Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
37 minut temu, Big_daddy napisał(a):

Przydaje sie jak jezdzisz duzo w nocy i po lasach etc. Bardzo fajna opcja, ale czy niezbedna… hmm

 

 

 

Night vision - absolutnie nie uważam, za niezbędny bajer. Miałem w poprzedniej A6 (2019 r.) i generowało wiele fałszywych alarmów, a np. na małe zwierzaki typu lis/kot już nie zwracało uwagi. Niemniej jak się właśnie jeździ sporo leśnymi drogami to wydaje się, że lepiej 100 razy mieć fałszywy alarm, niż raz spotkać się z sarną czy pijanym na poboczu 😉

Postaram się przejechać zarówno X5 jak i Q7 w tym tygodniu i będę mądrzejszy w kwestii odczuć 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Marchall napisał(a):

Panowie kilka pytań i spostrzeżeń z kilkudniowego używania m60i lci:

1. Pakiet akcesoriów do bagażnika. W opisie pakietu: „obejmuje siatki mocujące…”. Jedyną siatkę która widze to zwinieta siatka oddzielajaca bagaznik pod podloga. Czy Wa macie jakies inne siatki? Na zdjeciu w konfiguratorze jest taka siatka na zakupy, ktorej u siebie nie widze (albo nie moge znalezc?).

2. te gry w id 8.5 mozna jakos odpalic w trakcie jazdy dla dzieciakow? Na logike takie rzeczy są fabrycznie poblokowane, ale uzytecznosc tej apki praktycznie zerowa bo tylko mozna korzystac na parkingu, gdzie trzeba uwazac zeby dzieci akumulatora nie rozladowaly.

3. Masaże, że tak powiem subtelne. W zony sluzbowym nowym superbie masaz duuuzo mocniejszy.

4. indukcja w lci chyba same shit jak pre lci, prawie nic nie laduje. Nie rozumiem czemu bmw nie moze zrobic normalnej indukcji (w superbie indukcja dziala normalnie, czyli dobrze:).

5. Pilot uniwersalny w lusterku skonfigurowalem bez problemu, bez dokladania zadnych kostek homelink. Naped hormann.

6. jak id 7 mialem obcykany bardzo dobrze, to w 8.5 naprawde czasami ciezko cos znalezc, chociaz podoba mi sie i mysle ze kwestia czasu.

7. skroty w gornym menu dosc fajnie zastapily 8 manualnych przyciskow skrotow.

8. Wydech v8 tragicznie wykastrowany. Brzmi tylko w miare dobrze w zamnietym garazu gdzie jako tako rezonuje. No ale moze m60i ma byc lagodne, jak ktos chce bandyte to idzie x5m.

9. Kolosalna roznica w wygodzie foteli komforty vs podstawowe sporty w pre lci (4 lata temu byly restrykcje na komforty).

10. Mam wrazenie ze mniejsza srednica zawracania, chociaz  to chyba tylko wrazenie, bo w obu mialem tylna os skretna, a chyba nic tu nie zmieniali.

11. obsluga glosowa tylko potrafi dowcipy opowiadac, albo po prostu nie umiem z nia jeszcze rozmawiac. Korzystacie?

12. Brak miejsca na gasnice,  chyba wolalem pod fotelem, teraz jest w bagazniku za siatka z boku. Macie jakies miejsce na nia sprawdzone?

13. Zapachow nie czuc, jak to bylo juz tu pisane.

14. sky lounge subtelne, na zdjeciach widac mocne ledy (nawet za mocne), w realu subtelne, nie razące swiatlo (ale to ok)

15. Tanzanite w realu duuuzo lepszy niz na zdjeciach. Zdjecia kompletnie nie oddaja tego koloru, ale zgadzam sie z przedmowcami ze blednie w slabszym swietle i gdy brudny.

