Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 godziny temu, radamanthyspl napisał(a):

jesli masz leasing zmiana kanalu ubezpiecznia poza dealerski to troche papierologii.

chyba, że ktoś ma leasing nie BMW 😉

Wracając do tematu szyby - wczoraj wymiana w ramach PZU Auto Szyba. Proces szybki i bezbolesny. Poza wymianą, wszystko na telefon, włącznie z klasyfikacją czy naprawa czy wymiana. Jeśli faktycznie nie wpiszą szkody do AC to byłaby najlepsza opcja na szyby ze wszystkich wymian jakie robiłem.

Opublikowano
Godzinę temu, czesiek25 napisał(a):

chyba, że ktoś ma leasing nie BMW 😉

Wracając do tematu szyby - wczoraj wymiana w ramach PZU Auto Szyba. Proces szybki i bezbolesny. Poza wymianą, wszystko na telefon, włącznie z klasyfikacją czy naprawa czy wymiana. Jeśli faktycznie nie wpiszą szkody do AC to byłaby najlepsza opcja na szyby ze wszystkich wymian jakie robiłem.

Zamiennik czy oryginał? Jaką opcję masz? Rok temu wymieniałem z PZU AS i nie wpisali, także poprawnie się zachowali. Po tym zmieniałem ubezpieczyciela i żadnych problemów.

Opublikowano
2 godziny temu, kenhor napisał(a):

Zamiennik czy oryginał? Jaką opcję masz? Rok temu wymieniałem z PZU AS i nie wpisali, także poprawnie się zachowali. Po tym zmieniałem ubezpieczyciela i żadnych problemów.

Zamiennik (świadomy wybór, auto już poza leasingiem i nie jest "pierwszego wyboru") - Sekurit Saint Gobain, za oszałamiającą składkę roczną 126 złotych 🙂

No myślę, że nie wpiszą bo nawet nie pytali o dane kierującego. Najpierw zgłaszałem przez stronę a tam było tylko OC/AC do wyboru, więc jak przez telefon ustaliłem że chcę z AS to przyszła oficjalna odpowiedź że szkodę AC zamykają bo likwidacja będzie z AS. Także traktują to jako osobne ryzyka. Allianz mi zawsze wpisywał, i to nawet bez adnotacji, że drobna szkoda....

Opublikowano
3 godziny temu, czesiek25 napisał(a):

Zamiennik (świadomy wybór, auto już poza leasingiem i nie jest "pierwszego wyboru") - Sekurit Saint Gobain, za oszałamiającą składkę roczną 126 złotych 🙂

No myślę, że nie wpiszą bo nawet nie pytali o dane kierującego. Najpierw zgłaszałem przez stronę a tam było tylko OC/AC do wyboru, więc jak przez telefon ustaliłem że chcę z AS to przyszła oficjalna odpowiedź że szkodę AC zamykają bo likwidacja będzie z AS. Także traktują to jako osobne ryzyka. Allianz mi zawsze wpisywał, i to nawet bez adnotacji, że drobna szkoda....

Tak, z PZU AS mam podobne doświadczenia. Przy X5 zaliczam AS jako opcję obowiązkową przy ubezpieczeniu.

I jak ta szyba, jak wrażenia? Pisałem wcześniej (zarówno już w tym wątku oraz tutaj: https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/212933-szyba-czołowa/page/3/?&_rid=191830#findComment-2379404), że zmieniłem też na taką, z oryginalnej Fuyao. I to, co mi się nie podoba, to mocniejsze odbijanie wnętrza, szczególnie w bardziej słoneczne dni. Opisałem to w powyższym linku.

 

Opublikowano
3 godziny temu, kenhor napisał(a):

Tak, z PZU AS mam podobne doświadczenia. Przy X5 zaliczam AS jako opcję obowiązkową przy ubezpieczeniu.

I jak ta szyba, jak wrażenia? Pisałem wcześniej (zarówno już w tym wątku oraz tutaj: https://www.bmwklubpolska.pl/forum/topic/212933-szyba-czołowa/page/3/?&_rid=191830#findComment-2379404), że zmieniłem też na taką, z oryginalnej Fuyao. I to, co mi się nie podoba, to mocniejsze odbijanie wnętrza, szczególnie w bardziej słoneczne dni. Opisałem to w powyższym linku.

