Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

przymierzam się do zakupu opon letnich. Rocznie robie ok 10 tyś km , głównie w cyklu miejskim . W poprzednich autach zawsze miałem 1 rozmiar opon i nie było problemu.
Co myslicie o oponach Nexen N'Fera Sport  19 XL, bez RF i homologacji  w dwóch rozmiarach? 
Mam G31 520D bez xdrive 

Edytowane przez Galba
Opublikowano

Masz auto premium to raczej celuj w opony premium, Nexen to średniak, ja wyrwałem przed zimą z olx tyle co dotarte zimowe Micheliny za około pół ceny nowych, więc rozglądanie się za nowymi używkami to też jakiś pomysł. Ale w grę wchodziły też Hankooki (półka premium w cenie średniaka) które miały wyniki na Tyre Reviews na równi z topowymi oponami kosztując znacznie mniej, ale to o zimówkach. Przejrzyj ich stronę i kanał na youtubie, a dużo się dowiesz.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Markok napisał(a):

Masz auto premium to raczej celuj w opony premium, Nexen to średniak, ja wyrwałem przed zimą z olx tyle co dotarte zimowe Micheliny za około pół ceny nowych, więc rozglądanie się za nowymi używkami to też jakiś pomysł. Ale w grę wchodziły też Hankooki (półka premium w cenie średniaka) które miały wyniki na Tyre Reviews na równi z topowymi oponami kosztując znacznie mniej, ale to o zimówkach. Przejrzyj ich stronę i kanał na youtubie, a dużo się dowiesz.

Powiem Ci ,że w F10 jeździłem na Barumach czyli klasa ekonomiczna i naprawdę nie miałem się czego doczepić przez 4 lata.  Wydaje mi się ,że na moją jazdę nie potrzebuje opon premium a te nexeny mają niby dobre opinie .. ba nawet niby idą jako 18 z *  do G60 

  

15 minut temu, derlysy napisał(a):

Spoko ale zmierz obwody zanim założysz.

  rozmiary normalne 245/40R19  i 275/35R19

Edytowane przez Galba
  • Moderatorzy
Opublikowano

Osobiście bym nie kupił takich (Barum zresztą też nie). Michelin, Pirelli, Goodyear, do tego homologacja i RF (choć to chyba najbardziej dyskusyjny temat). I przynajmniej wiesz co masz.

Chodzi o to, że rozmiar rozmiarowi nierówny w przypadku opon niehomologowanych. Przy napędzie xDrive ma to dość duże znaczenie, a jak masz RWD to w sumie wszystko jedno. Jedynie większe problemy przy wyważaniu mogą się pojawić (m.in. dlatego od lat kupuję od razu całe, oryginalne i już zmontowane oraz wyważone koła zamiast bawić się w opony i to jeszcze niehomologowane).

I też nie rozumiem dlaczego ludzie próbują oszczędzać na oponach. Serio? Koła/opony kupuje się raz na kilka lat, więc lepiej celować w produkty premium. Wydaje mi się, że kilka stówek nie powinno tu robić żadnej różnicy. Zwłaszcza, że to BMW, a nie jakaś Omoda czy inny Fiat. Ale jak nie chcesz wiedzieć co inni o tym myślą, bo już podjąłeś decyzję to nie wiem po co pytasz 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Markok napisał(a):

Hankooki (półka premium w cenie średniaka)

Hankook to półka średnia 😉 Mocno aspirująca do klasy premium i nierzadko dorównująca oponom klasy premium, ale mimo wszystko jest "tuż przy suficie" klasy mimo wszystko średniej. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, s0nar napisał(a):

Osobiście bym nie kupił takich (Barum zresztą też nie). Michelin, Pirelli, Goodyear, do tego homologacja i RF (choć to chyba najbardziej dyskusyjny temat). I przynajmniej wiesz co masz.

Chodzi o to, że rozmiar rozmiarowi nierówny w przypadku opon niehomologowanych. Przy napędzie xDrive ma to dość duże znaczenie, a jak masz RWD to w sumie wszystko jedno. Jedynie większe problemy przy wyważaniu mogą się pojawić (m.in. dlatego od lat kupuję od razu całe, oryginalne i już zmontowane oraz wyważone koła zamiast bawić się w opony i to jeszcze niehomologowane).

