Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):

A jak oceniacie reflektory w aktualnej X5? Bo w Audi Q7 są dopalane laserami. W obecnej G31 też mam lasery. A W G05 nie widzę żadnej opcji rozbudowania reflektorów ponad standardowe LED. Czy to wystarcza?

Amerykański IIHS przeprowadzał testy.

Reflektory LED w X5 LCI mają bardzo duży zasięg. Wg ich testu jest on większy niż w preLCI, tylko że nie mam pewności, czy oni testowali LED+lasery z preLCI, czy tylko LED, bo na rynku amerykańskim lasery miały jakieś ograniczone funkcje (ich prawo nie pozwala / nie pozwalało używać funkcji matrix, dlatego niby mieli lasery, ale były wykastrowane). 

Wyniki preLCI, 2021:

https://www.iihs.org/ratings/vehicle/BMW/x5-4-door-suv/2021#headlights

Wyniki LCI, 2025:

https://www.iihs.org/ratings/vehicle/bmw/x5-4-door-suv/2025#headlights

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie światła są wystarczające - nie mam im nic do zarzucenia (jakbym miał dzielić włos na czworo, to powiem, że dostrzegam jakąś minimalną różnicę w porównaniu do laserów, które miałem w G11, i które świeciły troszkę dalej; za to barwa i szerokość strumienia światła były takie same)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
14 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Nie da sie jednak w nieskonczonosc jezdzic starymi samochodami i kwestią jest jak nowa linia BMW będzie wyglądała na tle konkurencji. Majac X5 z 200kkm przebiegu i tak wybiore nowe nawet jesli stare wydawałoby mi sie lepsze jakościowo. Niestety taka kolej rzeczy.

Szczerze, sam nie wiem co bedę dalej robił. X5 G05 LCI jest autem niemal idealny.. i jak patrzę na nowa x3, na nową 5 .. to gdybym miał wybierać miedzy x3 a 5.. szedł bym w droższe GLC lub E klasę .. albo Q5 lub a6.. niestety. Tam mam wrażenie, że auta są jednak bardziej dopieszczone, a nie robione na szybko. 

 

 

14 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Mnie nadchodzące X5 najbardziej boli w kwestii braku pokrętła iDrive.

Brak podkrętła Idriva, brak normalnych klamek, no i nowy sytem X .. do którego mam obawy .. BMW zawsze słynęło z wygody i przejrzystości dla kierowcy. System Os 7 dla mnie był tego kwintesencją , 8,5 już troche zburzył tą wygodę .. a system X .. może być gwoździem do trumy, już nie wspomnę o wyświetlaczu na podszybiu .. 

z drugiej strony, już nie raz to pisałem tutaj, i powtarzam się.. świadomy klient to mniejszość, większość osób kupuje dla wyglądu i że się świeci i robi wow.. mercedes w swoich niższych modelach pięknie to pokazał - gównianie poskładane, plastikowe, trzeszczący .. ale gada, świeci i robi we wsi szuum .. i dlatego ludzie to łyknęłi .. 

Ja jak jeżdziłem chwile nowa x1.. będąc skazanym tylko na dotyk .. myślałem że spale to auto ... no ale cóż..takie czasy ... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 minuty temu, Big_daddy napisał(a):

Szczerze, sam nie wiem co bedę dalej robił. X5 G05 LCI jest autem niemal idealny.. i jak patrzę na nowa x3, na nową 5 .. to gdybym miał wybierać miedzy x3 a 5.. szedł bym w droższe GLC lub E klasę .. albo Q5 lub a6.. niestety. Tam mam wrażenie, że auta są jednak bardziej dopieszczone, a nie robione na szybko. 
 

Niestety mam podobne wrażenie - miałem ostatnio okazję porównać stojące obok siebie 5kę z nową E klasą i niestety jak dla mnie zdecydowanie na plus E klasy - wygląd z zewnątrz, środek. Pewnie nowe GLE pójdzie za E-klasą a X5 za 5ką. W nowych Audi koszmarnie wygląda ten dodatkowy ekran.