16. Nappa na desce. Myslalem ze jest rozszerzona i ze obejmie tez górę drzwi, a tam cerata.

 

1) nie mam tego pakietu, bo można było go mieć tylko z panoramą (mówię o tym z roletą bagażnika chowaną elektrycznie pod podłogą bagażnika)

2) starzeję się… nawet nie zwróciłem uwagi, że w systemie są jakieś gry 🤦‍♂️

3) dlatego ich nie brałem w swoim aucie; w siódemce masaż miał regulowaną siłę - może trzeba poszperać w menu i zmienić ustawienia?

4) indukcja jest beznadziejna w każdym BMW. Co najwyżej grzeje telefon, ale nie naładuje. No clue, o co chodzi

8. Prawda. Brzmienie zostawia wiele do życzenia (zwłaszcza w porównaniu do ekwiwalentnego SQ7/8)

11. Nie korzystam, podobnie jak z gestów. Dużo jeszcze wymagają dopracowania

12. Leży w miejscu, którym schowała ją fabryka EDIT: gaśnica jest zamocowana pod fotelem pasażera 

13. Prawda - nic nie czuć 

15. Prawda - tanzanite robi robotę w pełnej lampie. Jest nie do pobicia. W pochmurny dzień wygląda jak zwykły granatowy. I jak każdy czarny lub prawie czarny lakier - wymaga częstego mycia 

16. Jaką brałeś opcje tapicerki? Ja mam nappę także na górnej krawędzi drzwi (przód i tył)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

A czy w obecnym X5 da się wyświetlić mapy Google między zegarami albo na Head-up? I czy da się na stałe wyłączyć ostrzeżenie o przekroczeniu limitu prędkości? Bo w wielu autach to teraz zmora - cały czas gong irytuje i trzeba wyłączać po każdym starcie samochodu.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):

A czy w obecnym X5 da się wyświetlić mapy Google między zegarami albo na Head-up? I czy da się na stałe wyłączyć ostrzeżenie o przekroczeniu limitu prędkości? Bo w wielu autach to teraz zmora - cały czas gong irytuje i trzeba wyłączać po każdym starcie samochodu.

Mapy Google na wyswietlaczu za kierownicą da się, ale tylko ... jesli masz telefon z Androidem.
Jeżeli masz iOS-a, to da się tam wyświetlić wyłącznie Mapy Apple, z których osobiście nie korzystam, mimo posiadania iOS-a.
Natomiast ostatnio pojawiła się opcja wyświetlania tam Waze i to chyba powinno załatwiać sprawę dla posiadaczy iOS-a, bo jest to lepsze niż Mapy Apple, a dodatkowy bonus, to że nie trzeba oddzielnie uruchamiać Yanosika.

Na Head-up nie wyświetlisz tych map. Wg info, ktore mam, da sie tam miec wylacznie wskazówki z nawigacji natywnej.

Ostrzeżenie o prędkości - przez pewien czas X5-tki LCI miały opcję wyłączenia tego na stałe, ale bodajże od kwietnia lub maja 2024 wszedł przepis UE ... który nakazuje uruchamiać to ponownie przy każdym starcie silnika. Na szczęście jest skrót w postaci przytrzymania ok. 3 sek przycisku Set na kierownicy i w ten sposób można to szybko za każdym odpaleniem silnika wyłączać.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
5 godzin temu, Tomasz73 napisał(a):

Mnie absolutnie nie wkurzają te kropki. Ich prawie nie widać.  A w nocy super wygląda to podświetlenie.

Przekonałeś mnie. Ciekawe czy jeszcze mogę wprowadzić zmiany w zamówieniu 🙂

 

 

2 godziny temu, ktosiek2018 napisał(a):

Poza tym, czemu w BMW klapa bagażnika musi zamykać się z takim hukiem? U mnie w G31 jest bardzo głośno, a na filmikach z prezentacji X5 widziałem, że tam nie jest nic lepiej. 
 

Też to zauważyłem! W porównaniu do Skody, w której mam dociąganie klapy, to słabo to wygląda. Nie mniej BMW ma przewagę w innych aspektach 😄

 

Odnośnie wprowadzania zmian w zamówieniu:

Mam pakiet sportowy M / M Pro. Jest tam podsufitka M antracyt, Jest sens dopłaty do alcantary, czy ta pakietowa jest miękka w dotyku i jest ok? Mogę mieć plastikowe daszki przeciwsłoneczne, to mi nie przeszkadza.