I też nie rozumiem dlaczego ludzie próbują oszczędzać na oponach. Serio? Koła/opony kupuje się raz na kilka lat, więc lepiej celować w produkty premium. Wydaje mi się, że kilka stówek nie powinno tu robić żadnej różnicy. Zwłaszcza, że to BMW, a nie jakaś Omoda czy inny Fiat. Ale jak nie chcesz wiedzieć co inni o tym myślą, bo już podjąłeś decyzję to nie wiem po co pytasz 🙂

w pierwszym poście zapytałem "Co o tym myslicie"  🙂  Po prostu nie lubię RF i wygodniej jeździło mi sie na zwykłych XL.  Wiesz  Ty masz prawie 2,5 razy wieksza moc nie moje zwykłe 2,0..  też nalezy to brać pod uwagę 

  

24 minuty temu, KucaQ napisał(a):

Hankook to półka średnia 😉 Mocno aspirująca do klasy premium i nierzadko dorównująca oponom klasy premium, ale mimo wszystko jest "tuż przy suficie" klasy mimo wszystko średniej. 

No właśnie myslałem nad Hankook lub te Nexen czyli dobra średnia półka 

Edytowane przez Galba
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hankooki idą na pierwszy montaż w 6 G32 i 7 G11, więc nie takie złe...

  • Lubię to 1
Opublikowano
20 minut temu, s0nar napisał(a):

Osobiście bym nie kupił takich (Barum zresztą też nie). Michelin, Pirelli, Goodyear, do tego homologacja i RF (choć to chyba najbardziej dyskusyjny temat). I przynajmniej wiesz co masz.

Chodzi o to, że rozmiar rozmiarowi nierówny w przypadku opon niehomologowanych. Przy napędzie xDrive ma to dość duże znaczenie, a jak masz RWD to w sumie wszystko jedno. Jedynie większe problemy przy wyważaniu mogą się pojawić (m.in. dlatego od lat kupuję od razu całe, oryginalne i już zmontowane oraz wyważone koła zamiast bawić się w opony i to jeszcze niehomologowane).

I też nie rozumiem dlaczego ludzie próbują oszczędzać na oponach. Serio? Koła/opony kupuje się raz na kilka lat, więc lepiej celować w produkty premium. Wydaje mi się, że kilka stówek nie powinno tu robić żadnej różnicy. Zwłaszcza, że to BMW, a nie jakaś Omoda czy inny Fiat. Ale jak nie chcesz wiedzieć co inni o tym myślą, bo już podjąłeś decyzję to nie wiem po co pytasz 🙂

Niestety coraz częściej i homologowane nie trzymają rozmiarów. Jedynie Micheliny ciągle topka pod tym względem. Moje Goodyeary też minimalnie dozwolone 2% przekraczają mimo homologacji.

  • Przykro mi 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te Nexeny N'Fera Sport tez ida na pierwszy model do nowej 5 ale jako homologowane i tu moze byc roznica.  Ciezko nam sie przekonac ale do nowej serii 7 ida inne koreance hankooki a tam juz na pewno ktos to przemyslal ( pirelli sie rozpadaly ) wiec reasumujac ja bym nie kupil ale po prostu to chyba czasy sie zmieniaja i za chwile azjatyckie to nie bedzie budzetowe tylko i wylacznie. 

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, pikopiko napisał(a):

Hankooki idą na pierwszy montaż w 6 G32 i 7 G11, więc nie takie złe...

Nikt nie powiedział, że złe. i*cept evo2 W320 są nawet z homologacją BMW 😉

 

54 minuty temu, Galba napisał(a):

Po prostu nie lubię RF i wygodniej jeździło mi sie na zwykłych XL.

Pytanie jeszcze gdzie (w sensie w jakim aucie) jeździłeś na oponach RF. W E91 mam zwykłe XL i jest na tyle twardo, że nie wyobrażam sobie mieć tu RF, z kolei w F30 na RF jest bardziej komforowo i miękko niż w E91 bez RF. Jak na początku byłem nastawiony, że przy wymianie opon na nowe wkładam zwykłe XL'e, tak już po pierwszej przejażdże uznałem, że tu bezapelacyjnie zostają RF. 

Edytowane przez KucaQ
Opublikowano
10 minut temu, KucaQ napisał(a):

Nikt nie powiedział, że złe. i*cept evo2 W320 są nawet z homologacją BMW 😉

 

Pytanie jeszcze gdzie (w sensie w jakim aucie) jeździłeś na oponach RF. W E91 mam zwykłe XL i jest na tyle twardo, że nie wyobrażam sobie mieć tu RF, z kolei w F30 na RF jest bardziej komforowo i miękko niż w E91 bez RF. Jak na początku byłem nastawiony, że przy wymianie opon na nowe wkładam zwykłe XL'e, tak już po pierwszej przejażdże uznałem, że tu bezapelacyjnie zostają RF. 