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, BigCactus napisał(a):

W nowych Audi koszmarnie wygląda ten dodatkowy ekran.

To się zgadzam, nie wiem na kij on tam jest .. na siłe wcisnięty. 

 

 

17 minut temu, BigCactus napisał(a):

siebie 5kę z nową E klasą i niestety jak dla mnie zdecydowanie na plus E klasy - wygląd z zewnątrz, środek.

E kasa w stosunku do 5.. to poziom wyższej. Cena też poziom wyżej...bo E klasa po rabatach to wychodzi cenowo jak x5 po rabatach .. niestety. 

Jak kiedyś sprawdzalem Full opcja 540d po rabatach była tańsza od E 450d klasy po rabatach o 80 tys.. ale fakt faktem w E klasie miałeś zawias pneumatyczyny, laminowane szyby .. ale nadal to 80 tys. 

17 minut temu, BigCactus napisał(a):

X5 za 5ką

Oby nie bo sie zapłaczę. 

Edytowane przez Big_daddy
Opublikowano (edytowane)

Pelna zgoda co do E klasy. Osobiscie bylem bliski zamowienia jej, calkowicie pomijajac aktualna serie 5 oraz A6-tke, ktora akurat wtedy (jesien 2024) nie miala jeszcze nastepcy, natomiast gen aktualny pokazany miesiac temu ma fatalne wnetrze. Zalezalo mi na zawieszeniu pneumatycznym, wiec E klasa sie wpisywala, a do tego mam wrazenie, ze tym modelem Mercedes wprowadzil ostatnio nową jakosc, ktorej dlugo brakowalo. Przykladow jest wiele, chocby flokowane kieszenie w drzwiach no i generalnie czuc tam za co sie placi.

Tyle ze nie znalazlem silnika, ktory by mi pasowal, brakuje zwyklego 300 lub 300d. Pluginy maja zalosny bagaznik. Z kolei biorac 450 lub 450d jest to juz cena X5, a X5 to inny segment i inne mozliwosci - to przewazylo na strone BMW.

Nowe GLE bedzie ciekawym przeciwnikiem dla nowej X5. Zwlaszcza, ze ostatnie uklady napedowe w MB, np 450d, sa bardzo chwalone za sposob dzialania (wystrojenia) zblizony do BMW. Jezeli BMW w ostatniej chwili sie nie ogarnie i nie zaproponuje prawdziwego 40d w nowej X5, a MB pozostawi wariant 450d w ofercie, to BMW bedzie mialo jeszcze wiekszy problem.

 

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
3 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Nowe GLE bedzie ciekawym przeciwnikiem dla nowej X5. Zwlaszcza, ze ostatnie uklady napedowe w MB, np 450d, sa bardzo chwalone za sposob dzialania zblizony do BMW.

Obecne GLE już jest bardzo fajne, choć stare, ale pojemne (w kontekście bagaży i ludzi), naprawdę dynamiczne w wersji 450d, ale jeśli ktoś mówi, że X5 to szafa na kołach, to niech się przejedzie właśnie mercedesem. Co prawda, z tego co czytałem, chyba nawet na tym forum, to ilość miejsca (lub jego brak) w X5 w porównaniu do Audi czy MB wynika właśnie z krótkiego rozstawu osi co znacznie poprawia prowadzenie.

Opublikowano
17 godzin temu, ktosiek2018 napisał(a):

A jak oceniacie reflektory w aktualnej X5? Bo w Audi Q7 są dopalane laserami. W obecnej G31 też mam lasery. A W G05 nie widzę żadnej opcji rozbudowania reflektorów ponad standardowe LED. Czy to wystarcza?

