Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Orientuje się ktoś o co chodzi w tym zestawie naprawczym plus który jest teraz w standardzie.

To się zakłada na koło i dopompowuje podczas jazdy ?

Opublikowano
W dniu 22.02.2025 o 11:24, gregwlkp napisał(a):

To się zakłada na koło i dopompowuje podczas jazdy ?

Jak podczas jazdy? 🙂

Zestaw naprawczy to kompresoreczek podłączany do gniazda 12v + płyn uszczelniający. To wtryskujesz do koła z nadzieją że zalepi dziurę. To wszystko jest jednorazowe i jakości takiej, że się rozpada od patrzenia. Lepiej skorzystać z assistance.

 

Opublikowano (edytowane)

xdrive jest ponoć wrażliwy na wszelkie różnice w obwodzie kół. Te opony z "gwiazdką" czyli homologowane do BMW mają inny obwód opony niż te bez gwiazdki. Są przypadki na forum że przy zbyt dużych różnicach bieżnika potrafi paść xdrive bo "wydaje mu się" zbyt często że jest uślizg ale tak na prawdę go nie ma. Pracuje zbyt dużo i pada. Z uwagi na zużycie opony lub inny obwód bo opona bez gwiazdki. Ale jak ktoś ma napęd tylko na tył to żaden problem żeby założyć kapcie bez gwiazdki. Wtedy nie ma różnicy. 

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.02.2025 o 20:07, tolkapon napisał(a):

Dzień dobry

Skoro teraz  BMW wychodzą bez RunFlat to co jest w zastępstwie, zestaw naprawczy?

Szukam opon na zimę 20  i pirelli z homologacją są RunFlat, czy  zatem lepiej kupić  Continenatal bez RunFlat

To oczywiście moje zdanie,  Run Flat daje Ci to, że jak złapiesz "kapcia" to zachowanie auta jest zdecydowanie bezpieczniejsze i możesz dojechać do wulkanizatora.

W zeszłym tygodniu wymieniałem właśnie zimówki (zeszłoroczne) na nowe bo sie przetarły na przyldze z felgą i druty wyszły i zaczęło uchodzić powietrze. Więc wymiana wszystkich 4,  na opony z homologacją i z Run Flat.

Opona Zimowa.jpg

Edytowane przez Piotr U
Opublikowano

Run Flat = cały czas tłukło ;D Twarde to jak cholera. Mam ten sam rozmiar co letnie i na letnich jest bardziej komfortowo. Ale w sumie... samo auto nie jest komfortowe więc może nie powinienem komentować ^^

  • Lubię to 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, Piotr U napisał(a):

To oczywiście moje zdanie,  Run Flat daje Ci to, że jak złapiesz "kapcia" to zachowanie auta jest zdecydowanie bezpieczniejsze i możesz dojechać do wulkanizatora.

W zeszłym tygodniu wymieniałem właśnie zimówki (zeszłoroczne) na nowe bo sie przetarły na przyldze z felgą i druty wyszły i zaczęło uchodzić powietrze. Więc wymiana wszystkich 4,  na opony z homologacją i z Run Flat.

Opona Zimowa.jpg

Dobre te opony jak po roku wszystkie 4 trzeba wymienić.

Opublikowano
5 godzin temu, Piotr U napisał(a):

To oczywiście moje zdanie,  Run Flat daje Ci to, że jak złapiesz "kapcia" to zachowanie auta jest zdecydowanie bezpieczniejsze i możesz dojechać do wulkanizatora.

W zeszłym tygodniu wymieniałem właśnie zimówki (zeszłoroczne) na nowe bo sie przetarły na przyldze z felgą i druty wyszły i zaczęło uchodzić powietrze. Więc wymiana wszystkich 4,  na opony z homologacją i z Run Flat.

Opona Zimowa.jpg

To prawda  że  są bezpieczne w trakcie złapania gumy, ostatni wracając z nart  mnie to spotkało i jak  zie zastawiałem to przez ostatnie 25 lat złapałem złapałem gumę 3 raz i zawsze  w Runflatach  na których jeżdżę 5 lat,  to przypadek choć raz pękły z boku i była taka dziura że mogła do środka zajrzeć.  

20220328_143659.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
12 godzin temu, Randall napisał(a):

Dobre te opony jak po roku wszystkie 4 trzeba wymienić.

Po zdjęciu widać, że pirelli.

Za bogatego doświadczenia to ja nie mam ale pierwszy raz widzę takie uszkodzenie opony.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Duza dziura i opona puszcza w najslabszym miejscu , tam ponizej jest pierscien i on wytrzymal. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czy wie ktoś jaka najmniejsza felga wejdzie na niebieski zacisk sportowy z tarczą 348mm w G60 ?

