Skocz do zawartości

zakup e34 na co zwrucic uwage


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

prosze nie pisac szukaj forum bo szukalem i znalazlem ze mam sprawdzic kielichy i czy rowno pracuje :(

 

mam mozliwosc kupna 520i 24v z gazem z 1991

na co zwracac uwage jakies miejsca podatne na rdze , niewiem uklad wydechowy, cos z silnikiem jakies odglosy, niewiem jakas temperatura, kontrolki oleju jakies na zegarach, niewiem jakies przetarcia na siedzeniach

jakies wskazowki ze auto jest przytyrane

wiem ze ma ok 230 tys przejechane i ma gaz - na co zwracac uwage z takim przelotem niewiem na drazki zmiany biegow jej drgania czy ich brak

dodam ze skrzynia manual

 

slady niewiem na kielichach amorkach bylbym bardzo wdzieczny za podpowiedzi

Opublikowano

Zasadniczo pojawienie się korozji świadczy o tym, że auto jest po przejściach. E34 miały uważam bardzo dobrze zabezpieczoną blachę, tak więc jeżeli jakiś element jest skorodowany- była bita. Zwróć uwagę na stan progów, błotników tylnych i innych elementów nie wymiennych ( bez użycia migomatu). Co do silnika to niewiele pomoge, bo mam TDSa.

I nie wiem czy nie warto rozejrzeć się za 525, bo spalanie było raczej na dość podobnym poziomie, a osiągi jednak lepsze.

Opublikowano

rdzy niema wlasnie klielichy ok nkladki srodek bez przetarc ladnie wyglada ale no niewiem silnik mnie interesuje

 

a czyli ogolnie rzecz ujmujac jak jest rdza to byla bita - dobrze wiedziec :) tzn wiadomo jakies male ognisko 2 cm to ok ale nie cale polacie

Opublikowano

W e34 podatne miejsce na rdze jest na drzwiach prz dolnej listwie (nie jest uwarunkowane naprawa blacharska).

Jezeli chodzi o silnik to jest to 24V z plastikowym kolektorem co znaczy ze inst gazowa tylko i wylacznie sekwencyjna. Jezeli jest zalozona inna to sobie daruj bo predzej czy pozniej bedziesz szukal kolektory.

Silnik: nalezy zwrocic uwage czy nic nie stuka, zwlaszcza w glowicy czesto stukaja szklanki (popychaczy) i ogolnie musi chodzic rowno.

Opublikowano
prosze nie pisac szukaj forum bo szukalem i znalazlem ze mam sprawdzic kielichy i czy rowno pracuje :(

 

mam mozliwosc kupna 520i 24v z gazem z 1991

na co zwracac uwage jakies miejsca podatne na rdze , niewiem uklad wydechowy, cos z silnikiem jakies odglosy, niewiem jakas temperatura, kontrolki oleju jakies na zegarach, niewiem jakies przetarcia na siedzeniach

jakies wskazowki ze auto jest przytyrane

wiem ze ma ok 230 tys przejechane i ma gaz - na co zwracac uwage z takim przelotem niewiem na drazki zmiany biegow jej drgania czy ich brak

dodam ze skrzynia manual

 

slady niewiem na kielichach amorkach bylbym bardzo wdzieczny za podpowiedzi

 

Sprawdź też czy nie ma rdzy przy oświetleniu tylnej rejestracji. Jeżeli jest to prawdopodobnie klapa była malowana.

Opublikowano
a co powiecie na 525 i 24v albo 525 tds - mam takie opcje jak to jest z niezawodnoscia i ze spalaniem bo wiele zlych opinni slyszalem o 525 tds a diesel mnie troszke kreci
Opublikowano

Wszystko jest na forum....ja jestem zwolennikiem benzynki :D co niektorzy juz zauwazyli :D , sa tez zwolennicy diesla :) powiem tak zeby sie nie narazic ,- latwiej trafic na zdrowa benzyne niz diesla :)...Korzystaj z SZUKAJ - wpisz sobie TDS , lub 525tds , znajdzie Ci mnostwo informacji.