Z moich osobistych doświadczeń po 7 latach w Q7 i roku X5 LCI reflektory w Q7 bez laserów lepiej świeciły niż w X5. Doświetlanie jest takie samo. Audi daje "mocniejsze" światło

Opublikowano
43 minuty temu, nadel napisał(a):

Z moich osobistych doświadczeń po 7 latach w Q7 i roku X5 LCI reflektory w Q7 bez laserów lepiej świeciły niż w X5. Doświetlanie jest takie samo. Audi daje "mocniejsze" światło

Podpytam: W X5 LCI też są matrixy? 

Opublikowano

Matrixy są w Audi. W X5 LCI są diodowe reflektory adaptacyjne z technologią matrycową. To są dwa zupełnie inne systemy

Opublikowano

Przepraszam, za Offtopic, ale na tym forum jest chyba najwięcej osób, dobrze orientujących się w temacie także innych marek. Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi, czemu w Audi dla Q7 jest aż taka różnica w cenie między silnikiem 45 TDI (231 KM), a 50 TDI (286 kM)? 40 tys. PLN to chyba gruba przesada za 50 KM więcej, a przecież oba to silniki 3 litrowe, więc akcyza żadna dodatkowa nie wchodzi? Co więcej, np. w Niemczech różnica między tymi silnikami to zaledwie 3000 EUR. Z czego to może wynikać? Bo nie widzę, aby z droższym silnikiem coś się więcej zyskiwało jeśli chodzi o wyposażenie? 

Opublikowano
1 godzinę temu, ktosiek2018 napisał(a):

Przepraszam, za Offtopic, ale na tym forum jest chyba najwięcej osób, dobrze orientujących się w temacie także innych marek. Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi, czemu w Audi dla Q7 jest aż taka różnica w cenie między silnikiem 45 TDI (231 KM), a 50 TDI (286 kM)? 40 tys. PLN to chyba gruba przesada za 50 KM więcej, a przecież oba to silniki 3 litrowe, więc akcyza żadna dodatkowa nie wchodzi? Co więcej, np. w Niemczech różnica między tymi silnikami to zaledwie 3000 EUR. Z czego to może wynikać? Bo nie widzę, aby z droższym silnikiem coś się więcej zyskiwało jeśli chodzi o wyposażenie? 

Może to kwestia psychologiczna? 230KM do takiej krowy to nieco za mało, Polski klient jest bardziej skłonny dopłacić do mocniejszej wersji więc wyśrubowali jak tylko mogli. W Niemczech być może inaczej podchodzą do tych kwestii - może tam diesel sprzedaje się gorzej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie analizowałem cennika Q7 więc nie pomogę. W przypadku Audi widziałem jednak ceny nowej A6 i podobnie jestem zaskoczony, że różnica w cenie miedzy benzyna 204KM a dieslem o tej samej mocy to az 30 tys zł! Mamy juz więc dwie zagadki w kwestii cennika Audi😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, buster12 napisał(a):

Może to kwestia psychologiczna? 230KM do takiej krowy to nieco za mało, Polski klient jest bardziej skłonny dopłacić do mocniejszej wersji więc wyśrubowali jak tylko mogli. W Niemczech być może inaczej podchodzą do tych kwestii - może tam diesel sprzedaje się gorzej.

W przypadku X5 przed liftem wielu użytkownikow tego forum nie chciało dopłacac 40 tys żeby zamowic 30d zamiast 25d. Roznica w BMW była olbrzymia. Nie tylko dodatkowe 50KM ale i prawie 200Nm oraz nieporownywalna kultura pracy 6 cylindrow vs 4. Ciekawe wiec ilu uzytkownikow Audi zapłaci takie dodatkowe pieniadze jesli faktycznie roznica byłaby jedynie w oprogramowaniu silnika.

