Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szpera

Szpera (z niemieckiego: Sperrdifferenzial) - odmiana mechanizmu różnicowego o konstrukcji zapobiegającej przekazywaniu całości momentu napędowego na jedno koło lub oś.

 

Działanie szpery realizowane jest przez:

 

zablokowanie mechanizmu różnicowego

ograniczenie różnicy w prędkościach obrotowych (uślizgu) w mechanizmie różnicowym

 

Blokowany mechanizm różnicowy stosowany jest często w samochodach terenowych do poruszania się w trudnym terenie. Jego działanie polega na całkowitym zablokowaniu mechanizmów różnicowych, tak, aby niezależnie od przyczepności kół do podłoża moment napędowy przekazywany był jednakowo na każde z nich. Zablokowanie mechanizmu różnicowego powoduje wzrost oporów toczenia - szczególnie podczas jazdy po łuku - spowodowany tarciem kół o nawierzchnię. Samochody terenowe bywają wyposażone w międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą.

 

 

Mechanizm o ograniczonym uślizgu stosowany jest najczęściej w sporcie samochodowym gdzie istotne jest jak najskuteczniejsze przeniesienie momentu napędowego na koła, a zwiększone opory toczenia jak w przypadku blokowanego mechanizmu różnicowego są niepożądane. Mechanizm ten także charakteryzuje się zwiększonymi oporami ruchu, jednak są one w efekcie istotnie mniejsze niż w przypadku blokowanego mechanizmu różnicowego.

 

Niektóre rozwiązania mechanizmu o ograniczonym uślizgu:

 

TorSen

Haldex

 

 

Źródło - Wikipedia czyli taka encyklopedia :)

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
A w skrócie to działanie szpery polega na tym,że można fajnie polatac bokami :twisted:
Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano
Oczywiście nie mówiąc o problemach z pokonywaniem zakrętów (a i zima idzie:)), no i o biednych oponkach tracących bieżnik w strasznym tępie..... :D
Auto Klinika nieautoryzowany serwis BMW - Warszawa Bialołęka: Danusi 6: 503 520 220 | 503 520 320 http://www.aklinika.pl
Opublikowano
czyli z tego co tu piszecie chlopaki wnioskuje ze szpera to fajna sprawa ale na krotki czas........ bo jak sami mowicie zuzycie opon...... no i pewnie jeszcze pare rzeczy sie z tym wiaze, dodatkowe obciazenie lozyski...zawieszenia itd.....wiec chyba dobrze i nawet lepiej kiedy jest standardowy mechanizm roznicowy, ten tez daje mozliwosc dobrze pojsc bokiem :norty:

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano

Szpera to najlepsze w co BMW może być wyposażone, przydaje się przede wszystkim teraz, w okresie zimowym, przy wpadnięciu w poślizg!

Wszystkie BMW jakie miałem, miały Szpere!

Opublikowano
standardowy mechanizm roznicowy, ten tez daje mozliwosc dobrze pojsc bokiem :norty:

niby polatasz bokami ale to nie to

ze szperą auto latwo wprowadzisz w poslizg ale tez o wiele latwiej jest z niego wyjsc , czuje sie auto a bez szpery zacznie zbierac z jednego kola i latwo przekrecic w tedy auto

Opublikowano

dokładnie tak jak napisałeś.bejca bez szpery sporo traci.frajda z jazdy troche mniejsza.a teraz moje pytanie:

mam 528i niestety bez szpery.czy jest możliwa przekładka calego mostu ze szperą? słyszałem,że sa takie patenty z przełożeniem mostu od m5.

Przyjemność nie jest prostą linią
Opublikowano
To chłopaki warto to montować czy nie?ale tak konkretnie pozdrawiam i dzieki

 

Jak nie jak tak. Obowiazkowo. Coż warta jest bunia bez szpery...

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Asc nie pozwoli Ci auta w poślizg wprowadzić bo będzie Ci gazu ujmowało więc nie ma możliwości mowy o lataniu z ASC bokami lub o kręceniu bąków.
Opublikowano

Zawsze szperkę warto zamontować. Nie dość, że fajnie się bokiem jeździ (precyzyjnie), to jeszcze jak się wsadzisz w śnieg czy jakieś inne luźniejsze podłoże to dużo łatwiej jest wyjechać.

 

Dodałem:

Poszukaj dyfra ze szperą na przykład od 525. I tak wydatek za używkę z gwarancją to jakieś 800 do 1000 PLN.

Opublikowano
Po czym można poznać że się ją ma albo nie??

Na tabliczce znamionowej na tylnim moście będą cyfry, i jak jest szpera to jedna litera - S

Jak nie ma to nie ma litery, ale jak tabliczka skorodowała, hmm przeczytaj ten temat:http://www.6.com.pl/forum/viewtopic.php?p=42154&sid=46636370c3cdb4ec7c33f52e26af4ffa#42154

To z forum E23/E24 to prawie wszyscy mają szperę, zwłaszcza w 6, jak mam w 7 i jazda jest cudowna, można robić naprawdę bardzo dłuuuugie piękne boki :norty:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
bokami da sie polatac nawet bez szpery , wystarczy zeby bylo mokro i byly ostre zakrety :D

 

Widże że nie wiesz o czym piszesz. To jest nadsterownosc czyli wynoszenie z zakrętu. Boki to już całkiem inna sprawa :)

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
bokami da sie polatac nawet bez szpery , wystarczy zeby bylo mokro i byly ostre zakrety :D

 

Widże że nie wiesz o czym piszesz. To jest nadsterownosc czyli wynoszenie z zakrętu. Boki to już całkiem inna sprawa :)

 

dokładnie tak :)

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Panowie, a mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, jak się to ma do szpery?

Czy w E60 jest standardem, czy opcją?

mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu to właśnie szpera,raczej opcją.
Opublikowano
Po czym można poznać że się ją ma albo nie??

Na tabliczce znamionowej na tylnim moście będą cyfry, i jak jest szpera to jedna litera - S

Jak nie ma to nie ma litery, ale jak tabliczka skorodowała, hmm przeczytaj ten temat:http://www.6.com.pl/forum/viewtopic.php?p=42154&sid=46636370c3cdb4ec7c33f52e26af4ffa#42154

To z forum E23/E24 to prawie wszyscy mają szperę, zwłaszcza w 6, jak mam w 7 i jazda jest cudowna, można robić naprawdę bardzo dłuuuugie piękne boki :norty:

 

Jak to taki CZAD to miałem nadzieje że można poznać też po czymś innym niż tylko tabliczka :norty:

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.