Pozdrawiam

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Silnik jak ktoś nie katuje jest wytrzymały ja na mój nienarzekam:)

Aczkolwiek lepiej poszukaj 525 192PS bo palą tyle samo ( 520 ma krótsze przełożenia + wyzsze obroty + wyższe spalanie no i mniejszy moment trzeba je wysoko kręcić żeby poszaleć )

Rdzy nie powinno być co najwyżej małe ogniska na dołach drzwi przy listwach czy jakieś pierdołki

Zawiecha nie jest taka zła no chyba że ujeżdżasz szybko po dziurach to problem się zrobi

Siedzenia od miejskiej jazdy szybko się wycierają i kierda niestety:(

Uważaj na pixele lubią szybko znikać :)

Jak poczekasz pół roku to ci sprzedam moją :)

Mam nówjki opony hehe ale za pół roku może już nie będą nowqe tylko zjechane :mrgreen:

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
w chwili obecnej mam nagrana 520i ale sie bardzo zastanawiam nad 525 w sekwencji plus np ecumaster i strzal z podtlenku dla lepszej frajdy z jazdy bede szukal teraz na forum jak to jest z ulepszaniem mocy w tds i w 520 i 525 bo jeszcze sie nie doszukalem oznaczen tych silnikow ale wielkie dzieki za porady :)
Opublikowano
jak to jest z ulepszaniem mocy w tds i w 520 i 525 bo jeszcze sie nie doszukalem oznaczen tych silnikow ale wielkie dzieki za porady :)

 

525tds > M51D25

520i > M50B20

525i > M50B25

 

 

ale sie bardzo zastanawiam nad 525 w sekwencji plus np ecumaster i strzal z podtlenku dla lepszej frajdy z jazdy

 

Uzbieraj lepiej na M5,bo tego typu zabiegi to glupota (nie wiem czy opłacalne jest zażynanie silnika dla marnych 30%50%,które można uzyskać przy tunningu mechanicznym)

 

 

Wszystkie informacje sa na Forum, widocznie nie potrafisz szukać.

 

Zobacz, co mnie się udało znaleść.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

wlasnie znalazlem ten watek bardzo mi pomoze :)

 

m5 to raczej koszty spore a ja niechce miec 400 kucy :) tylko zawsze mazylem by miec auto powyzej 200 koni a majac 525 i dobrze wystroic to mysle ze te 200 sie przekroczy :)

Opublikowano

A skąd wiesz, że chcesz mieć ponad 200KM? Jeździłeś już autem o takiej mocy? Miałeś porównanie z podobnym autem o mocy ok. 180KM? widziałeś wyraźną różnicę?

Poza tym przyrost mocy w M50B25 ze 192 KM do np. 210KM będzie dla ciebie niezauważalny w normalnej codziennej jeździe. Przecież moc decyduje przede wszystkim o prędkości maksymalnej, której raczej na codzień nie będziesz potrzebował. Na codzień jeździsz momentem i to o jego przyrost powinieneś zadbać.

A co do NO2 to jednorazowy strzał da ci przyrost mocy nawet i do ponad 300KM ale po pierwsze chwilowy - na kilkanaście sekund, a po drugie duże doładowanie podtlenkiem znacznie obciąża i przegrzewa silnik.

No, chyba, że po prostu chcesz mieć ponad 200KM wyłącznie dla satysfakcji z posiadania auta o takiej mocy, to zupełnie inna sprawa.

Opublikowano

POWIEM TAK

jezdzilem do tej pory autem co mialo przyspieszenie na g-tech 7.3 sek na oponach zimowych w 2 osoby czas mierzony i z polowa baku

moc tego autka byla 157 koni i 200 momentu - wiec mam do czynienia z autami szybkimi- wiem ze moment jest wazny i on bedzie dla mnie najwazniejszy ale poprostu na rolkach bede chcial zlamac bariere 200 koni

 

co do podtlenku znam jego zasade dzialania i wiem kiedy sie go stosuje chce miec autko do jazdy na codzien a od swieta strzal z nitro powiedzmy plus 50 koni bo niewiem ile silniki w bmw wytrzymuja strzaly z nitro tzn jakich czy plus 50 czy moze nawet plus 100 mysle ze bezpieczny bylby zestaw plus 50

co do ecu mastera chcialbym nim ladnie wyregulowac sobie przebieg momentu i pare kucy do tych 200 sobie ladnie wydzierzyc