Edytowane przez guzior2
Opublikowano (edytowane)

1) ja mam 19" 4x 8,5x19 et29 czyli fabryczny rozmiar - wiec na pewno pasuje i szczerze mowiac jeszcze jest sporo miejsca

2) w konfiguratorze na stronce najmniejsze felgi to 19", zreszta w pakiecie MSPORT w podstawie sa 19", wiec tez to by suegrowalo ze pasuja, wiec raczej nizej bym nie szedl, zreszta 19" wydaje sie niespecjalnie duza, ale przy 20" powinno sie miec szersze kapcie z tylu, a przynajmniej tak jest z fabryki

image.png.b4cdaece78010f6b79f47566b66204c9.png

Edytowane przez pawelo9
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro przy 19 masz jeszcze sporo miejsca to może 18 wejdzie, w katalogu znalazłem jeden wzór felg R18 do G60 ale mogą one być do modelu ze zwykłymi hamulcami.

obraz_2025-03-18_215944121.png

Opublikowano

w katalogu po dobraniu zaciskow sportowych, 18cali wypada z dostepnych opcji, czyli prdoucent nie zaleca najwyrazniej

w przypadku nie daj boze awarii ryzykujesz podwazeniem warunkow gwarancyjnych... podobno ubezpieczalnie tez sie potrafia przyczepic do takich rzeczy w dzisiejszych czasach.

 

mozesz po prostu pojechac do ASO... i powiedziec ze chcesz kupic ale nie jestes zdecydowany, oni ci nawet zaloza te felgi na auto.... ale 18" nie bedzie wygladac dobrze.... nie lepiej dorzucic pare zlotych wiecej? nie rouzmiem dlaczego tak ci zalezy na takich malutkich kolach... 🙂

 

Opublikowano

Mam stary samochód ale też mam "sportowe tarcze" , tzn większe niż podstawowe, przez najmocniejszy z czajników. Na lato fabrycznie 19", na zimę wchodzą fabryczne 17", i zacisk jest 2mm od felgi. 

Więc spróbuj, bo może się udać. Te 17 co mam sa dołożone do auta w dniu zakupu, więc jeśli bmw pozwala na 2mm szczeliny od kręcącego się koła to ok.  🙂

Opublikowano
W dniu 20.01.2025 o 23:40, buster12 napisał(a):

Zdania są podzielone. Jedni uważają, że tylko z gwiazdką, inni, że gwiazdka nie ma znaczenia, a aso zwraca uwagę na rozmiar, żeby był zgodny ze specyfikacją. 
 

Osobiście założyłbym świeższy, bardziej dopracowany model, bez gwiazdki.

Jakbyście kiedykolwiek jeszcze myśleli, że opona z * i bez * to ta sama opona i mieszanka, to tu macie wyjaśnienie: 

Ja kupuję to co homologuje producent, czyli opony z *, zwłaszcza żeby zachować gwarancję na xdrive. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, pawelo9 napisał(a):

nie lepiej dorzucic pare zlotych wiecej? nie rouzmiem dlaczego tak ci zalezy na takich malutkich kolach... 🙂

 

Chodzi o to że użyje ich tylko 1 raz w roku na tygodniowy wyjazd na narty, po powrocie od razu powrót do letnich (mieszkam w Anglii) dlatego nie chciał bym wydawać za dużo na taki zestaw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 20.01.2025 o 23:26, jakubhab napisał(a):

Hej,

mam dylemat jakie opony zimowe wybrać do BMW G60 550e xDrive. Fabrycznie wyjechał na Hankookach letnich.

Z tego co się dowiedziałem homologację mają tylko dwie opony do G60, czyli P Zero Winter i Conti TS860S - mówię o rozmiarze 245/45/R19. 
Oprócz tego, że w ostatnim czasie w ogóle nie były dostępne żadne to jeszcze mam problem co wybrać. 

Temat próbuję zgłębić maksymalnie, gdyż mam już mętlik. Niby wiadomo, że gwiazdka gwarantuje wszystko co najważniejsze, a z drugiej strony są to stare opony. Zarówno TS860S ma już następce w postaci TS870S, który poprawia wszystkie mankamenty poprzednika, oprócz tego paranoją jest kupowanie opony zaprezentowanej w 2017 r do samochodu z 2024 r. 

P Zero Winter również zyskało następce, P Zero Winter 2, która poprawia wiele błędów konstrukcyjnych poprzednika.

Mam nieodparte wrażenie, że homologacje BMW nie nadążają za rynkiem opon i zamiast starać się dopuścić nowsze opony, to producent trzyma się starych modeli. Najbardziej podoba mi się Hankook zimowy zarówno w wersji dedykowanej do pluginów jak i klasyczny do spalinówek.

Z ciekawości co Wy zakładaliście? Czy jednak trzymacie się gwiazdki czy poszliście w alternatywne modele? Dajcie znać!

gwiazdka jest powiązana z gwarancją , to są partie opon specjalnie testowane dla BMW ( nie są one wcale lepsze ) po prostu mają gwiazdę jako dana partia zatwierdzona dla bmw ... jak rozwalisz autko , czego nie życzę to mogą być problemy 

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.