 

Nic się nie rzuciło od razu w oko a było dość słonecznie, ale przejechałem tylko z warsztatu i wstawiłem do garażu. Rzadko używam G05. Czeka na urlop i trasy z holowaniem. Poprzednią szybę miałem już trochę zajechaną, więc pierwsze wrażenie było raczej - "ale czysto". Przypatrzę się czy nie odbija jakoś mocniej wnętrza i jak coś podbiję temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zwykle opowieści z różnych perspektyw. Pytanie dość precyzyjne ... nowe auto .. szyba oryginalna do wymiany i tylko w ASO ... KONIEC.

Miałem w rodzinie przypadek bujania się z asystentami/kamerami/czujnikami po wymianie szyby ... nie było winnego.

Kluczyki zostawiasz w ASO i auto odbierasz z ASO.... i tak zrobi to firma zewnętrzna ... ale Ty masz to w d.... gwarancja jest bez zmian.

Pakiety "Szyby" w ubezpieczeniach są super starszych autach. Wszyscy piszą o przednich szybach.. a co jak ktoś wybije przednią i boczną przyciemnianą ... zamiennik w innym odcieniu ?

Opublikowano
59 minut temu, kwiatus19 napisał(a):

Jak zwykle opowieści z różnych perspektyw. Pytanie dość precyzyjne ... nowe auto .. szyba oryginalna do wymiany i tylko w ASO ... KONIEC.

Miałem w rodzinie przypadek bujania się z asystentami/kamerami/czujnikami po wymianie szyby ... nie było winnego.

Kluczyki zostawiasz w ASO i auto odbierasz z ASO.... i tak zrobi to firma zewnętrzna ... ale Ty masz to w d.... gwarancja jest bez zmian.

Pakiety "Szyby" w ubezpieczeniach są super starszych autach. Wszyscy piszą o przednich szybach.. a co jak ktoś wybije przednią i boczną przyciemnianą ... zamiennik w innym odcieniu ?

Tak jak pisałem wcześniej. Szyba poszła, telefon do ASO. Następnego dnia zostawiłem i odebrałem kolejnego. Szyba identyczna z tą co miałem. Wiem, profilaktycznie zrobiłem zdjęcie uszkodzonej. Ubezpieczony w Allianz, w ASO przy zakupie. Korzystalem z pakietu szyba. Święty spokój!! Moim zdaniem wart każdych pieniędzy:)

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 26.04.2025 o 22:48, kwiatus19 napisał(a):

Jak zwykle opowieści z różnych perspektyw. Pytanie dość precyzyjne ... nowe auto .. szyba oryginalna do wymiany i tylko w ASO ... KONIEC.

Miałem w rodzinie przypadek bujania się z asystentami/kamerami/czujnikami po wymianie szyby ... nie było winnego.

Kluczyki zostawiasz w ASO i auto odbierasz z ASO.... i tak zrobi to firma zewnętrzna ... ale Ty masz to w d.... gwarancja jest bez zmian.

Pakiety "Szyby" w ubezpieczeniach są super starszych autach. Wszyscy piszą o przednich szybach.. a co jak ktoś wybije przednią i boczną przyciemnianą ... zamiennik w innym odcieniu ?

Sorry ale większej bzdury dawno nie słyszałem. Dla mnie auto było nowe jak zjechało z lawety u deleara.

1.

A jak już czytam "miałem przypadek w rodzinie to" już większego autorytetu nie może być... A ja miałem przypadek, że po wymianie w ASO trzeba było jeszcze raz wycinać i poprawiać. Znam przypadek, że ASO przy wycinaniu porysowało cały styk szyby z dachem. Sprawa skończyła się w sądzie. Czy to coś dowodzi? Nie. To naprawa zawsze się może coś nie udać. Czy w ASO czy poza.

To tylko auto i szyba, a nie operacja na otwartym sercu u pierworodnego. 

2. 

Pakiety szyby - "są super" niezależnie od wieku. Bo to nie chodzi o wiek, czy ASO - tylko kto płaci za wymianę i jaki jest tego wpływ na zniżki a nie gdzie naprawa jest robiona.

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 28.04.2025 o 17:38, czesiek25 napisał(a):

Sorry ale większej bzdury dawno nie słyszałem. Dla mnie auto było nowe jak zjechało z lawety u deleara.