 

przy zakupie auta podstawowa sprawa bedzie oczywiscie zestaw nowych swiec plynow itd potem zabawa ale wole wiedziec czy silniki sa podatne na zmiany elektroniczne czy raczej toporne

 

to prawda chce miec satysfacje z posiadania autka o mocy powyzej 200 koni bo w budzie e34 nawet te 200 koni nie bedzie sie napewdzalo bo jest dosc spora waga auta - ale wlasna satysfakcja ogromna

Opublikowano
bo w budzie e34 nawet te 200 koni nie bedzie sie napewdzalo bo jest dosc spora waga auta - ale wlasna satysfakcja ogromna

 

Chyba nie do końca się orientujesz w możliwościach tych silników. Miałem okazję prowadzić kolegi E34 M50B25 z pojedyńczym VANOSem (525iA) i po Gdyni niewielu "przeciętnych" (statystyczny użytkownik ruchu drogowego z wykluczeniem BMW z większymi silnikami) użytkowników miało szanse spod świateł. Sześciocylindrowa rzędówka ze zmiennym cczasem otwacia zaworów ssących swoim momentem w dolnym zakresie obrotów rozwala Japońce w konfrontacji.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

No właśnie - 192KM w E34 mimo faktycznie niemałej masy zbiera się bardzo dobrze. Mi się nawet wydaje, że subiektywnie odczuwa się lepsze osiągi niż są w rzeczywistości - może to dźwięk wkręcającej się na obroty rzędowej 6-ki?

Tak czy inaczej jeżeli twierdzisz, że miałeś do czynienia z szybkimi autami to powinieneś wiedzieć, że 200KM jest w stanie pojechać baaaardzo ostro nawet w ciężkim aucie - wszystko zależy od charakterystyki silnika. Np. w budzie E34 na pewno 1000 razy lepiej poradzi sobie M50B25 o mocy 192KM, niż np. Hondowski V-tec o mocy 212KM, ale osiąganej z 2 litrów pojemności i z typowo wyścigową charakterystyką z maksymalnymi parametrami daleko powyżej prędkości obrotowych używanych na codzień.

A co do podatności M50B25 na modyfikacje elektroniki i tuning mechaniczny to ja też się piszę na rzetelne informacje :-)

Opublikowano
No właśnie - 192KM w E34 mimo faktycznie niemałej masy zbiera się bardzo dobrze. Mi się nawet wydaje, że subiektywnie odczuwa się lepsze osiągi niż są w rzeczywistości - może to dźwięk wkręcającej się na obroty rzędowej 6-ki?

Tak czy inaczej jeżeli twierdzisz, że miałeś do czynienia z szybkimi autami to powinieneś wiedzieć, że 200KM jest w stanie pojechać baaaardzo ostro nawet w ciężkim aucie - wszystko zależy od charakterystyki silnika. Np. w budzie E34 na pewno 1000 razy lepiej poradzi sobie M50B25 o mocy 192KM, niż np. Hondowski V-tec o mocy 212KM, ale osiąganej z 2 litrów pojemności i z typowo wyścigową charakterystyką z maksymalnymi parametrami daleko powyżej prędkości obrotowych używanych na codzień.

 

 

Silniki w japońskich samochodach to typowe technologiczne kapiszony. Owszem, osiągi są stosunkowo dobre,ale...... Po dwóch latach normalnej eksploatacji żadko który trzyma parametry. Wiem z obserwacji - znajomy kupuje nowy egzemplarz, jeździ dużo i rozsądnie, gwarancja się kończy i zaczynają sie problemy(to tłumaczy drastyczny spadek wartości pojazdu z czasem - znacznie mniej traci się na Audi bądź BMW - czymś to musi być spowodowane).

Dla porównania - E34 520i radzi sobie bez problemu z Honda Civic 94' o mocy 190KM :mrgreen:

 

 

A co do podatności M50B25 na modyfikacje elektroniki i tuning mechaniczny to ja też się piszę na rzetelne informacje :-)

 

Osobiście jestem przeciwnikiem tunningu BMW,. Jesli chcesz wiecej mocy i momentu obrotowego - zmieniasz na inną BMW z większym silnikiem.

