcale nie trzeba, a potrzebny jakiś szpec który Ci dogra to co nie funkcjonuje należycie...

 

Ale to nie jest kwestia że coś nie gra, wszystko działa bez problemów... ja po prostu chcę aby wszystko było jak należy, nie chcę problemów z przeglądami, chcę spokojnie jeździć za granicę, a co najważniejsze, nie chcę chcę chmury za samochodem i nie chcę truć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a też tak macie, że jak włączy Wam się wypalanie to silnik zaczyna pracować mięciutko aż miło, a po wypaleniu jego praca już nie jest taka przyjemna dla ucha? Zastanawiam się czym to jest spowodowane, czy tak po prostu jest? Czy podczas wypalania np. zamykany jest egr, albo dzieje się coś innego, że silnik zaczyna pracować przyjemniej i jest to oznaką, że coś jest nie tak, skoro przyjemna praca jest tylko podczas wypalania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a też tak macie, że jak włączy Wam się wypalanie to silnik zaczyna pracować mięciutko aż miło, a po wypaleniu jego praca już nie jest taka przyjemna dla ucha? Zastanawiam się czym to jest spowodowane, czy tak po prostu jest? Czy podczas wypalania np. zamykany jest egr, albo dzieje się coś innego, że silnik zaczyna pracować przyjemniej i jest to oznaką, że coś jest nie tak, skoro przyjemna praca jest tylko podczas wypalania?

 


Podczas wypalania zamykana jest klapa gaszaca/przepustnica jak kto woli i dolewane jest paliwo, aby osiagnac 700 stopni

Silnik pracuje glosniej i nierowno takze bez strachu. Ciagnie wyraznie gorzej, a po jest juz ladna spokojna praca. Poprostu jak trafimy, ze wypala w miescie i nie dopali, to bedzie troche wibrowal i nierowno chodzil, glosno, ale to jest norma

Cieszcie sie, ze wypala, bo wiele osob ma problem, bo nie wypala przez problem z egr-em, termostatami lub zapchaniem

U mnie w n57 mam egr off i program, a wypalanie czesto jak jezdzilem pod 4500 obr, bylo co 100-150km, wiec to norma

Jak jest zima i jezdze spokojniej to te kilka setek km robie bez wypalania


Mam zywotnosc na 149tys km, wiec jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wypalania zamykana jest klapa gaszaca/przepustnica jak kto woli i dolewane jest paliwo, aby osiagnac 700 stopni

Silnik pracuje glosniej i nierowno takze bez strachu. Ciagnie wyraznie gorzej, a po jest juz ladna spokojna praca. Poprostu jak trafimy, ze wypala w miescie i nie dopali, to bedzie troche wibrowal i nierowno chodzil, glosno, ale to jest norma

Cieszcie sie, ze wypala, bo wiele osob ma problem, bo nie wypala przez problem z egr-em, termostatami lub zapchaniem

U mnie w n57 mam egr off i program, a wypalanie czesto jak jezdzilem pod 4500 obr, bylo co 100-150km, wiec to norma

Jak jest zima i jezdze spokojniej to te kilka setek km robie bez wypalania


Mam zywotnosc na 149tys km, wiec jest ok

 

Ale właśnie jest odwrotnie, podczas wypalania silnik ładnie równo pracuje, mięciutko wkręca się na obroty, a po wypalaniu wpada w delikatne wibracje i dźwięk nie jest już tak przyjemny dla ucha. Owszem ciesze się, że się wypala, ale zacząłem robić często kontrolowane wypalanie, odpalane z apki. Dużo jeszcze po mieście, więc jak wracam z trasy, albo specjalnie jadę gdzieś obwodnicą i wymuszam wypalanie. Nurtuje mnie tylko dlaczego tak silnik lepiej pracuje podczas wypalania niż przed. Jestem ciekawy czy ktoś zaobserwował podobne zjawisko, ewentualnie zastanwiam się czy to nie jest oznaką jakiegoś nieprawidłowo działającego elementu silnika. Ostatnio namierzyłem błąd: Error Code 4873 - Exhaust gas recirculation cooling.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wypalania zamykana jest klapa gaszaca/przepustnica jak kto woli i dolewane jest paliwo, aby osiagnac 700 stopni

Silnik pracuje glosniej i nierowno takze bez strachu. Ciagnie wyraznie gorzej, a po jest juz ladna spokojna praca. Poprostu jak trafimy, ze wypala w miescie i nie dopali, to bedzie troche wibrowal i nierowno chodzil, glosno, ale to jest norma

Cieszcie sie, ze wypala, bo wiele osob ma problem, bo nie wypala przez problem z egr-em, termostatami lub zapchaniem

U mnie w n57 mam egr off i program, a wypalanie czesto jak jezdzilem pod 4500 obr, bylo co 100-150km, wiec to norma

Jak jest zima i jezdze spokojniej to te kilka setek km robie bez wypalania


Mam zywotnosc na 149tys km, wiec jest ok

 

