Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, maxox napisał(a):

A ja wam powiem że tak się złożyło, że jeździłem 3dni 318i pierwszy polift sedan, 2.0 156km benz, m pakiet. Na co dzień jeżdżę swoim m340d touring. Jazda tym 318i mnie zszokowała. W życiu bym nie pomyslał, że to możliwe. Tam wszystko jest inne niż u mnie. Tam się nawet inaczej otwierają szyby, inaczej chodzą przełączniki, kratki nawiewu. Zawieszenie dramatyczne. Teraz rozumiem, że każdy mówił adaptacja niezbędna. Silnik koszmar. Ogólnie tym autem jeździ się jak Fabią i tak się je ogólnie odczuwa. Mój m340d touring to jest Bentley z silnikiem Ferrari przy tym. Zawieszenie jest u mnie wprost bajeczne przy tamtym, ciszej 3x, po prostu nie do uwierzenia generalnie. Serio. Harman u mnie przy podstawowym radiu w tym 318i to jest sala koncertowa. 

Auta zastępcze to bida edition, też miałem okazję 318d parę lat temu... Ciekawe doświadczenie, mimo prawie nowego z 600km przebiegu bardzo czekałem na swojego 7latka 😀

Opublikowano
47 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Panowie, ale nie jestem z policji internetowej, ale offtop się zaczyna:) 

Zdecydowanie 😀

Opublikowano

Tam wszystko jest inaczej, drzwi też zamykają się inaczej. Nie mogę wyjść z podziwu jak BMW może wyprodukować coś takiego jak 318i

Opublikowano

Nota bene jak byłem w salonie to wyjeżdżały same 540d. Fajne auto. Mnie się podoba. Ale nie wiem jak jeździ ani jaką ma jakość.

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, maxox napisał(a):

A ja wam powiem że tak się złożyło, że jeździłem 3dni 318i pierwszy polift sedan, 2.0 156km benz, m pakiet. Na co dzień jeżdżę swoim m340d touring. Jazda tym 318i mnie zszokowała. W życiu bym nie pomyslał, że to możliwe. Tam wszystko jest inne niż u mnie. Tam się nawet inaczej otwierają szyby, inaczej chodzą przełączniki, kratki nawiewu. Zawieszenie dramatyczne. Teraz rozumiem, że każdy mówił adaptacja niezbędna. Silnik koszmar. Ogólnie tym autem jeździ się jak Fabią i tak się je ogólnie odczuwa. Mój m340d touring to jest Bentley z silnikiem Ferrari przy tym. Zawieszenie jest u mnie wprost bajeczne przy tamtym, ciszej 3x, po prostu nie do uwierzenia generalnie. Serio. Harman u mnie przy podstawowym radiu w tym 318i to jest sala koncertowa. 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ktoś kto by się przesiadł z 20 letniej trójki do tego 318i byłby zachwycony. 

Ja jestem szczęśliwy, że wybrałem 340i w touringu. Większy samochód moim zdaniem ma sens tylko wtedy jeśli faktycznie potrzebujesz więcej miejsca, albo chcesz podkreślić swój status  (nie dla mnie). Trójka nie była kompromisem, ale odpowiednim samochodem do moich potrzeb jeśli chodzi o wielkość. Do tego dochodzą fajne wrażenia z jazdy. Jakość wykonania jest bardzo dobra, kilka plastikowych elementów które udają metal, jakby były metalowe to byłoby super. Na skórach mi nie zależy. Z ręka na sercu mówię, że nie irytuje mnie w tym samochodzie nic. Jakbym miał większy budżet to prędzej bym dołożył do M3 niż 5 czy A6 z 3.0, bo większe auto nie ma u mnie sensu. Jedyny samochód jaki mógłbym mieć, a byłby za dużo to panamera kombi turbo bez hybrydy, ale to już cenowo kosmos, wolałbym 340i + mieszkanie na wynajem aby bylo na paliwo 😉

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Mam podobnie, super sleeperek... M3 mi się po czasie już bardzo podoba ale jednak nie dla mnie na daily. Jako drugie jak najbardziej, chociaż bardziej bym wybrał M2C lub rs3.

Opublikowano
1 minutę temu, maxox napisał(a):

Trójka w Touringu jest w sam raz. Sedan trochę dla mnie za mało praktyczny 

IMG_20250313_212925.jpg

Dla każdego coś innego, mi kombiak nie leży.  Rozumiem, że bardziej praktyczny i przy małych dzieciakach raczej must have...

Opublikowano
33 minuty temu, macste napisał(a):

Mam podobnie, super sleeperek... M3 mi się po czasie już bardzo podoba ale jednak nie dla mnie na daily. Jako drugie jak najbardziej, chociaż bardziej bym wybrał M2C lub rs3.