No tak, auto jest nowe tylko 1 dzień ... a jak jest z poprzedniego rocznika to jest już używane ...

Ja znam wiele przypadków dobrze i źle wykonanej usługi w ASO ... no ale " to żaden autorytet .." więc pisał nie będę , żeby Czesio się nie wku....

"Pakiet szyby" ma sens, jeżeli musisz wymienić tylko 1 szybę, tylko 1 raz, kiedy uszkodzenie pozwala na dalszą jazdę. Wszystkie inne okoliczności mogą Cię mocno zaskoczyć.

Uśmiechnięty agent ubezpieczeniowy zaproponuje "Pakiet szyby" każdemu, taka jego rola. Mało tego to ubezpieczenie będzie bardzo podobne dla Skody Octavii, BMW G05 jak i np: Toyoty Corolli. Cóż z tego że możesz mieć szyby termiczne/akustyczne/przyciemniane/ z HUD a w Toyocie szybę w klapie nie wymienną wg ASO. 

Ale przecież auto jest nowe jak zjeżdża z lawety , następnego dnia jest używane i można kłaść zamienniki.

Opublikowano (edytowane)

Praktycznie w każdym aucie miałem pakiet szyby. I często z niego korzystałem. 
Kiedyś miałem włamanie do Volvo kombi. Wybili szybę w klapie. Nordglass który obsługiwał tą szkodę musiał zamawiać szybę z Volvo bo taka nie występowała w zamienniku(kolor itd). Dwa razy wymieniałem też przednie szyby (w ASO - pakiet był w PZU na oryginałach).

A np pakiet oferowany przez Alianz/BMW ma nawet uwzględniony szyberdach!

Edytowane przez ubejane
Opublikowano

Pytanko czym się różni szyba Fuyao ze znaczekime BMW oraz ta sama bez znaczka BMW ? 

Ostatnio zacząłem zgłębiać temat .. i bez problemu szybiarze mają szyby Fuyao .. tylko nie ma znaczka BMW, ale wymiana szyby to koszt max 4k .. na Fuyao i mówią, że jest identyczna tylko bez znaczka BMW. 

Opublikowano

I jeszcze ciekawostka - Allianz , ubezpieczenie delerskie (TYLKO) zarzeka się się do 2 razy nie raportują tych szkód, dopiero za 3 razem. 

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

I jeszcze ciekawostka - Allianz , ubezpieczenie delerskie (TYLKO) zarzeka się się do 2 razy nie raportują tych szkód, dopiero za 3 razem. 

 

Jako stały klient tej usługi - potwierdzam. Dlatego w tym roku aby uniknąć 3 wymiany i zgłoszenia nakleiłem folię.

Edytowane przez BigCactus
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, BigCactus napisał(a):

Dlatego w tym roku aby uniknąć 3 wymiany i zgłoszenia nakleiłem folię.

@BigCactus jaki koszt foli i czy to rzeczywiscie działa ? 🙂

Jak z HeadUpem, asystentami, widocznością, odbijaniem słońca  etc ? 

Edytowane przez Big_daddy
Opublikowano

Folia dziala, ale niestety na krotko. Szybko sie rysuje od wycieraczek. Po 2 miesiacach wyglada to juz slabo. Nie polecam

 

Opublikowano
5 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

I jeszcze ciekawostka - Allianz , ubezpieczenie delerskie (TYLKO) zarzeka się się do 2 razy nie raportują tych szkód, dopiero za 3 razem. 

 

Szyba zgłoszona, teraz jednak twierdzą.. że raportują do UFG. Nie mniej jednak szyba będzie wymieniona i zobaczymy czy będzie w UFG czy nie. W razie czego mam od nich rozmowę że nie raportują .. i zobaczymy czy to prawda czy będzie z nimi się trzeba poprzepychać czy nie. 
 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

@BigCactus jaki koszt foli i czy to rzeczywiscie działa ? 🙂

Jak z HeadUpem, asystentami, widocznością, odbijaniem słońca  etc ? 

Mam ją od około pół roku i wciąż nie wymaga wymiany (są cieniutkie ryski widoczne jak zbliżysz się do szyby i przyjrzysz, ale nie przeszkadza to w żaden sposób). HeadUp i aystenci działają bez problemu. Generalnie trochę gorzej się sciera przez wycieraczki, w nocy jakby inaczej/gorzej widać np. oświetlenie uliczne, widać też jak się przyjrzysz mikroryski od wycieraczek, minimalnie ciężej schodzą owady.