Silniki tego bawarskiego producenta sa już wystarczająco "wyżyłowane" i łatwo przekroczyć granice marginesu wytrzymałości materiału.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
czyli jedna zasada jesli chce sie mocy to lepiej szukac auta z wiekszym silnikiem - dziekuje za rady czyli 520i 24v to najnizej bo mam w super stanie ale do zabawy lepiej szukac cos od 2,5 i wiecej
Opublikowano
czyli jedna zasada jesli chce sie mocy to lepiej szukac auta z wiekszym silnikiem - dziekuje za rady czyli 520i 24v to najnizej bo mam w super stanie ale do zabawy lepiej szukac cos od 2,5 i wiecej

 

To moja opinia,która inni mogą zakwestionować. Najlepiej jakbyś wziął pod uwagę zdanie większej ilość ludzi (najlepiej takich,którzy przerabiali temat).

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
czyli jedna zasada jesli chce sie mocy to lepiej szukac auta z wiekszym silnikiem - dziekuje za rady czyli 520i 24v to najnizej bo mam w super stanie ale do zabawy lepiej szukac cos od 2' date='5 i wiecej[/quote']

Powiem tak...2,0 daje rade w tym aucie-nie jeden się zdziwił,i jak piszą koledzy mozna wygrać z mocniejszymi Hondami.Jeśli masz do wzięcia dobrą 2,0 lepiej weź ją niż 2,5 no chyba,że zabawy typu drift-to wyjdzie na jedno jak weźmiesz lepsza 2,0 to i tak prędzej czy później padnie,a zawsze 1 dobry egzemplarz mniej...konkret:czego byś nie wziął przy katowaniu do każdego będziesz musiał dokładać więc na logike-lepiej wziąć tańszy.Pisze czysto teoretycznie bo nie wiem jak jeździsz ale sądząc po fragmencie "do zabawy"wnioskuje,że auto lekko nie będzie miało ;) .

 

Co do wyboru 520 vs 525 poszukaj na forum-sporo tego jest.

 

Najlepiej jakbyś wziął pod uwagę zdanie większej ilość ludzi (najlepiej takich,którzy przerabiali temat).

Ja miałem właśnie wybór 2,0 czy 2,5(właściwie ja wiedziałem co lepsze,ale żona nie ;) )...Wziąłem 2,5 dodatkowo z Vanosem nie żałuje-auto idzie o wiele lepiej z dołu niż 2,0(miałem dwie),lepiej się wkręca-ogólnie-lepszy silnik...

Dzisiaj okazyjnie pojeździłem sobie troche bokiem-2,5 idzie świetnie.

 

Ale jak napisał Jacek_E65:"Jesli chcesz wiecej mocy i momentu obrotowego - zmieniasz na inną BMW z większym silnikiem."

 

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
raczej jezdze spokojnie nie scigam sie - wole raz w tygodniu przewietrzyc samochod na prostej niz sie bawic niewiem w jakies drifty - ale no coz sadzac po ocenach lepiej wziasc zdrowa 2 litrowke niz bawic sie w jakies 2,5 bo ja nie jestem manniakiem co z kazdych swiatel z piskiem ruszam
Opublikowano
Jeśli znajdziesz 2 dobre BMki z silnikiem 2,0 i 2,5 bierz 2,5 różnica w spalaniu nie wielka,a w osiągach już znaczna. :cool2:
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Jeśli znajdziesz 2 dobre BMki z silnikiem 2,0 i 2,5 bierz 2,5 różnica w spalaniu nie wielka,a w osiągach już znaczna. :cool2:

 

Spalanie takie samo (przy dynamicznej jeździe 520i pali więcej - trzeba nieco bardziej "kręcić" silnik), różnica w opłatach OC.....

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
Dla porównania - E34 520i radzi sobie bez problemu z Honda Civic 94' o mocy 190KM

 

A łyżka na to niemożliwe :D Niezła padaczka musi być ten Civic bo z takim EE9 z B16A1 to myśle nawet 328i może mieć spory problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.