Jak potrzebujesz mieć dwa samochody w rodzinie to takie np. X1/X3 + M2 comp super zestaw. Jak jeden to jednak lepiej mieć M3 touring 😄 Koszty użytkowania jednego droższe samochodu pewnie będą niższe niż dwa tańsze, o sumarycznie porównywalnej cenie.

 

33 minuty temu, macste napisał(a):

Dla każdego coś innego, mi kombiak nie leży.  Rozumiem, że bardziej praktyczny i przy małych dzieciakach raczej must have...

Jak jeździsz na rower, narty. Oprzeć się o próg bagaznika aby zmienić buty. Łatwiej wrzucić sprzę, poukładać w bagażniku, jakieś koło z roweru etc. więc nie tylko dla ludzie z dziećmi. Osobiście touring mi się bardzo podoba.

Opublikowano

Ja miałem tak że mi kombiaki nie leżały przez całe życie aż nagle coś się coś przestawiło rok temu i teraz nie kupiłbym samochodu nie będącym kombiakiem. 

Tak jak @GrzegorzKowspomniał, dla kogoś aktywnego pod względem sportowym to nie ma nic lepszego. 

 

Ale jak porównuję wygląd kombi w g20 i g60 to zdecydowanie wybieram g20. 

FB_IMG_1741901024604.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

A ja wbiję gwoździa....

Miałem kiedyś e klasę w211, w ładnym wypasie, bananowe skóry, drewno orzech.... piękne szyby z s klasy. W porównaniu z tym to 5,3 te 3 lata temu, czy nowa 5 to tania motoryzacja. Taka biedna, nie wyględna.

siedziałem w nowej 5, nie urywa tyłka... Wolę swoje tłuste 340. No i mam otwierany dach....

  • Lubię to 3
Opublikowano
37 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Jak potrzebujesz mieć dwa samochody w rodzinie to takie np. X1/X3 + M2 comp super zestaw. Jak jeden to jednak lepiej mieć M3 touring 😄 Koszty użytkowania jednego droższe samochodu pewnie będą niższe niż dwa tańsze, o sumarycznie porównywalnej cenie.

 

Jak jeździsz na rower, narty. Oprzeć się o próg bagaznika aby zmienić buty. Łatwiej wrzucić sprzę, poukładać w bagażniku, jakieś koło z roweru etc. więc nie tylko dla ludzie z dziećmi. Osobiście touring mi się bardzo podoba.

Mam fabryczny hak i ueblera na dwa fulle ścieżkowe 😀 Daje radę z sedanem. Jak bym chciał przestrzeń to E class T i wszystko jasne... Superb kombi też robi robotę. Jeździłem Fordem Expedition i jest jeszcze leeeepiej. Tylko na co dzień wozić "tony" powietrza i dodatkowe kg, do tego gumowe prowadzenie, gorszy w/g mnie design. Dla mnie prio to najmniejszy możliwy samochód wystarczający na wyjazd w 4os. na wakacje że sprzętem. Kufra na hak jezdne nie przerabiałem ale jak coś wezmę pod uwagę.

Każdy ma inne potrzeby, upodobania, priorytety. Każdy swoją rację ma 😀

Żeby nie było miałem dwa kombiaki Audi A4 czterołapy, ba nawet V6. Niby wyważenie ideał (fourty-fourty), niestety nie jeździły jakby były dobrze wyważone, za ciężki silnik za bardzo z przodu... podsterowność.

Opublikowano
7 godzin temu, macste napisał(a):

Mam fabryczny hak i ueblera na dwa fulle ścieżkowe 😀 Daje radę z sedanem. Jak bym chciał przestrzeń to E class T i wszystko jasne... Superb kombi też robi robotę. Jeździłem Fordem Expedition i jest jeszcze leeeepiej. Tylko na co dzień wozić "tony" powietrza i dodatkowe kg, do tego gumowe prowadzenie, gorszy w/g mnie design. Dla mnie prio to najmniejszy możliwy samochód wystarczający na wyjazd w 4os. na wakacje że sprzętem. Kufra na hak jezdne nie przerabiałem ale jak coś wezmę pod uwagę.

Każdy ma inne potrzeby, upodobania, priorytety. Każdy swoją rację ma 😀

Żeby nie było miałem dwa kombiaki Audi A4 czterołapy, ba nawet V6. Niby wyważenie ideał (fourty-fourty), niestety nie jeździły jakby były dobrze wyważone, za ciężki silnik za bardzo z przodu... podsterowność.