…. ale od pol roku nie musiałem zmieniać szyby a dostałem już kilkanaście strzałów, z których na pewno kilka uszkodziłoby szybę. Także spełnia w 100% zadanie dla jakiego została założona.

W skrócie - jesli nie lecą Ci szyby jedną za drugą to kompletnie bez sensu zakładać folię bo zachowuje się gorzej niż sama szyba co w sumie jest oczywiste. Ale jak lecą i zaczynasz myśleć o szybie a nie jeździe to rozwiązuje to problem kosztem tych minusów powyżej. No i trwalosc - wydaje mi się patrząc na stan po 6 miesiącu, że wymiana co 1,5 roku maks.

 

Edytowane przez BigCactus
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Z ciekawosci - jak Wy jezdzicie, ze lecą np. 3 szyby rocznie? Pytam, bo mialem okolo 20 aut i w zadnym nie bylo takich przygod. Wymiana szyby raz na 2 lata lub rzadziej, a ewentualnie w trakcie tego okresu drobne naprawy w postaci zalewania zywicą.

Jesli chodzi o folie, to z tego co sie dowiedzialem, obecnie na rynku szanowane sa dwa produkty. Oba mialy premiere w ciagu ostatnich 12 miesiecy.

1. Xpel Windshield

2. Ultrafit Wincrest Evo

Podobno oba naprawde daja rade, a wymiana co okolo 2 lata. Rzekomo nie rysują sie od wycieraczek az tak jak dotychczasowe produkty na rynku, bo do pewnego stopnia sa w stanie sie same regenerowac. Kluczem jest z czego folia na przednia szybe jest wykonana - TPU vs PET.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
2 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Z ciekawosci - jak Wy jezdzicie, ze lecą np. 3 szyby rocznie? Pytam, bo mialem okolo 20 aut i w zadnym nie bylo takich przygod. Wymiana szyby raz na 2 lata lub rzadziej, a ewentualnie w trakcie tego okresu drobne naprawy w postaci zalewania zywicą.

Jesli chodzi o folie, to z tego co sie dowiedzialem, obecnie na rynku szanowane sa dwa produkty. Oba mialy premiere w ciagu ostatnich 12 miesiecy.

1. Xpel Windshield

2. Ultrafit Wincrest Evo

Podobno oba naprawde daja rade, a wymiana co okolo 2 lata. Rzekomo nie rysują sie od wycieraczek az tak jak dotychczasowe produkty na rynku, bo do pewnego stopnia sa w stanie sie same regenerowac. Kluczem jest z czego folia na przednia szybe jest wykonana - TPU vs PET.

W Polsce popularna jest jazda na zderzaku, gdzie piach za auta ładnie piaskuje szybę oraz kamyczek większą ma szanse, że zbije ją :). A wiekszość osób kupując bmw lubi sobie szybciej pojechać, bo nie płaci się za pół licznika tylko za cały. Także kwestia użytkownika 😉  

Opublikowano

Też miałem o to zapytać - przez tyle lat nie miałem żadnej zbitej szyby, raptem jakiś odprysk. Ale faktycznie pilnuję się, żeby nie podjeżdżać za blisko, szczególnie za ciężarówkami.
Może totka powinienem obstawić?

Opublikowano
13 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Z ciekawosci - jak Wy jezdzicie, ze lecą np. 3 szyby rocznie?

mi pierwsza szyba od 3 lat poleciała. Wczoraj , i co najlepsze nie na zderzaku, tylko normalnie w ruchu miejskim. 

Wystarczy że spod koła coś wystrzelić, odpowiedni kąt i po szybie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, jnk12 napisał(a):

W Polsce popularna jest jazda na zderzaku, gdzie piach za auta ładnie piaskuje szybę oraz kamyczek większą ma szanse, że zbije ją :). A wiekszość osób kupując bmw lubi sobie szybciej pojechać, bo nie płaci się za pół licznika tylko za cały. Także kwestia użytkownika 😉  

 

7 godzin temu, Kingu napisał(a):

Też miałem o to zapytać - przez tyle lat nie miałem żadnej zbitej szyby, raptem jakiś odprysk. Ale faktycznie pilnuję się, żeby nie podjeżdżać za blisko, szczególnie za ciężarówkami.
Może totka powinienem obstawić?