 

Opublikowano
30 minut temu, maciek_w napisał(a):

 

16. Jaką brałeś opcje tapicerki? Ja mam nappę także na górnej krawędzi drzwi (przód i tył)

Mam merino z pelnym zakresem ivory white/atlas grey. Teraz sprawdzilem jeszcze raz to obszycie góry drzwi to zdecydowanie lepsza skóra niz ta co mam w pre lci (tam typowa cerata), ale nie jest tak gładka jak nappa na desce. Wiec szczerze juz nie wiem czym jest gorna czesc drzwi obszyta🤷‍♂️

Opublikowano
49 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Na Head-up nie wyświetlisz tych map. Wg info, ktore mam, da sie tam miec wylacznie wskazówki z nawigacji natywnej.

 

Google maps dziala na headupie jezeli masz android auto. Apple maps jak masz ios tez sie wyswietlaja. Waze nie wyswietla sie.

oczywiscie mam na mysli strzalki gdzie i kiedy skrecic, nie jest tak rozbudowany head up jak na fabrycznej nawigacji, ktora nie jest zla.

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 minutę temu, Big_daddy napisał(a):

Google maps dziala na headupie jezeli masz android auto. Apple maps jak masz ios tez sie wyswietlaja. Waze nie wyswietla sie.

oczywiscie mam na mysli strzalki gdzie i kiedy skrecic, nie jest tak rozbudowany head up jak na fabrycznej nawigacji, ktora nie jest zla.

 

 

A jak jest z aktualizacjami fabrycznej mapy? Robią się automatycznie / bez użycia pendrive? Trzeba za nie płacić?

Opublikowano
7 minut temu, MMiko napisał(a):

Robią się automatycznie / bez użycia pendrive? Trzeba za nie płacić?

Jakas czesc robi sie online, a pelne aktulizacje z pendrive. Na 3 lata chyba masz za darmo aktulizacje.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, MMiko napisał(a):

 

Mam pakiet sportowy M / M Pro. Jest tam podsufitka M antracyt, Jest sens dopłaty do alcantary, czy ta pakietowa jest miękka w dotyku i jest ok? 

 

Mam alcantarę, bo była obowiązkowa z moją tapicerką (tartufo z fotelami M adaptive). Powiem tak: wygląda mega i cieszę się, że ją mam. Ale gdybym miał tak po prostu wybrać ją jako dodatkową opcję za 5 czy 6 tys… to nie wiem, pewnie bym się zawahał i zrezygnował 

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
3 minuty temu, Big_daddy napisał(a):

Jakas czesc robi sie online, a pelne aktulizacje z pendrive. Na 3 lata chyba masz za darmo aktulizacje.

W Skodzie wszystko muszę robić manualnie na karcie SD. Nie mniej mapy VW są koszmarne. Nie ma skrzyżowań, które powstały 3 lata temu 😄 Korzystałem z map googla, ale obecnie subskrybuję Naviexpert. O mapach apple zapomniałem, spróbuję przy następnej okazji 🙂

Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, Marchall napisał(a):

Mam merino z pelnym zakresem ivory white/atlas grey. Teraz sprawdzilem jeszcze raz to obszycie góry drzwi to zdecydowanie lepsza skóra niz ta co mam w pre lci (tam typowa cerata), ale nie jest tak gładka jak nappa na desce. Wiec szczerze juz nie wiem czym jest gorna czesc drzwi obszyta🤷‍♂️

Z tego co sie orientuje, na desce (i automatycznie na górnych częściach drzwi) mogą być, w LCI, 2 rodzaje materiałów:

1. Sensafin (lepsze niż cerata w preLCI, ale dla purystów - to dalej sztuczna skóra, mi to nie przeszkadza)

2. Merino

To drugie ma charakterystyczne cięcie w połowie szerokości deski, w górnej jej części, tuż obok centralnego głośnika - po tym można rozpoznać.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
4 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Mam alcantarę, bo była obowiązkowa z moją tapicerką (tartufo z fotelami M adaptive). Powiem tak: wygląda mega i cieszę się, że ją mam. Ale gdybym miał tak po prostu wybrać ją jako dodatkową opcję za 5 czy 6 tys… to nie wiem, pewnie bym się zawahał i zrezygnował 

Przy mojej sensafin dopłata wynosi 5900zł. Tak więc bez sensu, wolę jednak samo ambiente na dachu (o ile się jeszcze da) 😉

Opublikowano
1 minutę temu, Semtex93 napisał(a):

Z tego co sie orientuje, na desce (i automatycznie na górnych częściach drzwi) mogą być, w LCI, 2 rodzaje materiałów:

1. Sensafin (lepsze niż cerata w preLCI, ale dla purystów - to dalej sztuczna skóra, mi to nie przeszkadza)

2. Merino

To drugie ma charakterystyczne cięcie w połowie szerokości deski, w górnej jej części, tuż obok centralnego głośnika.

Na desce mam nappe, bo czuc ze gladka i miekka i ma to ciecie w polowie (zreszta za to placilem)😀. Natomiast co na drzwiach to nie wiem co to jest, moze ten sensafin?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Z tego co sie orientuje, na desce (i automatycznie na górnych częściach drzwi) mogą być, w LCI, 2 rodzaje materiałów:

1. Sensafin (lepsze niż cerata w preLCI, ale dla purystów - to dalej sztuczna skóra, mi to nie przeszkadza)

2. Merino

To drugie ma charakterystyczne cięcie w połowie szerokości deski, w górnej jej części, tuż obok centralnego głośnika - po tym można rozpoznać.

Chodzi o to, że najwyraźniej BMW daje inny materiał na wykończenie deski rozdzielczej (gładka skóra dobrej jakości) oraz górnej krawędzi drzwi (coś wyraźnie innego - jakby skóra, ale wyraźnie innej jakości niż ta na desce, co można gołym okiem zauważyć przez to grubsze ziarno na drzwiach)

Potwierdzam, że u mnie jest taka sama różnica - co zauważyłem dopiero dzisiaj, po lekturze tego wątku. Więc dzięki… kolejny zonk karmiący OCD 🤣

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
4 godziny temu, Marchall napisał(a):

Panowie kilka pytań i spostrzeżeń z kilkudniowego używania m60i lci:

1. Pakiet akcesoriów do bagażnika. W opisie pakietu: „obejmuje siatki mocujące…”. Jedyną siatkę która widze to zwinieta siatka oddzielajaca bagaznik pod podloga. Czy Wa macie jakies inne siatki? Na zdjeciu w konfiguratorze jest taka siatka na zakupy, ktorej u siebie nie widze (albo nie moge znalezc?).

2. te gry w id 8.5 mozna jakos odpalic w trakcie jazdy dla dzieciakow? Na logike takie rzeczy są fabrycznie poblokowane, ale uzytecznosc tej apki praktycznie zerowa bo tylko mozna korzystac na parkingu, gdzie trzeba uwazac zeby dzieci akumulatora nie rozladowaly.

3. Masaże, że tak powiem subtelne. W zony sluzbowym nowym superbie masaz duuuzo mocniejszy.

4. indukcja w lci chyba same shit jak pre lci, prawie nic nie laduje. Nie rozumiem czemu bmw nie moze zrobic normalnej indukcji (w superbie indukcja dziala normalnie, czyli dobrze:).

5. Pilot uniwersalny w lusterku skonfigurowalem bez problemu, bez dokladania zadnych kostek homelink. Naped hormann.

6. jak id 7 mialem obcykany bardzo dobrze, to w 8.5 naprawde czasami ciezko cos znalezc, chociaz podoba mi sie i mysle ze kwestia czasu.

7. skroty w gornym menu dosc fajnie zastapily 8 manualnych przyciskow skrotow.

8. Wydech v8 tragicznie wykastrowany. Brzmi tylko w miare dobrze w zamnietym garazu gdzie jako tako rezonuje. No ale moze m60i ma byc lagodne, jak ktos chce bandyte to idzie x5m.