Zgadzam się z Tobą. Dla mnie jak pisałem wcześniej pod względem miejsca 3er touring jest idealne 🙂 Ssdan wygląda bardziej sportowo kłócić się nie będę. A z miejscem to dla mnie ustawne 500l i duża klapa jest wystarczające. Wszystko powyżej to wożenie pustego powietrza przez 99% czasu. Szczególnie, że sobie można boxa założyć na dach aby przewieść narty. Ogólnie wybierając samochód trzeba patrzeć na swoj wzrost i sylwetkę. Ja jestem nie wysoki i raczej wysportowany ze szczupła sylwetka. Wygodnie wsiada mi się do 3er czy wysiada. Jakbym miał 190cm + jakiś zbedny balast pewnie byłoby to męczące. A w drugą stronę przy moim wzroście zakładanie boxa na dach np. X5 byłoby dużym wyzwaniem, a żeby coś wyciągnąć to musiałbym się ,,wspinać" I znajac się po każdej takiej operacji cały brud z samochodu wylądowałby na moich ubraniach. Dlatego stawiam tezę, że odbiór ilości miejsca w środku bardzo zależy od własnych wymiarów. Oglądałem kiedyś yt gdzie właściciel sieci Biesiadowo miał GLS, który wyglądał przy jego posturze na małego. Poszedłem potem do salonu aby zobaczyć ten samochód i zdałem sobie sprawę jak wielki to człowiek we wszystkich płaszczyznach jest bo samochód ogromny! 

Ja bym mógł jeździć w sumie wszystkim na codzień. Nawet z kubłów w M2 mi się w miarę wygodnie wysiadało.

Opublikowano

Ogólnie wolę sedany, ale trójka w kombi, czyli G21 jest boska, gdyby nie żona (bo to była dla niej trójka) to chyba wziąłbym kombi. Po prostu obie są dla mnie piękne.

Generalnie mówienie, że lepiej wziąć G60, bo to świeży model, a G20 to już ma swoje lata - jest dla mnie bez sensu - skoro G60 wygląda jak chiński Passat, a G20 jest mega udanym projektem designerów. Znowu dodam - jak dla mnie. I myślę, że też trójka "skończy się" na G20/G21, kolejny model będzie przeskokiem w przyszłość, jak w przypadku serii 5, gdzie używane G30 z małym przebiegiem, silnikiem R6 i fajnym wyposażeniem kosztują podobnie do G60 po rabatach... a silników w G60 praktycznie nie ma oczywiście poza skastrowanym 540d. Dwóch moich kolegów robiło zakupy i wiem, jak ten rynek wygląda. Więc myślę, że spokojnie można zamawiać G20, tym bardziej, że następca na drogach pojawi się dopiero za około 2 lata i nie wiadomo, jakie będzie... Obym się, mylił, ale widzę, jaką drogą podąża ten rynek i BMW to niestety mam obawy.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, Mandus napisał(a):

jak w przypadku serii 5, gdzie używane G30 z małym przebiegiem, silnikiem R6 i fajnym wyposażeniem kosztują podobnie do G60 po rabatach...

Z racji że coś tam jestem w temacie...

To że na otomoto są 540i / 540d z 22/23 roku za 250k - nie oznacza że się sprzedają.

14 minut temu, Mandus napisał(a):

że następca na drogach pojawi się dopiero za około 2 lata i nie wiadomo, jakie będzie...

Trochę chyba wiadomo, podobne do G60 LCI.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, luk_byd napisał(a):

Z racji że coś tam jestem w temacie...

To że na otomoto są 540i / 540d z 22/23 roku za 250k - nie oznacza że się sprzedają.

Trochę chyba wiadomo, podobne do G60 LCI.

Jeszcze tych diesli trochę jest to krajowych 540i jest bardzo mało szczególnie z jakimś sensowym przebiegiem. 

Opublikowano
Godzinę temu, Mandus napisał(a):

Ogólnie wolę sedany, ale trójka w kombi, czyli G21 jest boska, gdyby nie żona (bo to była dla niej trójka) to chyba wziąłbym kombi. Po prostu obie są dla mnie piękne.

Generalnie mówienie, że lepiej wziąć G60, bo to świeży model, a G20 to już ma swoje lata - jest dla mnie bez sensu - skoro G60 wygląda jak chiński Passat, a G20 jest mega udanym projektem designerów. Znowu dodam - jak dla mnie. I myślę, że też trójka "skończy się" na G20/G21, kolejny model będzie przeskokiem w przyszłość, jak w przypadku serii 5, gdzie używane G30 z małym przebiegiem, silnikiem R6 i fajnym wyposażeniem kosztują podobnie do G60 po rabatach... a silników w G60 praktycznie nie ma oczywiście poza skastrowanym 540d. Dwóch moich kolegów robiło zakupy i wiem, jak ten rynek wygląda. Więc myślę, że spokojnie można zamawiać G20, tym bardziej, że następca na drogach pojawi się dopiero za około 2 lata i nie wiadomo, jakie będzie... Obym się, mylił, ale widzę, jaką drogą podąża ten rynek i BMW to niestety mam obawy.

