Skocz do zawartości

Grzeje się - dziwne.


gummibear

Rekomendowane odpowiedzi

miałem tensam objaw - wisco ok. wentylatorchodzi, płyn jest na oko wszystko ok.W korkach temperatura skakała a jak tylko ruszyłem wszystko wracało do nomy

Wyczyściłem chłodnice (specjalna kąpiel) zmieniłem płyn i od tamtej wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma chłonice o bardzo wąskich sekcjach i małych odstepach pomiędzy sekcjami. Przy eksploatacj wiadomo - muchy, owady itp. ogólnie brud powodują mniejsze oddawanie ciepła na zenątrz ponadto przy minimalnym brudzie w chłodnicy sekcje potrafią się częściowo zatkać więc część chłodnicy nie spełnia swojej roli. Czyściłem chłodnice w warsztacie 150 zł. Myśle że mżna zrobić o samemu - jakiś płych do czyszczenia chłdnic i DELIKATNY karcher i nie trzeba jej wyciągać. Efekt murowany. W większości BMW przyczyną przegrzewania sie silnika jest chłnica - szłyszałem o przypadkach - ktoś zrobił głowice po przegrzaniu i za pare miesięcy podobna polka. Niestetu BMW są b.ważliwe ma przegrzanie i trzeba raz na 2-3 lata czyścić chłodnice. To moja drugie BMW i po kupnie zawsze czyszcze chłodnice - NIGDY nie miałem problemu z przegrzaniem itp. To rozwiązuje wiele problemów o ktorych piszą forumowicze.

No to powoli coś się klaruje - to co piszą o odpowietrzaniu dobre trzbea będzie się za to zabrać

 

Ta kąpiel też brzmi interesująco - pytanie jak to robić i napisz jaki płyn do chłodnicy - kto wie może to też ma znaczenie

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie przyczyną musi być chłodnica wody.

 

Takie same objawy miałem kiedyś w E30 przy nieszczelnej chłodnicy klimatyzacji - w miejscu uszkodzenia z chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) wydobywał się czynnik chłodniczy wraz z olejem, olej zostawał na powierzchni zajmując coraz większą jej część a tłusta powierzchnia zaraz zarastała kurzem i znikał prześwit. A że chłodnica klimy przysłania tą od wody, to...

 

Efekt: przy jeździe silny pęd powietrza jakoś chłodził ale na postoju zaraz wskazówka szła w górę.

Identyczny objaw miał tez ojciec w E34 524td.

 

Warto więc obejrzeć chłodnicę klimy, czy jest sucha i ma prześwit. Wtedy powietrze dotrze do chłodnicy cieczy i jeżeli to wciąż nie wystarczy to można sprawdzać dalej.

 

I jeszcze uwaga mechanika, który wymieniał u mnie skraplacz. Pomiędzy skraplaczem a chłodnicą cieczy też narosła warstwa brudu, a tam nigdy nie dotrzemy nawet myjką ciśnieniową. Trzeba po prostu rozchylić chłodnice i zobaczyć co się tam między nimi dzieje.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No dobra panowie opowiem wam w takim razie Historie przez duze H.

Mam 318 is e36, wymienilem chlodnice na nowke termostat nowy pompa wody nowa wentylator nowy nie mam wisko tylko silniczek elektryczny tez nowy uszczelka pod glowice nowa glowica splanowana zawory wymienione prowadnice tez nowe i mam taki sam problem.

Poki jade jest ok ale 10 min w korku i dziekuje bardzo temp skacze.

Niech mi ktos pomoze bo spale ten samochod :mad2:

Orginał to orginał reszta to po prostu szpan...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.