W e90 wymieniłem na zwykle i w f10 znacza  różnica w komforcie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie ma co dyskutować o rozmiarach skoro kolega nie ma xdrive. Co zalozy bedzie dobrze. Kup coś z lepszej półki. Juz bym wolał używane michelin niż nowe chinole lub jakies budżetówki. Falken też ma fajne gumy. 

Co do runflat, nawet bym nie brał pod uwagę montowania opon bez rof 😉

 

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano

IMHO - średniaki nie idą do BMW ze względu na to, że tak ich jakość poszła do góry - po prostu producenci sobie robią oszczędności.

Podobnie jest z oponami kupowanymi przez właścicieli.  Po prostu na cenę samochodu nie mamy za dużego wpływu, ale co kupimy na rynku części zamiennych już tak.  Jak przyjeżdża ktoś dość nowym samochodem na Imperialach - wiemy, że reszta serwisu nie jest robiona na częściach OEM, że tak powiem 😉 (ew. nie jest robiona wcale).

PS. Dość dużo samochodów w ogłoszeniach w Niemczech - nawet tych wystawianych przez ASO - jest na oponach półki średniej, lub niższej - bez homologacji.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powtarzam sie Nexen to stara koreańska firma i na pierwszy montaz w G60 ida jej opony. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, saab napisał(a):

Powtarzam sie Nexen to stara koreańska firma i na pierwszy montaz w G60 ida jej opony. 

G60 to budżetowa seria. Oszczędności widać tam na każdym kroku, opony nie są tu wyjątkiem. To, że coś idzie do tego modelu na pierwszy montaż nie oznacza, że jest dobre i warte polecenia.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

w G45 również 🥲

Opublikowano

Im więcej czytam tym bardziej głupieje...

Najwazniejsze pytanie to :
Czy przy wariancie mieszanym musi być gwiazdka czy nie zakładając, że auto nie ma xdrive 

Opublikowano

@Galba Ja nie mam żadnych gwiazdek i w ogóle sobie tym głowy nie zaprzątam. Tak więc znajdziesz tutaj wiele różnych odpowiedzi, ale to wynika z problemu o który pytasz... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
52 minuty temu, Newion napisał(a):

@Galba Ja nie mam żadnych gwiazdek i w ogóle sobie tym głowy nie zaprzątam. Tak więc znajdziesz tutaj wiele różnych odpowiedzi, ale to wynika z problemu o który pytasz... 

Też nigdy nie zwracałem na to uwagi... głównie chodzi mi o to czy jest jakaś realna różnica przy zwykłym uzytkowaniu bez szaleństw że taj ludzie wybraniają tych gwiazdek. Mi to trochę traca umowa handlową z dana firma i tyle.

Druga sprawa, że dzisiaj droższe nie oznacza lepsze . Siedzę w motoryzacji i coraz częściej zdarzają sie reklamację marek premium co kiedyś nie miało miejsca 

Opublikowano (edytowane)

@Galba Nie sądzę żeby ktoś wiedział czy opona z gwiazdką będzie lepiej jeździć niż opona bez gwiazdki... Przy wyborze opon z gwiazdką nie chodzi o ich walory jezdne, tylko o homologację, a jakie są w praktyce różnice, to chyba nikt nie wie.

Edytowane przez Newion
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kazdy wie i temat juz byl tyle razy walkowany ze dziwie sie, ze jeszcze ktos o tym wspomina.

Masz xdrive:

1. Masz mieszany zestaw: musisz, napisze raz jeszcze, musisz zakladac z gwiazdka poniewaz sa robione inaczej. 

2. Masz ten sam rozmiar, zakladasz co chcesz byle 4ry takie same

Nie masz xdrive 

1. Zakladasz co chcesz.

Tyle w temacie.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, Galba napisał(a):

Im więcej czytam tym bardziej głupieje...

Najwazniejsze pytanie to :
Czy przy wariancie mieszanym musi być gwiazdka czy nie zakładając, że auto nie ma xdrive 

Nie

  • Dziękuję 1
Opublikowano
13 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Masz xdrive:

1. Masz mieszany zestaw: musisz, napisze raz jeszcze, musisz zakladac z gwiazdka poniewaz sa robione inaczej. 

Tu jeszcze bym dodał, że mając auto na gwarancji i w przypadku problemów z xdrive, BMW może odmówić naprawy gwarancyjnej z uwagi na opony bez homologacji BMW (gwiazdki). 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.