Ale właśnie jest odwrotnie, podczas wypalania silnik ładnie równo pracuje, mięciutko wkręca się na obroty, a po wypalaniu wpada w delikatne wibracje i dźwięk nie jest już tak przyjemny dla ucha. Owszem ciesze się, że się wypala, ale zacząłem robić często kontrolowane wypalanie, odpalane z apki. Dużo jeszcze po mieście, więc jak wracam z trasy, albo specjalnie jadę gdzieś obwodnicą i wymuszam wypalanie. Nurtuje mnie tylko dlaczego tak silnik lepiej pracuje podczas wypalania niż przed. Jestem ciekawy czy ktoś zaobserwował podobne zjawisko, ewentualnie zastanwiam się czy to nie jest oznaką jakiegoś nieprawidłowo działającego elementu silnika. Ostatnio namierzyłem błąd: Error Code 4873 - Exhaust gas recirculation cooling.

 

Prawdopodobnie cos z chlodniczka egr. Trzeba sprawdzic czy nie pekla na tej harmonijce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie szukaj przyczyny problemu w egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie w wolnej chwili sprawdzę jak wygląda kwestia z egr. Ostatnio jeżdżę z Btool i obserwuje parametry ciśnienia wstecznego i wysterowanie turbo i egr. Dziś mnie zaskoczyło, bo dojeżdżając do pracy, już był ciepły silnik i niezależnie od obrotów, obciążenia cały czas miałem egr na 0%. A wcześniej nie widziałem by osiągnął wartość większą niż 25%. Więc może się zacina.


Aktualizacja:

Wracając do domu prawie całą drogę miałem wysterowanie 0%, pod domem dopiero zaczął się otwierać do 15%. Co ciekawe, bardzo długo samochód się nagrzewał, zwykle szybciej łapie temp 90 oC. Bardzo to wszystko zagadkowe. Wieczorem przeszedłem się do garażu zobaczyć jak działa cięgno w egr. Pracuje jak w masełku. Zrobiłem przejażdżkę i przy przyspieszaniu załączane było turbo, podczas jazdy bez przyspieszenia otwierał się egr.


Cały czas się zastanawiam dlaczego podczas wypalania, na światłach silnik pracuje przyjemniej niż jak wypalania nie ma. Zastanawiam się czy czasem nie wymyślam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...


Nastepnym razem juz wypalilo sie do 2g. Poki co zero bledow ani problemow, co jakis czas sprawdzam i dpf pieknie sie wypala. Jak porownalem z tym co podawali ludzie, 27g popiolu to stosunkowo nieduzo jak na przebieg 170,000km. Dzieki jeszcze raz, odpukac, ale auto smiga tak, ze az sie chce jezdzic.

 

To był mój post z 9 listopada. Od tego czasu zrobiłem z 3000km, zadnych błędów ani problemów. Dziś sprawdzam BToolem: sadza 23g, popiół 0.5g. Auto nie było w żadnym serwisie, nie robiłem żadnych resetów, nic, więc zastanawiam się jakim cudem popiół spadł prawie do zera? Jedyne co mi przychodzi do głowy to Dipetane, które dolewałem przy każdym tankowaniu. Ale czy to możliwe?

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co wyczytałem na forum i obserwuje, to wartość popiołu jest przeliczana na podstawie wypaleń sadzy i nie zaobserwowałem nigdy by zaczęła spadać.


Aktualizując, mój powyższy przypadek. Okazało się, że nieszczelna jest rurka, która idzie od odmy do dolotu, po jej wymianie silnik zaczął pracować zdecydowanie lepiej, ale dalej mam wrażenie, że podczas wypalania kultura pracy jest zdecydowanie ładniejsza niż przed i po wypalaniu. Czuć zdecydowaną różnicę jak nagle na światłach wypalanie się wyłączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie mam 51g popiołu. Wypalanie w ruchu miejskim co 170-200km. W trasie co ok.450km. Czy już powinienem wymyć DPF? Jeżeli tak to ktoś się orientuję, gdzie fachowo wraz z demontażem i montażem jest taka usługa oferowana w Łodzi bądź we Wrocławiu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam 51g popiołu. Wypalanie w ruchu miejskim co 170-200km. W trasie co ok.450km. Czy już powinienem wymyć DPF? Jeżeli tak to ktoś się orientuję, gdzie fachowo wraz z demontażem i montażem jest taka usługa oferowana w Łodzi bądź we Wrocławiu?

Moim zdaniem nie ruszać i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam mam podobny problem co kolega wyżej jednakże u mnie dpf wypala się cały czas czy stoi czy jedzie jest cały czas aktywny.

Najgorsze jest to że temperatura spalin na biegu jałowym pokazuje wartości rzędu 350 do 400 stopni natomiast jadąc z prędkością 100 wzrasta do 600

Co robić bo mam obawy żeby się nie spaliło mi auto


Do tej pory

- wymieniony czujnik spalin (ten pod filtrem powietrza)

- wtryski po regenarcji

- dpf po regenarcji (jakieś 3 miesiące temu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.