9. Kolosalna roznica w wygodzie foteli komforty vs podstawowe sporty w pre lci (4 lata temu byly restrykcje na komforty).

10. Mam wrazenie ze mniejsza srednica zawracania, chociaz  to chyba tylko wrazenie, bo w obu mialem tylna os skretna, a chyba nic tu nie zmieniali.

11. obsluga glosowa tylko potrafi dowcipy opowiadac, albo po prostu nie umiem z nia jeszcze rozmawiac. Korzystacie?

12. Brak miejsca na gasnice,  chyba wolalem pod fotelem, teraz jest w bagazniku za siatka z boku. Macie jakies miejsce na nia sprawdzone?

13. Zapachow nie czuc, jak to bylo juz tu pisane.

14. sky lounge subtelne, na zdjeciach widac mocne ledy (nawet za mocne), w realu subtelne, nie razące swiatlo (ale to ok)

15. Tanzanite w realu duuuzo lepszy niz na zdjeciach. Zdjecia kompletnie nie oddaja tego koloru, ale zgadzam sie z przedmowcami ze blednie w slabszym swietle i gdy brudny.

16. Nappa na desce. Myslalem ze jest rozszerzona i ze obejmie tez górę drzwi, a tam cerata.

 

ad.1 siatki mocujące to też te, które masz po obu stronach (albo tylko po jednej - nie pamiętam). W wersji bez tego pakietu, tych siatek nie ma.

ad.2 tylko podczas postoju

ad.4 indukcja w preLCI jak i LCI jest ta sama i jest do bani. W nowych BMW (X1, 5,X3, itd) jest nowa, wentylowana, dużo lepsza. Do tego z możliwością wyłączenia z poziomu menu.

ad.6 Polecam "popracować" ze skrótami i gestami. Obsługa głosowa też daje radę, trzeba tylko znać komendy 😉

ad.12 ja osobiście mam w schowku w bagażniku tam gdzie jest apteczka.

 

3 godziny temu, MMiko napisał(a):

Odnośnie wprowadzania zmian w zamówieniu:

Mam pakiet sportowy M / M Pro. Jest tam podsufitka M antracyt, Jest sens dopłaty do alcantary, czy ta pakietowa jest miękka w dotyku i jest ok? Mogę mieć plastikowe daszki przeciwsłoneczne, to mi nie przeszkadza.

 

Osobiście nie wziąłem Alcantary. Z perspektywy czasu żałuję. Nie wpływa na komfort jako taki, ale jest miła w dotyku i robi fajne wrażenie - uważam, że dopełnia auto.

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, buster12 napisał(a):

ad.1 siatki mocujące to też te, które masz po obu stronach (albo tylko po jednej - nie pamiętam). W wersji bez tego pakietu, tych siatek nie ma.

ad.2 tylko podczas postoju

ad.4 indukcja w preLCI jak i LCI jest ta sama i jest do bani. W nowych BMW (X1, 5,X3, itd) jest nowa, wentylowana, dużo lepsza. Do tego z możliwością wyłączenia z poziomu menu.

ad.6 Polecam "popracować" ze skrótami i gestami. Obsługa głosowa też daje radę, trzeba tylko znać komendy 😉

ad.12 ja osobiście mam w schowku w bagażniku tam gdzie jest apteczka.

 

Osobiście nie wziąłem Alcantary. Z perspektywy czasu żałuję. Nie wpływa na komfort jako taki, ale jest miła w dotyku i robi fajne wrażenie - uważam, że dopełnia auto.

AD 6
Na pewno przydatne jest ustawić sobie aktywację kamer 360 na któryś gest. Mi się też podoba regulowanie głośności tą metodą, bo w BMW, w przeciwieństwie do Audi, niestety nie ma rolki na kierownicy do regulacji głosności.
Odnośnie obsługi głosowej - ona działa tylko po angielsku czy też po polsku? Kojarzy mi się, że np. mając iOS-a i aktywne Siri, można tym przyciskiem aktywować to Siri (wymagany aktywny w danym momencie Carplay). Jedynie, że zapewne takie Siri nie obsłuży funkcji dotyczących bezpośrednio auta jak np. zmiana temperatury nawiewu. Natomiast jak Carplay nie jest aktywny, to chyba wtedy następuje obsługa defaultowego asystenta głosowego pochodzącego od BMW.

