Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

zmieniłem tarcze z klockami i zaczęło mi drgać na kierownicy przy prędkości 80-95km/h, wymieniłem drążek środkowy bo był wybity i nadawał się do wymiany, chłopaki wyważyli mi na tip top felgi, sprawdzili zawieszenie wszystko ok i dalej drga przy tej samej prędkości, musze założyć jeszcze inne felgi i zobaczyć czy jest to samo. Wszyscy wskazują na uszkodzoną nową tarczę.

Czy to możliwe i czy można takie tarcze reklamować??

Przed wymianą i na starym drążku nic nie drżało.

Jeśli chodzi o tarcze to kupiłem HART-a. Pewnie kibel?

Dzięki za pomoc.

Opublikowano
Jesli mowisz ze juz duzo wymieniles to ja stawiam na niewywazone kola lub tak jak napisales na felerna tarcze, tylko ze z tarczami jest sytuacja taka iz bardziej powinno trzepac kierownica podczas hamowania niz przy zwyklej jezdzie, no chyba ze bedziesz jechal 200km/h :)
Opublikowano
Sluchaj szczerze to tarcze musialy by byc niezle krzywe zeby Ci bily podczas jazdy...Jedynie w czasie hamowania mogloby sie cos dziac.Skoro masz nowe tarcze...wywazone felgi....Moze zalozyles stare opony jakies sparciale...Wiem z doswiadczenia ze jesli opony sa stare i zlezale to za chiny ludowe nie da sie ich wywazyc. Wazne jest tez gdzie masz to bicie...Tzn...moze to bicie Ci przechodzi z czegos innego? Półoś? Wał?..Moze łożysko w przednim kole...Podnies sobie samochod na lewarku i zobacz czy jakiegos luzu nie ma na piaście - to moze byc powodem bicia..... To chyba wszystkie mozliwosci . Pozdrawiam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
--czytałem kiedys na forum ,ktoś w niemczech miał podobny problem--winą obarczona została uszczelka od wspomagania ,poszukaj to dokładnie się dowiesz, popatrz jeszcze na łaczniki stabilizatora, -cedował bym jednak na opony :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

dzięki za pomoc

środkowy drążek i łączniki wymieniłem, kupiłem Febi a więc raczej niezłe i polatałem na nich z dwa tygodnie.

zmieniłem tarcze i zaczeło się coś dziać, jak hamuje to nic nie drży i nie ściąga na strony, a tylko tak jak pisałem w przedziale 0d 85-100km/h coś zaczyna drżeć z przodu ewidentnie, jak zaczynam przychamowywać przy w/w prędkośći to drgania są mocniejsze a jak wcisne pedał konkretniej giną i jest ok.

Czy może to być z centymetr dłuższa śruba przykrecająca tarcze do piasty?

Ziomek z wulkanizacji powiedział że może być uderzona felga albo opona i ukryty guz trzęsie przy tej akurat prędkości, podobno miał taką akcje.

Opublikowano

witaj,

Mialem ten sam problem w mojej e34. U mnie powodem byl ślimak końcówki kierowniczej który wchodzi w maglownice. Sprawdź to. Pozdrawiam :8)

Żyj z pasją !
Opublikowano
sprawdz jeszcze sruby mocujace kolo...moze sie znacznie roznia?????? wszedzie musi byc symetria..Pozdrawiam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
ja stawiam na kolumne kierowniczą bo mam takie same obiawy drganie kierownicy przy 80km/h jak lekko chamuje to zaczyna drgac jak mocniej to przestaje
Opublikowano
Ja miałem tak z tarczami kupiłem tarcze pierwszy i ostatni raz NK . Zaczeło drzec własnie między 80 a 90 , zareklamowałem tarcze uznali mi na miejscu reklamacje dopłaciłem do tarcz ATE + klocki Textar zalozyłem i zapomniałem ze kiedys cos drżało
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Przede wszystkim sprawdź dokładnie wszystkie śruby mocujące które były ruszane przy wymianie tarcz: koła, tarcze, zaciski it.p; jeśli wszystko jest OK to pewnie tarcze skoro problem pojawił się po ich wymianie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sprawdź czy masz szczelny układ wspomagania, jesli szczelny, to zmień wulkanizatora, a przekonasz się, że źle masz wyważone opony. Jest też mozliwość, że masz za szeroką oponę do felgi.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
ja naszczescie sie pozbylem tych drgan,wymienilem opony,wachacze,koncowki drazkow,drazek srodkowy,klocki i tarcze i dopiero jest tak jak ma byc.:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Też miałem kiedyś w mojej Bawarce podobny problem a zaczął się od zainstalowania nowych lecz nie oryginalnych felg alu. Nie pomogły wielokrotne wyważania, wymiana opon na nowe a same felgi sprawdzali komputerowo - wszystko LUX a drgania pozostały. Problem był trywialny... średnica piasty koła była o jakieś 3,5mm krótsza od średnicy otworu w feldze. Właśnie ten 3,5mm luzu było przyczyną drgań. Podjechałem do znajomego tokarza i w 30min dorobił mi tulejki, które na gorąco wcisnął n otwór felgi. Zapłaciłem 30zł ! (pikuś w porównaniu z poprzednimi kosztami) Auto nie drgnie nawet przy 200km/h.
Opublikowano

Sprawa jest prosta ! Odpowiedź dał "FOFON" !

Przyczyną drgań są nieoryginalne felgi a jak z opisu wynika moze inne rozmiary nowych tarcz ! Generalnie chodzi o luz między trzpieniem centrującym piasty a otworem centrującym felgi !

Problem mozna rozwiązać za pomocą pierścieni centrujących, które niwelują luz w układzie centrowania koła !!!

Pierścienie (plastikowe lub metalowe) można kupić w granicach 10 PLN za sztukę (Allegro ?) !

 

Powodzenia: BMWem

Opublikowano

Miałem podobny problem z biciem na kołach przy prędkości 90-100km/h. Przyczyną okazały się opony, które mimo wyważenia, po założeniu na osie biły. Po wymianie opon problem zniknął.

Ostatnio pojawił się u mnie inny rodzaj bicia. Mianowicie wracałem z Niemiec i czasami przy hamowaniu drżała mi kierownica. Z tym, że nie przy każdym hamowaniu owe drgania występowały. Po powrocie i rozpakowaniu auta drgania te już się nie powtórzyły. Z tego wnioskuję, że drgania te miały związek z obciążeniem auta. Tarcze i klocki były wymieniane ok 35kkm temu. Na przeglądzie w zawieszeniu nie znaleziono żadnych luzów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.