Edytowane przez Michael1916
Opublikowano
3 godziny temu, ktosiek2018 napisał(a):

...czemu w Audi dla Q7 jest aż taka różnica w cenie między silnikiem 45 TDI (231 KM), a 50 TDI (286 kM)? 40 tys. PLN....

nie mam pojęcia dlaczego taka różnica ale wiem, że za 3-4 tys PLN można było z 231KM w profesjonalnej hamowni zrobić ponad 320KM, 620Nm i pozbyć się laga. Nie wiem jak teraz. Może w egzemplarzach z większą mocą były mocniejsze hamulce, mocniejsze skrzynie biegów itd? Pomijam też kwestię gwarancji..

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

W Sportmile było pokazywane wiele sztuk 45 TDI, które kończyły na ok. 350 KM i ok. 800 Nm, czyli odnosząc te wartości do silników X5, to można powiedzieć, że z takiego 25d robi się 40d. 
Przy czym to nie do końca prawda, bo:
- 25d to motor 2-litrowy, a 45 TDI to motor 3-litrowy
- osobiście nie chciałbym jeździć taką rzeźbą, m.in. w obawie o potencjalne awarie

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
12 godzin temu, buster12 napisał(a):

Może to kwestia psychologiczna? 230KM do takiej krowy to nieco za mało, Polski klient jest bardziej skłonny dopłacić do mocniejszej wersji więc wyśrubowali jak tylko mogli. W Niemczech być może inaczej podchodzą do tych kwestii - może tam diesel sprzedaje się gorzej.

Zrobiłem jeszcze mały research i wydaje mi się, że rozwiązanie jest inne: Audi po prostu dosyć mocno obniżyło cenę 45 TDI w Polsce (przynajmniej dla Q7), jako najtańszego, bazowego silnika (352 tys. PLN). W Niemczech podstawa z tym silnikiem to 367 tys. PLN, a nie mamy tu uwzględnionego VAT 23% vs 19% oraz 18.6% akcyzy na 3l w Polsce. Czyli tak naprawdę wychodzi na to, że doliczając różnice podatkowe - w Niemczech bazowy koszt tego modelu to 452 tys. (gdybym np. chciał kupić tam i przywieźć do PL). 

Tak więc wygląda to trochę tak, jakby mocno specjalnie trochę "dotowali"  ten najsłabszy silnik, a już mocniejszego nie. Swoją drogą, to ciekawostką jest też komunikat: "Z uwagi na wyczerpanie kwot produkcyjnych aktualnie nie ma możliwości zamówienia do produkcji silnika 45 TDI 170 kW quattro. Konfigurator dla tej wersji silnikowej ma charakter poglądowy". Czyli chyba sporo jest zamówień na niego, mimo tak małej mocy do tak dużego auta 😉

Opublikowano

Nic odkrywczego, ale ta cholerna akcyza na powyżej 2L to robienie z polskich kierowców dziadów.

  • Lubię to 3
Opublikowano
18 godzin temu, nadel napisał(a):

Matrixy są w Audi. W X5 LCI są diodowe reflektory adaptacyjne z technologią matrycową. To są dwa zupełnie inne systemy

Z nazwy można wywnioskować, że to to samo. Oglądam na YouTube prezentacje tego systemu i wygląda na to, że ten system potrafi wycinać / zmniejszać strumienie światła dla wybranych fragmentów, czyli jak Audi.

Są jakieś fundamentalne różnice  pomiędzy tymi systemami oświetlenia?

Opublikowano

Pojeździłem dziś trochę aktualnym X5 i generalnie wrażenia na plus. Mimo wszystko spora różnica względem BMW 5 G31, jeśli chodzi o wnętrze, prowadzenie, multimedia. Nie ma absolutnie wrażenia, że to niemal to samo auto, czy nawet generacja. Czuć bardziej premium, prawie wszystko nieco lepiej wykonane, solidniejsze. Fajnie się prowadzi, jak na takie auto to naprawdę zwinnie się skręca, świetnie przyśpiesza (40D). Spalanie wyszło mi koło 9l, ale sporo korków i testowania. 