Alcantara na suficie - Myślałem nad tą opcją, ale ostatecznie odpuściłem, bo zaklasyfikowałem ją jako fanaberię, a nie chciałem przesadzić z konfigiem.

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

A nie przeszkadza ci ze nowe x3 czy 5, tudziez audi a5 jest strasznie plastikowe ? Zobacz jak nowa 5 okroili - gorsze plastiki, brak laminowanych szyb, brak foteli komfortowy, brak zawieszenia pneumatycznego …

Zgoda, sa plastikowe. Nie wiem o co w tym chodzi bo wydaje mi sie, że europejskie marki premium powinny sie bronic stawiajac własnie na jakosc.

To co stało się juz z liftingiem X5 jest zastanawiakace. Kto wpadł na pomysł żeby tylne klamki pozbawic dostepu komfortowego? Dlaczego brak jest night vision i laserow? Dlaczego trzeba bylo usunac wszystkie mozliwe fizyczne przyciski nawet wraz z właczaniem ogrzewania na kole kierownicy. To mnie naprawde dziwi.

Nie da sie jednak w nieskonczonosc jezdzic starymi samochodami i kwestią jest jak nowa linia BMW będzie wyglądała na tle konkurencji. Majac X5 z 200kkm przebiegu i tak wybiore nowe nawet jesli stare wydawałoby mi sie lepsze jakościowo. Niestety taka kolej rzeczy.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Michael1916 napisał(a):

Zgoda, sa plastikowe. Nie wiem o co w tym chodzi bo wydaje mi sie, że europejskie marki premium powinny sie bronic stawiajac własnie na jakosc.

To co stało się juz z liftingiem X5 jest zastanawiakace. Kto wpadł na pomysł żeby tylne klamki pozbawic dostepu komfortowego? Dlaczego brak jest night vision i laserow? Dlaczego trzeba bylo usunac wszystkie mozliwe fizyczne przyciski nawet wraz z właczaniem ogrzewania na kole kierownicy. To mnie naprawde dziwi.

Nie da sie jednak w nieskonczonosc jezdzic starymi samochodami i kwestią jest jak nowa linia BMW będzie wyglądała na tle konkurencji. Majac X5 z 200kkm przebiegu i tak wybiore nowe nawet jesli stare wydawałoby mi sie lepsze jakościowo. Niestety taka kolej rzeczy.

Wezmy pod uwage, ze X5 G05 LCI było projektowane w czasie covidu. Mysle, ze z tego wynikały takie pomysły, na zasadzie "pozbądźmy się elementów, których potencjalnie może przez jakiś czas nie być" oraz "a przy okazji oszczędzimy pieniądze, klient i tak kupi...". 

Mnie nadchodzące X5 najbardziej boli w kwestii braku pokrętła iDrive. To jest skandal i nie wierzę, że jakakolwiek obsługa to zastąpi. Poza tym b często są sytuacje, że kierowca nie chce gadać do samochodu / budzić pasażerów / gra muzyka / jakikolwiek inny powód. Dodatkowo, ten wielki poziomy ekran pod szybą z pewnością zabierze widoczność, która w X5 G05 jest świetna. Natomiast o wygląd nadchodzącej X5 się nie martwię, wg mnie będzie ładne i bardziej zadziorne - mimo kamuflażu widać już, że linia dachu dużo niżej poprowadzona, a ryjek Neue Klasse ma coś w sobie, przypomina trochę stare BMW rekiny.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, ktosiek2018 napisał(a):

