Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

ja swego czasu użyłem Wynn's Diesel Particulate Filter Cleaner + paliwo premium

do tego załączony tester pod obd i co chwile kasowanie błędów podczas jazdy (wyskakiwał błąd zapchanego dpf oraz błąd próby wypalania) oraz po tym od razu wymuszenie wypalania dpf (i tak w kółko aż do skutku) - dzięki temu kilkadziesiąt razy po trochu się wypalał aż w końcu poszło całe pełne wypalanie

trasa autostradą 300km i uratowałem dpf zapchanego bardzo mocno przez uszkodzoną przepustnicę i długą jazdę na krótkich odcinkach po mieście :duh: :cool2:

 

 

także myślę, że dodatki do paliw coś tam dają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałem podzielić się z Wami wrażeniami po operacji na otwartym DPFie ;)

Po zdemontowaniu i rozcięciu puszki pomiędzy KATem i DPFem oraz za DPFem mogłem dokładnie ocenić jego stan. 300tkm przebiegu i filtr jest w jednym kawałku, nie wyglądał też tak tragicznie jak na filmikach na youtubie.

Zacząłem od przedmuchania sprężonym powietrzem filtra i katalizatora, trochę sadzy poleciało ale bez tragedii. Pomyślałem więc, że problemy z mocą to może nie DPF. No ale jak się powiedziało A, to włożyłem filtr do pojemnika z preparatem do mycia filtrów DPF i zostawiłem na 8 godzin. Po 8 godzinach pod kran z gorącą wodą a następnie karcher i jazda. Płucząc w kierunku przeciwnym do spalin na początku z drugiej strony poleciało trochę czarnego, potem czerwonego (jakby pył z czerwonej cegły), a po kilkunastu minutach czysta woda ale niestety z kawałeczkami jakby kamienia (takiego jak w kranie czy czajniku). Te drobinki nie do końca chciały wypływać i klinowały się w kanalikach. Włożyłem więc filtr ponownie do preparatu tym razem na 12 godzin. Kolejne płukanie usunęło resztki drobinek. Wypłukany filtr podsuszyłem opalarką, zespawałem i zamontowałem.

Pierwsze odpalenie trochę śmieszne bo mimo suszenia opalarką i kilku godzin przerwy od płukania do montażu, to z wydechu oprócz spalin zaczęła lecieć piana jak z gaśnicy :)

No i teraz najważniejsze - ciśnienie wsteczne w wydechu spadło przy 830rpm z 17mbar do 3mbar przy 2000rpm zw 150mbar do 35mbar, a jazda wreszcie stała się płynna, można spokojnie jechać na 6 biegu 1500rpm i bez problemu przyspieszać bez zmiany biegu.

Oczywiście po myciu zaraz wystartowała procedura dopalania (nie wymuszona). Od ostatniego wypalenia komp pokazywał 270km. Przydałoby się jeszcze zapisać wymianę filtra, żeby procedury się tak często nie uruchamiały. Niestety przy próbie zresetowania parametrów DPFa przy pomocy Delphi Cars wyskakuje błąd. Muszę chyba odpalić jakąś ISTę i sprawdzić czy uda się ustawić wymianę filtra.

Ciekawe jak długo efekt się utrzyma, ale zrobiłem już z 800km i jest OK.

Na koniec jeszcze pytanie do Was, co ile km startuje Wam procedura dopalania?

a może ktoś ma w Warszawie na szybko soft, którym można zapisać wymianę filtra, bo ja muszę dopiero zainstalować po wymianie dysku w kompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie co ile km włącza się Wam procedura wypalania filtra w 318d/320d??

ost byłem na kompie i po 370km (dojazd 12km w jedną strone, troche miasta i powrót) jest żadanie wypalania. Przed filtrem ciśnienie 14,9mbar

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej wcale by się nie wypalał. Też mam błąd Egr i na wszelki wypdadek kasuje błędy co jakiś czas zanim to naprawię.

 

Użytkowników silnika N47 chcących mieć możliwość odpalenia regeneracji z poziomu smartfona zapraszam do wątku z mojego podpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy w rheingold jest opcja aby sprawdzić ile popiołu znajduje się w filtrze - stopień jego zapełnienia? Wiem gdzie znajduje się pomiar ciśnienia podawanego w mbar dla wartości obrotów ale informacji o stopniu zapełnienia nie znalazłem.

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy w rheingold jest opcja aby sprawdzić ile popiołu znajduje się w filtrze - stopień jego zapełnienia? Wiem gdzie znajduje się pomiar ciśnienia podawanego w mbar dla wartości obrotów ale informacji o stopniu zapełnienia nie znalazłem.