Na minus to:

- brak flokowanych kieszeni w drzwiach (w 5-tce mam)
- od pierwszego sparowania telefonu problemy z Carplay (nie dało się zmienić utworu z kierownicy, na zegarach tylko 'utwór nieznany'). To samo losowo dzieje się w mojej 5-tce, myślałem że w iDrive 8.5 już takich bugów nie ma. 
- przy próbie otwarcia bagażnika - głośny pisk i musiałem otwierać go ręcznie (zarówno dół jak i górę). Zamknąć też się nie dało ani z pilota, ani z kabiny i w końcu na siłę domykałem i górę i dół.  Potem już działało.
- bagażnik naprawdę nie robi wrażenia pojemnego jak na tak duże auto. Próbowałem zmierzyć, czy wejdzie transporter dla psa i nie bardzo 😞

Generalnie jednak auto bardzo pozytywnie zaskoczyło pod wieloma względami i dobrze się w nim czułem. Będę jeszcze czekał na finalną ofertę i porównam do Audi 😉

Opublikowano
20 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):

brak flokowanych kieszeni w drzwiach (w 5-tce mam)

Zgadza sie, ale doky drzwi sa wykonane z “miekkiego” plastiku. O dziwo mam rozne rzeczy w kieszeniach i nic nie stuka, nic nie puka. Nie jest to taki sam chamski plastik jak w innych markach

 

21 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):

przy próbie otwarcia bagażnika - głośny pisk i musiałem otwierać go ręcznie (zarówno dół jak i górę). Zamknąć też się nie dało ani z pilota, ani z kabiny i w końcu na siłę domykałem i górę i dół.  Potem już działało.

Mozliwe ze dlugo nie byl otwierany i sie zastal. Ja smaruje uszczelki dolnej części bo rzadko kiedy burtę dolna otwieram i nie mam problemu. Ale widzialem, w innych x5 nie smarowanych, ze czasami burta dolna przywiera do uszczelek.

 

22 minuty temu, ktosiek2018 napisał(a):

bagażnik naprawdę nie robi wrażenia pojemnego jak na tak duże auto. Próbowałem zmierzyć, czy wejdzie transporter dla psa i nie bardzo 😞

Tez na to zwracalem uwage, ale duzo miejsca jest jeszcze pod podloga i to robi robote jezeli chodzi o pakowanie. Ale jezeli chcesz wstawic transportem to ciezko bedzie…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Marchall napisał(a):

Wymiana oleju w ASO w silniku 60i 2 tys. brutto. Potwierdzacie takie ceny?

Wydaje sie dużo jak za sama wymiane oleju. Generalnie dobry olej np Motul 450zł za 10l + filtr oleju 50zł + wymiana niech bedzie 150zł. Razem 650zł. Tyle to jest warte. Sam wymieniałem kilka razy w ASO za 700-800zł z tym, ze u mnie wchodzi 6,5l oleju. W V8 niech bedzie 1000zł moze 1200zł, wiecej bym nie płacił.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ale ogólnie kawał fajnego wozu, jakoś tak całościowo robi lepsze wrażenie niż G31. Zauważyłem też, że HK lepiej gra niż w mojej 5-tce i to dość wyraźnie. Robotę robią też podwójne szyby. Tylko te plastikowe osłony przeciwsłoneczne to straszna tandeta/cerata - jak w najniższym segmencie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
45 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Wydaje sie dużo jak za sama wymiane oleju. Generalnie dobry olej np Motul 450zł za 10l + filtr oleju 50zł + wymiana niech bedzie 150zł. Razem 650zł. Tyle to jest warte. Sam wymieniałem kilka razy w ASO za 700-800zł z tym, ze u mnie wchodzi 6,5l oleju. W V8 niech bedzie 1000zł moze 1200zł, wiecej bym nie płacił.

Dokładnie tyle płacę w ASO (zmieniałem olej 2x, przy obu wizytach faktura była na niecały 1000 zł brutto)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.