Night vision - absolutnie nie uważam, za niezbędny bajer. Miałem w poprzedniej A6 (2019 r.) i generowało wiele fałszywych alarmów, a np. na małe zwierzaki typu lis/kot już nie zwracało uwagi. Niemniej jak się właśnie jeździ sporo leśnymi drogami to wydaje się, że lepiej 100 razy mieć fałszywy alarm, niż raz spotkać się z sarną czy pijanym na poboczu 😉

Postaram się przejechać zarówno X5 jak i Q7 w tym tygodniu i będę mądrzejszy w kwestii odczuć 🙂

Ja uważam akurat,  że night vision to super sprawa. Miałem poprzednio w Touaregu i może z 5 razy generowało  jakieś niepotrzebne akcje...przez 3 lata. Ja osobiście wolę to sporadyczne generowanie i chociaż raz, zadziałanie w ekstremalnej sytuacji. Mnie osobiście strzelam, z 2 razy pewnie, życie uratowało.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Tomasz73 napisał(a):

Ja uważam akurat,  że night vision to super sprawa. Miałem poprzednio w Touaregu i może z 5 razy generowało  jakieś niepotrzebne akcje...przez 3 lata. Ja osobiście wolę to sporadyczne generowanie i chociaż raz, zadziałanie w ekstremalnej sytuacji. Mnie osobiście strzelam, z 2 razy pewnie, życie uratowało.

Mocne stwierdzenie o tych dwóch razach. Osobiście nie przypominam sobie żadnej sytuacji, w której night vision miałby uratować mi życie. Jednak może jeżdże za mało nocami, po lasach lub sprawę załatwiają matrix-y i wysokie skupienie w trakcie jazdy.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
54 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

AD 6
Na pewno przydatne jest ustawić sobie aktywację kamer 360 na któryś gest. Mi się też podoba regulowanie głośności tą metodą, bo w BMW, w przeciwieństwie do Audi, niestety nie ma rolki na kierownicy do regulacji głosności.
Odnośnie obsługi głosowej - ona działa tylko po angielsku czy też po polsku? Kojarzy mi się, że np. mając iOS-a i aktywne Siri, można tym przyciskiem aktywować to Siri (wymagany aktywny w danym momencie Carplay). Jedynie, że zapewne takie Siri nie obsłuży funkcji dotyczących bezpośrednio auta jak np. zmiana temperatury nawiewu. Natomiast jak Carplay nie jest aktywny, to chyba wtedy następuje obsługa defaultowego asystenta głosowego pochodzącego od BMW.

Alcantara na suficie - Myślałem nad tą opcją, ale ostatecznie odpuściłem, bo zaklasyfikowałem ją jako fanaberię, a nie chciałem przesadzić z konfigiem.

Jest po polsku. Brzmi jak stara dobra Ivona, ale spełnia swoją funkcję.

 

dodatkowo warto sobie poustawiać punkty aktywacji - np. Kamera panoramiczna przy wyjazdach z garażu (wtedy włącza się widok 200° z przedniej kamery na zderzaku).

Opublikowano

Alcantara na podsufitce jest super ale … jeżeli masz panoramę to podobno ta część która zakrywa panoramę jest ze zwykłego materiału. Trzeba zgłębić temat czy tylko przez chwilę tak montowali. Widziałem zdjęcia i wygląda to słabo.

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Tomasz73 napisał(a):

Ja uważam akurat,  że night vision to super sprawa. Miałem poprzednio w Touaregu i może z 5 razy generowało  jakieś niepotrzebne akcje...przez 3 lata. Ja osobiście wolę to sporadyczne generowanie i chociaż raz, zadziałanie w ekstremalnej sytuacji. Mnie osobiście strzelam, z 2 razy pewnie, życie uratowało.

Mam Night Vision w serii 8 a w X5 nie mam. Nie powiem, że jest to opcja must have ale czuje sie znacznie bardziej komfortowo i bezpieczniej jadac noca seria 8.

Opublikowano

A jak oceniacie reflektory w aktualnej X5? Bo w Audi Q7 są dopalane laserami. W obecnej G31 też mam lasery. A W G05 nie widzę żadnej opcji rozbudowania reflektorów ponad standardowe LED. Czy to wystarcza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.