Z góry dziękuję

i tego raczej nie znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam! jestem w oczekiwaniu na nowe termostaty, gdyż auto się niedogrzewa, lecz podłączając komputer wyświetliło mi błąd 3FC0 - nadmierne odchylenie sygnału na biegu jałowym. Wiem, że dotyczy to przepływki i muszę to jak najszybciej zdiagnozować, ale moje pytanie brzmi: czy powyższy błąd będzie blokował procedure wypalania DPF? Przejechałem dość kilometrów bez wypalania zanim zorientowałem się, że mam niesprawne termostaty i boję się, że przepływomierz może również zablokować procedurę wypalania...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie,

Na wiosnę chciałbym wytargać Dpf z e91 318d+. Ogólnie wszystko jest ok wypala się sam co 400-800km natomiast ma już 60g popiołu.

Wiem ze z jednej strony nadgorliwość gorsza od faszyzmu natomiast będę czuł się lepiej jak pozbędę się popiołu i dpf będzie jak nowy :cool2:

 

Pytanie do osób obeznanych w temacie:

 

1) jakiej chemii użyć?

2)jak się do tego zabrać (płukać pod ciśnieniem, stały strumień wody, powietrze sprężone)?

 

mam warunki by to zrobić - chcę to zrobić sam :cool2:

 

Ogólnie wszystkie wskazówki mile widziane bo chcę się przygotować do wojny :twisted:

Ps. nie chcę wycinać dpf bo uważam ze to dobre ustrojstwo i chce by działało jak najdłużej

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja popiołu mam u siebie coś 28g,ale profilaktycznie na wiosnę zakupiłem: http://bluechempolska.pl/produkt/dpf-catalyst-cleaner/ nie trzeba demontować filtra żeby tego użyć. porównam przed i po i zobaczę czy to coś daje ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam serdecznie,

Na wiosnę chciałbym wytargać Dpf z e91 318d+. Ogólnie wszystko jest ok wypala się sam co 400-800km natomiast ma już 60g popiołu.

Wiem ze z jednej strony nadgorliwość gorsza od faszyzmu natomiast będę czuł się lepiej jak pozbędę się popiołu i dpf będzie jak nowy :cool2:

 

Pytanie do osób obeznanych w temacie:

 

1) jakiej chemii użyć?

2)jak się do tego zabrać (płukać pod ciśnieniem, stały strumień wody, powietrze sprężone)?

 

mam warunki by to zrobić - chcę to zrobić sam :cool2:

 

Ogólnie wszystkie wskazówki mile widziane bo chcę się przygotować do wojny :twisted:

Ps. nie chcę wycinać dpf bo uważam ze to dobre ustrojstwo i chce by działało jak najdłużej

 

pozdrawiam

 

Ja swój wymontowałem wczoraj przy 57 gram popiołu i wysłałem na regeneracje do http://regeneracja-dpf.net/ koszt 499 PLN, nie chciało mi się z tym bawić samemu...

 

Mam nadzieję że starczy na dłuższy czas, tak jak Ty też mi się poprawnie wypalał DPF, ilość sadzy spadała do zera. Kupiłem auto 3 tygodnie temu i robię "porządki" :D

 

W Gładysku robią to tak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wrócił DPF po czyszczeniu, zrobiłem adaptacje i teraz jest elegancko :). Zero błędów, nie śmierdzi frytkami z maca z tyłu i nie kopci już tak na biało jak przed. W sumie to mogę polecić firmę gładysek z Krakowa, zobaczymy na ile to starczy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam a ja mam pytanie jak powinno zachowywac sie auto podczas wypalania filtra moja beta 320d 163km szarpie tak jak by falowala na obrotach i zmula...nie dawno ja zakupilem wiec jestem ciekaw czy to jest prawidlowy objaw czy cos ja boli...

 

Te silniki mialy w ogole dpf? Pamietam, ze kumpel mial taki i go nie bylo. Jak amsz rure wydechowa- wdol zawinieta czy prosto?

Moze to nie dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem to bedzie cos normalnego, tylko podczas jazdy autostrada tego nie odczujemy, ale jak wypalanie zacznie sie na drodze i stajemy na swiatlach, to moga byc lekkie drgania. Ja mam przelotowy uklad bez tlumikow i tylko dpf tlumi. Jak zaczelo mi sie wypalanie, to myslalem, ze v8 gdzies stoi i drgania lekkie sie pojawiaja. Dopiero jak jade to tego nie czuje. Jednostka napedowa ma odciety doplyw tlenu przez zamkniecie klapy gaszacej, i dolewane jest paliwo, aby podniesc temperature, turbo tez lapiej wyzsza temp i ogolnie praca silnika sie zmienia. Zatem moze to byc nprmalny objaw, tylko rzadko komu sie to wlacza w miescie np
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.