Kompletna bzdura z tylu nie wiem ale się wypowiem - jeżdżę od 30 lat różnymi samochodami i pierwsza zbita szyba to właśnie X5 (pierwsza i 6-8 kolejnych bo już nawet nie pamiętam). Dodatkowo zawsze się pilnuję, żeby nie podjeżdżać właśnie z racji szyby. Pamiętam praktycznie każdy strzał, który skutkował pęknięciem/uszkodzeniem szyby i żaden nie wynikał z bliskiego podjechania pod inne auto. Także bez zbędnego teoretyzowania proszę ;). Dodatkowo TE SAME trasy w ten sam sposób jeżdżę od lat drugim Audi Allroad i nigdy nie uszkodziłem szyby.

Główne przyczyny:

- po pierwsze przebieg bo dla przykładu ja robię około 40.000km rocznie - czyli prosta zasada zwiększenia prawdopodobieństwa takiego zdarzenia

- po drugie rodzaj trasy - wszystkie strzały to S-ki i Autostrady a moim przypadku to 90%

- a samo uszkodzenie to w 90% kamyk spod TIR-a jadącego DRUGIM pasem. I to (o czym już pisałem na forum) zazwyczaj przy prędkościach 40-80km/h. Nie dużych autostradowych, a właśnie takich rozbiegowych - być może wynika to z tego, że przy wyższych prędkościach kamyki odbijają się już od szyby. Osobówki mają po pierwsze węższe opony a po drugie lecą zazwyczaj lewym, czystym pasem. A TIR-y lubią zjechać minimalnie na pobocze i złapać syf z pobocza.

- pionowa szyba w X5 - po raz kolejny fizyka i kąt uderzenia. Ten sam problem co ja ma zresztą znajomy w Mercedesie G - który od 2 lat również jeździ z folią na szybie

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Tak, było to poruszane. Właśnie nie o jazdę na zderzaku chodzi, ale o chyba kąt i to gdzie te kamienie uderzają (jak blisko ramki, to prawie pewny pająk). Ja raz wymieniałem i raz naprawiałem już tę wymienioną i zapewniam, że kamyczki uderzyły jak miałem dość daleko do poprzedzających aut. Wtedy kamień nabiera prędkości i jego trajektoria lotu (zakładam opadanie) robi robotę. Te szyby lub ich nachylenie w X5 są słabe,  też przez całe życie właściwie nie miałem pajączków, a w tym jak opisałem na wstępie jestem po wymianie i naprawie. Wymiana w pierwszym roku posiadania auta, a właśćiwie w pierwszym półroczu.

Niektórzy nie dostępują tego zaszczytu i tylko się cieszyć, ale jednak sporo jest takich przypadków, chyba więcej niż w innych autach. Choć z drugiej strony, jak się już zawita w takiej firmie, która zajmuje się naprawą/wymianą, to widać ile osób podjeżdża na bieżąco z podobnymi problemami odprysku -> cała paleta marek i modeli. Także pewnie trzeba mieć też trochę szczęścia lub może nie jeździć w trasy ;).

Edytowane przez kenhor
Opublikowano (edytowane)
Teraz, kenhor napisał(a):

Tak, było to poruszane. Właśnie nie o jazdę na zderzaku chodzi, ale o chyba kąt i to gdzie te kamienie uderzają (na blisko ramki, to prawie pewny pająk). Ja raz wymieniałem i raz naprawiałem już tę wymienioną i zapewniam, że kamyczki uderzyły jak miałem dość daleko do poprzedzających aut. Wtedy kamień nabiera prędkości i jego trajektoria lotu (zakładam opadanie) robi robotę. Te szyby lub ich nachylenie w X5 są słabe,  też przez całe życie właściwie nie miałem pajączków, a w tym jak opisałem na wstępie.

Dokładnie tak - w zasadzie każdy strzał, który skutkował wymianą szyby był blisko ramki - i następnie już linia postępuje dalej. Być może naprężenia w tych miejscach są takie, że szybka jest bardzo delikatna - w żadnym innym samochodzie nie miałem takiego problemu jak w X5. A problem jest znany, bo kupując auto od razu dealer mi mówił abym wybrał ubezpieczenie Allianz bo ma 2 szyby do wymiany w pakiecie ;).

Edytowane przez BigCactus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.