Szanuję Twoje zdanie, ale z całym szacunkiem - to nie wygląda jak chiński Passat 🙂

 

image.png.13989a957c933d6e6d67994a83173223.png

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W odpowiedniej konfiguracji, kolorze G60 może się podobać. Opatrzyło się, tak jak kiedyś E60 i kolejne.

Natomiast ogólny feeling, jakość - widać że poszło to w inną stronę niż tutejsze oczekiwania. Nie wiem jak to się sprzedaje względem innych modeli historycznie (chociaż czy można to porównywać? inne czasy, inne ceny, inne potrzeby, inna konkurencja itp itd.) oraz względem innych modeli obecnie.

Nie mniej jednak - to że obcinane jest wyposażenie... Przecież tego nie wymusza UE. Rozumiem ze odbiorców na 'spasy' jest mniej niż na gołe 520i/520d... ale to właśnie budowało to 'Premium'. Były rzeczy, funcje, cechy, które nie były dostępne dla innych marek. Teraz jedyne co to... lepiej się prowadzi. No bo wyposażenie podobne można mieć w innych markach, prawda ? Czy nawet schowki są wyścielone filcem, a w BMW nie ? - Wiem że ciągle się o tym pisze... że to, że cup-holdery - ale rzeczywiście z mojego/naszego punktu widzenia, jak duże/ogromne oszczędności i korzyści ma BMW z tych cięć ? Fotele komfortowe z modelu na model (z lifta na lift) - coraz mniejsze, mniej 'pufiaste'.

 

Myślę że wszystko zostało już napisane. G20 - jeśli pasuje, jest wygodne... czemu nie, za 3 lata moze byc to G60 LCI... przecież nie kupuje się auta na całe zycie. A jesli dzis stac na nowe, to za 3 lata rowniez bedzie. Rynek nie zmienia sie chyba az tak dynamicznie.

Bo jeśli dziś kupi G60, to co za trzy lata? Nowego MB, Audi - nie będzie. Przesiadka będzie na tym samym poziomie. Chociaż jeśli już może jeździć czymś lepszym... dlaczego nie?

Edytowane przez luk_byd
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

No cóż, niektórzy będą chyba musieli jeździć G20 przez 8, 10, czy 15 lat. Resztę i co zamożniejszych czas i tak zachęci do zmiany samochodu i nie mam absolutnie cienia wątpliwości, że wszyscy będą zachwyceni nowym modelem, zaraz z wypiekami na twarzy będą omawiane konfiguracje. Będzie jak zawsze, najpierw płacz, a potem zachwyty. Jak G20 zastępowała F30 to pewnie było podobnie. 

Jak ktoś pisze o zjeździe jakościowym G60 względem G30, to chyba naprawdę nie siedział w G60 i w sumie ten wątek i wypowiedzi jedynie utwierdzają mnie w tym, że na 20 komentujących 19 nawet nigdy nie złapało G60 za klamkę, ale każdy ma wyrobiony pogląd o jakości, walorach użytkowych i wszelkich innych aspektach :)))) 

I druga sprawa, którą podtrzymuję - jeżeli ktoś uważa, że jakość w G60 jest słaba, to ja nie wiem jak wytrzymujecie w G20, bo mój feeling jest taki, że chyba każdy element wykończenia G60 jest wyższej jakości niż w G20, a jeżeli są wspólne, to nigdy nie są gorsze niż w G20.

 

 

 

 

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

Co do G60 niektórym brakuje tam domykania drzwi ( powinno być w opcji ), na pewno brakuje mocno benzyny B58 i to bardzo duży brak w tej klasie. Audio Bowersa za 20-24k raczej nikt by nie brał, a przynajmniej nie z silnikami 4-cylindrowymi, gdzie to auto z nimi jednak schodzi najczęściej, tak samo jakieś noktowizory, a np. same lasery wszędzie wyleciały z opcji. To, co jest w opcjach uważam jest ok, choć źle, że to spakietowali mocno. To auto z silnikiem 540d w xDrive można kupić za 320-330 tys zł po rabatach, a konkurencja jest znacznie droższa. Coś za coś. Osobiście widziałbym galwanizowane przyciski od szyb, ale tam po cichu je naprawiono i już wygląda lepiej, niż dotychczas. A samo G60 imo wygląda świetnie w M-Pakiecie, z M-Pro z ładnym lakierem i na ładnej feldze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.